- Liittynyt
- 19.02.2017
- Viestejä
- 1 821
Kannattaako tuon antaa olla nyt noin vai pitääkö muuttaa? Koteloa en jaksaisi ruveta vaihtamaan mutta jos pakko niin sitten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaako tuon antaa olla nyt noin vai pitääkö muuttaa? Koteloa en jaksaisi ruveta vaihtamaan mutta jos pakko niin sitten
Tätähän vois kokeilla myös LF2:een. Oishan se hienoa omistaa melko uniikki Arctic Liquid Freezer 2 420 PRO.Onko kukaan täällä vaihtanut LF3 Aioon noita pro tuulettimia? Vähän kiinnostaisi kun lueskelin että noissa olisi moninkertainen staattinen paine noihin tavallisiin verrattuna, niin luulisi että ilma kulkee aika paljon tehokkaammin radiaattorin läpi. Onko ihan rahantuhlaus homma?
Mulla siis LF 3 III 240argb AIO johon ajattelin tuota muutosta jos saisi vähän vähemmän agressiivista tuuletinkäyrää tehtyä.
Noita katselin itse Jimmsiltä ja Proshopista, molemmissa näyttää olevan.Tätähän vois kokeilla myös LF2:een. Oishan se hienoa omistaa melko uniikki Arctic Liquid Freezer 2 420 PRO.
Mistähän noita PRO flektejä saa irrallaan? En oo nähnyt vielä suomalaisissa kaupoissa.
EDIT: rahallisestihan tuo ei oo hirveän suuri panostus mutta tosiaan, ne pitäs varmaa asentaakin... Taas purkaa koko kenno sieltä ahtaasta kolosta poies, purkaa vanhat ja laittaa uudet ja sitten survoa se koko hökötys takaisin. äääh..
Tänks, mä tartten 140mm versiot ja niitä ei taida saada kun Arcticilta suoraan.Noita katselin itse Jimmsiltä ja Proshopista, molemmissa näyttää olevan.
Proshopissa oli noi rgb versiot 12€ kpl tai 30€/3kpl ja Jimssillä 15€, niin joka tapauksessa taitaa tulla se 30€ posteineen. Jos ei RGB kiinnosta, niin noita saa 7.90€/kpl multritronicilta.
Mulla sentään toi asennus on ihan suht lepponen homma, kun on Silent Base 802 koppa, jossa on irrotettava se ns "yläosaritilä" mihin noi menee. Ei tarvitse ahtaassa tilassa asentaa, tai oikeastaan edes koko kennoa irroittaa..
Mut onko tosta haittaa et blokki on noin? Hyvin ainakin lämmöt pysyy kurissa et kontakti on hyvä kuitenkin. En saa pelatessa kun 48-50c lämmöt ihan sama mikä peli eikä tuo ole edes kauhen äänekäskäänNiin no kannattaa sovitella vaihtaa et letkut tulee kotelon edestä.
Siellä enemmän tilaa letkuille.
Mut onko tosta haittaa et blokki on noin? Hyvin ainakin lämmöt pysyy kurissa et kontakti on hyvä kuitenkin. En saa pelatessa kun 48-50c lämmöt ihan sama mikä peli eikä tuo ole edes kauhen äänekäskään
Eihän nuo koppatuulettimina ole kai kauheen kummoisia, mutta tuo staattinen paine on kolminkertainen tavallisiin verrattuna (1,85 mm H2O vs 6.9 mm H2O). Tokin tuossakin pitää huomioida, että se on mitattu max nopeudesta joka on 2000 rpm vs 3000 rpm. Ajattelisi kuitenkin että radiaattorissa olisi paljon paremmat, jos voi paljon pienemmällä nopeudella saada yhtä paljon ilmaa ulos tuon paksun kennon läpi.Mulla on kopassa edessä noita P12 PRO ARGB-malleja ja ei kyllä vakuuttanut. Proshopista. On kovaääniset heti kun alkaa tuntua että ilma vähän liikkuisi. Ei-PRO vaikuttaa ainakin paljon hiljaisemmalta. Vaihdan takaisin kopan alkuperäiset Fractalin Momentumit.
Mutta aika halpa kokeilu jos haluaa testata.
Oikea normiversio johon verrata virallisia speksejä on P12 MAX, jossa 4.35 mmH2O @ 3300 RPM versus Pro-mallin 6.9 mmH2O @ 3000 RPM. Eli reilu 50 prosenttia parempi staattinen paine normaaliin nähden.Eihän nuo koppatuulettimina ole kai kauheen kummoisia, mutta tuo staattinen paine on kolminkertainen tavallisiin verrattuna (1,85 mm H2O vs 6.9 mmH2O). Ajattelisi että radiaattorissa olisi paljon paremmat, jos voi paljon pienemmällä nopeudella saada yhtä paljon ilmaa ulos tuon paksun kennon läpi.
Riippuen miten hiljainen kokoonpano muuten on ja miten hiljaista hakee, niin kyllä ne rupeaa humisemaan siellä +30% jälkeen selvästi ja 40%, voi sanoa jo äänekkääksi omasta mielestä.Eihän nuo koppatuulettimina ole kai kauheen kummoisia, mutta tuo staattinen paine on kolminkertainen tavallisiin verrattuna (1,85 mm H2O vs 6.9 mm H2O). Tokin tuossakin pitää huomioida, että se on mitattu max nopeudesta joka on 2000 rpm vs 3000 rpm. Ajattelisi kuitenkin että radiaattorissa olisi paljon paremmat, jos voi paljon pienemmällä nopeudella saada yhtä paljon ilmaa ulos tuon paksun kennon läpi.
Osaatko sanoa yhtään tarkemmin, että millä PWM prosentilla/kierrosluvuilla nuo alkaa pitää metakkaa?
Tämän reddit ketjun perusteella ei pitäisi olla mitään ongelmaa Reddit - The heart of the internetMitä mieltä @lehtv et voiko toi aio olla noin kun mulla? Kun sulla tietoa on paljon.
Tämän reddit ketjun perusteella ei pitäisi olla mitään ongelmaa Reddit - The heart of the internet
Pumpulle ei ole väliä että se on ylösalaisin, ja kontakti pitäisi olla hyvä noinkin. Jos lämmöissä ei vikaa niin ei syytä kääntää, mutta itse kyllä kääntäisin koska blokin pitäisi mahtua tuohon emolevyyn oikeinkin päin ja kyllähän tuo vähän hassulta näyttää.
Tuo prossu käy sen verran kuumana, että itse suosittelisin suoraan 360 versiota tosta jäähystä. Mulla on tuo 240 versio ja vaikka jäähdytysteho on hyvä, niin todennäköisesti joudut pitämään tuulettimia aika kovalla tuolla 240 versiolla ja täten ei ole mikään hiljaisin ratkaisu. Katsoin, että sulla saisi kopan etuosaan kiinnitettyä 360mm aion mikäli ei tule näytönohjain vastaan.Mietin CPU:n jäähdytysratkaisun uusimista NZXT H5 Flow (2022 malli) koteloon samalla kun päivitän prossun 14600K:hon. Aiempaa kokemusta on vain ilmajäähyistä ja tällä hetkellä kotelossa kaksi 140mm tuuletinta edessä puhaltamassa sisään, yksi 120mm takana ja yksi 120mm katon takalaidassa puhaltamassa ulos. CPU:lla tornijäähy yhdellä tuulettimella, mikä pitäisi laittaa prossun vaihtuessa uusiksi. Kyseessä full noctua build.
Kotelon kattoon menee vain 240mm AIO, joten pienellä ketjun luennalla harkinnassa olisi Arctic Liquid Freezer III. Toisena vaihtoehtona olisi laittaa taas ilmajäähy jollaiseksi mietinnässä Noctua NH-D15S yhdellä 140mm tuulettimella.
Mitenhän ulospuhallus kannattaisi hoitaa jos päädyn nestejäähyyn? AIO kattoon ja jättää nykyisen 120mm puhaltimen taakse? Entä pysyyköhän melutaso tällä setupilla vähintään samoissa vrt. että päivittäisi vain tuohon NH-D15s torniin?
Onko näissä AIO:issa jotain muuta mitä ensikertalaisen olisi hyvä tietää? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa neuvoa.
Miten meinasit ilman kierron siinä tapauksessa? Silti siitä edestä sisään AIO:n läpi ja katosta ja takaa ulos?Tuo prossu käy sen verran kuumana, että itse suosittelisin suoraan 360 versiota tosta jäähystä. Mulla on tuo 240 versio ja vaikka jäähdytysteho on hyvä, niin todennäköisesti joudut pitämään tuulettimia aika kovalla tuolla 240 versiolla ja täten ei ole mikään hiljaisin ratkaisu. Katsoin, että sulla saisi kopan etuosaan kiinnitettyä 360mm aion mikäli ei tule näytönohjain vastaan.
Joo edestä sisään AIO:lla ja katosta + takaa ulos.Miten meinasit ilman kierron siinä tapauksessa? Silti siitä edestä sisään AIO:n läpi ja katosta ja takaa ulos?
Jos laittaa 360 eteen ja puhaltamaan ulos niin korvausilma pitäisi puhaltaa pohjasta yhdellä 120mm tuulettimelta tai katosta/takaa.
Katselin H5 Flown manuskaa niin eipä tähän 2022 malliin taida mennä eteen kuin 280mm AIO. Riittääköhän sellainen kun äkkiä laskettuna pinta-alaa pitäisi olla 90% 360mm pinta-alasta? Ja olikos näissä paksumpia malleja myös millä saisi lisää alaa rivastolle?Joo edestä sisään AIO:lla ja katosta + takaa ulos.
Tuo on aika yleinen menetelmä kun aika monessa kotelossa on katossa aika rajallinen jäähdytintuki. Prossun lämmöt ovat takuulla paremmat kuin katossa olevalla 240 aiolla.
Yksi miinus mikä tuossa on se, että saattaa näytönohjaimen lämpöjä nostaa pari astetta jos on pieni koppa.
Näinpäs onkin, vahingossa katsoin äkkiseltään väärän vuosimallin H5 flow versiota. Kyllähän tuo 280mm versiokin on ihan hyvä valinta verrattuna 240 versioon jos melutasoa haluaa laskea.Katselin H5 Flown manuskaa niin eipä tähän 2022 malliin taida mennä eteen kuin 280mm AIO. Riittääköhän sellainen kun äkkiä laskettuna pinta-alaa pitäisi olla 90% 360mm pinta-alasta? Ja olikos näissä paksumpia malleja myös millä saisi lisää alaa rivastolle?
Olen tosiaan tänään ensimmäistä kertaa hieman lueskellut näistä AIO:ista. Oli vain jäänyt jostain IO-techin videoilta mieleen, että näitä on eri paksuisia. Hyvä siis tietää, että tuo 38mm on paksumpiNyt en ymmärtänyt kysymystä, noissa kaikissa Arctic Freezer III:n malleissa 38mm paksu kenno, joka on jo valmiiksi paksumpi kuin suurimmassa osassa nestejäähdyttimiä jos siis sitä tarkoitit.
Olen tosiaan tänään ensimmäistä kertaa hieman lueskellut näistä AIO:ista. Oli vain jäänyt jostain IO-techin videoilta mieleen, että näitä on eri paksuisia. Hyvä siis tietää, että tuo 38mm on paksumpi
Onkohan jotain muita 280mm malleja tuolla samalla paksuudella mitä kannattaisi harkita? Tästä Arctic Liquid Freezer III:sta tuntuu löytyvän jonkin verran mielipiteitä, että pumppu olisi äänekäs. Itse arvostan lähinnä hiljaisuutta ja tehoa. Ulkonäkö saisi olla tuollainen perus musta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.