Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Eikö airfryerillä tule jopa terveellisempää kuin uunilla? Omassa Philipsissä ainakin rasvaa valuu ritilän alle pohjalle, jolloin se on pois ruuasta vrt. uunipelti. Ja kyllä tuolla pystyy terveellistäkin tekemään eli muutakin kuin ranuja yms.
Ei
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Jos tämä on huutoäänestys, mä sanon että TULEE terveellisempää kuin perinteisellä uunilla!
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Miksi rasvan, joka on täyttä energiaa, poistaminen ruoasta tekisi siitä terveellistä? Sitten tilalle suolaa ja sokeria sun muuta roskaa ja lopputulos on huonompi.
Lähtisin etsimään hyötyjä esim. nopeudesta enkä terveellisyydestä. Esim eilisen pitsan uudelleenlämmitys on air fryerissä nopeampaa kuin normiuunissa ja lopputulos on parempi kuin mikrossa.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Miksi rasvan, joka on täyttä energiaa, poistaminen ruoasta tekisi siitä terveellistä? Sitten tilalle suolaa ja sokeria sun muuta roskaa ja lopputulos on huonompi.
Lähtisin etsimään hyötyjä esim. nopeudesta enkä terveellisyydestä. Esim eilisen pitsan uudelleenlämmitys on air fryerissä nopeampaa kuin normiuunissa ja lopputulos on parempi kuin mikrossa.
Missä on puhuttu, että tekee ruuasta terveellistä? Ja kyllä sitä suolaa ja sokeria laitettaisiin varmasti myös, vaikkei airfryeriä käytettäisi vaan jotakin muuta menetelmää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
Miksi rasvan, joka on täyttä energiaa, poistaminen ruoasta tekisi siitä terveellistä? Sitten tilalle suolaa ja sokeria sun muuta roskaa ja lopputulos on huonompi.
Itse kun olen nyt muutaman kerran tehnyt kranuja, niin en ole edes suolaa niihin lisännyt. En ainakaan itse kaipaa mitään lisättävää niihin. Nyt ne maistuvat oikeasti perunalta, eikä miltään öljy/suolalta.
Eilen tein sian kylkeä. Ikinä en vanhalla uunilla saisi noin kostean mureaa aikaiseksi. Ehkä jollakin hiiligrillillä paistettu, voisi kilpailla lopputuloksen kanssa.
Koska en enää omista hiiligrilliä, vain kaasutoimisen en hirveesti edes ajattele millä tulen tulevaisuudessa ribsit tekemään.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Missä on puhuttu, että tekee ruuasta terveellistä? Ja kyllä sitä suolaa ja sokeria laitettaisiin varmasti myös, vaikkei airfryeriä käytettäisi vaan jotakin muuta menetelmää.
Kaikkihan hehkuttaa tätä eläkeläiskeitintä, että epäterveellisestä ruuasta tuleekin terveellistä, kun sen laittaa fryeriin.

Itse en vain keksi miten se on terveellisempää, kuin kiertoilmauunissa joka on täysin sama tuote, kuin fryer isommalla koolla vain.

Menee lihat hukkaan, kun kuivatatte, niitä tällä tavoin...
 
Viimeksi muokattu:

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Itse kun olen nyt muutaman kerran tehnyt kranuja, niin en ole edes suolaa niihin lisännyt. En ainakaan itse kaipaa mitään lisättävää niihin. Nyt ne maistuvat oikeasti perunalta, eikä miltään öljy/suolalta.
Eilen tein sian kylkeä. Ikinä en vanhalla uunilla saisi noin kostean mureaa aikaiseksi. Ehkä jollakin hiiligrillillä paistettu, voisi kilpailla lopputuloksen kanssa.
Koska en enää omista hiiligrilliä, vain kaasutoimisen en hirveesti edes ajattele millä tulen tulevaisuudessa ribsit tekemään.
Eihän tuossa taida aika-asteikko riittää 12-48h ribsien valmistukseen. Poistuu tällöin vaivattomuus tyystin.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Kaikkihan hehkuttaa tätä eläkeläiskeitintä, että epäterveellisestä ruuasta tuleekin terveellistä, kun sen laittaa fryeriin.

Itse en vain keksi miten se on terveellisempää, kuin kiertoilmauunissa joka on täysin sama tuote, kuin fryer isommalla koolla vain.

Menee lihat hukkaan, kun kuivatatte, niitä tällä tavoin...
Missä on edelleen sanottu, että ruuasta tulee terveellistä? Voitko laittaa lainauksen? Toki kiertoilmauuni on lähinnä sama asia, kunhan ylimääräistä rasvaa saa valutettua pois, kuten airfryerissä. Kai se ruoka on terveellisempää, kun se sisältää vähemmän rasvaa vrt. sama ruoka joka on paistettu uunissa pellillä ja se ruoka ui siinä rasvassa? Ja siis terveellisempi kuin ≠ terveellinen.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Missä on edelleen sanottu, että ruuasta tulee terveellistä? Voitko laittaa lainauksen? Toki kiertoilmauuni on lähinnä sama asia, kunhan ylimääräistä rasvaa saa valutettua pois, kuten airfryerissä. Kai se ruoka on terveellisempää, kun se sisältää vähemmän rasvaa vrt. sama ruoka joka on paistettu uunissa pellillä ja se ruoka ui siinä rasvassa? Ja siis terveellisempi kuin ≠ terveellinen.
Vähän sama, kuin joku keksii seuraavaksi Nano Fryerin, ruokasilppuri jossa rasvaa 0%

Jos tuota ryhmää kattoo, niin kaikkihan laittavat ruokakuvia hiiltyneistä lihapullista/Makkaroista ja kehuvat kilpaa kuinka terveellistä ja parasta tulee "pöhöttimessä". Ei ainakaan profiilikuvien mukaan vaikuta oikein siltä :D
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Vähän sama, kuin joku keksii seuraavaksi Nano Fryerin, ruokasilppuri jossa rasvaa 0%

Jos tuota ryhmää kattoo, niin kaikkihan laittavat ruokakuvia hiiltyneistä lihapullista/Makkaroista ja kehuvat kilpaa kuinka terveellistä ja parasta tulee "pöhöttimessä". Ei ainakaan profiilikuvien mukaan vaikuta oikein siltä :D
Joo no mistään muiden kuvista en voi sanoa mitään, varsinkaan kun sellaisia en ole nähnyt. Oikeassa olet, ettei airfryer mikään taikaesine ole, joka loihtii roskaruuasta terveellistä. Otin ainoastaan kantaa, että rasvan määrä vähenee ainakin hieman, jolloin se ruoka ei ehkä ole niin epäterveellistä kuin uunissa pellillä valmistettuna.

Polttamisen epäterveellisyys nyt on varmaan kiistatonta, mutta nähdäkseni se ei tähän nyt liity, koska se on ihan ruuan valmistajasta kiinni, kuinka kauan siellä masiinassa sitä ruokaa pitää. Rasvaa kuitenkin valuu pohjalle ilman polttamistakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
Kanansiipiä kun tässä teen nioin on alkanu tarttua kiinni ritilään ko tökkään marinadeineen päivineen (mielestäni tulee parempia) niin ostin kaupasta sellaisen grilleihin tarkoitetun teflonverkon. Siitä räpelsin "korin" tuohon niin nyt ei taas tartu kiinni. Toki kaikki osat on edelleen kuin räjähdyksen jäljiltä kun on noiota tehny, mutta pystyy sekoittamaan ilman että puolet lihoista ja nahkoista on kiinni verkossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Six

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Kanansiipiä kun tässä teen nioin on alkanu tarttua kiinni ritilään ko tökkään marinadeineen päivineen (mielestäni tulee parempia) niin ostin kaupasta sellaisen grilleihin tarkoitetun teflonverkon. Siitä räpelsin "korin" tuohon niin nyt ei taas tartu kiinni. Toki kaikki osat on edelleen kuin räjähdyksen jäljiltä kun on noiota tehny, mutta pystyy sekoittamaan ilman että puolet lihoista ja nahkoista on kiinni verkossa.
Marinadit pestään aina pois. Marinadi ei imeydy lihaan eikä sillä tee mitään. Siivet ulos ja kulhoon, jäähdytys ja jäähtymisen jälkeen "glaseeraus" siipikastikkeella. Ei siitä sen vaikeampaa tarvitse tehdö
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
Marinadit pestään aina pois. Marinadi ei imeydy lihaan eikä sillä tee mitään. Siivet ulos ja kulhoon, jäähdytys ja jäähtymisen jälkeen "glaseeraus" siipikastikkeella. Ei siitä sen vaikeampaa tarvitse tehdö
Paitsi silloin jos tykkää paistaa marinadien kanssa niinkuin minä aiemmin pistin, niistä tulee hyvä pinta mistä tykkään.
Eikä siipiä myöskään jäähdytetä vaan laitetaan tulikuumina soseeseen ja myös syödään tulikuumina. Ei siitä sen vaikeampaa tarvitse tehdä.

Makuasioita, mutta täältä kun lueskelin että muillakin ollut ongelmia tarttumisien kanssa niin noin saa sen aika hyvin estettyä.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 437
Paitsi silloin jos tykkää paistaa marinadien kanssa niinkuin minä aiemmin pistin, niistä tulee hyvä pinta mistä tykkään.
Eikä siipiä myöskään jäähdytetä vaan laitetaan tulikuumina soseeseen ja myös syödään tulikuumina. Ei siitä sen vaikeampaa tarvitse tehdä.

Makuasioita, mutta täältä kun lueskelin että muillakin ollut ongelmia tarttumisien kanssa niin noin saa sen aika hyvin estettyä.
Itse tulee siipejä tehdessä ravisteltua raivokkaasti koria aina viiden minuutin välein, tuon takertumisvaaran takia. Tosin marinadiversioita ei tule niin usein laitettua.

Ja siipiä ei jäähdytellä kuin se minuutti tai kaksi, sen jälkeen soossia päälle ja ääntä kohti.

Menee ehkä vähän off-topicin puolelle, mutta Mr Hank's Medium siipikastike terästettynä Poppamiehen Smoky Reaperillä toimii erittäin hyvin. :drool:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 437
Ei koskaan siipikastiketta kuumien wingsien päälle....
Miksi ei? Meneekö kastike tai siivet siitä pilalle? Itse ainakin säilytän siipikastiketta jääkaapissa, niin siipien kuumuus siinä samalla sitten lämmittää sen kastikkeenkin.

Taitaa olla vain makuasioita kuinka kuumana/kylmänä haluaa siipensä syödä.
Itse tykkään enemmän kuumista kuin kylmistä siivistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
Miksi ei? Meneekö kastike tai siivet siitä pilalle? Itse ainakin säilytän siipikastiketta jääkaapissa, niin siipien kuumuus siinä samalla sitten lämmittää sen kastikkeenkin.

Taitaa olla vain makuasioita kuinka kuumana/kylmänä haluaa siipensä syödä.
Itse tykkään enemmän kuumista kuin kylmistä siivistä.
Juu sama juttu. Mä tykkään ihan tulikuumina niin että kastike voineen sulaa kunnolla siipien päälle :drool:
Makuasioita, syöhän joku siipiensä kanssa maito ja juutopohjaisia dippejä mikä ei sovi mun mielestä sitten pätkääkään.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Miksi ei? Meneekö kastike tai siivet siitä pilalle? Itse ainakin säilytän siipikastiketta jääkaapissa, niin siipien kuumuus siinä samalla sitten lämmittää sen kastikkeenkin.

Taitaa olla vain makuasioita kuinka kuumana/kylmänä haluaa siipensä syödä.
Itse tykkään enemmän kuumista kuin kylmistä siivistä.
Ei vaan kastike tarttuu parhaiten, kun ne eivät ole tulikuumia.

Kannattaa kokeilla kerran kokemusta ei hirveästi ole siivistä.

Kastike aina jonkin verran jäähtyneisiin.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Paska laite. Tänään tein kananugetteja kokeeksi puolet tällä mini kiertoilma uunilla ja puolet perinteisesti öljyssä friteemalla, niin eihän tossa ole kahta sanaakaan kumpaisesta tuli perempi. Toiset maistu kuivatuilta lepakoilta ja toiset herkullisen rapsakalta kanalta.

Mut mä en vielä luovuta.
Mitä tällä voisi tehdä, lämmittää jotain parsanvartta tai höyrystää porkkanoita?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
119
Tänään jäi käteen Verkkokauppa.com:sta Emerio Smart Fryer kiertoilmakypsennin, 5.5 L ja 1400W, himpun verran alle 50€ maksoi. Käyttöohjeessa kiellettin korin täyttäminen öljyllä tai jollain muulla nesteellä. Käyn iltapäivällä ottamassa tokan koronapiikin ja ostan pussin ranskalaisia perunoita, nyt jo jännittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
Kokeile 5€ kanaa lidlistä. 2L aluvuoka mahtuu taivutettuna Philips Airfryer xxl sisään. Automatiikka päälle ja kun valmista ääntä kohti :whistling:

Mahtava laite.
AARGH! Kana väärinpäin! Aina laitetaan "selälleen" :D

Broiskua olen ittekkin monesti tehny mutta aluvuokaa en käytä kun se haittaa tota ilmankiertämistä ja tulee rapsakkaampaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
AARGH! Kana väärinpäin! Aina laitetaan "selälleen" :D
Itse taas suosin rintapalat alaspäin, niin kaikki lihasnesteet valuvat voidellen rintoja sopivasti niin ei tule liian kuivia.:p

Aluvuoka ei varmaankaan ole hyvä alusta heikommissa laitteissa. Hiukan paremmissa laitteissa se toimii ja minimoi tiskin melko nolliin:thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
Itse taas suosin rintapalat alaspäin, niin kaikki lihasnesteet valuvat voidellen rintoja sopivasti niin ei tule liian kuivia.:p

Aluvuoka ei varmaankaan ole hyvä alusta heikommissa laitteissa. Hiukan paremmissa laitteissa se toimii ja minimoi tiskin melko nolliin:thumbsup:
Kuivuudesta viis mutta nahkasta ei tule rapeaa jos makaa mahalllaan. Selälleen niin nahkasta tulee rapea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
Kuivuudesta viis mutta nahkasta ei tule rapeaa jos makaa mahalllaan. Selälleen niin nahkasta tulee rapea.
Mites jos laittaisi kanan sivuttain. Eiku testaamaan. Olikin sopivasti kana tossa oottamassa :p
Aluvuoka alle keräämään nesteet.

Sitte kana tikkujen avulla sivuttain töhöttimeen. Automatiikka päälle.
Kerron sitte huomisessa onnistuko ja miltä maistu.

1.jpg2.jpg3.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
Piti tulla laittamaan kämpille parit parsat tulille. Toi kana onnistu niin hyvin kuin pitikin.


20210626_003713.jpg20210619_225504.jpg
edit..

20210626_004805.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: Six
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 355
Nopsa vinkki perunan frittaajille: ihan sama kuin paljon tai mitä lajiketta tuuttaat uuniin. Käy minuutin välein (sen ekan 10min jälkeen) koppaan kahvasta ja ravistelemassa. Niin monta kertaa että alkaa kuulua kopinaa ja sitten vielä pari minsaa päälle. Valmista.

Toinen vinkki on: öljyn sumutinpullo ja sinne auringonkukanöljyä. Sama vaikutus kuin rypsillä ilman hajuja ja pas.. makua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Mitäs sanotte kannattaako maksaa tuosta Philipsin XXL premium mallista 100e extraa verrattuna perus XXL malliin?

Premium

Perus
Gigantissa tuo Premium (kuten muutkin mallit) on vähän väliä -50e. Tuon Premiumin "älykästunnistustapa" on kyllä hyvä ominaisuus ainakin ranskanperunoille. Ei tarvi muistella oikeaa lämpötilaa tai arvioida lämmitysaikaa, varsinkaan avatusta ranskanperunapussista.

Ei ole kokemusta tuosta halvemmasta mallista. Ehkä kannattaa ostaa se Premium tarjouksessa, jolloin se on vain +50euroa normaalihintaisen HD9650/90 hinnasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Hommasin viime viikolla Powerin tarjouksesta Princess mallisen airfryer-uunin ja on toiminut mallikkaasti.

Tykkään myös siitä, että näkee koko ajan ikkunasta mitä tapahtuu ja ruokaa voi laittaa samaan aikaan kolmelle eri tasolle kypsymään.

Pyörivässä paistokorissa on myös kätevä valmistaa esim. ranskan- ja lohkoperunoita tai vaikka kokonaisen broilerin.

Tilasin myös valmistajalta Grill Split lisäosan, johon saa laitettu vartaan tyyliin pyörimään kypsennettävää ruokaa.

IMG_20210910_080216.jpg IMG_20210903_141112.jpg IMG_20210903_215153.jpg
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
654
Ei kellään olisi kokemusta jommasta kummasta?

1631255805999.png 1631256184468.png

Aika kivasta arvosteluja ja vielä ihan hyviäkin
1631255890759.png 1631256214361.png

Noissa luulisi olevan ihan hinta/laatusuhde ja huomattavasti halvempia kun high end Philipsin tuotteet.

Vai pitäisikö kuitenkin mennä suoraan Philips tuotteisiin kuten HD9270/90 Airfryer XL Essential (124€) / HD9867/90 XXL Smart Sense (279€) / HD9762/90 Airfryer XXL (243.69€) / HD9650/90 -Airfryer, XXL (249€)?
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
301
Itse kun olen nyt muutaman kerran tehnyt kranuja, niin en ole edes suolaa niihin lisännyt. En ainakaan itse kaipaa mitään lisättävää niihin. Nyt ne maistuvat oikeasti perunalta, eikä miltään öljy/suolalta.
Eilen tein sian kylkeä. Ikinä en vanhalla uunilla saisi noin kostean mureaa aikaiseksi. Ehkä jollakin hiiligrillillä paistettu, voisi kilpailla lopputuloksen kanssa.
Koska en enää omista hiiligrilliä, vain kaasutoimisen en hirveesti edes ajattele millä tulen tulevaisuudessa ribsit tekemään.
Mutta eihän ranskalaisiin kukaan pakota laittamaan suolaa/muuta vaikka pannulla paistaisi?

En minä ainakaan ikinä laita mitään muuta kuin pussista leivinpaperille ja uuniin.

Tietysti jos on tottunut käyttämään suolaa, niin voi olla vaikeaa olla ilman. En kyllä muutenkaan laita suolaa juuri ikinä mihinkään ruokaan, ja onhan sitä ketsupissa kuitenkin jos sitä käyttää :)

Itsekin mietin pienen fryerin ostoa juurikin ranskiksia yms varten, kanat ja muut voi tehdä uunissa tai parvekkeella sähkögrillillä(weber pulse 2000) jolla tulee käytännössä hiili/kaasugrillin tasoa mitä olen vertaillut, mutta ranskalaisia ei kehtaisi grillata :D

Eli hyvä jos ne onnistuu mainiosti ilman suolaa, kuten muutenkin tekisin
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Parhaita oikeasti rapeita ranskaperuinta saa kun laittaa potut kulhoon, perään ruokaöljyä sekä suolaa ja hölkyttelee ne sekaisin ja sitten vasta uuniin kypsymään.

Joskus lisään grillimaustetta tai pippuria ennen valmistamista ja suolan voi jättää pois jos ei halua.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Mikäs olisi hyvä air fryer kun tarkoitus on tehdä yhdelle tai maksimissaan kahdelle hengelle sapuskat tälläisellä air fryerillä? Mitä ominaisuuksia kannattaa olla vaatimassa laitteelta?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
99
Hommasin viime viikolla Powerin tarjouksesta Princess mallisen airfryer-uunin ja on toiminut mallikkaasti.

Tykkään myös siitä, että näkee koko ajan ikkunasta mitä tapahtuu ja ruokaa voi laittaa samaan aikaan kolmelle eri tasolle kypsymään.

Pyörivässä paistokorissa on myös kätevä valmistaa esim. ranskan- ja lohkoperunoita tai vaikka kokonaisen broilerin.

Tilasin myös valmistajalta Grill Split lisäosan, johon saa laitettu vartaan tyyliin pyörimään kypsennettävää ruokaa.

Meil samat, eli sama laite lähti matkaan Powerista tuossa viikko takaperin. Alussa oli vähän ongelmaa (ja en tiedä että tuleeko kestämään), nimittäin uunin valo rätisi, välkkyi ja lopulta sammui heti ensimmäisen käytön yhteydessä, mutta seuraavalla kerralla ihmekorjaantui ja on nyt toiminyt aivan hyvin :confused: Eikä ole uuni lyönyt käyttäjää kynsille, vaikka on rosterisen tiskipöydän päällä. Tosiaan, tämä on kätevä laite, kun voi laittaa eri tasoille eri aineksia ja suorakaiteen muoto on muutenkin käytännöllisempi kuin pyöreä kulhomallin versio, vaikka nyt pitsaa lämmittäessä. Tuo lisäpalikka täytyy laittaa tilaukseen ja testiin, kiitos vihjeestä :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Noin isolle laitteelle ei ole tarvetta kun tosiaan ajoittain maksimissaan kahdelle hengelle tulee ruokaa tehtyä.
XXL:n mahtuu muutakin kuin ranskanperunoita tai kananugetteja. Esim. kokonainen broileri (paino rajana) tai Lidlin lasagne (1kg) vähän sivuilta taitettuna.

Jos pizzaa haluaa lämmittää, niin XXL:lläkin jää moni halkaisijan vuoksi epäkäytännölliseksi kokonaisena. Riisipiirakoita en ole vielä kokeillut, mutta näissäkin tilavuuden sijaan pinta-ala tulee paremmassa valossa vastaan.

XXL:n kypsennyksen max. massa kerralla oli jokun 1,4 tai 1,5kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
XXL:n mahtuu muutakin kuin ranskanperunoita tai kananugetteja. Esim. kokonainen broileri (paino rajana) tai Lidlin lasagne (1kg) vähän sivuilta taitettuna.

Jos pizzaa haluaa lämmittää, niin XXL:lläkin jää moni halkaisijan vuoksi epäkäytännölliseksi kokonaisena. Riisipiirakoita en ole vielä kokeillut, mutta näissäkin tilavuuden sijaan pinta-ala tulee paremmassa valossa vastaan.

XXL:n kypsennyksen max. massa kerralla oli jokun 1,4 tai 1,5kg.
Coctailpiirakoita menee oikein hyvä määrä kahdelle. Monesti talvella tulee tehtyä kun pakkasen jälkeen haluaa jotain lämmintä suolapalaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Meil samat, eli sama laite lähti matkaan Powerista tuossa viikko takaperin. Alussa oli vähän ongelmaa (ja en tiedä että tuleeko kestämään), nimittäin uunin valo rätisi, välkkyi ja lopulta sammui heti ensimmäisen käytön yhteydessä, mutta seuraavalla kerralla ihmekorjaantui ja on nyt toiminyt aivan hyvin :confused: Eikä ole uuni lyönyt käyttäjää kynsille, vaikka on rosterisen tiskipöydän päällä. Tosiaan, tämä on kätevä laite, kun voi laittaa eri tasoille eri aineksia ja suorakaiteen muoto on muutenkin käytännöllisempi kuin pyöreä kulhomallin versio, vaikka nyt pitsaa lämmittäessä. Tuo lisäpalikka täytyy laittaa tilaukseen ja testiin, kiitos vihjeestä :tup:
On kyllä mainio laite ja toivottavasti alkuvaikeuksien jälkeen tulee kovaan käyttöön.

En kyllä näe mitään syytä olla ostamatta kyseistä laitetta, varsinkin kun on nyt hyvässä tarjouksessa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Hyvin kyllä sai paahdettua prinsessan normi airfryerilla raaka-kaakaorouhetta (nibsejä). Normaali ohje kaakaonibsien paahtamiseen on uunitus 180C asteessa 10-15 minuuttia, airfryerilla riitti kakkuvuoassa 5 minuuttia 180C asteessa ja keittiössä jo leijaili vahva brownien haju.
Tuo 5 minuuttiakin saattoi olla jo liikaa, pitää ensi kerralla pistää 4 minuuttia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Perjantaina tuli 12-osainen lisäosasetti prinsessaan.

On kyllä söpön pieniä. Vähän kuin nukkekodin keittiöstä :lol:

IMG_20210912_103731.jpg
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
285
Mikäs olisi hyvä air fryer kun tarkoitus on tehdä yhdelle tai maksimissaan kahdelle hengelle sapuskat tälläisellä air fryerillä? Mitä ominaisuuksia kannattaa olla vaatimassa laitteelta?
Ströme olisi vielä tarjouksessa tämän päivän. Ottaisin tuon ihan vaan ulkonäön ja hinnan takia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Miksi tuollaista kemiallisen vessan muotoista pönttöä kannattaisi ostaa, kun sieltähän on vaikea ottaa kypsät ruoat pois polttamatta näppejä ja joutuu ottamaan kipon pois jos haluaa tarkkailla kypsymisen tilannetta tai kääntää ruokia?

Powerin 99€ tarjous prinsessasta edelleenkin voimassa.

 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
404
Kellään mielipidettä/kokemusta/tietoa tästä?
Vähän ehkä arveluttaa tällaset "monta laitetta yhdessä" ratkaisut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
542
Nyt on tullut viimeaikoina tehtyä kokonaisia perunoita tolla Philipsillä XXL. Potut vuokaan ja pikkusen oliiviöljyä päälle ja sopivasti suolaa/mausteita päälle. 200`c astetta ja 38min niin on kyllä hyviä potaatteja.
Kuorineen päivineen sinne töhöttimeen. Voittaa helposti maussa keitetyt mennentullen. Tulee samanlaisia kuin parhaassa ravintolassa voi olla.

Sähköä toi kyllä vie, jos vertaa vaikka tuohon uuniin. Sähkölasku noussu reilu 30€ kuussa, kun tehnyt ruuat Airilla. Toisaalta on se sen arvoinen, ihan maun kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 608
Viestejä
4 196 292
Jäsenet
70 753
Uusin jäsen
1lallu

Hinta.fi

Ylös Bottom