Youtube keskustelu

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378

Tämä liitännäinen on toiminut hyvin StasiTuubin urkintoihin.
Loppu tämänkin toimiminen lyhyeen. Viime viikolla vielä toimi ei enää.

Seuraava yritys on lisätä NSFW Tuubin osoitteeseen kuten alla ja perään videon nimi.
Toimii vielä mutta saa nähdä miten kauan.

Siis alla oleva yhteen putkeen ilman alaviivaa
https://www.youtube_nsfw.com/watch?v=
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Miksi mainokset pääsevät läpi yt. On kokeiltu ublock origin, adguard, adplus, mitähän vielä koittaisi. Mainoksia näkyy youtubessa.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Taas uus YouTube ominaisuus, josta en oo koskaan kuullutkaan:
clippi.JPG


Eli oman kokeilun mukaan tuolla voi nauhoittaa klipin videosta ja jakaa sen eteenpäin, niin ettei tarvitse jakaa koko videota tai videota, joka alkaa tietystä kohdasta...

Tulee varmaan otettua jopa käyttöön kun itellä tulee katseltua välillä useita koostelmia, jotka ei kokonaisuudessaan ole helmi, eikä jaksa etsiä alkuperäistä videota, tai ei löydä sitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Minkä takia jokainen tubettaja mainostaa jotain helvetin äänikirjoja tai muuta paskaa kesken videoidensa? Luulis että monilla on videoissa sen verran katsojia ja tilaajia että ei olis tarvetta mainostaa jotain paskakuulokkeita kesken videon? Vai onko tälle joiku muu syy kuin rahanahneus?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minkä takia jokainen tubettaja mainostaa jotain helvetin äänikirjoja tai muuta paskaa kesken videoidensa? Luulis että monilla on videoissa sen verran katsojia ja tilaajia että ei olis tarvetta mainostaa jotain paskakuulokkeita kesken videon? Vai onko tälle joiku muu syy kuin rahanahneus?
Rahanahneus on vähän liikaa sanottu, vaikka raha tuossa luonnollisesti onkin takana. Moni tavoittelee tubettamisesta päätoimista tulonlähdettä ja se tarkoittaa väistämättä sponsorointia, eli siis mainostamista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Minkä takia jokainen tubettaja mainostaa jotain helvetin äänikirjoja tai muuta paskaa kesken videoidensa? Luulis että monilla on videoissa sen verran katsojia ja tilaajia että ei olis tarvetta mainostaa jotain paskakuulokkeita kesken videon? Vai onko tälle joiku muu syy kuin rahanahneus?
A. Youtuben mainoksista maksavat rahat ovat täys vitsi varsinkin USA:n ulkopuolisille.
B. Noista äänikirja ym. mainoksista maksetaan 600€ ylöspäin, joten jos elää tubella niin vähän pakko tarttua noihin.
 
Viimeksi muokattu:

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
A. Youtuben mainoksista maksavat rahat ovat täys vitsi varsinkin USA:n ulkopuolisille.
B. Noista äänikirja ym. mainoksista maksetaan 600€ ylöspäin, joten jos elää tubella niin vähän pakko tarttua noihin.
Niin, jos haluaa elättää itsensä tekemällä videoita youtubeen, niin sitten on mainostettava mobiilipelejä ja äänikirjoja. Youtube vie ne isot rahat ja kaikki paitsi ne ihan suurimmat tubettajat jää nuolemaan näppejään.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Niin, jos haluaa elättää itsensä tekemällä videoita youtubeen, niin sitten on mainostettava mobiilipelejä ja äänikirjoja. Youtube vie ne isot rahat ja kaikki paitsi ne ihan suurimmat tubettajat jää nuolemaan näppejään.
Onneksi jotkut osaa tehdä jopa noista sponssi mainoksista viihdyttäviä eivätkä vaan toista sitä samaa identtistä tekstiä mitä kaikki muut.
Esimerkkinä vaikka tämä wullf den video jossa sponssi mainos alkaa kohdassa 2:06. Tuossa on jo nähty idean ja toteutuksen kanssa vaivaa joten mulle ei tule mitään tarvetta skipata eteenpäin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Myös ublockilla mainokset näkyy yt. Eli siis YT jollakin tavalla kiertää nuo bockerit ainakin jos on kirjautunut. Hanurista.

En 10 euroa maksa youtube premiumista.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Myös ublockilla mainokset näkyy yt. Eli siis YT jollakin tavalla kiertää nuo bockerit ainakin jos on kirjautunut. Hanurista.

En 10 euroa maksa youtube premiumista.
Itsellä Firefoxissa Ghostery ja uBlock origin käytössä. Ei näy mainoksen mainosta.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Mulla firefox+adblock eikä yhtään mainosta ja tubeen olen aina kirjautuneena sisään jos tuolla jotain merkitystä on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mulla firefox+adblock eikä yhtään mainosta ja tubeen olen aina kirjautuneena sisään jos tuolla jotain merkitystä on.
Itsellä sama yhdistelmä käytössä mutta välillä tulee 10 sekunnin musta ruutu kun odotetaan että mainos loppuisi. Tämä alkoi noin 2-3 viikkoa sitten ja on käytössä vain jossain kanavissa. Tuntuu jotenkin siltä että nyt ei tule sitä ollenkaan enää.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
2021-06-16_12-09.png


Nyt pitäisi alkaa ikä vahvistamaan luottokortilla tai lähettämällä ajokortista kuva. VMP. Pitäkööt tunkkinsa. Täytyy yrittää entistä enemmän siirtyä Odyseen, Bitchuten ja Rumblen puolelle.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363


Nyt pitäisi alkaa ikä vahvistamaan luottokortilla tai lähettämällä ajokortista kuva. VMP. Pitäkööt tunkkinsa. Täytyy yrittää entistä enemmän siirtyä Odyseen, Bitchuten ja Rumblen puolelle.
Ennen tuon eston sai kierrettyä käyttämällä VPN - palvelussa esim Jenkkien palvelinta vaan se ei auta enää. Taitaa olla aika sanoa hyvästit koko Google-tilille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658


Nyt pitäisi alkaa ikä vahvistamaan luottokortilla tai lähettämällä ajokortista kuva. VMP. Pitäkööt tunkkinsa. Täytyy yrittää entistä enemmän siirtyä Odyseen, Bitchuten ja Rumblen puolelle.
Ei muuten mutta mitä sitten ehdottaisit hyväksi tavaksi todeta henkilön täysi-ikäisyys? Luottokortti nyt on sut turvallinen tuossa ja kansainvälinen juttu.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Jos jollain on jo Google-tili jota synkronoi esim Chromen kautta, on aivan yhdentekevää antaako Googlelle luottokortin vai ei. Google tietää kuitenkin tasan tarkkaan kuka olet.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Hmmm, missä tilanteessa tuo ikätarkistus voi tulla ja mitenkähän mahtaa käydä muksujen tileille, jos tuollainen tulee vastaan? Tilit on tehty alunperin väärillä syntymävuosilla, kun oikeilla niitä ei saanut aikoinaan tehtyä.

Onnistuuko kuittaus omalla pankkikortilla, vai meneekö sen seurauksena lopulta omakin tili lukkoon? :D
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Ei muuten mutta mitä sitten ehdottaisit hyväksi tavaksi todeta henkilön täysi-ikäisyys? Luottokortti nyt on sut turvallinen tuossa ja kansainvälinen juttu.
Tähän asti internetissä on riittänyt, että klikkaa olen +18v.

Youtubea tulee käytettyä roskapostitilillä, johon en mitään luottokorttia ala liittämään, joten jäänee sen osalta videot katsomatta.

Hmmm, missä tilanteessa tuo ikätarkistus voi tulla ja mitenkähän mahtaa käydä muksujen tileille, jos tuollainen tulee vastaan? Tilit on tehty alunperin väärillä syntymävuosilla, kun oikeilla niitä ei saanut aikoinaan tehtyä.

Onnistuuko kuittaus omalla pankkikortilla, vai meneekö sen seurauksena lopulta omakin tili lukkoon? :D
Tuo tuli tämän Laowhyn videon kohdalla.

 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Mulla on youtube-tili tehty vuonna 2006. Jos haluavat henkkarit tai maksukortin tiedot jotta voivat vahvistaa olevani yli 18 vuotias niin saavat pitää tunkkinsa. Jotain jenkkien kohkausta taas. Onhan noita videopalveluja netti täynnä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Jos jollain on jo Google-tili jota synkronoi esim Chromen kautta, on aivan yhdentekevää antaako Googlelle luottokortin vai ei. Google tietää kuitenkin tasan tarkkaan kuka olet.
Se luottokorttitietokin voi jo olla Googlella jos käyttää esim. Play Storea samalla tilillä, mutta ei näkojään automaattisesti yhdistä tietoa vaikka se varmaan olisi mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Hmmm, missä tilanteessa tuo ikätarkistus voi tulla ja mitenkähän mahtaa käydä muksujen tileille, jos tuollainen tulee vastaan? Tilit on tehty alunperin väärillä syntymävuosilla, kun oikeilla niitä ei saanut aikoinaan tehtyä.

Onnistuuko kuittaus omalla pankkikortilla, vai meneekö sen seurauksena lopulta omakin tili lukkoon? :D
Se koskee eli graafisia ja seksuaalisia videoita jos on sellaisiksi kategorisoitu. Tai varmaan joskus se amerikkalaisittain kaikkien pahin eli kiroilukin riittää.

Eihän luottokorttinumerossa ole mitään ikätietoa, joten ei sillä ole väliä. Tuo on vaan siis eräänläinen vahva tunnistautuminen.

Mä oon saanut tuon eka kerran jo monta kuukautta sitten.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
118
Ennen tuon eston sai kierrettyä käyttämällä VPN - palvelussa esim Jenkkien palvelinta vaan se ei auta enää. Taitaa olla aika sanoa hyvästit koko Google-tilille.
Oletko luonut kyseisen tilin VPN:n kautta vai ilman?

Google Takeoutin kautta nimittäin kun ottaa Google Accountin tiedot niin siellä mainitaan "Terms of Service IP", eli ilmeisesti se IP-osoite jonka kautta olet hyväksynyt käyttöehdot.

Kenties tuolla on vaikutusta? :hmm:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Iänvahvistuspelleily tuli itsellekkin, onneksi kävi ajoituksen suhteen tuuri kun luottokortti vanhenee tässä kuussa, joten käytin sitä vahvistukseen.

Mainokset ei tule ublock originin kanssa ainakaan itsellä läpi, ja puhelimessa käytössä Vanced.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Onko? Sano joku joka vastaa Youtubea mitenkään sisällöltään, kooltaan tai vaikuttavuudeltaan?
Ei ehkä ihan samaa löydy, mutta netti on täynnä enemmän tai vähemmän laillisia palveluita joista voi katsella kaiken maailman videoita. Tubettajia en seuraa, joten se voi toki olla vaikeeta löytää muualta. Muutenkin aika paljon videoita voi katsella ilman rekisteröitymistäkin juutuupista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Onko? Sano joku joka vastaa Youtubea mitenkään sisällöltään, kooltaan tai vaikuttavuudeltaan?
Tuossa yllä mainittu Odysee vaikuttaa olevan varteen otettava vaihtoehto Youtubelle.
Itse sieltä ainakin löysin monta seuraamaani tubettajaa.
Tässä reilun vuorokauden olenkin siirtänyt omaa tube kanavaani myös tuonne ( Santerin Tekki Nurkkaus ) ja näyttäisi menevän vielä varmaan vuorokaus ennen kuin kaikki 290 videota on sinne siirretty.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
118
Mitä tuolla tarkoitat?
Jos Google on alkanut käyttämään tuota "Terms of Service IP" -osoitetta "oikean" asuinalueen selvittämiseen, niin se selittäisi sen ettei VPN enää auta kiertämään maakohtaisia rajoituksia sen jälkeen kun on hyväksynyt käyttöehdot ilman sitä.

Tuo vahva iänvahvistushan koskee ymmärtääkseni vain EU:n alueella asuvia käyttäjiä, eli jollei Google ole laajentanut sitä koskemaan myös kaikkia VPN:n käyttäjiä, niin se pitäisi olla mahdollista ohittaa luomalla uusi tili VPN:n kautta.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Tuo vahva iänvahvistushan koskee ymmärtääkseni vain EU:n alueella asuvia käyttäjiä, eli jollei Google ole laajentanut sitä koskemaan myös kaikkia VPN:n käyttäjiä, niin se pitäisi olla mahdollista ohittaa luomalla uusi tili VPN:n kautta.
Tuota pitää kokeilla.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
181

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Voi veetun kypärä, nyt nää paskeet sitten tuli myös suomenkielisellekin YT:lle:

veetun_kypärä.JPG


Saakohan tuota pois jostain?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Tässä kun aikaisemmin joku kirosi niitä sponsori mainos hommia videoissa että ovat ärsyttäviä. Niin nyt ois ihan omaa kokemusta paljon niistä tienaa joka selittää miksi niihin porukkaa lähtee mukaan.
Eli itsehän pidän yllä aika pientä SEReihin keskittyvää tube kanavaa nimeltä Santerin Tekki Nurkkaus ja normaalisti yhdestä videosta saan mainostuloja 0 - 0.40€/kk.

No nyt tuossa sain hyvän tarjouksen johon lähdin mukaan, eli piti tehdä tämmöinen video:


Plus parin kuukauden aikana parissa videossa näyttää noin 10s pituinen lyhempi mainos ja tästä saan 330€.
Joka on hemmetisti enemmän kuin normaalisti mainostuloista tuleva summa, tai jos nyt tarkkoja ollaan niin on enemmän mitä vuodessa saan Youtubesta mainostuloja.
Että ehkä tämä info saa teidät ymmärtämään miksi porukka noihin lähtee mukaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tässä kun aikaisemmin joku kirosi niitä sponsori mainos hommia videoissa että ovat ärsyttäviä. Niin nyt ois ihan omaa kokemusta paljon niistä tienaa joka selittää miksi niihin porukkaa lähtee mukaan.
Eli itsehän pidän yllä aika pientä SEReihin keskittyvää tube kanavaa nimeltä Santerin Tekki Nurkkaus ja normaalisti yhdestä videosta saan mainostuloja 0 - 0.40€/kk.

No nyt tuossa sain hyvän tarjouksen johon lähdin mukaan, eli piti tehdä tämmöinen video:


Plus parin kuukauden aikana parissa videossa näyttää noin 10s pituinen lyhempi mainos ja tästä saan 330€.
Joka on hemmetisti enemmän kuin normaalisti mainostuloista tuleva summa, tai jos nyt tarkkoja ollaan niin on enemmän mitä vuodessa saan Youtubesta mainostuloja.
Että ehkä tämä info saa teidät ymmärtämään miksi porukka noihin lähtee mukaan.
Onko kommentointi estetty tuossa sun videossa kun kolme kertaa yritin laittaa ja viimeisenä kommenttina vain "testi, hyvä video" mutta mikään kommentti ei tule näkyviin kun lähetän sen, vai meneekö jonkun tarkistuksen läpi ennen julkaisua?
Hyvät rahat teet kyllä tuolla diilillä noin pienelle kanavalle, ei sen puoleen ja oli hyvä videokin. Itse olen niitä euron parin avaimia ebaysta ostanut viime vuoden puolella mutta en tiennyt että ne ovat nykyään volume avaimia missä pitäisi tuollainen scripti ajaa ja sellaista en halua.
Onneksi ei ole tällä hetkellä tarvettakaan uusille avaimille.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Onko kommentointi estetty tuossa sun videossa kun kolme kertaa yritin laittaa ja viimeisenä kommenttina vain "testi, hyvä video" mutta mikään kommentti ei tule näkyviin kun lähetän sen, vai meneekö jonkun tarkistuksen läpi ennen julkaisua?
Hyvät rahat teet kyllä tuolla diilillä noin pienelle kanavalle, ei sen puoleen ja oli hyvä videokin. Itse olen niitä euron parin avaimia ebaysta ostanut viime vuoden puolella mutta en tiennyt että ne ovat nykyään volume avaimia missä pitäisi tuollainen scripti ajaa ja sellaista en halua.
Onneksi ei ole tällä hetkellä tarvettakaan uusille avaimille.
Kyllä ne kaikki kommentit mulla ainakin näkyi kommenteissa ihan normaalisti. Tiedä sitten mitä youtube on sekoillut ja välillähän se kyllä noita tarkastaa, mutta ne pitäis näkyä tarvistettavana kohdassa mutta ei siellä ollut mitään.
Mutta joo, tuolla rahalla saa paljon lisää SERIä hommattua testattavaksi ja rouvakaan ei pidä tätä touhua enää täysin ajanhukkana :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Kyllä ne kaikki kommentit mulla ainakin näkyi kommenteissa ihan normaalisti. Tiedä sitten mitä youtube on sekoillut ja välillähän se kyllä noita tarkastaa, mutta ne pitäis näkyä tarvistettavana kohdassa mutta ei siellä ollut mitään.
Mutta joo, tuolla rahalla saa paljon lisää SERIä hommattua testattavaksi ja rouvakaan ei pidä tätä touhua enää täysin ajanhukkana :)
Joo. Nyt ne näkyi minullekin ja poistin niistä pari turhaa. Jotain kyllä yt siinä sekoili välissä kun normaalisti kommentit näkyy heti kun ne lähettää. Kai olen jollain tarkkailulistalla, en tiedä. Pääasia et nyt ne näkyi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Onneksi on sponsorblock joka toimii hyvin ainakin suosituimmissa videoissa. Päivittyi mukaan myös Vancediin Android-laitteilla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Onneksi on sponsorblock joka toimii hyvin ainakin suosituimmissa videoissa. Päivittyi mukaan myös Vancediin Android-laitteilla.
Eli haluat olla täys kusipää videoitten tekijöitä kohtaan ? Eli tekijät eivät saa saada senttiäkään, mutta sun pitää saada video ilmatteiksi ?
Tuon nimittäin vois melkein jo rinnasta warettamiseen.
Että toivottavasti tuet jotenkin niitä kanavia joita katsot esim. kanava jäsenyydellä tai vaikka Patreonilla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
En minäkään katso yhtään sponsori videota, saatikka mainosta, mutta sillä erotuksella että mulla on youtube premium
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
En minäkään katso yhtään sponsori videota, saatikka mainosta, mutta sillä erotuksella että mulla on youtube premium
Se onkin täysin eri asia kuin tuon @pelitys kohdalla.
Muuten vasta huomasin että Youtube Premium on enää 11.99€/kk että tuohan voisi itsekkin jo ottaa, kun muistaakseni se oli paljon enemmän vielä hetki sitten.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Se onkin täysin eri asia kuin tuon @pelitys kohdalla.
Muuten vasta huomasin että Youtube Premium on enää 11.99€/kk että tuohan voisi itsekkin jo ottaa, kun muistaakseni se oli paljon enemmän vielä hetki sitten.
Saatko sä sit vähemmän rahaa jos jollain on selaimessa sponsorblock lisäosa?

Itsellä ei ole koska katson suurimman osan Youtubesta kännykällä, mutta koskaan en ole mitään ostanut sponsorointien perusteella, ja aina hyppään mainoskohtien yli.

Tietokoneella mulla muuten on sensijaan Ad-block joka blokkaa myös Youtuben mainokset, eli hah hah haa kusen sun muroihin.

Itsellä muuten on oma Youtube-kanava jonne postaan videoita jos siltä tuntuu. Mutta en ole monetisoinut sitä koska musta monetisointi on kauheaa syöpää. Olen vanhan liiton tubettaja, jos näen jotain jännää, kuvaan sen ja heitän pätkän tubeen. Ihan sama vaikka kukaan ei ikinä katsoisi sitä, uppaan omaksi iloksi.

Kauhulla olen miettinyt että mitä tekisin jos jostain videostani muodostuisi viraalihitti. Varmaan piilottaisin / poistaisin koska en halua julkisuutta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Saatko sä sit vähemmän rahaa jos jollain on selaimessa sponsorblock lisäosa?

Itsellä ei ole koska katson suurimman osan Youtubesta kännykällä, mutta koskaan en ole mitään ostanut sponsorointien perusteella, ja aina hyppään mainoskohtien yli.

Tietokoneella mulla muuten on sensijaan Ad-block joka blokkaa myös Youtuben mainokset, eli hah hah haa kusen sun muroihin.

Itsellä muuten on oma Youtube-kanava jonne postaan videoita jos siltä tuntuu. Mutta en ole monetisoinut sitä koska musta monetisointi on kauheaa syöpää. Olen vanhan liiton tubettaja, jos näen jotain jännää, kuvaan sen ja heitän pätkän tubeen. Ihan sama vaikka kukaan ei ikinä katsoisi sitä, uppaan omaksi iloksi.

Kauhulla olen miettinyt että mitä tekisin jos jostain videostani muodostuisi viraalihitti. Varmaan piilottaisin / poistaisin koska en halua julkisuutta.
Eihän nuo sponsori pätkät jotka ovat jonkun videon sisällä vaikuta mihinkään tuloihin youtuben puolella. Itse sponsori videot kuten tuo Windows 10 key videoni niin siitähän tulee ne normi mainos rahat mitä nyt tuleekaan.
Se että videoissa painat ohita mainokset kohalla niin se ei vaikuta tuloihin mitenkään, mutta jos on adblock päällä ja mainokset eivät näy ollenkaan niin silloin tekijä ei saa siitä katselukerrasta yhtään mitään.
Mutta pahin syöpä varsinkin tietotekniikka videoitten kohdalla on että porukka katsoo vaan tyyliin benchmarkit ja häipyvät. Kun Youtubessa nykypäivänä kaikista tärkein meriitti on katselukertojen kesto, jos se jää alhaiseksi niin youtube ei suosittele videota koska videohan on pakko olla paska koska katsojat eivät sen parissa viihdy.
Myöskin sen mukaan määräytyy mainostulot.
Eli jos katsot vaikka jostain näytönohjain videosta vain benchmark kohdan ja lähdet pois, niin se todella paskamainen temppu videon tekijälle. Koska se ei siitä saa mitään ja pahimmassa tapauksessa se vaan vahingoittaa itse kanavaa pitkällä juoksulla kun sitä tarpeeksi moni tekee.

Esimerkin voin antaa omista videoistani kun niistä löytyy statistiikkaa monelta vuodelta.
Aikaisemmin tein lontooksi tekstitykset ja parit videot ihan täysin lontooksikin. Ja tämä minun kielipäällä tarkoittaa hemmetisti lisää työtä suomimateriaaliin nähden.
Ja nämähän videot sitten saivat huomattavasti katselukertoja mutta porukka katsoi vaan benchmarkit sekä kellotus tulokset ja häipyivät.
Joten jopa videoissa joissa minulla on yli 50000 katselu kertaa saan vaan about 0.40€/kk = en mitään.
Viimevuonna sitten lopetin sen kun vei aivan liikaa kallista vapaa-aikaani ja muutin video formaattini täysin eli ei tekstysyksiä eikä edes kässäriä vaan puhun vaan suoraan mitä mieleen tulee.
Nyt videon teko on suorastaan hauskaa ja nyt videon tekoon menee 3 tuntia eikä 3 päivää.
Toki katselukerrat romahtivat sinne 100 - 300 katselukerran maastoon, mutta porukka viihtyy noiden parissa enemmän joten mainostulot ovat edelleen about samat.

Itseasiassa mainostulot ovat niin säälittävät että olenkin luvannut kanavani katselijoille että jos saadaan kasaan viisi kanava jäsentä niin mainokset lähtevät videoista pois. Tai siis alkumainos on pakko jättää koska muuten kohta youtube laittaa ne väkisin ja ottaa sitten itse kaikki mainosrahat.
Tällä hetkellä jäseniä onkin neljä eli yksi tarvisi vielä että mainokset veks.

Mainitaan vielä mainita että käytän nuo rahat uusien testipelien sekä testiraudan hankkimiseen. Ja myöskin tässä on auttanut pienet lahjoitukset kuten: Cyberpunk 2077 ja Asuksen Crosshair IV emolevy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mutta pahin syöpä varsinkin tietotekniikka videoitten kohdalla on että porukka katsoo vaan tyyliin benchmarkit ja häipyvät. Kun Youtubessa nykypäivänä kaikista tärkein meriitti on katselukertojen kesto, jos se jää alhaiseksi niin youtube ei suosittele videota koska videohan on pakko olla paska koska katsojat eivät sen parissa viihdy.
No totta helvetissä katson vaan sen mikä itseäni kiinnostaa ja siinä se. Youtuben oma vika että algoritmi painottaa videoiden venyttämistä 10 minuuttiin turhalla paskalla. Siinä voi miettiä mikä on itselle tärkeämpää content creatorina, tulot vai kompromissit sisällön suhteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eli haluat olla täys kusipää videoitten tekijöitä kohtaan ? Eli tekijät eivät saa saada senttiäkään, mutta sun pitää saada video ilmatteiksi ?
Tuon nimittäin vois melkein jo rinnasta warettamiseen.
Että toivottavasti tuet jotenkin niitä kanavia joita katsot esim. kanava jäsenyydellä tai vaikka Patreonilla.
Eiköhän näin ole aina ollut ja se on alustan ongelma jos tekijät eivät saa rahaa. En ole koskaan tippaillut tekijöitä enkä tee niin myöskään jatkossa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
No totta helvetissä katson vaan sen mikä itseäni kiinnostaa ja siinä se. Youtuben oma vika että algoritmi painottaa videoiden venyttämistä 10 minuuttiin turhalla paskalla. Siinä voi miettiä mikä on itselle tärkeämpää content creatorina, tulot vai kompromissit sisällön suhteen.
Jos palvelu perustuu mainoksiin ja/tai kk maksuun ja sinunlaisesi päättää olla maksamatta kk maksua eikä halua katsoa mainoksiakaan, niin miten se on palvelun vika jos sitten videon tekijä eikä itse palvelu saa rahaa. Kun kaikella logiikalla vika on sinun kaltaisissas, jotka ajattelevat vaan MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ ja vitut muista.
Eli videoitten tekijöiden ja palvelun tarjoajan pitäisi antaa sinunlaisilles kaikki ilmatteiksi hyvää hyvyyttään kun sillähän kaikki pyörii :rolleyes:

Ja kuule tuo 10min juttu on jo historiassa. Muistaakseni se on nykyään 6min vai oliko se nyt 8min en nyt muista kumpi, mutta eipä ainakaan itseäni tuo kiinnosta pätkän vertaa. Vaan videosta tulee sen mittainen kun siitä nyt tuppaa tulemaan.
Ja mitä muiden videoita olen katsonut niin aika random mittasia ovat, eivätkä tunnu pätkän vertaa että "tahallaan" yritetty saada videolle lisää pituutta. Että väittees on ihan täyttä paskaa ja kuulostaa enemminkin tekosyyltä videoissa hyppimisille ja adblockejen käytölle.

Ja jos kerran et arvosta toisen työpanosta pätkän vertaa, niin miksi edes katsot niitä testi juttuja video formaatissa ? Menisit katsomaan ne jostain kirjoitetusta mediasta kuten täältä io-techistä.
Tai no, anna kun arvaan että täälläkin sulla on adblock päällä ettei vaan io-techin porukkakaan saa vaan mitään tuloja.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Tiedän varmaan miljoona eri pitkän linjan tubettajaa jotka aloitti hyvin vaatimattomasti, sai yleisöä, vuosien myötä tuli monetisoinnit ja sponsoroinnit. Ja kontentin viihdearvo laski samaa tahtia tulojen lisääntyessä. Sama asiahan se on ihan mitä tahansa työtä tehdessä. Jos teet omaksi huvikseen, syntyy todellista taidetta ja kiintoisia tuotoksia maailmalle. Jos teet jotain asiaa siksi että ruokaa pitäisi saada ja asuntolaina maksaa, kärsii viihdearvo. Hyvin harva poppitähtikään kykenee tuottamaan taiteellisesti laadukasta sisältöä sen jälkeen kun se iso läpimurto on tullut.

Nykytekniikka kun mahdollistaa sen että tubettaminen voi olla jollekkin ammatti, niin sallittakoon se heille, mutta vapaassa maailmassa mun ei myöskään tarvi katsoa näitä ammattitubettajien videoita.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
Tai no, anna kun arvaan että täälläkin sulla on adblock päällä ettei vaan io-techin porukkakaan saa vaan mitään tuloja
Tähän korjaus. Addblock ei vaikuta täällä mainoksiin. Mainokset tulee heidän omilta palvelimilta.

Itse käytän ublockia ja umatrixia. Estääkseni mainoksia ja turhaa tietojen keräilyä. Ja kyllä käytän vancedia, mutta käytän vain yleistä mainosten poistoa. Sponsorointi kohdat hypin monesti manuaalisesti. Sponsoroinnin idea on levittää tietoa yrityksestä tai tuotteesta/palvelusta. Jos olen siitä saanut jo riittävästi tietoa ei sen katsominen hyödytä mitään.

Videot katson yleensä kokonaan tai lähes kokonaan tai sitten poistun kun huomaan ettei video kiinnosta. Takaisin videoon palaan välillä kertaamaan niitä suorituskykylukemia.

Ja curiosity streamia ja nebulaa olen harkinnut. Halpa hinta ja paljon katsottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom