Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Valkosipulisolmuja, vai mikä näiden nimi suomeksi mahtaa ollakaan?
Nyt tuli oikein super herkkujen herkkua. Parempaa ku valkosipulipatonki, jatkossa ehdottomasti jää patongit tekemättä.


Oliiviöljyä, pieneksi pilkottua valkosipulia ja mozzarellajuustoa.

Sit pizzataikina kaulitaan suorakaiteen muotoiseksi, laitetaan valkosipuliseos puolikkaalle. Käännetään toinen puoli päälle. Sit vedetään puukon kanssa 1-1,5cm suikaleeksi ja vedetään vielä puoliksi ettei oo niin pitkiä. Kierretään ku karkkipaperi ja pistetään solmuun. Koska luonnollisesti osa pursuaa ulos, kaavin lusikalla ne siihen päälle.
Sit air fryeriin 10-12min 180c.

7935BB05-792B-471B-AE55-E49B8706FA43.jpeg
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Hyvällä hinta/laatusuhteella oleva airfryer hakusessa. Jos paras maksaa vaikka yli 300€, niin olen valmis sen laittamaan.

Olen katsellut suomalaisista(verkkokauppa/gigantti) ja amazonista laitteita.

Ilmeisesti Philipsin vehkeet parhaita. Nyt lopulliseen vertailuun jäänyt XL ja XXL versiot. Mallinumeroilla HD9270/90 , HD9762/90 ja HD9860/90 (nämä amazonin).

XL version saa Amazonista 130€:n Onko 100€:n lisäpanostus järkeä laittaa, että saa XXL Premium version? Taloudessa neljä henkeä, joten koon puolesta varmaan riittää XL.

Lisäksi näyttää tuo kallein olevan Smart Sensing -ominaisuudella. Löytyykö käyttäjiä joiden koneessa tämä? Onko hintansa väärti? Laitteen hinta nousee taas 200->300€ jos sen haluaa .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 661
Hyvällä hinta/laatusuhteella oleva airfryer hakusessa. Jos paras maksaa vaikka yli 300€, niin olen valmis sen laittamaan.

Olen katsellut suomalaisista(verkkokauppa/gigantti) ja amazonista laitteita.

Ilmeisesti Philipsin vehkeet parhaita. Nyt lopulliseen vertailuun jäänyt XL ja XXL versiot. Mallinumeroilla HD9270/90 , HD9762/90 ja HD9860/90 (nämä amazonin).

XL version saa Amazonista 130€:n Onko 100€:n lisäpanostus järkeä laittaa, että saa XXL Premium version? Taloudessa neljä henkeä, joten koon puolesta varmaan riittää XL.

Lisäksi näyttää tuo kallein olevan Smart Sensing -ominaisuudella. Löytyykö käyttäjiä joiden koneessa tämä? Onko hintansa väärti? Laitteen hinta nousee taas 200->300€ jos sen haluaa .
EHDOTTOMASTI XXL. Noi on oikeesti tosi pieniä. Tommoen XXL riittää meille nippanappa kahdelle meillä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Meilläkin on kaksi laitetta, koska noi on tosiaan pieniä xxl on käytnnössä oikeasti ainut vaihtoehto!
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
607
Juu komppaan kanssa, että tuo XXL on nimestään huolimatta aika naftin kokoinen jopa kahden hengen kokkailuille.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
110
Hyvällä hinta/laatusuhteella oleva airfryer hakusessa. Jos paras maksaa vaikka yli 300€, niin olen valmis sen laittamaan.

Olen katsellut suomalaisista(verkkokauppa/gigantti) ja amazonista laitteita.

Ilmeisesti Philipsin vehkeet parhaita. Nyt lopulliseen vertailuun jäänyt XL ja XXL versiot. Mallinumeroilla HD9270/90 , HD9762/90 ja HD9860/90 (nämä amazonin).

XL version saa Amazonista 130€:n Onko 100€:n lisäpanostus järkeä laittaa, että saa XXL Premium version? Taloudessa neljä henkeä, joten koon puolesta varmaan riittää XL.
Lisäksi näyttää tuo kallein olevan Smart Sensing -ominaisuudella. Löytyykö käyttäjiä joiden koneessa tämä? Onko hintansa väärti? Laitteen hinta nousee taas 200->300€ jos sen haluaa .
Kuvassa XXL-kokoisen HD9650 fryerin paistokorin pohjaverkko A4-arkin päällä:

hd9650-pohja.jpg


Eli n. 25-senttisellä paistinpannulla voi vähän mallailla paljonko sitä ruokaa mahtuu. Ranskalaisilla yms. voi tietysti kerrostaa vähän, paistotilan korkeus verkosta maksimitäyttö-viivaan on 75 mm.

Tämä oli itselle yllättävän pieni sekä sisä- että ulkomitoiltaan.

En näe itse tarvetta smart sensing, koska jaksan avata laitteen kesken paiston. Muutenkin ruokaa yleensä on käänneltävä /ravisteltava, niin se arviointi tulee siinä samalla vaivalla. Joku aiemmin mainitsi että jos ei tee jatkuvasti paljon perus perunaa, kalaa tai kanaa, kannattaa säästää se satanen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
448
Hyvällä hinta/laatusuhteella oleva airfryer hakusessa. Jos paras maksaa vaikka yli 300€, niin olen valmis sen laittamaan.

Olen katsellut suomalaisista(verkkokauppa/gigantti) ja amazonista laitteita.

Ilmeisesti Philipsin vehkeet parhaita. Nyt lopulliseen vertailuun jäänyt XL ja XXL versiot. Mallinumeroilla HD9270/90 , HD9762/90 ja HD9860/90 (nämä amazonin).

XL version saa Amazonista 130€:n Onko 100€:n lisäpanostus järkeä laittaa, että saa XXL Premium version? Taloudessa neljä henkeä, joten koon puolesta varmaan riittää XL.

Lisäksi näyttää tuo kallein olevan Smart Sensing -ominaisuudella. Löytyykö käyttäjiä joiden koneessa tämä? Onko hintansa väärti? Laitteen hinta nousee taas 200->300€ jos sen haluaa .
Eikös tuo XXL ole halvempi Gigantissa kuin Amazonissa?
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Tuli hommattua tuo Philipsin (non-premium) XXL kun sen nyt sai Gigantista alennuksella. Ei voi kun sanoa että miksi hitossa en ole hankkinut aiemmin. Kun ei paikallisista löytynyt niin E-Villestä sumutin pullo öljylle tulemaan. Yllättäen paikallisesta Salesta sai Avokadoöljyä. Kokeilin ensin ihan tavan paistamiseen tarkoitetulla rypsiöljyllä, mutta se kyllä kärytti ihan huolella. Avokado ei käryä käytännössä ollenkaan.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
110
Tuli hommattua tuo Philipsin (non-premium) XXL kun sen nyt sai Gigantista alennuksella. Ei voi kun sanoa että miksi hitossa en ole hankkinut aiemmin. Kun ei paikallisista löytynyt niin E-Villestä sumutin pullo öljylle tulemaan. Yllättäen paikallisesta Salesta sai Avokadoöljyä. Kokeilin ensin ihan tavan paistamiseen tarkoitetulla rypsiöljyllä, mutta se kyllä kärytti ihan huolella. Avokado ei käryä käytännössä ollenkaan.
Kerropa sitten onko se sumutin hyvä, yhden sumuttimen jouduin laittamaan takaisin amazonille, koska ei toiminut.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Siis onko olemassa jotain sumutepulloja minkä itse voisi täyttää oliiviöljyllä?

Linkkiä, niin laitan heti tilaukseen.

Kaupan valmiit on spraypullot on tosi kalliita ja ne on mauttomia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Joskus sain lahjaksi Partyliten sumutinpullon jonka piti olla maailman paras tietenkin, mutta se lopetti toimintansa jo ehkä noin yhden uusintatäytön jälkeen, eli en voi oikein suositella.
Edit:
Aloin muistella että voiko se olla Partylite sittenkään... Ei kai sillä pitäisi olla semmoisia tuotteita...?
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Onhan noita pulloja esim. Amazonilla Saksassa vaikka kuinka. Itse tilasin aikoinaan Britannian Amazonilta Fine Life -merkkisen sumutinpullon, mutta en ole testannut sitä vielä tarpeeksi, että uskaltaisin suositella. Hankalaa tuntuu olevan löytää sumuttimia, jotka eivät mene kovin pian tukkoon, joten kannattaa ottaa noista arvosteluista kyllä vaarin ostopäätöstä tehdessä.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Tämä E-Villestä tilaamani ei ole kovin näppärä, kovin on pistemäinen suihku. Ei ollut toisaalta iso menetys, maksoi kaikki 9 euroa :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Siis onko olemassa jotain sumutepulloja minkä itse voisi täyttää oliiviöljyllä?

Linkkiä, niin laitan heti tilaukseen.

Kaupan valmiit on spraypullot on tosi kalliita ja ne on mauttomia.
Mulla on tämä:

 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
110
Onhan noita pulloja esim. Amazonilla Saksassa vaikka kuinka. Itse tilasin aikoinaan Britannian Amazonilta Fine Life -merkkisen sumutinpullon, mutta en ole testannut sitä vielä tarpeeksi, että uskaltaisin suositella. Hankalaa tuntuu olevan löytää sumuttimia, jotka eivät mene kovin pian tukkoon, joten kannattaa ottaa noista arvosteluista kyllä vaarin ostopäätöstä tehdessä.
Tilasin tämän, ei ole suorituskykyinen ja suihku vaihtelee tosi hienon sumun ja suoran pistemäisen välillä. Lähtee takasin.

 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880

Lupasin itselle tämän hommata, kun hinta menee 199e ja nyt on se päivä.
Mitkä tähän on ns. tärkeimmät/parhaimmat lisäosat, että sais mahdollisimman monipuolisesti valmistettua ruokia? Ja mistä olette niitä tilanneet?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mitkä tähän on ns. tärkeimmät/parhaimmat lisäosat, että sais mahdollisimman monipuolisesti valmistettua ruokia? Ja mistä olette niitä tilanneet?
Mun mielestä se light snacks lisäosa jolla saa sen ”kannen”. En käytä sitä Siks et lentelis kama, vaan saa esim makaronilaatikot, lasagnet jne kannen ettei mee yli, mut silti ilma kiertää.

Toinen on toi pizzakitti…ei pizzan tekoon, vaan siksi että sillä saa ”seinät” pois, jolloin menee 4-5cm isompi uuniastia laitteeseen. Tämän avulla tosta tulee jo selvästi isompi ku esim isosta osasta uunimalleja.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Mun mielestä se light snacks lisäosa jolla saa sen ”kannen”. En käytä sitä Siks et lentelis kama, vaan saa esim makaronilaatikot, lasagnet jne kannen ettei mee yli, mut silti ilma kiertää.

Toinen on toi pizzakitti…ei pizzan tekoon, vaan siksi että sillä saa ”seinät” pois, jolloin menee 4-5cm isompi uuniastia laitteeseen. Tämän avulla tosta tulee jo selvästi isompi ku esim isosta osasta uunimalleja.
Saako ton light snack alustan samaan aikaan, kun kori on käytössä? Vois valmistaa siinä jotai ristikkoperunoita ja korissa siipiä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Saako ton light snack alustan samaan aikaan, kun kori on käytössä? Vois valmistaa siinä jotai ristikkoperunoita ja korissa siipiä.
Siis tuo lightsnacks on vaan ”kansi” ja mukana tais tulla pihdit.

se väliritilä mis tuli ne varrastikutkin on sit tolleen kahdessa tasossa kypsennykseen tarkotettu. Itellä jääny se vähemmälle.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
110
Siis tuo lightsnacks on vaan ”kansi” ja mukana tais tulla pihdit.

se väliritilä mis tuli ne varrastikutkin on sit tolleen kahdessa tasossa kypsennykseen tarkotettu. Itellä jääny se vähemmälle.
Varrastikut tulee nykyään muuten grillialustan kanssa, ei sen väliritilän kanssa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 803
Mitä kasviksia ja juureksia olette tykänneet tehdä air fryer:ssa. Haeskelen uusia tuttavuuksia, mitä ei ole tullut vielä testattua. Omia suosikeja

vihreät pavut, toimii sekä tuoreista että pakastetuista
myskikurpitsa (todella hyvää, suosittelen)
bataatti (ihan parasta vaikka ei tulekaan rapeata)
peruna
paprika/chilit
sipuli
munakoiso
tankoparsa
parsa
perus pakastekasvisekoitukset onnistuu ihan kivasti, mutta ei ole suosikki


Kiinnostavia mitä en ole kokeillut
okra, onko joku kokeillut? Rasvassa uppopaistettuna ihan mainio. Vois toimia air fryer:ssa?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
422
Mitä kasviksia ja juureksia olette tykänneet tehdä air fryer:ssa. Haeskelen uusia tuttavuuksia, mitä ei ole tullut vielä testattua. Omia suosikeja

vihreät pavut, toimii sekä tuoreista että pakastetuista
myskikurpitsa (todella hyvää, suosittelen)
bataatti (ihan parasta vaikka ei tulekaan rapeata)
peruna
paprika/chilit
sipuli
munakoiso
tankoparsa
parsa
perus pakastekasvisekoitukset onnistuu ihan kivasti, mutta ei ole suosikki


Kiinnostavia mitä en ole kokeillut
okra, onko joku kokeillut? Rasvassa uppopaistettuna ihan mainio. Vois toimia air fryer:ssa?
Ruusukaali ainakin
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Lisäyksenä tuohon listaan vielä kukkakaalin nuput, leivitettynä ja hyvin maustettuna, totta kai. (Itse käytän mm. savustettua paprikaa ja cayennepippuria.)
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
422
En lähde väittelemään kummankaan mallin paremmuudesta, mutta kun itse olen valmistanut kokonaisen broilerin joko ranukorissa tai vartaassa pyörittämällä 180 astetta / 60 minuutissa, niin on tullut jopa parempaa ja mehukkaampaa kuin kuin mitä olen ostanut valmiina kaupasta lihatiskiltä.

Liha on niin mureaa ja kosteaa, että se irtoaa luista melkein itsestään ja missään vaiheessa ei ole tarvinnut valella tai lisätä mitään valmistuksen aikana.

Ainut miinus siitä, että ranukorissa kypsentäessä korin puhdistaminen on hankalaa, mutta ei sitä olekaan alunperin tarkoitettu kokonaisen broilerin valmistamiseen.

Testasin samaa Lidlin kokonaisella kanalla, hyvää tuli!! Ranekorissa tuon tein, sain kokonaisen kanan sinne ujutettua.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Mulla on noi lisärit mitä ensimmäisessä kuvassa ja eilen laitoin tilaukseen alemman kuvan lisärit.

Lisäosia ei voi koskaan olla liikaa, että pääsee käyttämään laitetta mahdollisimman monipuolisesti.

Donitsien valmistus kiinnostaa erityisesti :)

1.jpg

2.jpg
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Mulla on noi lisärit mitä ensimmäisessä kuvassa ja eilen laitoin tilaukseen alemman kuvan lisärit.

Lisäosia ei voi koskaan olla liikaa, että pääsee käyttämään laitetta mahdollisimman monipuolisesti.

Donitsien valmistus kiinnostaa erityisesti :)



Onko mikä setti tuo ylempi kuva vai kasattu eri paikoista?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kiitos, tuo voisi olla kätsy. Ei ole oikein ennestään sopivia vuokia kaapissa.
Olen yrittänyt aina kaupoista katsoa pieniä osia, mutta ei tunnu löytyvän helposti.

Jos lähistöllä olisi kirppareita, sieltä voisi löytää vaikka mitä pilkkahintaan.

Yritän kuitenkin valmistaa kaiken mahdollisen airfryerissa ja monesti tyssää siihen jos ei löydy sopivan kokoisia vuokia yms.

Uudessa kämpässä mihin muutan tulee tämmöinen uuni ja pitää silläkin jotain tehdä. Ainakin pizzat ja Ciabatta leipää.

 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Itellä ei ole kokemuksia, mutta Chez Mariukselta löytyy ainakin yksi malli:

Tilasin testiin tämän. Ei mikään kovin hyvä. Pitää korkilla ensin pumpata paine. Suihku on hyvin väpättä ja räkivä ainakin oliiviöljyllä. Ei kuitenkaan ole ruiskumainen joten varmaan parempi kuitenkin kuin jotkut toiset mallit. Täytyy vielä testata kunnolla ja katsoa meneekö tukkoon joskus.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Tilasin testiin tämän. Ei mikään kovin hyvä. Pitää korkilla ensin pumpata paine. Suihku on hyvin väpättä ja räkivä ainakin oliiviöljyllä. Ei kuitenkaan ole ruiskumainen joten varmaan parempi kuitenkin kuin jotkut toiset mallit. Täytyy vielä testata kunnolla ja katsoa meneekö tukkoon joskus.
Tähän lisäyksenä, että lähtee kyllä palautuspostiin, jos vain hyväksyvät testatun tuotteen. Kirjotin kyllä, että tuote on viallinen eikä vastaa kuvausta.

Tähän pitää siis korkilla pumpata paine mikä ei olisi ongelma, jos tuote toimisi muuten hyvin. Yhdellä ”latingilla” saa noin 1-1,5 sekunnin epätasaisen räkivän ja pätkivän suihkauksen jonka jälkeen täytyy taas pumpata lisää painetta pulloon. Suutin myös valuttaa jonkin verran suoraan suuttimesta korkin päälle. 1/5 ilman kokemusta muista vastaavista tuotteista.

edit. Ja samaa tekee näköjään ihan vedelläkin.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 803
Mulla on evon sumutinpullot. En noita lähtisi suosittelemaan. Pakko laukaista koko liipasimellinen, joka räiskyy sitten vähän joka suuntaan. Mitä agressiivisemmin tuota käyttää niin sitä pienempää pisaraa tulee ulos. Jos yrittää "vähän" sumuttaa niin lopputulos on sama kuin lusikalla kaataisi öljyä. Sumu ei myöskään öljyä käyttäessä ole tarpeeksi pientä partikkelia vaan enemmänkin pientä pisaraa. Jos tuossa sumutinpullossa on jotain hyvää niin se toimii samalla lailla joka päivä ja per liipaisin annoskoko öljyä on vakio. Yksi painallus on 1/4 teelusikallinen(1.2g?)

Kokeeksi täytin vedellä sumuttimen ja sillä saa paremman sumun aikaiseksi. Pitäisi ehkä leikata jollain öljyä juoksevammaksi? Ideoita mitä voisi sekoittaa öljyn sekaan, että saisi notkeamman seoksen? Tuossa pullonnokassa on kyllä säätövaraa, mutta se hienointakin pisaraa tuottava asetus on minusta liian isoa pisaraa.



1646505226989.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Ei ole vielä noista kokemusta kun on vasta harkinnassa.Mutta maalaisjäjellä ajateltuna nuo sumutinpullot on aika nuukia öljyn notkeudesta mitä ohuempi sen parempi.Itse en lähtisi öljyä ohentamaan vaan etsisin öljyn joka on valmiiksi sopivan notkeaa.Ja jos sopivan makuisista ei löydy sopivaa niin etsisin sumuttimen joka toimii halutulla öljyllä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 803
Ei ole vielä noista kokemusta kun on vasta harkinnassa.Mutta maalaisjäjellä ajateltuna nuo sumutinpullot on aika nuukia öljyn notkeudesta mitä ohuempi sen parempi.Itse en lähtisi öljyä ohentamaan vaan etsisin öljyn joka on valmiiksi sopivan notkeaa.Ja jos sopivan makuisista ei löydy sopivaa niin etsisin sumuttimen joka toimii halutulla öljyllä.
Ongelma ainakin mulle on ollut, että en ole löytänyt hyvää sumutinpulloa. Kaikissa on joku vika. Osassa menee menee suuttimet tukkoon ja saa olla koko ajan puhdistamassa tai heikko laatu ja hajoavat. Tietty niillä kaupan paineistetuilla suihkupulloilla saa optimaalisen suihkun, mutta epäilyttää, että syövyttääkö ne air fryer:in pintamateriaalin paskaksi/mitä sieltä tulee ruuan sekaan rasvan lisäksi.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Tähän lisäyksenä, että lähtee kyllä palautuspostiin, jos vain hyväksyvät testatun tuotteen. Kirjotin kyllä, että tuote on viallinen eikä vastaa kuvausta.

Tähän pitää siis korkilla pumpata paine mikä ei olisi ongelma, jos tuote toimisi muuten hyvin. Yhdellä ”latingilla” saa noin 1-1,5 sekunnin epätasaisen räkivän ja pätkivän suihkauksen jonka jälkeen täytyy taas pumpata lisää painetta pulloon. Suutin myös valuttaa jonkin verran suoraan suuttimesta korkin päälle. 1/5 ilman kokemusta muista vastaavista tuotteista.

edit. Ja samaa tekee näköjään ihan vedelläkin.
Ja kolmas postaus tätä Chaz Mariuksen pulloa koskien. Asiakaspalvelu hoiti asian erinomaisesti ja sanoivat, että voin tuotteen lähettää takaisin tai voisinko lähettää heille videon kuinka tuote toimii ja voin sen itse kierrättää. Lisäsin videon nettiin, koska spostilla liian iso tiedosto. Laitoin linkin videoon spostilla ja lisätietoa. Sain pari tarkentavaa kysymystä jonka jälkeen todettiin tuote virheelliseksi ja rahat lähtivät tänä aamuna palautukseen. Asiakaspalvelulle 5/5
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Pistin eilen tilaukseen tämmöisen, mutta ei ole minkäänlaisia odotuksia vaikka onkin pari positiivista palautetta.

Kannattaa myös ilmeisesti ottaa huomioon minkälaista öljyä pulloon laittaa? Jotkuthan saattavat olla enemmän litkua kuin toiset ja jämäkämmät eivät varmaan pääse suuttimesta läpi niin helposti.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Pistin eilen tilaukseen tämmöisen, mutta ei ole minkäänlaisia odotuksia vaikka onkin pari positiivista palautetta.

Kannattaa myös ilmeisesti ottaa huomioon minkälaista öljyä pulloon laittaa? Jotkuthan saattavat olla enemmän litkua kuin toiset ja jämäkämmät eivät varmaan pääse suuttimesta läpi niin helposti.

Joudun aiheuttamaan pettymyksen etukäteen mutta ainakaan rypsiöljy ei tule tuosta suuttimesta sumuna vaan aika kohtisuoraan pelkkänä ruiskahduksena. Tuli itsekin tilattua aikaisemmin samanlainen pullo hyvien arvostelujen takia.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
422
Joudun aiheuttamaan pettymyksen etukäteen mutta ainakaan rypsiöljy ei tule tuosta suuttimesta sumuna vaan aika kohtisuoraan pelkkänä ruiskahduksena. Tuli itsekin tilattua aikaisemmin samanlainen pullo hyvien arvostelujen takia.
Toisaalta, kuka enää käyttää rypsiä mihinkään - aivan liian moni? Mitä harvoin nykyään sitä enää käytän, jo haju lämmittäessä alkaa etomaan. Mutta mikä öljy noihin? Itse käytän kookosta ja oliivia ruuanlaittoon yleensä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Rypsiöljyä kannattaa ehdottomasti käyttää oliiviöljyn rinnalla ruoanlaitossa yleensä ottaen terveysnäkökulmasta - noilla kahdella on parhaat rasvahappoprofiilit. Kookosöljy on tyydyttynyttä rasvaa (yli 90 % kovaa rasvaa), josta verisuonet ei tykkää.

Avokadoöljyn kuumuuden kestävyys on tosi hyvä, mutta en ole lähemmin tutkinut minkälaista tököttiä se olisi sumutepulloon pistettäväksi.
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
427
Itsellä myös nuo "tuplapullot" Amazonilta. Käytetään avokado- ja valkosipulioliiviöljyä niissä. Suihke ei ole täydellinen mutta kovassa käytössä silti. Ja kuten @HikinenM sanoi aikasemmin, käytettävä voimaa/nopeutta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom