Youtube keskustelu

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 325
Tää on yleinen youtubekeskustelu eikä mikään zetterin oma itkuvirsinurkkaus. Perusta oma ketju noille sun itkuilles kiitos.
Minä vaan valitin kun porukka katsoo vaan CPU-Z kuvakaappaukset ja benchmark tulokset -> lähtevät. Ja oletin että monella muulla tekki kanavalla on sama juttu, kun tämmösen vaikutelman ainakin olen saanut.

Tavallaan ymmärrän Zetterin pointin, mutta tavallaan en.
Jos niitä videoita tekee sen takia, että se on hauskaa ja harrastus niin mitä väliä sillä on kuinka monta katsoo koko videon ja kuinka paljon niistä saa tuloja sillä senhän piti olla vaan hauska harrastus.
Tämä siis sellaisen mielipide joka just muutama päivä sitten teki yli 30 minsaa pitkän videon jossa käyn läpi 16 pleikkarin vr peliä.
Koko video on käsikirjoitettu ja editoitu niin, että enimmäkseen ruudulla näkyy se mistä puhun ja aikaa meni kokonaisuudessaan 7-8 tuntia.

Mua ei tippaakaan kiinnosta kuinka moni sen katsoo, koska teen noita sen takia, että joku peli vaan iskee kovaa tai on sellainen mistä kukaan ei mitään mainitse joten haluan tuoda sen ihmisten tietoisuuteen.
Jos joku mun videon ansiosta löytää uuden pelin niin kiva homma.
Kommentitkin otin pois päältä, koska nykyään haluan vaan ladata sen videon ja linkitän sen parille foorumille joten niissä voi asiasta keskustella jos haluaa.
Mä teen siis kaiken täysin tuben algoritmien vastaisesti eikä sillä ole mitään väliä, koska kyseessä on vain harrastus.

Mä siis ymmärrän ihan täysin kaiken valituksen jos videoita tekee työkseen sillä se tuntuu olevan jatkuvaa taistelua tubea vastaan, mutta jos sanoo tekevänsä videoita lähinnä harrastuksena, koska se on hauskaa niin on turha valittaa ihmisistä jotka blokkaa mainokset tai skippaa vaan tiettyyn osaan videota.
Minä en valittanut omista tuloistani ja mainitsinkin jo että on ihan sama saanko niitä 0.20€/kk per video vai en (vasta poistin kaikki mainos katkotkin ja alkumainoskin muuttui ohitettavaksi = 0.08€/kk per video). Mutta monella muulla puhutaan isommista summista ja siellä kun porukka käyttää adblockia ja porukka hyppii videoissa niin tämä tekijät eivät saa mitään kovasta työstää.
Ja mitä itse olen statistiikastani katsonut että eniten näyttää kiinnostavan CPU-Z kuva sekä benchmarkki lukemat ja se siitä. Eli muulla videolla ei ole vitunkaan merkitystä (ei edes kielellä), mutta en osaa sanoa kuinka tämä on muiden tekki kanavien kohdalla kun minulla ei ole niiden statistiikkaa, oletin vain että mennään samalla linjalla.

Tuosta Adblock hommasta kun valitin niin porukka ei selvästi ymmärtänyt kuinka tuo youtuben systeemi toimii. Eli Adblock päällä tekijä ei saa mitään, mutta jos adblock pois päältä ja painat ohita mainos niin tekijä saa rahaa.

Ja vanhalla formaatilla yritin menestyä ja kuuntelin yleisöä, mutta nyt joo teen mikä itsestäni tuntuu parhaalta ja yks sun hailee katsooko niitä kukaan vai ei ja saanko mitään tuloja vai en.
Mitä tuloja tulee niin ne olen laittanut ne uuden SER-raudan ja pelejen hommaamiseen kanavalle.

EDIT: Ja kyllä seuraan youtuben statistiikkaan kun se on yllättävän hauskaa seurattavaa. Ja varsinkin miten väärä kuva osalle jää prossun suorituskyvystä kun hyppäävät suoraan katsomaan kuin se jotain määrättyä peliä pyörittää ja näin eivät edes tiedä että se on kellotettu aikasta tappiin.
Myöskin vasta katselin että porukkaa kiinnosti millä asetuksilla Cyberpunk 2077:a testasin, mutta kuinka se peli pyöri ei näyttänyt kiinnostavan :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Mutta monella muulla puhutaan isommista summista ja siellä kun porukka käyttää adblockia ja porukka hyppii videoissa niin tämä tekijät eivät saa mitään kovasta työstää.
Onko tarkempaa tietoa kuinka paljon tuo vaikuttaa?
Mun tuben käytöstä 90% on switchilla joten mainoksia ei voi kokonaan blokata, mutta melkein jokaisen tubettajan kohdalla kyllä kelaan kaikki express vpn ja raycon sponssi jutut, koska melkein kaikki sanoo ne täysin samat asiat ja välillä tuo sponssi puhe kestää yli minuutin.
Ainoat tubettajat joiden sponssi mainokset katson on wulff den ja caddicarus, koska molemmat tekee niistä oikeastaan lyhyitä sketsejä ihan omalla tekstillä.

Muutenkin olen alkanut viime aikoina miettimään, että onko kaikki lisänneet mainoksia videoihin vai tekeeko tube itse niin sillä esim jossain kaks vuotta vanhoissa videoissa on nykyään mainoksia vaikka niitä ei ennen ollut.
Ennen myös digital foundryn videot oli mainosvapaita ja nyt niissäkin tulee mainos just "sopivasti" kesken framerate testin.
Meitsi tykkää myös katsoa varsin pitkiä (20+ minuuttia) videoita eri peleistä ja nykyään monella tubettajalla voi olla vaikka 4 mainosta 15min pituisen videon aikana kun ennen niitä oli yksi ennen videota ja yksi sen aikana.
Jos tuolla on tarkoitus siirtää ihmiset käyttämään adblockeria tai katsomaan jotain muuta niin se alkaa kyllä hitaasti, mutta varmasti toimimaan.

Vielä kun ottaa huomioon, että näillä tyypeillä on satojatuhansia tilaajia, sponsori sekä patreon lahjoittajia niin kyllä alkaa ymmärrys loppumaan vaikka ne tuota työkseen tekeekin.
Sitten vielä jonkun pelivideon kohdalla sanotaan "big thanks to my patreons for making this video possible" ja mä mutisen ääneen "ai sulla ei muuten ollut varaa ostaa 50e peliä ja ottaa siitä matskua talteen".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Muutenkin olen alkanut viime aikoina miettimään, että onko kaikki lisänneet mainoksia videoihin vai tekeeko tube itse niin sillä esim jossain kaks vuotta vanhoissa videoissa on nykyään mainoksia vaikka niitä ei ennen ollut.
Ennen myös digital foundryn videot oli mainosvapaita ja nyt niissäkin tulee mainos just "sopivasti" kesken framerate testin.
Meitsi tykkää myös katsoa varsin pitkiä (20+ minuuttia) videoita eri peleistä ja nykyään monella tubettajalla voi olla vaikka 4 mainosta 15min pituisen videon aikana kun ennen niitä oli yksi ennen videota ja yksi sen aikana.
Jos tuolla on tarkoitus siirtää ihmiset käyttämään adblockeria tai katsomaan jotain muuta niin se alkaa kyllä hitaasti, mutta varmasti toimimaan.
Tubessa on tuohon työkalut joka ehdottaa automaattisesti mainokset tiettyihin kohtiin. Se on muutama klikkaus kun päivittää yhdellä kertaa mainokset kanavan kaikkiin videoihin ilman sen kummempaa säätämistä. Siitä oli jossain kohtaa pienoinen haloo kun Youtube oli tunkenut nämä mainokset automaattisesti kysymättä kanavan omistajalta, sellaisille kanaville jotka halusivat olla tarkoituksella ad-free. En nyt löytänyt yähän hätään sopivaa videota mutta muistelen että siitä oli useammallakin tubettajalla video joiden kanavat olen tilannut. Parempi että kanava saa demonetized-lätkän kiistanalaisen sisällön vuoksi, silloin ei tule niin paljon automaattisia mainoksia ja sen sijaan tulee sponsoriviestejä :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 325
Tubessa on tuohon työkalut joka ehdottaa automaattisesti mainokset tiettyihin kohtiin. Se on muutama klikkaus kun päivittää yhdellä kertaa mainokset kanavan kaikkiin videoihin ilman sen kummempaa säätämistä. Siitä oli jossain kohtaa pienoinen haloo kun Youtube oli tunkenut nämä mainokset automaattisesti kysymättä kanavan omistajalta, sellaisille kanaville jotka halusivat olla tarkoituksella ad-free. En nyt löytänyt yähän hätään sopivaa videota mutta muistelen että siitä oli useammallakin tubettajalla video joiden kanavat olen tilannut. Parempi että kanava saa demonetized-lätkän kiistanalaisen sisällön vuoksi, silloin ei tule niin paljon automaattisia mainoksia ja sen sijaan tulee sponsoriviestejä :D
Onko tarkempaa tietoa kuinka paljon tuo vaikuttaa?
Mun tuben käytöstä 90% on switchilla joten mainoksia ei voi kokonaan blokata, mutta melkein jokaisen tubettajan kohdalla kyllä kelaan kaikki express vpn ja raycon sponssi jutut, koska melkein kaikki sanoo ne täysin samat asiat ja välillä tuo sponssi puhe kestää yli minuutin.
Ainoat tubettajat joiden sponssi mainokset katson on wulff den ja caddicarus, koska molemmat tekee niistä oikeastaan lyhyitä sketsejä ihan omalla tekstillä.

Muutenkin olen alkanut viime aikoina miettimään, että onko kaikki lisänneet mainoksia videoihin vai tekeeko tube itse niin sillä esim jossain kaks vuotta vanhoissa videoissa on nykyään mainoksia vaikka niitä ei ennen ollut.
Ennen myös digital foundryn videot oli mainosvapaita ja nyt niissäkin tulee mainos just "sopivasti" kesken framerate testin.
Meitsi tykkää myös katsoa varsin pitkiä (20+ minuuttia) videoita eri peleistä ja nykyään monella tubettajalla voi olla vaikka 4 mainosta 15min pituisen videon aikana kun ennen niitä oli yksi ennen videota ja yksi sen aikana.
Jos tuolla on tarkoitus siirtää ihmiset käyttämään adblockeria tai katsomaan jotain muuta niin se alkaa kyllä hitaasti, mutta varmasti toimimaan.

Vielä kun ottaa huomioon, että näillä tyypeillä on satojatuhansia tilaajia, sponsori sekä patreon lahjoittajia niin kyllä alkaa ymmärrys loppumaan vaikka ne tuota työkseen tekeekin.
Sitten vielä jonkun pelivideon kohdalla sanotaan "big thanks to my patreons for making this video possible" ja mä mutisen ääneen "ai sulla ei muuten ollut varaa ostaa 50e peliä ja ottaa siitä matskua talteen".
Sponsori hommat tietenkin voi kelata ohitse kun sehän on vaan videota josta tekijälle on maksettu x määrä rahaa.
Eli sponsori hommat on ihan eri asia kuin youtuben mainokset jotka voi adblockilla blokata. Ja tän kuun alusta tuli voimaan uusi youtube juttu että youtube lisää mainokset lähes kaikkiin videoihin missä ei ole vielä mainoksia (=yotube haluaa rahaa) halusi käyttäjä sitä tai ei. Siksi itse pidän videoissani alku ja loppu mainokset ettei youtube vie kaikkea ja pystyn vaikuttaman niihin mainoksiin mitä katsojille tarjoillaan.
Kun ei ohitettavista mainoksista maksetaan enemmän kuin ohitettavista ja itse valitsin että ovat ohitettavia.
Eikä tässä kauvaakaan kun youtube lätkäs yhteen 50min videooni 8 mainoskatkoa ilman lupaani... siinä sitten manuaalisesti niitä poistelin kun asian huomasin.

Mutta paljon adblockin käyttö vaikuttaa tuloihin niin siihen en osaa sanoa mitään tarkkaa lukua kun nykyinen Youtube Studion paska ei niitä lukuja enää näytä.
Vanha näytti vielä kaupalliset ja ei kaupalliset toiston (=adblockilla katsotut).

Tuli tuossa vasta otettu Youtube Premium niin pääs mainoksista eroon ja tyttö sai Youtube Musicin mitä on pitkään vinkunut.
Onhan tuo 17,90€/kk aika kallis perhepaketista mutta jos verrataan Spotifyyn niin ei tuo mikään kallis olekkaan :)
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 389
Tähän uuteen laadun valinnan valikkoon ei kyllä totu ikinä. Tein ihan meeminkin ku otti niin paljon päähän.

youtube.PNG
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Se oli kiva sillo vanhaan aikaan, joskus 5-10 vuotta sitten, kun YouTubessa pystyi vielä keskustelemaan ihmisten kanssa, kuten keskustelufoorumissa esimerkiksi. YouTube antoi AINA ilmoituksen kun tuli uusi vastaus kommenttiin, nykyään YouTube vain hyvin harvoin antaa ilmoituksen, ehkä ensimmäisen kerran kun joku kommentoi sun kommenttia, mutta sen jälkeen ei yleensä tule enää mitään, ja pitää mennä manuaalisesti katsomaan kommentteihin tai kommenttihistoriaan että onko tullu vastaus, mikä on vähä liian vaivallolista monille, joten siksi keskustelut loppuu hyvin nopeasti nykyään.

Jostain syystä YouTube ei tykkää että ihmiset keskustelee ja kommunikoi. Ja ei se ole pelkästään tämä kirjoituksella kommunikaatio, mutta vanhaan aikaan pystyi kans tehdä videovastauksia, jotka näkyi aina toisen videon alla, joten pystyi kans paremmin kommunikoimaan videoiden avulla.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 389
Jostain syystä YouTube ei tykkää että ihmiset keskustelee ja kommunikoi. Ja ei se ole pelkästään tämä kirjoituksella kommunikaatio, mutta vanhaan aikaan pystyi kans tehdä videovastauksia, jotka näkyi aina toisen videon alla, joten pystyi kans paremmin kommunikoimaan videoiden avulla.
Videovastausominaisuutta väärinkäytettiin niin paljon että se poistettiin yleisön pyynnöstä.

Eti "replygirls" niin saat selvityksen mistä kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
Tube pilattu noilla kamera pystyssä kuvatuilla tiktok tyylisllä lyhyt videoilla.
Pysykää tiktokaajat siellä tiktokissa elkääkä paskoko youtubea.
Juuri oli uutisissa että youtube on varannut 100 miljoonaa dollaria palkinto-ohjelmaan, jolla palkitaan katsotuimpia short-videoita. Vaatimuksena taisi olla ettei samaa sisältöä ole esitetty muissa palveluissa. Ilmeisesti 10,000$/kk parhaimmat palkkiot eniten katsotuimmille ja tykätyille short-videoille. Eli kyllä ne ovat tulleet jäädäkseen ainakin niin kauan että sponssirahat on kulutettu tyhjäksi.

On noita kännykällä ollut ihan mukava välillä katsoa, kun ei ole sellaista väkisin pidennettyä sisältöä vaan lyhyitä pätkiä, mutta sisällön laatu vaihtelee hyvin paljon tekijöiden mukaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 389
Tube pilattu noilla kamera pystyssä kuvatuilla tiktok tyylisllä lyhyt videoilla.
Pysykää tiktokaajat siellä tiktokissa elkääkä paskoko youtubea.
Muistat aina vaan painaa dislikeä ni nää henkisesti vajaavaisten "NOT GONNA LIE LOWKEY FAM!" tyyppien videot poistuu pikkuhiljaa suosituksista. Omissa shortseissa on mm. hyviä auto ja armeija videoita.

Siellä on oikeesti paljon hyvää kamaa mut näköjään jengi haluu kattoo näitä huutavia apinoita jotks tuottaa ihan totaalista roskasisältöä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 325
Juuri oli uutisissa että youtube on varannut 100 miljoonaa dollaria palkinto-ohjelmaan, jolla palkitaan katsotuimpia short-videoita. Vaatimuksena taisi olla ettei samaa sisältöä ole esitetty muissa palveluissa. Ilmeisesti 10,000$/kk parhaimmat palkkiot eniten katsotuimmille ja tykätyille short-videoille. Eli kyllä ne ovat tulleet jäädäkseen ainakin niin kauan että sponssirahat on kulutettu tyhjäksi.

On noita kännykällä ollut ihan mukava välillä katsoa, kun ei ole sellaista väkisin pidennettyä sisältöä vaan lyhyitä pätkiä, mutta sisällön laatu vaihtelee hyvin paljon tekijöiden mukaan.
Eli nuo ovat varmaan sitten varattu jenkeille, kun virallisesti tuo short systeemi on vaan lanseerattu jenkeissä. Mutta ärsyttäviä nuo ovat kaiken puolin, mutta niitä näyttäis suosittelevan/tyrkyttävän vain android appi.

Tuossa oli ylempänä juttua noista kommenteista, niin itseäni ärsyttää suunnattomasti ne kommentit jossa kysyjä kysyy jotain joka on kyseisessä videossa kerrottu/selitetty. Eli selvästi kysyjä ei ole katsonut videota ollenkaan tai ainakin on hyppinyt aikasta reilusti videossa.
Ja tämä siis koskee omia videoitani kuin myös muitten videoita joitten kommenteissa huomaan tommosia kyselijöitä.

Muiden videoissa ei viitsi asiasta huomauttaa kuin joskus harvoin, mutta omissani olen välillä tai no... lähes aina todella tyly kyselijää kohtaan.
Asiasta kerran sainkin negatiivista kommenttia, että pitäisi AINA ajatella vaan faneja olla niille kiva... paitsi että tommoinen kyselijä ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan mikään fani.
Muutenkin kyselijä olisi saanut vastauksen paljon helpommalla sekä nopeammin kun olisi A. katsonut videon B. käyttäis googlea tai muuta hakukonetta.

Ne taas ovat olleet omien prossu testi (sekä budjetti pelipc) videoitteni kommenteissa hauskoja, että jos testaan pelit A,B sekä C:n niin kyselijä kysyy että mites toimii peli X.... ööö mistäs helkutista minä sen voisin edes teoriassakaan tietää jos en ole kyseisellä pelillä testannut prossua (tai konetta) :hmm:

Se pitää kyllä kommenteista sanoa ja noista tuben peukku jutuista, että tälleen videoitten tekijänä olisi kyllä välillä kiva kuulla miksi peukkua ylös tai alas. Jos ei muuten niin mielenkiinnosta että mistä porukka tykkää ja mistä ei.
Välillä tullut ihan kysyttyä katselijoilta mutta harvemmin mitään kommenttia tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
Se pitää kyllä kommenteista sanoa ja noista tuben peukku jutuista, että tälleen videoitten tekijänä olisi kyllä välillä kiva kuulla miksi peukkua ylös tai alas. Jos ei muuten niin mielenkiinnosta että mistä porukka tykkää ja mistä ei.
Välillä tullut ihan kysyttyä katselijoilta mutta harvemmin mitään kommenttia tulee.
Itse ainakin pyrin tuolla peukku ylös/alas systeemillä harjoittamaan youtuben algoritmia niin että se suosittelisi minulle mieleisiä videoita. Joidenkin pienten tubettajien kohdalla teen poikkeuksia jos haluan ns. nostaa heidän näkyvyyttään niin peukutan myös videoita mistä en itse niin välitä, eli tavallaan fanittamista sekin.

Tuossa oli ylempänä juttua noista kommenteista, niin itseäni ärsyttää suunnattomasti ne kommentit jossa kysyjä kysyy jotain joka on kyseisessä videossa kerrottu/selitetty. Eli selvästi kysyjä ei ole katsonut videota ollenkaan tai ainakin on hyppinyt aikasta reilusti videossa.
Ja tämä siis koskee omia videoitani kuin myös muitten videoita joitten kommenteissa huomaan tommosia kyselijöitä.
Kyllähän kärsimättömiä ihmisiä löytyy, jotka ei jaksa välttämättä katsoa edes 5min jotain videota putkeen vaan vastaus pitäisi löytyä mielellään heti. Ehkä google olisi tällaisille ihmisille järkevämpi paikka etsiä tietoa kuin youtube-videon kommenttikenttä. En itse videoita tee, mutta olisko järkevämpää jättää vain vastaamatta ärsyttäviin kysymyksiin niin ei tarvitse olla tyly?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 325
Kyllähän kärsimättömiä ihmisiä löytyy, jotka ei jaksa välttämättä katsoa edes 5min jotain videota putkeen vaan vastaus pitäisi löytyä mielellään heti. Ehkä google olisi tällaisille ihmisille järkevämpi paikka etsiä tietoa kuin youtube-videon kommenttikenttä. En itse videoita tee, mutta olisko järkevämpää jättää vain vastaamatta ärsyttäviin kysymyksiin niin ei tarvitse olla tyly?
Tullut huomattua että joillekkin jopa 1min 30s videokin on liian pitkä :)
Ja toki vois olla huomioimatta nuo kysymykset/kommentit, mutta jotenkin on pakko vastata jos vaan muistan ja jaksan.
Aika kylmää kyytiä ovat tommoset kyselijät saaneet monen videon kommenteissa muilta katsojilta/kommentoijiltakin mitä tullut seurattua. Ja en tiedä miksi mutta jotenkin aina ne pistää silmää monen videon kommenteista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kyllähän kärsimättömiä ihmisiä löytyy, jotka ei jaksa välttämättä katsoa edes 5min jotain videota putkeen vaan vastaus pitäisi löytyä mielellään heti. Ehkä google olisi tällaisille ihmisille järkevämpi paikka etsiä tietoa kuin youtube-videon kommenttikenttä.
Sama homma se on täällä foorumillakin. Tullaan kyselemään yhdellä lauseella kun vastauksen löytäisi parhaimmillaan threadin edelliseltä sivulta. Paras vaan olla tuhlaamatta niihin omaa aikaansa ja suosittelen sitä muillekin. Tylyt kuittailut ei lisää mitään keskusteluun sen enempää kuin alkuperäiset tyhmät kysymyksetkään.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Se pitää kyllä kommenteista sanoa ja noista tuben peukku jutuista, että tälleen videoitten tekijänä olisi kyllä välillä kiva kuulla miksi peukkua ylös tai alas. Jos ei muuten niin mielenkiinnosta että mistä porukka tykkää ja mistä ei.
Välillä tullut ihan kysyttyä katselijoilta mutta harvemmin mitään kommenttia tulee.
Eiköhän tuo alapeukku ainakin useimmiten tule vaan siitä, että joku on erimieltä jostain videon tekijän kanssa.
Itse laitan silloin peukkua alaspäin jos video on teknisesti aivan paska. Tällä tarkoitan siis sellaista tasoa jossa ääni särkee, kuva heiluu ja mistään ei saa selvää. Olen tainnut kolme kertaa laittaa peukkua alaspäin yli 10 vuoden aikana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 031
Mulla on tässä muutamana päivänä ollut ongelmana videoiden bufferointi. Alku tulee yleensä ihan hyvin, mutta sitten jässähtää. Vasta kun reson pudottaa jonnekin 360p toimii ok. Yhteyden nopeus on 50-90 Mbps joten siitä ei ole kiinni ja esim. Yle Areena toimii moitteitta.

Mitäkö tälle voi tehdä? Tuskin mitään. Kunhan nyt vaan vituttaa. Eikä se tuubin "katkeileeko toisto?" laatikko auta yhtään, lähinnä lisää vitutusta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
246
Mulla on tässä muutamana päivänä ollut ongelmana videoiden bufferointi. Alku tulee yleensä ihan hyvin, mutta sitten jässähtää. Vasta kun reson pudottaa jonnekin 360p toimii ok. Yhteyden nopeus on 50-90 Mbps joten siitä ei ole kiinni ja esim. Yle Areena toimii moitteitta.

Mitäkö tälle voi tehdä? Tuskin mitään. Kunhan nyt vaan vituttaa. Eikä se tuubin "katkeileeko toisto?" laatikko auta yhtään, lähinnä lisää vitutusta.
Samaa vikaa täälläkin. Tuntuisi vaikuttavan mitä videoita katsoo (kotimaiset toimii ok, muut ei välttämättä). "katkeileeko toisto?"-laatikon mukaan tällä operaattorilla, tällä alueella ei pahemmin liikennettä. Oma yhteys 100/20.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 325
Mulla on tässä muutamana päivänä ollut ongelmana videoiden bufferointi. Alku tulee yleensä ihan hyvin, mutta sitten jässähtää. Vasta kun reson pudottaa jonnekin 360p toimii ok. Yhteyden nopeus on 50-90 Mbps joten siitä ei ole kiinni ja esim. Yle Areena toimii moitteitta.

Mitäkö tälle voi tehdä? Tuskin mitään. Kunhan nyt vaan vituttaa. Eikä se tuubin "katkeileeko toisto?" laatikko auta yhtään, lähinnä lisää vitutusta.
Ai muillakin on tätä ongelmaa...
Itse luulin että joku mättää puhelimessani tai tässä ei niin mahtavassa 4G yhteydessäni.
Tosin tuota ongelmaa esiintyy vain tuolla android luurilla ei pc:llä.
Että eiköhän sitten joku youtube appin päivitys ole rikkonut jotain.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Mulla ollut sama ongelma jo kuukausia switchin kanssa ja itsekin aluksi epäilin omaa nettiä, mutta kun netflix toimii ilman ongelmia luurilla ja konsoleilla niin ei voi olla siitä kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mulla ollut sama ongelma jo kuukausia switchin kanssa ja itsekin aluksi epäilin omaa nettiä, mutta kun netflix toimii ilman ongelmia luurilla ja konsoleilla niin ei voi olla siitä kiinni.
Muutama muu tuttukin huomannut saman ongelman. Itsekin juuri kiroilin videoiden tökkimistä. Googlella tuntuu olevan jotain ongelmaa Suomen CDN:n kanssa.
Yks 1440p60 video pätki sekunnin välein ja stats for nerds näytti että yhteys oli nopeudeltaan 5500kbps ja pari kertaa refreshaamalla sivun tuli välillä jopa 2500kbps ja lopulta se näytti yhteyden nopeudeksi 59000kbps ja pätkiminen loppui. Eli se arpoo välillä ihan törkeän hitaita palvelimia jotka ei jaksa toimittaa videota vaikka olisi itse satamegaisen netin päässä. Tuntuu että tuo vielä korostuu entisestään mobiiliyhteydellä.
 
Liittynyt
14.08.2021
Viestejä
1
Moro! Jeesille ois tarvetta, ajattelin että täältä vois löytyä asiantuntemusta. Mun pitäis pystyä näkemään yhen tietyn youtube-kanavan videoita ja livelähetyksiä, mutta niitä ei Suomessa voi katsoa. Tein käyttäjän ProtonVPN-palveluun, mutta en vaan millään saa videoita senkään avulla näkymään. Olen yrittänyt yhdistää monien eri maiden verkkoihin, kokeillut useita selaimia ja kaikkia muitakin mieleen tulleita kikkoja, mutta ei ole onnistunut. Videon kohdalle tulee teksti "video ei ole saatavilla maassasi" tai jotain sinne päin. VPN:nää en siis aiemmin ole käyttänyt, eli kyseessä voi olla joku typeräkin virhe. Mutta osaisiko joku auttaa, että miten videot voisi saada näkymään? Olisin hyvin kiitollinen!
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Moro! Jeesille ois tarvetta, ajattelin että täältä vois löytyä asiantuntemusta. Mun pitäis pystyä näkemään yhen tietyn youtube-kanavan videoita ja livelähetyksiä, mutta niitä ei Suomessa voi katsoa. Tein käyttäjän ProtonVPN-palveluun, mutta en vaan millään saa videoita senkään avulla näkymään. Olen yrittänyt yhdistää monien eri maiden verkkoihin, kokeillut useita selaimia ja kaikkia muitakin mieleen tulleita kikkoja, mutta ei ole onnistunut. Videon kohdalle tulee teksti "video ei ole saatavilla maassasi" tai jotain sinne päin. VPN:nää en siis aiemmin ole käyttänyt, eli kyseessä voi olla joku typeräkin virhe. Mutta osaisiko joku auttaa, että miten videot voisi saada näkymään? Olisin hyvin kiitollinen!
YouTube region restriction checker - intermediary page sivun kautta saat selvitettyä missä maassa video on katsottavissa.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Hetkonen.. Eiks se valittu Tykkää/En tykkää -nappi muuttunut siniseksi kun sen valitsi?

Ite sain nyt tälläsen vastaanoton, enkä tienny oonko jo aikasemmin tykännyt videosta, vai en... Toi kuva on valitettavasti otettu sen jälkeen kun tykkäsin videosta, muuten toi Peukku-ylös ois myös ontto.

tykkaa-tai-ala.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 031
^muuttui se aiemmin mutta nykyään on tuollainen. Tää on tätä Youtuben nykyistä "kehitystä" eli muutosta muutoksen vuoksi.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Eiköhän tuo alapeukku ainakin useimmiten tule vaan siitä, että joku on erimieltä jostain videon tekijän kanssa.
Itse laitan silloin peukkua alaspäin jos video on teknisesti aivan paska. Tällä tarkoitan siis sellaista tasoa jossa ääni särkee, kuva heiluu ja mistään ei saa selvää. Olen tainnut kolme kertaa laittaa peukkua alaspäin yli 10 vuoden aikana.
Lähes kaikista hyvistäkin vidoista löytyy alaspäin peukku, joten en niihin paljoa kiinnitä huomiota, jos tykättykin on.
Kuka harrastukseen tekee, niin onhan se mukavaa jos edes joku pitää ja arvostaa sitä että heille on haluttu video jakaa.
Niiden tekoon aina kuluu aikaa, jos ne ovat leikattuja.

Huomasin, että YouTube ottaa tekstiä esittelyyn myös sieltä "Lue lisää" alta, jos se on oleellista. Olen aina kuvitellut että ne olisi sieltä vain alusta.
Nyt laittavat mainoksia vaikka videon tekijä ei saa siitä mitään korvausta. Mitäs noista maksetaan, jos tekee 10-20 videota vuodessa ja katsojia niillä yhteensä 20000 ja aikana km. 3min/kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Noniin, nyt ei enää tämmöistäkään pääse katsomaan ilman että antaa Googlelle joko henkkarinsa tai luottokorttinsa tiedot. Uskoakseni jälkimmäisestä irtoaa nimi ja ehkä syntymäpäivä, tuskinpa henkilötunnusta sentään.



Toi on kyllä aika uskomatonta paskaa. Google kerää jo nyt niin saatanan hitosti tietoa, ihan pakkoko sitä on saada jokaisen käyttäjän varmennettu nimi ja syntymäaika. Mä vähän kuvittelisin että tuo muutos voisi peruuntua. Mutta voi olla että ei. Jokseenkin tyrmistyttävää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Noniin, nyt ei enää tämmöistäkään pääse katsomaan ilman että antaa Googlelle joko henkkarinsa tai luottokorttinsa tiedot. Uskoakseni jälkimmäisestä irtoaa nimi ja ehkä syntymäpäivä, tuskinpa henkilötunnusta sentään.



Toi on kyllä aika uskomatonta paskaa. Google kerää jo nyt niin saatanan hitosti tietoa, ihan pakkoko sitä on saada jokaisen käyttäjän varmennettu nimi ja syntymäaika. Mä vähän kuvittelisin että tuo muutos voisi peruuntua. Mutta voi olla että ei. Jokseenkin tyrmistyttävää.
Mainosrahoitteinen palvelu hyppii hyvinkin tarkasti sen tahtiin mitä mainostajat edellyttää. Raha ratkaisee.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Itse muutama vko sitten annoin luottokortin tiedot ja nimen, ei muistaakseni ollut syntymäaikaa siinä. Ja meni heti läpi sekä videot lähti toimimaan. Tililtä ei velotettu mtn. Onneks tuo kortti menee n vuoden sisää vanhaksi ja vaihtuu uuteen, saa tosin nähdä sitten pyytääkö Utube sitten uusia korttitietoja ja pimeneekö ikärajotus videot sen jälkeen vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Noniin, nyt ei enää tämmöistäkään pääse katsomaan ilman että antaa Googlelle joko henkkarinsa tai luottokorttinsa tiedot. Uskoakseni jälkimmäisestä irtoaa nimi ja ehkä syntymäpäivä, tuskinpa henkilötunnusta sentään.



Toi on kyllä aika uskomatonta paskaa. Google kerää jo nyt niin saatanan hitosti tietoa, ihan pakkoko sitä on saada jokaisen käyttäjän varmennettu nimi ja syntymäaika. Mä vähän kuvittelisin että tuo muutos voisi peruuntua. Mutta voi olla että ei. Jokseenkin tyrmistyttävää.
Onko jotain parempaa tapaa todentaa katsojan ikä?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
190
Se pitää kyllä kommenteista sanoa ja noista tuben peukku jutuista, että tälleen videoitten tekijänä olisi kyllä välillä kiva kuulla miksi peukkua ylös tai alas. Jos ei muuten niin mielenkiinnosta että mistä porukka tykkää ja mistä ei.
Välillä tullut ihan kysyttyä katselijoilta mutta harvemmin mitään kommenttia tulee.
Vastataan nyt vaikka ei tuore kysymys olekaan. Itselläni yläpeukun painaminen tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että haluan katsoa videon joskus vielä kenties uudestaankin. Löydän sen näppärästi tykätyistä videoista. Alapeukkua en paina juuri koskaan. Videot jossa johdetaan otsikolla harhaan, ovat siis muuta kuin otsikko lupaa, saavat alapeukun.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Onko jotain parempaa tapaa todentaa katsojan ikä?
Varmasti todentaa, ei kai. Tähän mennessä Youtubelle on riittänyt kun väittää olevansa tarpeeksi vanha. Kiva että sä et näe ongelmaa. Kun tarpeeksi moni ei näe ongelmaa niin ongelmaa ei ole.

Mainosrahoitteinen palvelu hyppii hyvinkin tarkasti sen tahtiin mitä mainostajat edellyttää. Raha ratkaisee.
Mistä sä tuon tiedät?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Varmasti todentaa, ei kai. Tähän mennessä Youtubelle on riittänyt kun väittää olevansa tarpeeksi vanha. Kiva että sä et näe ongelmaa. Kun tarpeeksi moni ei näe ongelmaa niin ongelmaa ei ole.



Mistä sä tuon tiedät?
Tästähän on ollut useampi skandaali jo kun lähinnä jättimäiset jenkkifirmat on suuttuneet ja laittaneet mainonnan katkolle Googlen kautta vain siksi että mainoksia on esitetty väärälle yleisölle tai väärän videomateriaalia ohessa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Tästähän on ollut useampi skandaali jo kun lähinnä jättimäiset jenkkifirmat on suuttuneet ja laittaneet mainonnan katkolle Googlen kautta vain siksi että mainoksia on esitetty väärälle yleisölle tai väärän videomateriaalia ohessa.
Toi on kai mahdollista sitten että aloite ja vaatimus tuohon tiukempaan kontrolliin tuli muulta taholta kuin Google.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Toi on kai mahdollista sitten että aloite ja vaatimus tuohon tiukempaan kontrolliin tuli muulta taholta kuin Google.
Nimenomaan. Vanha sanonta siitä että sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Mainostajat on todella suuri osa youtuben liiketoimintamallia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Varmasti todentaa, ei kai. Tähän mennessä Youtubelle on riittänyt kun väittää olevansa tarpeeksi vanha. Kiva että sä et näe ongelmaa. Kun tarpeeksi moni ei näe ongelmaa niin ongelmaa ei ole.
Sanoinko että en näe ongelmaa? En todellakaan kannata luottokorttitietojen jakamista, mutta kysymykseni kuuluikin että kuinka tuon voisi toisella tavalla tehdä? Siihen et vastannut. Se että ennen on riittänyt pelkkä täppä ei ole hyvä syy koska se ei ole mikään varmistus.
Itse en ole keksinyt muuta ympäri maapalloa toimavaa konstia kuin luottokortti ja jos sitä ei ole niin voi voi. Mutta edelleen saa ehdottaa vaihtoehtoisia menetelmiä mitkä toimivat ympäri palloa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
YouTubesta on tullut uusi tilauspalveluversio. YouTube Lite.

6,99 eurolla se poistaa kuukausittain mainokset kaikkialta, missä tilillä YT;tä katsellaan. Otin kokeeksi, koska kirjautuneena kaikki mainokset eivät esty.

Mainoksia ei ole aikaa katsoa. Musiikit on Spotifyssä, mutta 10,99 on passeli siitä jota käyttää usein, 3mo trialin jälkeen alkaa laskutus.

YT Premium 10,99 on ok, mutta musiikkipalvelusta ja Premium YT contentista en ole kiinnostunut.

Siksi tuo 6,99 tilaustyyppi on oikein passeli, jos haluaa vain mainoksista eroon.

Toki saisi kuulua hintaan puhelimessa videoiden lataus ja taustatoisto.

Ja hintakin saisi olla vain mainoksia poistavana 4,99. Toki kun jaat 31 päivällä niin ei ole paljon.

Alkuun kannattaa ottaa Premium 10,99 1mo ilmaiseksi, perua ja tilata heti perään Lite. Näin saa liten alkamaan kuukauden päähän nykyhetkestä.

 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
YouTubesta on tullut uusi tilauspalveluversio. YouTube Lite.

6,99 eurolla se poistaa kuukausittain mainokset kaikkialta, missä tilillä YT;tä katsellaan.
Youtube vanced androidille ja uBlock Origin selaimelle poistaa mainokset ilmaiseksi. Joten vain youtube tv-sovellusta varten tuon ottaminen voi olla kannattavaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Youtube vanced androidille ja uBlock Origin selaimelle poistaa mainokset ilmaiseksi. Joten vain youtube tv-sovellusta varten tuon ottaminen voi olla kannattavaa.
Älä sano noin, kohta on eräs täällä meuhkaamassa kun videoiden tekijät ei saa rahaa :facepalm:
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Itselle ei ainakaan ole mikään ongelmaa maksaa 6,99 kk laillisesta tavasta poistaa mainokset. Taskurahoja moiset.

Varsinkin kun jättää muutaman baarireissun väliin tai turhan ulkomaanreissun tekemättä vuodessa. Toki pitää käyttääkin palvelua.

On vain plussa, jos tekijät saavat edes roposia, Patreon-touhuun en kuitenkaan lähtisi itse.

Mainoksiin en aikaa halua tuhlata, uBlockit löytyy, mutta olisihan se mukavaa jos pääsisi esim. metrossakin katselemaan aidosta Youtubesta mainoksitta.

En mitään noname modiappeja ala asentelemaan, sen verran laillinen olen, ja leffoistakin maksan 2,99 vuokrausta kohti.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Itselle ei ainakaan ole mikään ongelmaa maksaa 6,99 kk laillisesta tavasta poistaa mainokset.
En mitään noname modiappeja ala asentelemaan, sen verran laillinen olen
Tee kuten parhaaksi katsot, mutta mitään laitonta tuossa youtube vancedissa ei ole.
uBlockit löytyy

Miksi muuten käytät modattuja verkkosivuja, jos modatut sovellukset on ongelma? Tämä ei kuulosta johdonmukaiselta ajattelulta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Tee kuten parhaaksi katsot, mutta mitään laitonta tuossa youtube vancedissa ei ole.



Miksi muuten käytät modattuja verkkosivuja, jos modatut sovellukset on ongelma? Tämä ei kuulosta johdonmukaiselta ajattelulta.
Lähinnä siksi, että käytän YouTubea paljon enemmän kuin esimerkiksi sanomia, jotka ovat mainoksia täynnä.

YT alkaa olla myös, mutta lasken säästäväni, koska on paljon taiteilijoita, jotka antavat kiintoisaa sisältöä tunneiksi päivässä.

Toki saa modattuja YouTubeja ja varmaan Spotfyitäkin ilmaislaadulla, mutta maksan mielelläni siitä että tulee paras mahdollinen sisältö suoraan. Ei siis tarvitse ladata vaihtoehtoisia sovelluksia.

Aika on minulle rahaa, joten en lähde mitään modauksia asentelemaan pienen säästön toivossa (esim. Liten tapauksessa 22 snt päivä).

Sitten taas sanomalehdet, niin mitään niin merkityksellistä siellä ei itselle ole, että maksaisin mainonnan poistosta.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Lähinnä siksi, että käytän YouTubea paljon enemmän kuin esimerkiksi sanomia, jotka ovat mainoksia täynnä.

YT alkaa olla myös, mutta lasken säästäväni, koska on paljon taiteilijoita, jotka antavat kiintoisaa sisältöä tunneiksi päivässä.

Toki saa modattuja YouTubeja ja varmaan Spotfyitäkin ilmaislaadulla, mutta maksan mielelläni siitä että tulee paras mahdollinen sisältö suoraan. Ei siis tarvitse ladata vaihtoehtoisia sovelluksia.

Aika on minulle rahaa, joten en lähde mitään modauksia asentelemaan pienen säästön toivossa (esim. Liten tapauksessa 22 snt päivä).

Sitten taas sanomalehdet, niin mitään niin merkityksellistä siellä ei itselle ole, että maksaisin mainonnan poistosta.
Turha sitten on moralisoida täällä, kun kerran toisilta "riistät". Selittelyksi menee.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Lähinnä siksi, että käytän YouTubea paljon enemmän kuin esimerkiksi sanomia, jotka ovat mainoksia täynnä.

YT alkaa olla myös, mutta lasken säästäväni, koska on paljon taiteilijoita, jotka antavat kiintoisaa sisältöä tunneiksi päivässä.

Toki saa modattuja YouTubeja ja varmaan Spotfyitäkin ilmaislaadulla, mutta maksan mielelläni siitä että tulee paras mahdollinen sisältö suoraan. Ei siis tarvitse ladata vaihtoehtoisia sovelluksia.

Aika on minulle rahaa, joten en lähde mitään modauksia asentelemaan pienen säästön toivossa (esim. Liten tapauksessa 22 snt päivä).

Sitten taas sanomalehdet, niin mitään niin merkityksellistä siellä ei itselle ole, että maksaisin mainonnan poistosta.
Tuohan riippuu ihan rahatilanteesta, mutta pienistä puroista se jokikin... minulla on ainakin tuolle 80e:llekin (22snt päivä) muuta käyttöä vuodessa. Useampia tuollaisia "pikku juttuja" kun rullaa, niin nopeesti palaakin rahaa satoja euroja vuodessa vain mainoksia yms. välttäessään.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Turha sitten on moralisoida täällä, kun kerran toisilta "riistät". Selittelyksi menee.
Ainakin on laillinen YT app, ei mikään modi.

Lehtiä en lue, joten täysin merkityksetöntä maksaa niistä. Ja kuitenkin tulee mainoksia. Ainakin noissa painetuissa. Silloin nekin lehdet pitäisi posteljoonin kantaa ilmaiseksi.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Ainakin on laillinen YT app, ei mikään modi.

Lehtiä en lue, joten täysin merkityksetöntä maksaa niistä. Ja kuitenkin tulee mainoksia. Ainakin noissa painetuissa. Silloin nekin lehdet pitäisi posteljoonin kantaa ilmaiseksi.
Ja sullahan on vastaava modi sielläkin selaimessa, ublock.

Sinun logiikalla, jos laitat silmät kiinni tai vaihdat televisiokanavaa, kun tulee mainoskatko, syyllistyt laittomuuksiin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Ja sullahan on vastaava modi sielläkin selaimessa, ublock.

Sinun logiikalla, jos laitat silmät kiinni tai vaihdat televisiokanavaa, kun tulee mainoskatko, syyllistyt laittomuuksiin.
Minulla ei ole televisiota. Ei ole ollut kymmeneen vuoteen eikä radiota.

YouTubessa vaan tosiaan mainonta menee jostain syystä uBlockin läpi omalla kohdalla, niin tilasin tuon 6,99 palvelun. En tiedä vaikuttaako siihen kirjautuminen tilille.

Luin netistä, että YouTube testaa erilaisia tapoja kiertää adblockereita.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 286
Viestejä
4 193 345
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom