living_death
★ Still alive ™
Airfryer huutamaan ja kolmelle makkaraperunat jos näitä sellaisiksi voi kutsua 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt tuli ajankohtaiseksi hankkia ensimmäinen airfryer. Amazonissa olisi cosorin dual basket nyt hyvässä tarjouksessa, joten olisiko tuossa hyvä vaihtoehto? Eikös nuo saksan laitteet ole suomessa ihan toimivia ettei ole sähköjohtojen kanssa mitään eroa?
Cosori
Ostin Cosori Dual Blaze Twin Fry:n tajouksesta. Edellinen oli Princessin pönttömalli. Cosori oli hitusen leveämpi, mutta muutoin vei vähemmän tilaa.Erittäin hyvä vaihtoehto ja hinta tosiaan kohdallaan, itse varmaan ottaisin tuon juurikin amazonista, jos olisin jotakin hankkimassa. Kannattaa vaan huomioida että pöydällä on sille riittävästi tilaa. Sähköjohdot ovat samat, ainoastaan suomen kieli ei välttämättä käyttöohjeesta löydy.
Meillä on tällä hetkellä RH Satisfy ja Ninjan Flexdrawer, jotka omalla sarallaan täyttävät hyvin tarpeen (RH hauduttamisessa ja Ninja isompien ruokien paistamisessa) mutta vähän tekisi mieli hommata tuo Cosorikin.
Liha, kana, kala ja makkarat aina airfryerin kautta.
Makkaroistakin tulee niin mehukkaita ja maukkaita, ettei edes tee mieli enää paistaa hiilillä, briketeillä tai klapeilla.
![]()
Itse pidän yleensä 170-180C ja yleensä noin 7-8 min, riippuen vähän makkaran koostumuksesta ja koosta. Living deathilla lienee ollut astetta kovemmat molemmissa kun on tummempaa mitä itse teenMillaset säädöt princessissä makkaroille?
180°C / 10 minuuttia ja sitten makkaroiden kääntö ja 6-8 minuuttia lisää, että kumpikin puoli kypsyy kunnolla.Millaset säädöt princessissä makkaroille?
Eikös Philipsit ole aika hyviä, suosittuja ainakin.Princess meni ser-jätteeseen eli nyt tarvittas tilalle joku uusi laite.
Uutta PrincessOvenia en osta, jokin muu tilalle.
Käyttö ollut pakastetuotteiden lämmitys, voileivät/piirakat, pyörykät, pizzat.
Princess meni ser-jätteeseen eli nyt tarvittas tilalle joku uusi laite.
Uutta PrincessOvenia en osta, jokin muu tilalle.
Käyttö ollut pakastetuotteiden lämmitys, voileivät/piirakat, pyörykät, pizzat.
Princess joutui jätteeseen ihan käyttäjävirheen seurauksena, tästä ei sen enempääPrinsessan käyttäjänä kyselen, että hajosko vaiko mitä?

Pari kertaa olen tehnyt ja tuli hyviä, eikä rasva räiskynyt liedelle tai kämppä haissut kalalle.... Onkos joku muikunystävä testannut miten saisi parhaat rapsakat muikut tuolla?
Nams! Miten valmistelit muikut tuohon?Pari kertaa olen tehnyt ja tuli hyviä, eikä rasva räiskynyt liedelle tai kämppä haissut kalalle.
Tämmöisen ohjeen olin kirjoittanut itselleni muistiin toissa kesänä.Nams! Miten valmistelit muikut tuohon?
RAPEAT PÄIJÄNTEEN MUIKUT
Ainekset:
• 500g muikkuja
• ½ dl ruisjauhoja
• ¼ dl vehnäjauhoja
• 2 tl suolaa
• Valkopippuria
• 25g voita (muikut tarvitsevat reilusti rasvaa rapeiksi paistumiseen)
Valmistaminen:
1. Perkaa, huuhtele ja kuivaa muikut.
2. Sekoita kuivat ainekset keskenään kulhossa.
3. Lisää muikut kulhoon ja pyörittele niitä jauhoseoksessa.
4. Sulata voi airfryerissa samassa astiassa, jossa muikut kypsennetään ja voitele astia sulaneella voilla.
5. Lado muikut vierekkäin ja pyöräytä jokaista kerran, että kumpikin puoli on kastunut voisulassa.
Paistaminen:
1. Esilämmitä airfryeria muutaman minuutin ajan 180°C asteessa, jotta muikkujen paistuminen alkaisi heti, eikä ne alkaisi kiehumaan.
2. Paista 180°C asteessa noin 15-18 minuuttia tai sen aikaa, kunnes ne ovat rapeita ja saaneet kauniin kullanruskean värin pintaan.
3. Muista kääntää muikuja kerran valmistumisen aikana, että ne kypsyvät tasaisesti kummaltakin puolelta.
Jos tykkää extrarapeista, kannattaa paistaa muutamia viimeisiä minuutteja 200°C asteessa.
Itse en ole perinteistä uunia käyttänyt pöhöttimen hankinnan jälkeen. Normiuunissa oli vikaakin ja se uusittiin, kun kuuluu taloon. Eli mulla on uusi käyttämätön tilaa vievä kapistus keittiössä täysin turhaan. Jotain iloa siitä sentään on, sillä säilytän airfryerin ritilät, pellit jne. siellä.Tähän mennessä olen pitänyt noita lähinnä mediahöpötyksenä mutta pakko myöntää, kyllä näilläkin on paikkansa.
Itse en ole perinteistä uunia käyttänyt pöhöttimen hankinnan jälkeen.
No mutta tässä olikin hyvä idea mihin tuon laittaa kun ei käytä, kunhan muistaa siirtää pois ennen kummankaan esilämmitystä. Lienee hyvä ettei satisfry mahdu aukemaan uunissaItse en ole perinteistä uunia käyttänyt pöhöttimen hankinnan jälkeen. Normiuunissa oli vikaakin ja se uusittiin, kun kuuluu taloon. Eli mulla on uusi käyttämätön tilaa vievä kapistus keittiössä täysin turhaan. Jotain iloa siitä sentään on, sillä säilytän airfryerin ritilät, pellit jne. siellä.
Miten kelläkin. Meillä ei peltipizzaa tehdä ikinä eikä isoa kinkkuakaan kerralla ole koskaan tehty. Ne harvat pakastepizzat, joita tehdään, ovat toistaiseksi mahtuneet uunimalliseen vehkeeseeni.Kas, itse viimeksi tänään tein pellillisen pizzaa. Ehkä jos oikeasti investoisi ns. isoon pöhöttimeen asiaa voisi harkita mutta en usko että tahtoisin niin isoa vermettä mihin voisi joulukinkun tunkea tai tehdä useampia laatikoita jouluksi (esim. 4-6 laatikkoa samaan aikaan kuten uuniin).
Eli sitten olisi varmaan 2kpl pöhöttimiä, yksi mitä käyttelisi lähes päivittäin ja sitten yksi millä tekisi aina välistä isompia annoksia ja juhlapyhien ruokia.. ei kuulosta järkevältä.
Pahoin pelkään että niin isoa mallia ei olekkaan millä kerralla saisi pöperöt neljälle hengelle.Puoliso on saanut pöhötin-pöpön ja nyt pitäisi speksata laite meille. Itse en haluaisi ensin yhtä laitetta alkuun ja sitten kohta uutta parempaa tilalle. Taloudessa 4 hlöä, eli vähän isompi tarvittaisiin. Katsellut kaksikorisia malleja lähinnä ja valitettavasti pöytätilaa säästävät tornit ei yhtä hyvissä aleissa liiku kuin leveät toverinsa.
Omaan makuun isompi pinta-ala on parempi. Mitä paremmin ilma kiertää sitä paremmin nuo toimivat, ja vähemmän ravisteltavaa välissä.Eli jos kerralla ei tee kuitenkaan koko porukalle ruokia, niin sama sitten hommata pienempi laite? Ei 10 litran tms? Kaksi vastusta parempi kuin kaksi koria?
Eikös kaksi leveämpää koria päällekkäin sitten ole melko optimaalinen?Omaan makuun isompi pinta-ala on parempi. Mitä paremmin ilma kiertää sitä paremmin nuo toimivat, ja vähemmän ravisteltavaa välissä.
Gigantin tarjouksen kampe ei liene kaikista suurin mutta aika tilava ja halpa
![]()
Russell Hobbs SatisFry Air and Grill monitoimikypsennin 26520-56
Russell Hobbs SatisFry Air and Grill -monitoimikypsennin on laite täynnä ruoanlaittomahdollisuuksia. Kiertoilman, 7 ruoanlaittotoiminnon ja 5,5-litraisen kulhon avulla voit valmistaa suosikkiateriasi jopa ilman öljyä.www.gigantti.fi
onhan noita tasoja yhteenkin koriin millä saa uunityyliin pinottua päällekkäin. Mulle air fryerin idea on helppous niin en noista tasoista ole innostunut, kovin vaivalloisia. Kuin rakentaisi laivaa pulloon.Eikös kaksi leveämpää koria päällekkäin sitten ole melko optimaalinen?
Jep.Hypetys näille taitaa tulla pienemmistä talouksista. Ei taida meidän nuorisolla huumori riittää vuoronumeroiden jakamiseen ruokailussa. No puolisolla se pöhötinkuume onneksi on eikä itsellä.Pahoin pelkään että niin isoa mallia ei olekkaan millä kerralla saisi pöperöt neljälle hengelle.
Jep. Itsellä ollut kahden korin Ninja AF400EU ja nykyään Philips Combi XXL ja nämä ovat sopivan kokosia yhden aikuisen ja yhden päiväkoti ikäisen kanssa. Toki isompiakin määriä voi koriin laittaa, mutta tällöin joutuu sitten kääntelemään/ravistelemaan huomattavasti enemmän ja laatu kärsii.Jep.Hypetys näille taitaa tulla pienemmistä talouksista. Ei taida meidän nuorisolla huumori riittää vuoronumeroiden jakamiseen ruokailussa. No puolisolla se pöhötinkuume onneksi on eikä itsellä.
1-2 ihmisen tarpeisiin. Toinen puoli vuokralla asuvat. Vuokranantajan tarjoama uuni voi olla huono. Vuokrakämpässä hankala alkaa uunia päivittämään moderniin hyvälaatuiseen kiertoilmauuniin.Jep.Hypetys näille taitaa tulla pienemmistä talouksista. Ei taida meidän nuorisolla huumori riittää vuoronumeroiden jakamiseen ruokailussa. No puolisolla se pöhötinkuume onneksi on eikä itsellä.
Ja vielä kun muistaa, että alunperin tämä uushypetys alkoi säikeen otsakkeen mukaisesti upporasvakeittimen korvaajana, mitä se ei tietenkään koskaan ole ollut tai tule olemaan.Jep.Hypetys näille taitaa tulla pienemmistä talouksista. Ei taida meidän nuorisolla huumori riittää vuoronumeroiden jakamiseen ruokailussa. No puolisolla se pöhötinkuume onneksi on eikä itsellä.
Lue tätä taakseppäin.Pittää tässä muuttaa asuntovaunuun asumaan vähäksi aikaa niin mietin tuollaisen jonkin kunnollisen airfryerin hankkimista sinne. Kaasuliesi toki löytyy, mutta tällä säästäisi hieman kaasua ja muutenkaan siellä ei uunia ole. Lähinnä yhdelle hengelle tehdään sapuskaa. Tiskikonetta siellä ei luonnollisesti ole myöskään, mutta käsin voi tiskata. Kovin isoa laitetta ei parane siis hankkia, mutta hyvä ja helposti huollettava.
Onko suosituksia?![]()
Jos haluut vielä säästyä siltä vähältäkin sotkulta, niin kannattaa käyttää tollasia airfryeriin tarkotettuja leivinpaperikippoja tms.On sähkössä. Laitoin verkkiksestä tuon 69e tarjouksessa olleen Strömen. Yhdet kanat ehdin testiksi ajaa sisään ja hyvältä vaikuttaa. Yllättävän vähän tulee sotkua tuolla.
Pari teelusikkaa ruokasoodaa keitinveteen.Nyt taisi vihdoin löytyä perunoille valmistustapa, jolla tulee täydellisiä paistinperunoita. Olen kokeillut vaikka mitä eri keinoja, mutta nyt tuli selkeästi paras lopputulos ja pysyy rapeina ulkoa ja pehmeää sisältä.
Oman satsin tein annabella-perunoilla.
Eli ensin sopiviksi, saman kokoisiksi paloiksi potut. Sen jälkeen huuhtelee tarpeeksi monta kertaa kylmällä vedellä, että lähtee tärkkelys pois niin, ettei vesi jää yhtään sameaksi. Vesi kiehuvaksi kattilaan ja perunat sekaan, suolaa oman maun mukaan ja hieman valkoviinietikkaa. Keittää, kunnes juuri ja juuri kypsää. Perunat siivilään ja aggressiivista ravistelua, että menee perunan pinta rikki, mutta ei kuitenkaan muussiksi. Palojen kuivaus, jonka jälkeen öljyä sopivasti ja omat mausteet pintaan. Itse tässä vaiheessa vielä ravistelen kunnolla perunoita. Air fryer hieman esilämmitystä ja sen jälkeen 205 °C ja perunoiden koosta riippuen 15–20 minuuttia, välillä ravistelee. Avain on myös, ettei täytä koria liikaa.
Jos jollain metodilla saa vielä parempia, otan mielelläni reseptiä vastaan
![]()
Kyllähän nämä pitää paistaa aina rasvassa, jotta saa hyvää.Mitään hajua miten nämä, ts pari kerrallaan kun kaikki ei kerralla mahtuisikaan frierissa? Ohje ei anna uuni-vaihtoehtoa, enkä tosiaan jaksa pannulla säätää. mikä muuten pitäisi olla valmiina sisälämpö?
![]()
Edit, oliko jollain tästä tietoa?
Minulla on tuo HD9650 ollut pari vuotta, eikä sen käytöstä mitään negatiivista ole tullut mieleen. Yhtäkään valmisohjelmaa on ole käyttänyt. Mielestäni ne ovat tyhjänpäiväisiä, sillä kaikki hoituu lämpötilaa 40..200 astetta ja aikaa 1..60 minuuttia säätämällä. Alinta lämpötilaa olen käyttänyt kasvisten kuivaamiseen, mitä varten olen tilaamistani korin pohjaritilöistä rakennellut kaksi lisäkerrosta. Näin saatoin luopua erillisestä kasviskuivurista. Jossain aiemmin tässä ketjussa on julkaistuna kuvia rakennelmastani.Airfryer kiinnosteli ja koitin selata aiempia sivuja läpi mutta vaikutti, että suurin osa keskustelusta liittyi pienempiin yksikorisiin malleihin tai sitten leveisiin kaksikorisiin. Omassa keittiössä ei liikaa ole tasotilaa, joten kaksikoriset saattavat mennä vähän turhan suuriksi vaikka voisivat olla näppäriä. Yksikorisissa pienemmissä taas epäilyttää tuo mahtuvan sisällön määrä. Varmaan siis olisi hyvä mennä tuosta keskeltä ja ostaa jokin suurempi yksikorinen malli..
Onko suosituksia mitä isompia yksikorisia kannattaisi ostaa esimerkiksi n. 150-200€ budjetilla? Gigantista osui silmiin tällaiset kaksi Philipsin mallia, olisiko jompikumpi hyvä tarjous vai löytyykö parempaakin?
![]()
Philips Airfryer Premium 7.3L HD9650/90
Valmista uppopaistettuja herkkuja terveellisemmin Philips Avance Collection Airfryer XXL -kiertoilmakypsentimellä. Saat saman herkullisen lopputuloksen jopa täysin ilman lisättyä rasvaa.www.gigantti.fi
![]()
Philips Airfryer 5000 Series 7.2L HD9285/90
Philips XXL Connected -kiertoilmakypsentimellä valmistat terveellisiä aterioita jopa kuudelle hengelle 16 eri ohjelmalla. Tämä älykäs laite on varustettu moderneilla teknologioilla, kuten langattomalla yhteydellä ja monella muulla.www.gigantti.fi
Olen siinä ymmärryksessä, että tuo ylempi on hyväksi havaittu ja suhteellisen suosittu malli mutta toki iäkäs (vaikkei tämä tarkoita huonoksi, jos nämä ei ole suuresti kehittyneet ajan saatossa). Ilmeisesti tuo alempi on puolestaan uudempi malli, joka sisältää enemmän toimintoja ja sovelluksen yms. mutta en tiedä onko itse ruuan valmistuksessa parempi. Enkä ehkä muutenkaan ymmärrä tätä, että jokaisesta laitteesta ja asiasta pitää olla sovellus eli en sille suurta painoarvoa antaisi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.