Tää on yleinen youtubekeskustelu eikä mikään zetterin oma itkuvirsinurkkaus. Perusta oma ketju noille sun itkuilles kiitos.
Minä vaan valitin kun porukka katsoo vaan CPU-Z kuvakaappaukset ja benchmark tulokset -> lähtevät. Ja oletin että monella muulla tekki kanavalla on sama juttu, kun tämmösen vaikutelman ainakin olen saanut.
Tavallaan ymmärrän Zetterin pointin, mutta tavallaan en.
Jos niitä videoita tekee sen takia, että se on hauskaa ja harrastus niin mitä väliä sillä on kuinka monta katsoo koko videon ja kuinka paljon niistä saa tuloja sillä senhän piti olla vaan hauska harrastus.
Tämä siis sellaisen mielipide joka just muutama päivä sitten teki yli 30 minsaa pitkän videon jossa käyn läpi 16 pleikkarin vr peliä.
Koko video on käsikirjoitettu ja editoitu niin, että enimmäkseen ruudulla näkyy se mistä puhun ja aikaa meni kokonaisuudessaan 7-8 tuntia.
Mua ei tippaakaan kiinnosta kuinka moni sen katsoo, koska teen noita sen takia, että joku peli vaan iskee kovaa tai on sellainen mistä kukaan ei mitään mainitse joten haluan tuoda sen ihmisten tietoisuuteen.
Jos joku mun videon ansiosta löytää uuden pelin niin kiva homma.
Kommentitkin otin pois päältä, koska nykyään haluan vaan ladata sen videon ja linkitän sen parille foorumille joten niissä voi asiasta keskustella jos haluaa.
Mä teen siis kaiken täysin tuben algoritmien vastaisesti eikä sillä ole mitään väliä, koska kyseessä on vain harrastus.
Mä siis ymmärrän ihan täysin kaiken valituksen jos videoita tekee työkseen sillä se tuntuu olevan jatkuvaa taistelua tubea vastaan, mutta jos sanoo tekevänsä videoita lähinnä harrastuksena, koska se on hauskaa niin on turha valittaa ihmisistä jotka blokkaa mainokset tai skippaa vaan tiettyyn osaan videota.
Minä en valittanut omista tuloistani ja mainitsinkin jo että on ihan sama saanko niitä 0.20€/kk per video vai en (vasta poistin kaikki mainos katkotkin ja alkumainoskin muuttui ohitettavaksi = 0.08€/kk per video). Mutta monella muulla puhutaan isommista summista ja siellä kun porukka käyttää adblockia ja porukka hyppii videoissa niin tämä tekijät eivät saa mitään kovasta työstää.
Ja mitä itse olen statistiikastani katsonut että eniten näyttää kiinnostavan CPU-Z kuva sekä benchmarkki lukemat ja se siitä. Eli muulla videolla ei ole vitunkaan merkitystä (ei edes kielellä), mutta en osaa sanoa kuinka tämä on muiden tekki kanavien kohdalla kun minulla ei ole niiden statistiikkaa, oletin vain että mennään samalla linjalla.
Tuosta Adblock hommasta kun valitin niin porukka ei selvästi ymmärtänyt kuinka tuo youtuben systeemi toimii. Eli Adblock päällä tekijä ei saa mitään, mutta jos adblock pois päältä ja painat ohita mainos niin tekijä saa rahaa.
Ja vanhalla formaatilla yritin menestyä ja kuuntelin yleisöä, mutta nyt joo teen mikä itsestäni tuntuu parhaalta ja yks sun hailee katsooko niitä kukaan vai ei ja saanko mitään tuloja vai en.
Mitä tuloja tulee niin ne olen laittanut ne uuden SER-raudan ja pelejen hommaamiseen kanavalle.
EDIT: Ja kyllä seuraan youtuben statistiikkaan kun se on yllättävän hauskaa seurattavaa. Ja varsinkin miten väärä kuva osalle jää prossun suorituskyvystä kun hyppäävät suoraan katsomaan kuin se jotain määrättyä peliä pyörittää ja näin eivät edes tiedä että se on kellotettu aikasta tappiin.
Myöskin vasta katselin että porukkaa kiinnosti millä asetuksilla Cyberpunk 2077:a testasin, mutta kuinka se peli pyöri ei näyttänyt kiinnostavan
Viimeksi muokattu: