Youtube keskustelu

Oma Youtuben kotinäkymä on tällä hetkellä täynnä musiikkivideo - ja mix-suosituksia. Onneksi sentään niitä artisteja ja videoita, joita tulee aktiivisesti katseltua. (Kuuntelu tapahtuu lähinnä SmartTuben kautta TV:ssä ja kännykän YouTube-sovelluksen kautta autossa.)
Näin työpöytä/selain käytössä olisi optimaalista, jos musiikit lötyisivät vain oman valikkonsa alta. Pitää varmaan ruveta kouluttamaan algoritmia "Not interested"-valinnalla.
Siellähän on se Youtube Music. Eikös se hoida juuri tuon?
 
Mitähän helvettiä nyt taas? Video kun video niin:
1770833503793.png


Kännykällä toimii normaalisti mutta pöytäkoneella ja Firefoxilla joka videossa tuo.
 
Mitähän helvettiä nyt taas? Video kun video niin:
1770833503793.png


Kännykällä toimii normaalisti mutta pöytäkoneella ja Firefoxilla joka videossa tuo.
Kaks viikkoa sitten oli minulla myös, mutta korjaantui itsestään viikon sisällä. Liittyy kai mainosten blokkaajaan. Videon sai näkymään kun refreshasi sivun, mutta playlistit eivät toimineet.
 
Mikä juttu, ettei video mene enää pikku ikkunaan ruudun alalaitaan kun katsoo playlistiltä videota ja painaa youtuben etusivulle? Oon aina käyny lisäilemässä tuolleen lisää videoita listaan. Onneksi sentään "i" pikanäppäin toimii, mutta ennen oli paremmin ku ei tarvinnu käyttää ollenkaan näppäimistöä.
 
Firefox lyö fullscreenillä alareunaan valkoisen kaistaleen, joka täyttää ehkä viidenneksen näytöstä (skaalausprosentti vaikuttaa tämän korkeuteen näköjään. Skaalausken poistokaan ei tosin poista sitä palkkia kokonaan). Mainostenesto ei vaikuta. Samalla selaimella toimii kuitenkin areena ja mtv ihan normaalisti. Edgellä myös tube toimii niinkuin pitää. Mikähän ilmiö tämä on. Ilmeni juuri.

Edgellä huomaa hetkellisesti saman ilmiön kun painaa sitä full screen nappia. Se ikäänkuin animaation lailla suurentaa sen kuvan ja siinäkin on hetkellisesti nähtävissä sama valkoinen kaistale, mikä tässä tapauksessa tosin häviää heti.

Edit: ongelma ilmenee vain kirjautuneena.
Edit2: ja taas toimii. Vika tuben päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tämä aito Yle Urheilun kanava?
www.youtube.com/@YleUrheilu
Kanavalla useita videoklippejä talviolympialaisista. Kanavalla myös vahvistetun tilin tunnus.

Vuonna 2016 Yle Areenassa TV-uutisten ja Urheiluruudun katsominen oli mahdollista olympialaisten aikana vain Suomesta käsin, koska Ylellä oli oikeudet näyttää olympialaisten TV-kuvaa ainoastaan Suomessa:
yle.fi/a/3-9067013
 
Onkohan tämä aito Yle Urheilun kanava?
www.youtube.com/@YleUrheilu
Kanavalla useita videoklippejä talviolympialaisista. Kanavalla myös vahvistetun tilin tunnus.

Vuonna 2016 Yle Areenassa TV-uutisten ja Urheiluruudun katsominen oli mahdollista olympialaisten aikana vain Suomesta käsin, koska Ylellä oli oikeudet näyttää olympialaisten TV-kuvaa ainoastaan Suomessa:
yle.fi/a/3-9067013
Eipä taida olla kun yle.fi-sivulla yhteystiedot-linkin takana ei ole mitään mainintaa YT:stä: Ylen perus- ja yhteystiedot (sosiaalisenmedian linkit löytyy sivun lopusta).
 
No eipä siellä ole areenan youtube kanavakaan mainittu, joka taas kyl areenan sivuilta löytyy.

Eihän tuolla ole kuina muutama hassu video. Ei varmasti ole YLE:n oma.

YouTuben uudistukset tosin jatkuvat. Ja onneksi siitä ollaan päästy eroon, että kun klikkaa kanavan auki piti vielä erikseen klikata, että haluaa katsoa videoita.
 
Eihän tuolla ole kuina muutama hassu video. Ei varmasti ole YLE:n oma.

YouTuben uudistukset tosin jatkuvat. Ja onneksi siitä ollaan päästy eroon, että kun klikkaa kanavan auki piti vielä erikseen klikata, että haluaa katsoa videoita.
Niin, en minä siihen ottanu kantaa, vaa että youtuben uupuminen ylen sivuilta ei vielä todiste ole, kun onhan näitä:
https://www.youtube.com/@YleSummeri
https://www.youtube.com/@YleAreena
https://www.youtube.com/@RiitakorpiYleKioski
https://www.youtube.com/@YleGalaxi
https://www.youtube.com/@YleKioski
https://www.youtube.com/@MikakeissiYleKioski
https://www.youtube.com/@Yle_Uutiset
https://www.youtube.com/@YleMix

Mut se mikä noissa on eri kuin tossa "yle urheilussa" on esittelyteksti, jossa on mm. linkit ylen somekanaville, sähköpostiosoite jne.. Että joo.

Näyttökuva 2026-02-20 kello 15.15.20.png

Näyttökuva 2026-02-20 kello 15.18.24.png
 
nyt tulee niitä AI slop videoita jatkuvasti.
nauran, jos kissa toimii tarjoilijana tai on tiskaamassa ja katon muutaman kerran niin rupee taas youtube tyrkyttään AI videoita..

ketkä muistaa tämän legendan Zachking joka teki maagisia videoita ennen TÄ:ä?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/shorts/svJlZpJ-_Hc
 
Onkohan tämä aito Yle Urheilun kanava?
www.youtube.com/@YleUrheilu
Kanavalla useita videoklippejä talviolympialaisista. Kanavalla myös vahvistetun tilin tunnus.

Vuonna 2016 Yle Areenassa TV-uutisten ja Urheiluruudun katsominen oli mahdollista olympialaisten aikana vain Suomesta käsin, koska Ylellä oli oikeudet näyttää olympialaisten TV-kuvaa ainoastaan Suomessa:
yle.fi/a/3-9067013
Noissa videoissa on geoblokkaus muualle kuin Suomeen. Esim. Monella muullakin ulkomaisella toimijalla on olympialaisista sisältöä Youtubessa mutta myös geoblokeilla, joten tämä ei ole mitenkään mahdoton.
 
Noissa videoissa on geoblokkaus muualle kuin Suomeen. Esim. Monella muullakin ulkomaisella toimijalla on olympialaisista sisältöä Youtubessa mutta myös geoblokeilla, joten tämä ei ole mitenkään mahdoton.
Näinpä näyttäisi olevan. Kun kokeilin VPN:stä laittaa toisen sijainnin, heti oli nämä Yle Urheilun olympialaisten videot estetty.

Vastaavasti Saksan Eurosportin videot eivät näy meille suomalaisille:
www.youtube.com/watch?v=EOZcvejcWHc

Kanadan yleisradioyhtiö CBC:n olympialaisten videot kuitenkin näkyvät:
www.youtube.com/watch?v=G4KM65oHC4Q
 
Tuleeko mieleen lisäosaa tai jotain muuta tapaa, millä saisi youtube-videon tietokoneella näkyviin ilman mitään otsikkorivejä tms. Esim. yle areena popup player tulee nätisti.

1773841636595.png
 
Tuleeko mieleen lisäosaa tai jotain muuta tapaa, millä saisi youtube-videon tietokoneella näkyviin ilman mitään otsikkorivejä tms. Esim. yle areena popup player tulee nätisti.

1773841636595.png
Firefoxilla onnistuu ilman mitään lisäosia. Kun hoveroi hiirellä videon päällä niin sinne oikeaan reunaan tulee juttu josta painamalla se video pop-uppautuu. En juuri koskaan itse käytä kyseistä ominaisuutta, niin en tiedä oliko tässä nyt jotain muuta jota en nyt tajua.
youtube_tietokoneella.png
 
Tuleeko mieleen lisäosaa tai jotain muuta tapaa, millä saisi youtube-videon tietokoneella näkyviin ilman mitään otsikkorivejä tms. Esim. yle areena popup player tulee nätisti.

1773841636595.png
Ettei ongelman aiheuta tuo "Enhancer for Youtube" lisäosa, ku otsikko palkissa vain sen maininta...
 
Firefoxilla onnistuu ilman mitään lisäosia. Kun hoveroi hiirellä videon päällä niin sinne oikeaan reunaan tulee juttu josta painamalla se video pop-uppautuu. En juuri koskaan itse käytä kyseistä ominaisuutta, niin en tiedä oliko tässä nyt jotain muuta jota en nyt tajua.
youtube_tietokoneella.png
Pitääpäs kokeilla firefoxia. Kiitos vinkistä.
EDIT: Tuo oli just mitä tarkoitin.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän algoritmissa/etusivussa mättää? En saa mitään tilattujen tai usein katsottujen kanavien videosuosituksia fiidiin vaan pelkästään random sisältöä. Jos avaan historiasta jonkun tyypillistä katsrlusisältöä edusravan videon niin sen alle tulevat suositukset pelittää.
 
Otin nyt tuon yuotube premiumin 2 kk 0 e kun sitä tarjosi, Jos nyt heti peruu tilauksen jatkuuko tilaus sen 2 kk ja sitten loppuu. Muuten saattaa käydä niin ettei muista perua ja laskuttaa tililtä joka kk.
 
Otin nyt tuon yuotube premiumin 2 kk 0 e kun sitä tarjosi, Jos nyt heti peruu tilauksen jatkuuko tilaus sen 2 kk ja sitten loppuu. Muuten saattaa käydä niin ettei muista perua ja laskuttaa tililtä joka kk.
Totta kai. Sitähän se x kk tarkoittaa tällaisissa tilauksissa ylipäätään, että tuon ajan verran saat käyttö/katseluoikeutta, eli tilauksen automaattisen uusinisen ei tarvitse olla aktiivisena.
 
Otin nyt tuon yuotube premiumin 2 kk 0 e kun sitä tarjosi, Jos nyt heti peruu tilauksen jatkuuko tilaus sen 2 kk ja sitten loppuu. Muuten saattaa käydä niin ettei muista perua ja laskuttaa tililtä joka kk.
Laita luurin kalenteriin muistutus pari päivää ennen ilmaisjakson päättymistä "Peru juutuupi", niin ei tarvitse omaan muistiin luottaa.
 
Laita luurin kalenteriin muistutus pari päivää ennen ilmaisjakson päättymistä "Peru juutuupi", niin ei tarvitse omaan muistiin luottaa.
Ei ole tarpeen. Kuten jo aiemmassa viestissäni mainitsin, tämö, kuten käytännössä minkä tahansa muun suoratoistopalvelun voi perua koska tahansa - vaikka heti - eikä se tietenkään vaikuta katsomisoikeuden kestoon.
 
Ei ole tarpeen. Kuten jo aiemmassa viestissäni mainitsin, tämö, kuten käytännössä minkä tahansa muun suoratoistopalvelun voi perua koska tahansa - vaikka heti - eikä se tietenkään vaikuta katsomisoikeuden kestoon.
Joo peruin tilauksen ja näkyy etttä on voimassa 10.6 asti ja sen jälkeen ei laskuteta. elikä 2 kk 0 e
 
Poistin Youtuben puhelimesta parisen kuukautta sitten, enkä ole sen jälkeen käyttänyt koko palvelua muutamaa tiedonhakuvideota lukuunottamatta. Tuben käyttö alkoi tuntua ikäänkuin automaatiolta, sitä katseli puhelimelta tavan vuoksi eikä siksi että haluaisi varsinaisesti katsoa jotain. Myös sisältö alkoi ärsyttämään, liikaa hektisyyttä ja tikusta asiaa-tyyppisiä videoita jostain itsestään selvästä, tai sitten ihan puhdasta roskaa Shorts-puolella. Päätin siis pistää tauolle koko roskan ja katsoa mitä tapahtuu, tubea on kuitenkin tullut suht aktiivisesti katseltua sen 10-15 vuotta.

Toistaiseksi ei ole ollut palvelua ikävä. Pää on tuntunut jotenkin selvemmältä ja kevyemmältä kun ärsyketulva on pienentynyt, ja keskittymiskykykin ehkä hitusen paremmalta. Paljonhan sieltä tuli katsottua asiaakin, mutta paljon myöskin kaikkea turhaa, tai vähintäänkin turhaa tietoa, millä en varsinaisesti tee mitään. Sinänsä mielenkiintoista, mutta ei millään tapaa ajankohtaista itselleni. Nyt kun tuo jää pois, niin tuntuu kuin päässä olisi taas tilaa niille ajankohtaisille asioille.

Jatketaan näin ja Youtube pysykööt toistaiseksi poissa puhelimesta ja vain tiedonlähteenä eikä ajanvietteenä.
Vuosi takana tätä kokeilua, eikä ole ollut tubea ikävä. Olen katsonut muutaman tutoriaalin ja arvostelun eri aiheista, en juuri muuta, ja ajatukset palvelun käytöstä ovat edelleen samat kuin viime kesäkuussa. Sellaisen ilmiön olen huomannut, että minusta on tullut täysin allerginen kaikille tiktok/shorts-videoille, ja niiden äänimaailmalle. Nyt jos niitä kuulee vaikka toisen puhelimesta, niin ne pistävät korvaan todella herkästi ja häiritsevästi. Sama koskee kaikkea tuben naamanvääntelyä, typeriä thumbnail-kuvia ja muuta ylireagointia. En pysty katsomaan niitä enää tuntematta voimakasta ärsytystä. Ruutuaikaan Youtuben vähentämisellä ei ole ollut suurta vaikutusta, katselu on siirtynyt enemmän leffojen ja sarjojen suuntaan.

Kokeilu jatkuu.
 
Youtube on yrittänyt tässä viimeisen vuoden aikana pakottaa kirjautumaan sisään ihanalla "Sign in to confirm you're not a bot" -ilmoituksella. Tällöin ei voi katsoa videoita ollenkaan. Yleensä tämä ilmoitus poistuu tunnin-parin sisällä ja palvelu toimii taas monta päivää täysin normaalisti. Kunnes tuo "turvallisuusvaatimus" taas aktivoituu.

Tänään kuitenkin ilmiö on kestänyt jo viidettä tuntia. Olin nyt to-ma ulkomailla reissussa ja palatessa kotiin ilmoitus tuli heti esiin, kun telkkarilla yritettiin katsoa Youtube-videota. Samaa herjaa myös oma tietokone. Palasin kotiin siis klo 17 pintaan ja nyt kello 21:25.

En tiedä, vaikuttaako tuohon oikeasti oma toiminta, vai onko tuo vaan Youtuben v*ttuilua käyttäjille, jotka eivät suostu kirjautumaan sisään. Itseä ei kiinnosta tehdä mitään seuraamista helpottavia käyttäjätunnuksia tietokoneella tuubia selatessa, puhumattakaan, että laittaisin niitä johonkin television appiin.

Liittymänä DNA taloyhtiöliittymä, IP-osoite pysynyt samana jo varmaankin toista vuotta. Itse käytän tietokoneilla Firefox + uBlock Originia ja olen miettinyt, onko tämä Youtuben tapa kostaa adblockereiden käyttö. Vähän kyllä typerää näin rankaista käyttäjiä, varsinkin kun ei mainoksia näyttävällä televisiollakaan pysty nyt katsomaan mitään.

Onko nyt siis joku erikoiskampanja Youtubella käynnissä vai onko tämä minun liittymäni erityisesti targetoitu?
 
Tuo on puhdasta veettyilyä. Olisin halunnut viikonloppuna pistää jotain taustamusiikkia telkkuun juuttpmusiikista ja eihän se onnistunut. Tein sitten tilin sitä varten kun en halunnut omaa tiliä käyttää musiikin puolella. Perseestä kun kuitenkin kolmen minuutin kappaleen kuulemiseen vaaditaan vähintään 15 sekunnin mainoksen sieto( jos on kaukosäädin valmiiksi lähellä) tai pahimmillaan pari minuuttia( kuuntelin tilillisenä neljä kappaletta ja kaikkiaan 12 mainosta kun lisäksi selailin kahta muuta kappaletta)
 
Tuo on puhdasta veettyilyä. Olisin halunnut viikonloppuna pistää jotain taustamusiikkia telkkuun juuttpmusiikista ja eihän se onnistunut. Tein sitten tilin sitä varten kun en halunnut omaa tiliä käyttää musiikin puolella. Perseestä kun kuitenkin kolmen minuutin kappaleen kuulemiseen vaaditaan vähintään 15 sekunnin mainoksen sieto( jos on kaukosäädin valmiiksi lähellä) tai pahimmillaan pari minuuttia( kuuntelin tilillisenä neljä kappaletta ja kaikkiaan 12 mainosta kun lisäksi selailin kahta muuta kappaletta)
Tuliko yllätyksenä että ilmaisversio näyttää mainoksia? Näin tekee Spotifykin, btw.
 
Youtube on yrittänyt tässä viimeisen vuoden aikana pakottaa kirjautumaan sisään ihanalla "Sign in to confirm you're not a bot" -ilmoituksella. Tällöin ei voi katsoa videoita ollenkaan. Yleensä tämä ilmoitus poistuu tunnin-parin sisällä ja palvelu toimii taas monta päivää täysin normaalisti. Kunnes tuo "turvallisuusvaatimus" taas aktivoituu.

Tänään kuitenkin ilmiö on kestänyt jo viidettä tuntia. Olin nyt to-ma ulkomailla reissussa ja palatessa kotiin ilmoitus tuli heti esiin, kun telkkarilla yritettiin katsoa Youtube-videota. Samaa herjaa myös oma tietokone. Palasin kotiin siis klo 17 pintaan ja nyt kello 21:25.

En tiedä, vaikuttaako tuohon oikeasti oma toiminta, vai onko tuo vaan Youtuben v*ttuilua käyttäjille, jotka eivät suostu kirjautumaan sisään. Itseä ei kiinnosta tehdä mitään seuraamista helpottavia käyttäjätunnuksia tietokoneella tuubia selatessa, puhumattakaan, että laittaisin niitä johonkin television appiin.

Liittymänä DNA taloyhtiöliittymä, IP-osoite pysynyt samana jo varmaankin toista vuotta. Itse käytän tietokoneilla Firefox + uBlock Originia ja olen miettinyt, onko tämä Youtuben tapa kostaa adblockereiden käyttö. Vähän kyllä typerää näin rankaista käyttäjiä, varsinkin kun ei mainoksia näyttävällä televisiollakaan pysty nyt katsomaan mitään.

Onko nyt siis joku erikoiskampanja Youtubella käynnissä vai onko tämä minun liittymäni erityisesti targetoitu?
Jos on android televisio niin suosittelen sideloadaamaan SmartTube nimisen sovelluksen. Sillä on tullut itse ainakin parin vuoden ajan katsottua mainoksetonta youtubea television kautta.
 
Ei ole vielä ainakaan kyseistä sign in ilmoitusta näkynyt kertaakaan kahdella läppärillä.
 
Youtube on yrittänyt tässä viimeisen vuoden aikana pakottaa kirjautumaan sisään ihanalla "Sign in to confirm you're not a bot" -ilmoituksella. Tällöin ei voi katsoa videoita ollenkaan. Yleensä tämä ilmoitus poistuu tunnin-parin sisällä ja palvelu toimii taas monta päivää täysin normaalisti. Kunnes tuo "turvallisuusvaatimus" taas aktivoituu.

Tänään kuitenkin ilmiö on kestänyt jo viidettä tuntia. Olin nyt to-ma ulkomailla reissussa ja palatessa kotiin ilmoitus tuli heti esiin, kun telkkarilla yritettiin katsoa Youtube-videota. Samaa herjaa myös oma tietokone. Palasin kotiin siis klo 17 pintaan ja nyt kello 21:25.

En tiedä, vaikuttaako tuohon oikeasti oma toiminta, vai onko tuo vaan Youtuben v*ttuilua käyttäjille, jotka eivät suostu kirjautumaan sisään. Itseä ei kiinnosta tehdä mitään seuraamista helpottavia käyttäjätunnuksia tietokoneella tuubia selatessa, puhumattakaan, että laittaisin niitä johonkin television appiin.

Liittymänä DNA taloyhtiöliittymä, IP-osoite pysynyt samana jo varmaankin toista vuotta. Itse käytän tietokoneilla Firefox + uBlock Originia ja olen miettinyt, onko tämä Youtuben tapa kostaa adblockereiden käyttö. Vähän kyllä typerää näin rankaista käyttäjiä, varsinkin kun ei mainoksia näyttävällä televisiollakaan pysty nyt katsomaan mitään.

Onko nyt siis joku erikoiskampanja Youtubella käynnissä vai onko tämä minun liittymäni erityisesti targetoitu?
DNA:n liittymä täällä ja sama herja tulee ihan mitä tahansa Youtube-videota klikatessa, kun ei kirjaudu Youtubeen. Ongelma on kestänyt jo useamman päivän. Kokeilin huvikseni täsmälleen samalla koneella, samalla selaimella, mutta yhdistin mobiilidatan kautta eli eri IP:llä ja videot toimii täysin normaalisti. Onkohan (osa) DNA:n osoiteavaruudesta lisätty jonnekin Googlen mustalle listalle?
 
DNA:n liittymä täällä ja sama herja tulee ihan mitä tahansa Youtube-videota klikatessa, kun ei kirjaudu Youtubeen. Ongelma on kestänyt jo useamman päivän. Kokeilin huvikseni täsmälleen samalla koneella, samalla selaimella, mutta yhdistin mobiilidatan kautta eli eri IP:llä ja videot toimii täysin normaalisti. Onkohan (osa) DNA:n osoiteavaruudesta lisätty jonnekin Googlen mustalle listalle?
Kiitos, helpottaa jo tieto siitä, etten ole ainoa. :D Siltähän tuo vaikuttaisi, että jossain mustalla listalla ollaan. Tämän voisi jo delegoida DNA:lle selvitettäväksi, koska selvästi ei ole kyseessä yksittäisen käyttäjän/asiakkaan ongelma. Vähän vastaava tilanne, kuin välillä jonkun ISP:n sähköpostipalvelimet joutuvat spammin tai muun takia spammitarkkailulistalle, jolloin ISP:n täytyy erikseen selvitellä syy ja anoa listalta vapautusta.

Vaikka Youtubea ei nyt ehkä ihan yhtä tärkeänä pidetä kuin sähköpostin kulkua, niin onhan tämä nyt hivenen kiusallista... :)
 
Kiitos, helpottaa jo tieto siitä, etten ole ainoa. :D Siltähän tuo vaikuttaisi, että jossain mustalla listalla ollaan. Tämän voisi jo delegoida DNA:lle selvitettäväksi, koska selvästi ei ole kyseessä yksittäisen käyttäjän/asiakkaan ongelma. Vähän vastaava tilanne, kuin välillä jonkun ISP:n sähköpostipalvelimet joutuvat spammin tai muun takia spammitarkkailulistalle, jolloin ISP:n täytyy erikseen selvitellä syy ja anoa listalta vapautusta.

Vaikka Youtubea ei nyt ehkä ihan yhtä tärkeänä pidetä kuin sähköpostin kulkua, niin onhan tämä nyt hivenen kiusallista... :)
Tarkennan nyt vielä, olen Elisan asiakas, joten ei ole sidottu DNA:n asiakkaisiin
 
Tarkennan nyt vielä, olen Elisan asiakas, joten ei ole sidottu DNA:n asiakkaisiin
Eli Elisallakin on tämä tilanne kestänyt monta päivää? Siinä tapauksessa tämä on varmaan samanlainen kampanja, kuin aiemmatkin adblockien ja/tai Firefox-käyttäjien kiusat.

Tässä on parin vuoden sisään nähty jo selaimen uudelleenkäynnistämistä vaativaa uskomatonta hidastumista, videoiden latauksen jumittelua ynnä muuta kivaa, jota ei tapahtunut edes vuonna 2007. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, että tämä on nykyinen toimintamalli. Rikotaan toimivia palveluita, jotta ihmiset rekisteröityisivät tai jopa maksaisivat palvelun käytöstä. Oudoksi on mennyt.

Vähän vaikea kyllä ymmärtää tätä "kiusaamista". Ei uskalleta kerralla laittaa palvelua kirjautumisen tai maksun taakse, vaan keksitään kuukauden-parin välein joku epämääräinen haitta tai hidaste palveluun, joka sitten ihmeellisesti korjaantuu muka itsestään. Ei kyllä itseä ainakaan motivoi sitoutumaan enemmän Youtubeen, vaan tekee vaan mieli lopettaa koko palvelun käyttö.
 
Toi kirjautumisruutu tuli eteen eilen koulutuksessakin opettajalle :D Kaipa se sit sinne omillla tunnareilla kirjautui..
 
Kiitos, helpottaa jo tieto siitä, etten ole ainoa. :D Siltähän tuo vaikuttaisi, että jossain mustalla listalla ollaan. Tämän voisi jo delegoida DNA:lle selvitettäväksi, koska selvästi ei ole kyseessä yksittäisen käyttäjän/asiakkaan ongelma. Vähän vastaava tilanne, kuin välillä jonkun ISP:n sähköpostipalvelimet joutuvat spammin tai muun takia spammitarkkailulistalle, jolloin ISP:n täytyy erikseen selvitellä syy ja anoa listalta vapautusta.

Vaikka Youtubea ei nyt ehkä ihan yhtä tärkeänä pidetä kuin sähköpostin kulkua, niin onhan tämä nyt hivenen kiusallista... :)
Tässä viime viikkojen aikana kun Youtube perseili, niin oli havaittavissa myös muualla Googlen palveluissa odottamattomia Captcha-kyselyitä hakukoneen ja Gmailin osalta. Eilen kun kokeilin tuota mobiilidatalla - joka toimi - niin tänään kiinteällä yhteydellä kaikki Googlen palvelut tuntuvan taas toimivan ilman mitään vittuiluja.

Selaimestakaan tai adblockereista ei ollut kiinni, kun ihan perusasetuksilla oleva Edge kohtasi samoja ongelmia. Ei noista Googlen ajatuksista ota selvää.
 
Tilanne on näköjään kehittynyt. Nyt ei tule enää tuota botti-ilmoitusta, vaan "Video unavailable" (Windows + Firefox) tai "This content isn't available" (Android + Brave).

Jos ei muuta, niin mielenkiintoista seurata tuota Googlen säätöä, jota tehdään aina ilmoittamatta mitään julkisesti.
 
Siellä tosiaan Google teki jotain muutoksia, koska kolmannen osapuolen softat myös lakkasivat toimimasta. Osalle on jo vinkit saada toimimaan ja kunnon korjaukset tulossa.

Ihme, jos tuo vaikuttaisi myös alkuperäisen sivun/softan toimintaan...
 
Juuri nyt: Youtube-videot alkoivat taas yllättäen kesken päivän näkyä täysin normaalisti.

Katsotaan, kuin kauan tätä kestää tällä kertaa.
 
Läppäri/Brave tekee ainakin minulla vielä sitä, että tulee musta ruutu ja video not available, mutta jos sivun päivittää, niin heti alkaa sama video toimimaan.
 
Läppäri/Brave tekee ainakin minulla vielä sitä, että tulee musta ruutu ja video not available, mutta jos sivun päivittää, niin heti alkaa sama video toimimaan.
Minulla ei ole ollut kirjautuneena mitään muuta ongelmaa Braven kanssa missään laitteessa, paitsi että alakulmassa on lähes jokaisen videon kohdalla tämä ilmoitus ja toiston aloitus kestää vaihtelevasti 3-10 sekuntia. Varmaan liittyy jotenkin Youtuben kikkailuun selainten mainosestojen kanssa.

1779619528986.png
 
Minulla ei ole ollut kirjautuneena mitään muuta ongelmaa Braven kanssa missään laitteessa, paitsi että alakulmassa on lähes jokaisen videon kohdalla tämä ilmoitus ja toiston aloitus kestää vaihtelevasti 3-10 sekuntia. Varmaan liittyy jotenkin Youtuben kikkailuun selainten mainosestojen kanssa.

1779619528986.png
Sama ilmoitus tulee Firefoxilla lähes jokaiseen videoon
 
Taas uusi feature! Search palauttaa hakutulokseksi pelkkiä playlistejä ja shortteja.
1781002737325.png


Vähän samaa meininkiä kun on tuolla Google-hakukoneen puolella. Haku löytää "jotain", mutta ei sitä, mitä käyttäjä hakee. Pistää miettimään, mikä tässä on lopputavoite. Tehdä palvelusta niin huono, ettei kukaan halua enää käyttää? Tämä ei ainakaan rohkaise ryhtymään maksavaksi asiakkaaksi.
 
Taas uusi feature! Search palauttaa hakutulokseksi pelkkiä playlistejä ja shortteja.
1781002737325.png


Vähän samaa meininkiä kun on tuolla Google-hakukoneen puolella. Haku löytää "jotain", mutta ei sitä, mitä käyttäjä hakee. Pistää miettimään, mikä tässä on lopputavoite. Tehdä palvelusta niin huono, ettei kukaan halua enää käyttää? Tämä ei ainakaan rohkaise ryhtymään maksavaksi asiakkaaksi.
Hmm. oma näyttää vielä normaalilta. Pystytkö tuolta filttereistä valitsemaan videot, soittolistat yms?
 
Hmm. oma näyttää vielä normaalilta. Pystytkö tuolta filttereistä valitsemaan videot, soittolistat yms?
Näköjään ainoa aktiivinen filtteri on "relevance". Kun valitsee "Type" -kohdasta "Videos", niin sivulla alkaa rullata latausympyrä, joka siirtyy koko ajan alemmas ja alemmas. Lopulta rulla katoaa ja jäljelle jää tyhjä hakutulossivu. Eli videoita ei voi ilmeisesti tällä hetkellä hakea.

Kukapa sitä nyt videopalvelussa haluaisikaan. :D

Käytössä Firefox + uBlock Origin.
 
Näköjään ainoa aktiivinen filtteri on "relevance". Kun valitsee "Type" -kohdasta "Videos", niin sivulla alkaa rullata latausympyrä, joka siirtyy koko ajan alemmas ja alemmas. Lopulta rulla katoaa ja jäljelle jää tyhjä hakutulossivu. Eli videoita ei voi ilmeisesti tällä hetkellä hakea.

Kukapa sitä nyt videopalvelussa haluaisikaan. :D

Käytössä Firefox + uBlock Origin.
Vivaldi + ublock origin = kuten ennenkin.
Brave = kuten ennenkin.
Pystytkö testaamaan jollain muulla selaimella jos toi vaan jokin firefoxin juttu tms?
Toi haun rajoittaminen kyllä rajoittaa ihan oikeasti käyttöä, vaikka tuleekin useasti soittolistoja haettua. Toivottavasti ei ole tuleva ominaisuus vaan jokin bugi.
 
Pystytkö testaamaan jollain muulla selaimella jos toi vaan jokin firefoxin juttu tms?
Pöytäkoneella en käytä muuta kuin Firefoxia, mutta Android-luurin Bravella näköjään tulee vielä ihan oikeita hakutuloksia.

Tässä on tottunut olemaan tämmöinen vähemmistön testinukke-heittopussi, kun mahdollisimman vähän Alphapetin tuotteita käyttää. Tähän saakka on kuitenkin ns. normaalitila aina palautunut enemmin tai myöhemmin, kun on tarpeeksi kauan malttanut odottaa. Tämä asteittainen enshittifikaatio kylläkin valmistaa siihen edessä olevaan aikaan, kun palataan hlö.koht. mp3- ja mp4-arkistojen käyttöön...

Youtubessa varsinkin on ollut selkeää tämmöinen segmentoitu ominaisuuksien lisäys ja poisto. Näillä testataan, kuinka paljon menetetään potentiaalisia maksavia asiakkaita, kunnes tulee jokin (teko)älymystön raja vastaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 918
Viestejä
5 237 316
Jäsenet
83 396
Uusin jäsen
Luolamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom