Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ddude
  • Aloitettu Aloitettu
Kokonainen yrtti-pippurimaustettu broileri 180/70.

DSC09019.JPG
SYNTINEN!!!! Kana väärinpäin!! Aina vatsa ylöspäin koska siinä paras rapea nahka.

Piti tekasta kebua nautaa / karitsaa. ja pitaleipiä ne tosin tein uunissa. kilon möhkäle kebabbia tuli vauhilla n, 1h45min pöhöttimessä 100c ja kebun sisälämmöksi 80c. kuvassa ny ei kebut kunnnolla näy vaikka sitä siinä ihan kivasti välissä onkin
IMG_1142.jpg

Kävin katsomassa täällä vasta kehuttujan Philipsin , Corsorin ja Ninjan fryereitä.
Todella isoja ovat. Netistä olisin tilannut iloisesti näkemättä, mutta paikan päällä jäin arpomaan ja ja ostamatta.

Ehkä ostan pienemmän, eli
ninja-foodi-dual-zone-airfryer-af300eu

Paikan päällä ehkä corsori näytti tyylikkäimältä, sitten Ninja ja viimeiseksi Philips.

Ehdotuksia otetaan vastaan max 150, fryereistä. Sellainen 7 litrainen olisi hyvä.

Pääosin varmaan ranuja, wingsejä, kananmunia ja leipää paahtaa.

Kävin katsomassa täällä vasta kehuttujan Philipsin , Corsorin ja Ninjan fryereitä.
Todella isoja ovat. Netistä olisin tilannut iloisesti näkemättä, mutta paikan päällä jäin arpomaan ja ja ostamatta.

Ehkä ostan pienemmän, eli
ninja-foodi-dual-zone-airfryer-af300eu

Paikan päällä ehkä corsori näytti tyylikkäimältä, sitten Ninja ja viimeiseksi Philips.

Ehdotuksia otetaan vastaan max 150, fryereistä. Sellainen 7 litrainen olisi hyvä.

Pääosin varmaan ranuja, wingsejä, kananmunia ja leipää paahtaa.
Tuopa se ongelma itselläkin on. Emäntä haluaisi airfryerin, mutta en keksi mitään järkevää paikkaa, mihin tuollainen mahtuisi. Ja kun henkiä on perheessä neljä, ei pienellä tee mitään.

Tuopa se ongelma itselläkin on. Emäntä haluaisi airfryerin, mutta en keksi mitään järkevää paikkaa, mihin tuollainen mahtuisi. Ja kun henkiä on perheessä neljä, ei pienellä tee mitään.
Tee niinkuin minä ja heitä mikro helvettiin ja pöhistin tilalle. Tai siirrä mikro jonnekkin takavasemmalle.

On sama ongelma, ehkä sitä pitäisi mittanauha ottaa käteen ja ihmetellä, jos sitten kuitenkin.

Edit: tai siis se/hän ei tiedä edes tarvitsevansa :)

Jatkan grilleillä tai sitten en..

Tee niinkuin minä ja heitä mikro helvettiin ja pöhistin tilalle. Tai siirrä mikro jonnekkin takavasemmalle.
Tätä itekin miettinyt, että voisko tuo pöhistin hoitaa samalla mikron tarpeen?

Cosorin 8.5L tulee, kuhan saan aikaan tilata/hakea jostain. Mittanauha oli eilen kädessä ja kyllähän se tila riittää...Mut ahtaaks tulee, tietty jos mikroa tarttee niin vois vaihtaa pienemmän tilalle, kun sen suuremmat hommat siirtyy Cosoriin.

Kertokaas miten onnistuu puhtaat kanafileet tehdä airfryerissa ilman että niistä tulee liian sitkeitä. Olen nyt 2 kertaa tehnyt ja molemmat kerrat epäonnistunut.

Miten olen tehnyt ja epäonnistunut:
-kanafileen päälle laitettu rypsi tai seesamöljyä yms mausteita ja antanut 30 min istua ennen kuin airfryeriin 200c 15* minuutiksi, 7min kohdalla kääntäen. *Aluksi olen laittanut 13min, mutta liha ollut sisältä turhan pinkkiä joten laittanut 1 minuutti kerralla lisää kunnes ei ole enää pinkki. -> lihasta tulee tosi sitkeetä ja epämukava syödä.

Oma epäilys on se että kanafileet ovat olleet aivan liian paksuja (varmaan joku 4-5cm paksuimmasta kohdasta) ja ne pitäisi leikata kahtia?

Kertokaas miten onnistuu puhtaat kanafileet tehdä airfryerissa ilman että niistä tulee liian sitkeitä. Olen nyt 2 kertaa tehnyt ja molemmat kerrat epäonnistunut.

Miten olen tehnyt ja epäonnistunut:
-kanafileen päälle laitettu rypsi tai seesamöljyä yms mausteita ja antanut 30 min istua ennen kuin airfryeriin 200c 15* minuutiksi, 7min kohdalla kääntäen. *Aluksi olen laittanut 13min, mutta liha ollut sisältä turhan pinkkiä joten laittanut 1 minuutti kerralla lisää kunnes ei ole enää pinkki. -> lihasta tulee tosi sitkeetä ja epämukava syödä.

Oma epäilys on se että kanafileet ovat olleet aivan liian paksuja (varmaan joku 4-5cm paksuimmasta kohdasta) ja ne pitäisi leikata kahtia?
200°C astetta on kyllä ihan liikaa lähes kaikkeen ja varsinkin kanalle / broilerille.

Kokeile ensi kerrällä kypsentää 180°C asteessa 8-10 minuuttia per puoli.

Kanafileet kannattaa heittää parilagrilliin. Tai siis itse lähtisin siitä että parilagrilli on ruuille jotka old school tekisi pannulla, ja airfryer ruuille jotka old school tekisi uunissa. Eli kokonainen broileri fryeriin, samoin koipireidet, mutta fileet parilalle. Ei kai medium hampurilaispihviäkään kukaan yritä airfryerissä?

Hyvin onnistuu kanafileet airfryerissa ja olen tehnyt niitä kermakastikkeeseen, leivittänyt juustonaksuilla yms.

Täytyy vaan muistaa, ettei ala kypsentämään liian kovalla lämmöllä tai sitten käy niin, että on pinnalta kypsää ja sisältä on raakaa tai pahimmassa tapauksessa kypsentyy liian kuivaksi.

Airfryer on ihanteellinen paikka kypsentää lihat, kanat ja kalat, kun niistä tulee onnistuessaan meheviä ja maistuvia.

Mä teen lihat pannulla tai sous vide. Perunat, kasvikset yms. air fryer. Jos on jo valmista sous vide kananrintaa niin ne vedän kuutioiksi ja lämmitän air fryer:ssa kasvisten seassa. Riittää joku 4minuuttia lihakuutioiden lämmittämiseen niin ei esim. kanakuutiot pilaa perunoiden makua/koostumusta.

Esim allaolevan setin kanat paistinpannulla ja pakastepavut pavut air fryer. Kanoja ei ole poltettu, tumma sienisoijakastike antaa värin ja lisämakua. Sienisoija jumalan lahja nälkäisille, 5+/5 ja helposti parempi kuin normisoija.
1732828533468.png

• Tykkää
Reactions: |le

Statistiikka

Viestiketjuista
259 815
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom