Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Ai...
On pöhötin minullakin mutta eikös tuo olisi helpompi ihan pannulla ja uunivuoalla uunissa.
Ei se oikeastaan sen helpompaa olisi sillä itse ainakin olen ruskistanut jauhelihan pannulla ja sitten nesteet, mausteet ja pastapalat siirtänyt pieneen kattilaan ja siitä uunivuokaan parin minuutin keittämisen jälkeen.
Vaiheita ja tiskiä siis ihan yhtä paljon.
Lisäksi mun uuni on ollut rikki tammikuusta asti joten tuo tuli sen korvaajaksi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
Kaikista parhaat ranskalaiset tulee Finduksen mikrovalmiista ranskanperunoista. Ranet ensin kulhoon ja hieman öljyä perään ja sekottelee että potut ovat kauttaaaltaan öljyssä. Tämän kanssa ei pidä lotrata, sen verran että vähän pinta öljyyntyy. Tämän jälkeen 4 minuuttia 200 asteessa (molemmat paketit 180g) ja homma on valmis. Ei paljon kalpene hampparipaikkojen ranskalaisille.

Nyt voin kyllä olla samaa mieltä ranskalaisista. Alko tekee mieli tehdä kranuja ja lihapullia, pitkästä aikaa ja muistinkin kuvan näistä Suolakalan kehumista perunoista.
Pyöräytin niihin vielä pari kierrosta merisuolaa myllystä, niin voisin sanoa ehkä parhaimmat kranut oli siinä.
Kannattaa kokeilla :thumbsup:
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
278
Kerro ihmeessä, kuinka hyväksi laitteen koet ja mitä sinne sisälle eksyy.
No niin, nyt on tuo pöhötin ollut muutaman viikon käytössä ja mitäs kaikkee sillä onkaan tullut tehtyä?

No ainakin makkarapottuja mummon pakasteranuista ja HK:n blåsta, bataattiranuja itse bataatista veistellen, kasviksia sekä tuoreena että pakasteena, kanaa eri muodoissa, lohta, pakastecroisantteja ja tänä aamuna joulutorttuja :) Noita nyt ainakin.

Onhan toi ihan hemmetin hieno vehje vaikka itsekin alkuun epäilin. Makkarapotuista ja kanansiivistä tulee heti kerralla pareampia ja rapeampia kuin meidän kiertoilmauunissa. Lisäksi tuo jo monesti aiemmin mainittu asia, eli helpommin tulee monia juttuja tehtyä kun voi tehdä pienemmän määrän kerrallaan eikä tartte ison uunin lämpeämistä odotella. Esim. juurikin nuo aamun croissantit tai joulutortut.

Koko on omaan käyttöön sopiva, tilavuus siis 6,5l ja kulhon korkeus rasvapellistä top merkkiin kahdeksan senttiä ja kulhon halkaisija 27 senttiä. 700 gramman paketti siipiä mahtuu sopivasti peittäen pohjan eikä tartte laittaa niitä päällekkäin. Ei ainakaan yhtään pienempää laitetta olis kannattanut ottaa.

Ohut kanan fileleike tähän mennessä sellainen mikä tulee pannulla pinnaltaan paremmaksi, mutta sehän tehdäänkin normaalisti pannulla eikä uunissa.,

Testailu jatkuu...
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kananfileistä saa hyviä kun leivittää ne ensin.

Tein eilen ekaa kertaa uunimakkaraa aka HK:n sinistä vähän rapsakammalla tekstuurilla ja hyvin maistui.

248804381_10159678913499295_8052559854623156326_n.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Hajua onko olemassa airfryeriä johon mahtuisi grandiosan pakastepizza?
Ei taida semmoista ollakaan ainakaan kuluttajamalleissa :D

Melkein fiksuinta laittaa normaaliin kiertoilmauuniin kaikki vähänkään isommat jos meinaa saada rapean pohjan.

Prinsessalla voisi periaatteessa kypsentää kerralla 3/4 pizzasta, mutta kypsyykö sitten kaikki slaissit samaan aikaan jos pellit ovat eri korkeudella.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 923
Pro home cooks kanavalla oli muutama hyvä video.
Nuo on siitä kivoja, että tyyppi itsekään ei vielä tiedä miten kaikki tulee onnistumaan joten se testailee hieman kaikkea.









Mä en kato ton tyypin videoita ihan vaan siks että vihaan ton tyyliä tehdä thubnailit noista videoista :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
Testasin ite just minkälaista tulis pekoniin kääritystä Japanilaisesta munakoisosta.

1.jpg


150`c ja 22min töhötystä. Ei itketystä munakoisolle, vain kuorinta omena veitsellä ja koktail-tikun puolikkaalla pekoni kiinni.

Ja voi rähmä kuinka hyvää tulikin. Tuohan voittaa tankoparsan mennen tullen. Paksuimmat kappaleet halkasin puoliksi niin puolikas pekoni viipale riitti ympärille. Nyt kyllä tiedän mitä teen kavereille alkupaloiksi illan istujaisiin. Kaiken lisäksi noista tikuista on näppärä syödäkin sormin.

2.jpg
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 234
Rustassa on nyt seuraavan viikon ajan 2L keitin tarjouksessa hintaan 19,90...

Tuohon hintaan ei voi oikein vikaan mennä, jos pienelle laitteelle käyttöä löytyy.

Tokmannilla puolestaan on "klubitarjouksena" 4,5L keitin 37,95...
 
Liittynyt
16.11.2021
Viestejä
67
Rustassa on nyt seuraavan viikon ajan 2L keitin tarjouksessa hintaan 19,90...

Tuohon hintaan ei voi oikein vikaan mennä, jos pienelle laitteelle käyttöä löytyy.

Tokmannilla puolestaan on "klubitarjouksena" 4,5L keitin 37,95...
Tuo rustan tarjous on kyllä hyvä, pitääpi vinkata kaverille.
 

jmp

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
85
Nyt kun on tämä black friday niin jos sais hyvään hintaan koneen. Onko tästä masiinasta mihinkään vai onko liian pieni. Mahtuukohan 800 gramman hornet paketti kyytiin kokonaisena?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tulipa kokeiltua tänään tehdä itse lohkoperunoita pöhistimessä ja hyvin onnistui. Jopa niin hyvin, ettei tarvitse enää kaupan pakastealtaasta kantaa.

Lohkoperunoiden kaverina lautasella porsaan ulkofilettä ja pippurijuustokermakastikketta.

IMG_20211125_150820.jpg
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
278
Nyt kun on tämä black friday niin jos sais hyvään hintaan koneen. Onko tästä masiinasta mihinkään vai onko liian pieni. Mahtuukohan 800 gramman hornet paketti kyytiin kokonaisena?
Tuosta linkistä ei selvinnyt minkä kokoinen tuon linkkaamasi laitteen kulho on halkaisijaltaan, mutta lainaan itseäni liittyen noiden siipien tekoon (Itselläni siis Nedis merkkinen 6,5 litran airfryeri):

Koko on omaan käyttöön sopiva, tilavuus siis 6,5l ja kulhon korkeus rasvapellistä top merkkiin kahdeksan senttiä ja kulhon halkaisija 27 senttiä. 700 gramman paketti siipiä mahtuu sopivasti peittäen pohjan eikä tartte laittaa niitä päällekkäin. Ei ainakaan yhtään pienempää laitetta olis kannattanut ottaa.
 

jmp

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
85
Tuosta linkistä ei selvinnyt minkä kokoinen tuon linkkaamasi laitteen kulho on halkaisijaltaan, mutta lainaan itseäni liittyen noiden siipien tekoon (Itselläni siis Nedis merkkinen 6,5 litran airfryeri):
Tilasin nyt tuon pikku philipsin, lähinnä itselle teen siipiä ja ranskalaisia niin sen puoleen koko riittää. Voin laittaa kokemuksia sitten kun laitteen saan, siinä oli aika pitkä odotusaika muttei tässä jäniksen selässä olla:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 896
Onko liian isosta vehkeestä muuta haittaa kuin kalliinpi hankintahinta ja suurempi sähkönkulutus? Ajatus 1-2 hengen käyttööön pääasiassa,joskus myös isommalle porukalle. Philips Essential HD9270/60 AirFryer XL tuota saisi 170€ vai onko parempia vaihtoehtoja?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Onko liian isosta vehkeestä muuta haittaa kuin kalliinpi hankintahinta ja suurempi sähkönkulutus? Ajatus 1-2 hengen käyttööön pääasiassa,joskus myös isommalle porukalle. Philips Essential HD9270/60 AirFryer XL tuota saisi 170€ vai onko parempia vaihtoehtoja?
Katso vielä ennen valintaa näitä uunimallisia mikä itsellänikin on.

Kerran kun pääsee jyvälle ja alkaa tekemään enemmänkin erilaisia ruokia, niin nälkä kasvaa syödessä ja monesti pönttömallinen alkaa olemaan riittämätön ja siitä on hankala seurata ruoan kypsymistä.

Itse käytän enää harvoin normaalia kiertoilmauunia.

 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 566
XXL on paljon isompi ja tehokkaampi. Tuo on vastaava kuin Philipsin pienimmät airfryerit.

Joo kävinkin verkkiksen liikkeessä katsomassa paikan päällä kokoja ja olihan toi pieni. Kyllä toi XXL kokoinen melkee pitää olla jos haluaa tehdä useammalle kuin kahdelle
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
418
Onko liian isosta vehkeestä muuta haittaa kuin kalliinpi hankintahinta ja suurempi sähkönkulutus? Ajatus 1-2 hengen käyttööön pääasiassa,joskus myös isommalle porukalle. Philips Essential HD9270/60 AirFryer XL tuota saisi 170€ vai onko parempia vaihtoehtoja?
Itse ostaisin suurimman minkä löytää. Ainakin perinteisimmistä. Tiedä onko noita saatavilla että isompi vuoka menisi. Mutta tavaran saa paremmin aseteltua tasaisesti yms. on iso etu käytössä.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Joku täällä kyseli mahtuuko mihinkään airfryeriin grandiosan pizza. No sellainen ei taida mahtua mihinkään, mutta pirkan kiviuuni salamipizza mahtui oman prinsessan paistokoriin kun hieman leikkasi reunasta pois.
Isoin pettymys oli kuitenkin se, että tuokin pizza on menty pilaamaan. Ennen tuo oli paras pakaste pizza ja nyt se on tuollainen geneerinen ohut lätty joka ei eroa muista mitenkään.

pizza.jpg
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Tässä nyt koittanut etsiä parasta reseptiä täysin itse tehtyihin ranskalaisiin perunoihin.
Perunana olen käyttänyt puikulaperunaa (S-ryhmän Kotimaista musta pussi). Perunat pilkon toivottuun muotoon ja heitän 30min-2h likoamaan jääkaappiin kylmään veteen. Tämän jälkeen kuivaan perunat paperilla ja pyörittelen öljyssä sekä suolassa. Perunat ensin airfryerissa 10min 180c ja tämän jälkeen 2min pätkiä, niin kauan että alkavat olla halutun rapsakoita.

Ei siltikään ole valmisranskanperunoiden veroisia, joten olisiko foorumilaislla heittää hyviä tipsejä mitä lähteä seuraavaksi koittamaan?
 

iPhonelover

Tukijäsen
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
78
Tässä nyt koittanut etsiä parasta reseptiä täysin itse tehtyihin ranskalaisiin perunoihin.
Perunana olen käyttänyt puikulaperunaa (S-ryhmän Kotimaista musta pussi). Perunat pilkon toivottuun muotoon ja heitän 30min-2h likoamaan jääkaappiin kylmään veteen. Tämän jälkeen kuivaan perunat paperilla ja pyörittelen öljyssä sekä suolassa. Perunat ensin airfryerissa 10min 180c ja tämän jälkeen 2min pätkiä, niin kauan että alkavat olla halutun rapsakoita.

Ei siltikään ole valmisranskanperunoiden veroisia, joten olisiko foorumilaislla heittää hyviä tipsejä mitä lähteä seuraavaksi koittamaan?
Itse teen suikaleista ohuita, ja mausteena käytän S-marketista hankittua Rosmariini & Yrtit kuorrutetta, enkä liota. Asteet muuten samat, mutta lopuksi 200c 2min. että rapeutuu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Olen kuullut, että kylmässä suolavedessä liottamalla kuoresta saa rapeamman.

Olen tehnyt kaksi kertaa lohkoperunoita ja rakenteesta tulee aika paljon samanlainen kuin mitä kaupan pakastealtaan Noiseteista tulee, eli rapea kuori ja sisältä mukavan pehmoinen.

Itse laitan 200°C asteeseen ja aikaa kuluu noin 18 minuuttia prinsessan uunimallisessa airfryerissä, riippuen lohkojen koosta. Pitää vaan muistaa kääntää puolessa välissä aikaa, ettei kypsy vaan yhdeltä puolelta.

Just eilen tein toista kertaa makkaranpalojen kanssa. Lohkoperunat onnistuivat hyvin, mutta Poprillin paskamakkara ei sovi yhtään grillaamiseen kun menee vaan kuivaksi käppyräksi, eikä muutakaan makkaraa sattunut olemaan jääkaapissa.

260804635_10159733417819295_8501650984086899424_n.jpg


261773702_10159733417879295_7441029094871542034_n.jpg
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Itse teen ranskalaiset vähän mistä perunoista sattuu, ei niin väliä. Ohuiksi tikuiksi. Liotan huoneenlämmössä 20-30 min, jonka jälkeen huuhtelen. Ilmakuivaan jonkin aikaa kulhossaan tai siivilässä (todella harvoin rupean kuivaamaan esim. keittiöpaperilla), sinappiöljyä öljyksi ja suolaa mausteeksi (joskus cayannepippuria, jos meinaan majoneesiin dipata). Noin 180 astetta, 17 minuuttia - 8 min jälkeen ravistelen koria. (Otan ulos ennen kuin menevät omaan makuun liian rapeiksi ja tuo 17 min on juuri sopiva aika.)
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Mikähän noista halpiksista (alle 100e, ei uunimallisia) on helppokäyttöisin ja helpoin putsata (tiskikoneessa osat mielellään)?

Itselle Philips XXL ollut passeli mutta vanhemmille pitäis hommata joku muu, eikä ole tarvetta noin isolle. Eli nuo yllä mainitut ominaisuudet edellä mennään. Yhtä hyvin ne kaikki varmaan ruoan valmistaa noin muuten..
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itse en laittaisi pinnoitettuja airfryerin osia tiskikoneeseen. Saanut lukea monen kommentteja irronneesta pinnoitteesta.

Kaikista parasta on puhdistaa kuuman veden alla tiskiharjalla heti kypsennyksen jälkeen ja en käytä edes aina tiskiainetta jos lika lähtee pelkästään kuumalla vedellä pois.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Itse en laittaisi pinnoitettuja airfryerin osia tiskikoneeseen. Saanut lukea monen kommentteja irronneesta pinnoitteesta.

Kaikista parasta on puhdistaa kuuman veden alla tiskiharjalla heti kypsennyksen jälkeen ja en käytä edes aina tiskiainetta jos lika lähtee pelkästään kuumalla vedellä pois.
Juuh, Philips ainakin mainostaa että on konepestäviä, ja oonkin alusta asti niin pessyt eikä ole mennyt miksikään yli vuodessa. Tietysti toisinaan myös nopeampi pyöräyttää tiskialtaassa. Jos ei kestä luvattua käyttöä niin takuukeissi pystyyn.

Sen takia olisi juuri tärkeää, että asiasta on erikseen maininta tuotteen tiedoissa, muutenhan ei voi mitään oletuksia tehdä kestääkö vaiko ei. Vanhukset tiskaa koneella kuitenkin pääosin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Noi airfryerien ritilät on niin ohutta peltiä, etten ihmettele jos niistä lähtee ohut pinnoite pois nopean lämpölaajentumisen vuoksi (nopeasti kuumasta kylmään tai päinvastoin).

Ensin pinnoite halkeaa ja sen jälkee pinnoitetta alkaa pikku hiljaa irtoamaan pestessä ja ruokaa laittaessa.

Itselläni on kaikki osat hyvässä kunnossa, kun tiedostin tämän ja yrittänyt käsitellä niitä varovaisesti.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Itse en ole konepessyt Philipsin XXL:ää kertaakaan ja olen yrittänyt myös välttää hankaamista, mutta silti esim. kana tai vaalea kala tuntuu tarraavan ritilään kiinni. Ratkaisuna tähän hieraisen öljyisellä paperilla ritilän ennen käyttöä.
Laite ollut siis suht aktiivisessa käytösssä n.4 kuukautta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Juuh, Philips ainakin mainostaa että on konepestäviä, ja oonkin alusta asti niin pessyt eikä ole mennyt miksikään yli vuodessa.
Itsekin pesin Philipsin osat koneessa toista vuotta melkein päivittäin eikä ne menneet miksikään.
Monet tuntuu ihmettelevän miksi muka autovaraosaliikkeen 50€ airfryeri olisi huonompi kuin 200€ Philips, no juurikin tuosta syystä. Kyllä sillä hintaerolla on merkitystä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Testasin äsken tehdä ranskalaisia airfryerissä ja tuntui onnistuvan vielä paremmin kun laittoi pari minuuttia lisää valmistusaikaa.

200°C astetta / 19-20 minuuttia ja niiden kääntö puolessa välissä aikaa.

Kyytipoikana porsaan lapaa normiuunissa kypsennettynä.

IMG_20211129_184645.jpg IMG_20211129_185140.jpg
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Tässä nyt koittanut etsiä parasta reseptiä täysin itse tehtyihin ranskalaisiin perunoihin.
Perunana olen käyttänyt puikulaperunaa (S-ryhmän Kotimaista musta pussi). Perunat pilkon toivottuun muotoon ja heitän 30min-2h likoamaan jääkaappiin kylmään veteen. Tämän jälkeen kuivaan perunat paperilla ja pyörittelen öljyssä sekä suolassa. Perunat ensin airfryerissa 10min 180c ja tämän jälkeen 2min pätkiä, niin kauan että alkavat olla halutun rapsakoita.

Ei siltikään ole valmisranskanperunoiden veroisia, joten olisiko foorumilaislla heittää hyviä tipsejä mitä lähteä seuraavaksi koittamaan?
Tavallisessa uunissa olen ranskalaiset tehnyt keittämällä haluttuun muotoon leikatut perunat ensin vedessä todella kypsiksi ruokasooda-lusikallisen ja kevyen suolan kanssa (ehkä 12 min). Ongelma perinteisten ranskalaisten kanssa tosin on, että kypsäksi keitettynä ne tuppaavat katketa käsitellessä. Johonkin robustimpaan muotoon leikatessa saa myös sen edun, että niitä voi pyörittää vimmatusti kattilassa (kun keittovesi on ensin kaadettu pois) öljyn kanssa, jolloin ne saavat perunamuussimaisen päällikerroksen, joka paistuu todella rapeaksi. Kattilan laidoille jääneen muussin voi vielä levitellä niiden päälle ennen paistoa.

Airfryerilla en ole vielä ehtinyt kokeilla, mutta täytyy ottaa myöhemmin testiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Tavallisessa uunissa olen ranskalaiset tehnyt keittämällä haluttuun muotoon leikatut perunat ensin vedessä todella kypsiksi ruokasooda-lusikallisen ja kevyen suolan kanssa (ehkä 12 min).
Tämä lähtee ehdottomasti testiin. Muistaakseni joskus vuosia sitten kuulin saman ohjeen ja ongelmaksi taisi muodostua se, että tosiaan ranskalaisista tulikin muusia keittämisen jälkeen. Tähän vaikuttaa varmasti oikea perunalajike paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 923
Tavallisessa uunissa olen ranskalaiset tehnyt keittämällä haluttuun muotoon leikatut perunat ensin vedessä todella kypsiksi ruokasooda-lusikallisen ja kevyen suolan kanssa (ehkä 12 min). Ongelma perinteisten ranskalaisten kanssa tosin on, että kypsäksi keitettynä ne tuppaavat katketa käsitellessä. Johonkin robustimpaan muotoon leikatessa saa myös sen edun, että niitä voi pyörittää vimmatusti kattilassa (kun keittovesi on ensin kaadettu pois) öljyn kanssa, jolloin ne saavat perunamuussimaisen päällikerroksen, joka paistuu todella rapeaksi. Kattilan laidoille jääneen muussin voi vielä levitellä niiden päälle ennen paistoa.

Airfryerilla en ole vielä ehtinyt kokeilla, mutta täytyy ottaa myöhemmin testiin.
Pitääkö perunoiden antaa jäähtyä välissä?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Haluaisin nähdä ihan kuvien kanssa miten käytännössä ranskanperunoiden valmistaminen onnistuu keitetyistä perunoista :hmm:

Sen tiedän, että perunalohkoja tai viipaleita olisi hyvä liottaa kylmässä vedessä vähintään noin 20 minuuttia ennen valmistamista, että niissä oleva ylimääräinen tärkkelys poistuisi ja jotta perunoiden pinnoista tulisi rapeita.
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Pitääkö perunoiden antaa jäähtyä välissä?
En itse ole kokenut tarpeelliseksi. Siinä olisi testaamisen paikka, tuleeko niistä entisestään parempia. Keitinvesi kannattaa kuitenkin olla kiehuvaa, kun perunat sinne laittaa.

Haluaisin nähdä ihan kuvien kanssa miten käytännössä ranskanperunoiden valmistaminen onnistuu keitetyistä perunoista :hmm:

Sen tiedän, että perunalohkoja tai viipaleita olisi hyvä liottaa kylmässä vedessä vähintään noin 20 minuuttia ennen valmistamista, että niissä oleva ylimääräinen tärkkelys poistuisi ja jotta perunoiden pinnoista tulisi rapeita.
Keittäessä muuttuu rakenne sen verran haperommaksi, että paistaessa se sitten rapeutuu paremmin. Toki airfryerillä en vielä ole ehtinyt testaamaan (taidanpa tänään kokeilla), mutta tavallisessa uunissa se toimii varsin hyvin. Tosin kuten aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin tekniikka toimii paremmin esim. lohkon muotoon leikatessa, jolloin niistä saa entistä rapeampia eivätkä katkeile niin helposti siirtäessä.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Haluaisin nähdä ihan kuvien kanssa miten käytännössä ranskanperunoiden valmistaminen onnistuu keitetyistä perunoista :hmm:
Eikös ns. hienommissa burgerimestoissa aina keitetä ranskalaiset ensin ja sitten uppopaistetaan kahteen kertaa. Toki siis ensin leikattu ranskalaisten muotoon ja sitten keitto.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Eikös ns. hienommissa burgerimestoissa aina keitetä ranskalaiset ensin ja sitten uppopaistetaan kahteen kertaa. Toki siis ensin leikattu ranskalaisten muotoon ja sitten keitto.
En tiedä. Siksi haluaisin nähdä konkreettisesti miten se tapahtuu ja saada kunnolliset ohjeet.

Itse saisin varmaan aikaiseksi perunamuusia.

Jatkoin eilistä possua kaupan pakastealtaan noiseteilla ja kypsensin kaikki samaan aikaan airfryerissä. Hyvää oli :p

IMG_20211130_132142.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: MkH

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Pitihän sitä testata jo. Keittelin lohkoja noin 12 minuuttia, suoraan kuumaan veteen siis, jossa lusikallinen ruokasoodaa ja suolaa. Siitä parvekkeella jäähdytyksen kautta airfryeriin 20 min @ 180'c. Vähän ohuempaa lohkoa olisi voinut leikata; tavallisessa uunissa ehtivät kutistua enemmän. Siitä vielä kuvat eri vaiheista, kun pyydettiin :)

Seuraavaksi pitää testata kiinteällä lajikkeella. Tämä jauhoinen meni vähän turhankin muussiksi pyöritellessä, mutta lopputulos toisaalta oli herkullinen.

IMG_20211130_113131.jpgIMG_20211130_120141.jpgIMG_20211130_120524.jpg
IMG_20211130_144602.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Onko täällä Ideale+ AirFryerin omistajia?
Tänään hain tommosen Tokmannilta ja tässä nyt tyhjänä lämmitellyt sitä, että kiinan bakteerit tekis itsarit, mutta jumalauta toi vehje haisee. Semmonen pistävä sähkö/muovi kärtsä. Ei siinä jos toi haju lähtee muutaman käyttökerran jälkeen pois, mutta nytkin joutuu tuulettamaan kämppää, kun on niin pistävä tuoksu.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
83
Onko täällä Ideale+ AirFryerin omistajia?
Tänään hain tommosen Tokmannilta ja tässä nyt tyhjänä lämmitellyt sitä, että kiinan bakteerit tekis itsarit, mutta jumalauta toi vehje haisee. Semmonen pistävä sähkö/muovi kärtsä. Ei siinä jos toi haju lähtee muutaman käyttökerran jälkeen pois, mutta nytkin joutuu tuulettamaan kämppää, kun on niin pistävä tuoksu.
Joku halppis airfryeri on itsellä ja muistelen, että oli myös alussa tuollaista käryä havaittavissa. Pitkään aikaan en ole kuitenkaan kiinnittänyt huomiota, joten tais lähteä muutaman kerran jälkeen.
 
Liittynyt
02.06.2020
Viestejä
59
Eikös ns. hienommissa burgerimestoissa aina keitetä ranskalaiset ensin ja sitten uppopaistetaan kahteen kertaa. Toki siis ensin leikattu ranskalaisten muotoon ja sitten keitto.
Ei keitetä, kahteen kertaan uppopaisto. Ensin vähän alemmalla lämmöllä ja sitten pienen jäähdytyksen jälkeen suuremmalla lämmöllä toisen kerran. Tästä löytyy kyllä netissä vaikka ja kuinka ohjeita.

Joissain ohjeissa on mainittu, että 1. friteerauskerralla olisi tarkoitus kypsentää (cook through) ja toisella saada se rapea pinta, joten tuosta kyllä voi jäädä mieleen, että keitetään.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Pitihän sitä testata jo. Keittelin lohkoja noin 12 minuuttia, suoraan kuumaan veteen siis, jossa lusikallinen ruokasoodaa ja suolaa. Siitä parvekkeella jäähdytyksen kautta airfryeriin 20 min @ 180'c. Vähän ohuempaa lohkoa olisi voinut leikata; tavallisessa uunissa ehtivät kutistua enemmän. Siitä vielä kuvat eri vaiheista, kun pyydettiin :)

Seuraavaksi pitää testata kiinteällä lajikkeella. Tämä jauhoinen meni vähän turhankin muussiksi pyöritellessä, mutta lopputulos toisaalta oli herkullinen.
Kiitos hyvistä ohjeista ja kuvista!

Täytyy laittaa jossain kohtaa testiin :thumbsup:

Ostin tänään pussin puikulaperunaa, että pääsee testailemaan kunnolla ja löytämään parhaan tavan lohko- tai ranskanperunoiden tekoon airfryerillä.

Ostin myös pankojauhoja leivittämiseen ja mietin, että riittäisikö niiden kanssa airfryer, vai joutuisinko leikkimään rasvapalon pelon kanssa kattilalla?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 967
Viestejä
4 215 752
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom