• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Youtube keskustelu

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Tiedän varmaan miljoona eri pitkän linjan tubettajaa jotka aloitti hyvin vaatimattomasti, sai yleisöä, vuosien myötä tuli monetisoinnit ja sponsoroinnit. Ja kontentin viihdearvo laski samaa tahtia tulojen lisääntyessä. Sama asiahan se on ihan mitä tahansa työtä tehdessä. Jos teet omaksi huvikseen, syntyy todellista taidetta ja kiintoisia tuotoksia maailmalle. Jos teet jotain asiaa siksi että ruokaa pitäisi saada ja asuntolaina maksaa, kärsii viihdearvo. Hyvin harva poppitähtikään kykenee tuottamaan taiteellisesti laadukasta sisältöä sen jälkeen kun se iso läpimurto on tullut.

Nykytekniikka kun mahdollistaa sen että tubettaminen voi olla jollekkin ammatti, niin sallittakoon se heille, mutta vapaassa maailmassa mun ei myöskään tarvi katsoa näitä ammattitubettajien videoita.
Tästä tuleekin hyvinä esimerkkeinä mieleen tekki porukasta LTT ja Jayztwocents.

Onneksi itselleni tämä on vaan harrastus :)
Tai yhdessä vaiheessa oikeasti yritin ja se näkyi että yritin miellyttää kaikkia.
No se meni täysin perseelleen ja nyt viimeisen vuoden olenkin keskittynyt vain siihen pää juttuun mikä itseäni kiinnostaa. Eli repiä SEReistä niin paljon ulos suorituskykyä kuin saan ja katsoa kuinka ne pelejä pyörittävät.
Eli ylikellottaminen ja pelejen pelaaminen on se pää asia ja video tulee siinä sivussa.
Eli homma on hyvin hauskaa kuten harrastuksen pitää ollakkin.

Mainostulot ja nyt tämä sponsori jutut ovat hyviä että voin hommailla semmoisia testipelejä ja rautaakin mitkä itseäni ei niin kiinnosta, mutta muita kiinnostaa.

Hyvä muuten kun et ole julkaissut yhtään videota viikossa niin youtube yrittää painostaa niitä julkaisemaan ja kyselee että mikä mättää.
Kuin myös että on hyvä pitää välillä taukoa, mutta voisit ensin tehdä puskuriin videoita.
Minusta nuo ovat ainakin hemmetin ärsyttäviä kun teen videoita silloin kun minulle sopii, kun ainakaan vielä viimeksi tästä ei tullut leipää pöytään. Vaan ihan oikeissa töissä tässä pitää käydä :)

Mainitaan vielä että minulla on ihan oma ratkaisuni näiden pelkkien benchmark tulosten katselijoille.
Eli normi testi videossa käydään lävitse ylikellotus jutut virrankulutukset ja testataan kasalla pelejä kuinka se niissä suoriutuu.
Ja näille tuppaa tulemaan pituutta se 50 - 60min.

Sitten jäsenet (1.99€/kk) saavat oman bonus testi videon jossa sitten ajetaan benchmarkkeja ja verrataan aikaisemmin testattuihin.
Tämä ihan jo sen takia että benchmarkkejen ajaminen on niin hemmetin tylsää että sitä en enää ilmatteiksi tee.
Ja samalla kanavaa tukevat saavat jotain mukavaa extraa eli rahalle vastinetta.

Tuon takia nykyään en täälläkään noita tuloksiani enää jaa.

Tietenkään tästä ratkaisusta kaikki eivät ole olleet mielissään, mutta se nyt oli täysin odotettavissa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 075
Tästä tuleekin hyvinä esimerkkeinä mieleen tekki porukasta LTT ja Jayztwocents.

Onneksi itselleni tämä on vaan harrastus :)
Tai yhdessä vaiheessa oikeasti yritin ja se näkyi että yritin miellyttää kaikkia.
No se meni täysin perseelleen ja nyt viimeisen vuoden olenkin keskittynyt vain siihen pää juttuun mikä itseäni kiinnostaa. Eli repiä SEReistä niin paljon ulos suorituskykyä kuin saan ja katsoa kuinka ne pelejä pyörittävät.
Eli ylikellottaminen ja pelejen pelaaminen on se pää asia ja video tulee siinä sivussa.
Eli homma on hyvin hauskaa kuten harrastuksen pitää ollakkin.

Mainostulot ja nyt tämä sponsori jutut ovat hyviä että voin hommailla semmoisia testipelejä ja rautaakin mitkä itseäni ei niin kiinnosta, mutta muita kiinnostaa.

Hyvä muuten kun et ole julkaissut yhtään videota viikossa niin youtube yrittää painostaa niitä julkaisemaan ja kyselee että mikä mättää.
Kuin myös että on hyvä pitää välillä taukoa, mutta voisit ensin tehdä puskuriin videoita.
Minusta nuo ovat ainakin hemmetin ärsyttäviä kun teen videoita silloin kun minulle sopii, kun ainakaan vielä viimeksi tästä ei tullut leipää pöytään. Vaan ihan oikeissa töissä tässä pitää käydä :)

Mainitaan vielä että minulla on ihan oma ratkaisuni näiden pelkkien benchmark tulosten katselijoille.
Eli normi testi videossa käydään lävitse ylikellotus jutut virrankulutukset ja testataan kasalla pelejä kuinka se niissä suoriutuu.
Ja näille tuppaa tulemaan pituutta se 50 - 60min.

Sitten jäsenet (1.99€/kk) saavat oman bonus testi videon jossa sitten ajetaan benchmarkkeja ja verrataan aikaisemmin testattuihin.
Tämä ihan jo sen takia että benchmarkkejen ajaminen on niin hemmetin tylsää että sitä en enää ilmatteiksi tee.
Ja samalla kanavaa tukevat saavat jotain mukavaa extraa eli rahalle vastinetta.

Tuon takia nykyään en täälläkään noita tuloksiani enää jaa.

Tietenkään tästä ratkaisusta kaikki eivät ole olleet mielissään, mutta se nyt oli täysin odotettavissa.
Olisi kiinnostavaa kuulla millä softalla ja laitteistolla olet päätynyt videot tekemään. Täältä puuttuu oikeastaan "käytännön tubetus" ketju vielä. Mitä joskus olen itse kameralla tallentanut niin ei olisi mitenkään julkaisukelpoisia kaikkien häiriöäänien ja valaistusongelmien kanssa editoimattomina, kun ei ole helppokäyttöistä ilmaista softaa tullut vastaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Olisi kiinnostavaa kuulla millä softalla ja laitteistolla olet päätynyt videot tekemään. Täältä puuttuu oikeastaan "käytännön tubetus" ketju vielä. Mitä joskus olen itse kameralla tallentanut niin ei olisi mitenkään julkaisukelpoisia kaikkien häiriöäänien ja valaistusongelmien kanssa editoimattomina, kun ei ole helppokäyttöistä ilmaista softaa tullut vastaan.
Rauta ja softa puoli on tässä vuosien varrella muuttunut aika paljon. Pitkään kaappaus ja editointi koneenani oli 6c/12t LGA1366 alustan Xeoni ja softana PowerDirectoria.
Powerdirector oli helppokäyttöinen ja muuten ihan hyvä, mutta sen tuottama video tiedostot olivat isoja ja kuvanlaatu aika heikko.
Joten 2020 keväällä Xeonin huvikseen päivitin Ryzen 7 1700:n kun semmoinen makasi hyllyssä ja PowerDirector vaihtui DaVinciksi.
Testien merkeissä tuo Ryzen 7 1700@4.0GHz vaihtui Ryzen 7 2700@4.0GHz:ksi viimetalvena (hyöty oli täys nolla muuten).

DaVinci on kyllä aluksi todella sekava ja vaikeahko, mutta kyllä sen on tuossa oppinut. Vasta tuon sponsori videon merkeissä opin kuinka sillä blurnataan määrätty kohta videota ja ei ollut todellakaan niin simppeliä kuin monella muulla vastaavalla softalla.
Video kaappaus boksina mulla on StarTekin USB3.0 Video Capture Device (mahtava nimi tuolla) josta löytyy: s-video, komposiitti, komponentti, vga, hdmi ja dvi (ja adapterilla DP) sisääntulot. Eli soveltuu hienosti retrorautaankin, mutta tuon ajurit on vähän niin ja näin.
Videokaappaus softata tietenkin OBS Studio. Mikkinä 27€ maksanut USB mikki Aliexpressistä, kuten myös webkamera sekä GoPro kopio ovat Aliexpress kamaa.
Eli todella pienellä budjetilla tätä hommaa pyöritän.

Tässä nuo linkkeinä jos kiinnostaa:

Niin käytän tuon DaVincin ilmatteista versiota joka on suht riittävä, mutta olen jo alkanut kaipaamaan niitä maksullisen version ominaisuuksia. Mutta ei ole budjetti sitä ostella vaikka halvempi onkin kuin vaikka sika kallis adobe premier.
Kuvien editointiin käytän Paint Shop Pro:ta kun GIMPistä en tykkää ja Photoshop kuten Premier on aivan liian kallis harrastus käyttöön pienellä budjetilla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Tähän korjaus. Addblock ei vaikuta täällä mainoksiin. Mainokset tulee heidän omilta palvelimilta.

Itse käytän ublockia ja umatrixia. Estääkseni mainoksia ja turhaa tietojen keräilyä. Ja kyllä käytän vancedia, mutta käytän vain yleistä mainosten poistoa. Sponsorointi kohdat hypin monesti manuaalisesti. Sponsoroinnin idea on levittää tietoa yrityksestä tai tuotteesta/palvelusta. Jos olen siitä saanut jo riittävästi tietoa ei sen katsominen hyödytä mitään.

Videot katson yleensä kokonaan tai lähes kokonaan tai sitten poistun kun huomaan ettei video kiinnosta. Takaisin videoon palaan välillä kertaamaan niitä suorituskykylukemia.

Ja curiosity streamia ja nebulaa olen harkinnut. Halpa hinta ja paljon katsottavaa.
Oli pakko kokeilla eli otin io-tech.fi:n pois unblockin whitelistiltä ja kas kummaa kun mainokset hävis io-techin sivuilta ja täältä bbs:n puoleta. Takaisin whitelistiin niin mainokset palasivat, että se siitä sitten.
Ja sinunkin pitää saada benchmark tulokses "ilmatteiksi" ilman että tekijä saa saada mitään ?

Vittu mitä porukkaa täällä kun ajatellaan vaan itseä eikä isompaa kuvaa pätkän vertaa, kun kyllä ne mainokset ovat ärsyttäviä youtube videoissa mutta pitää ajatella että jos ne "poistat" niin hetken päästä sitä sun benchmarkkien tai minkä muun lemppari aiheen videon tekijää ei kohta välttämättä enää ole.
Mutta eihän se näytä kiinnostavan pätkän vertaa :(
Ottakaa nyt ihmeessä sitten se Youtube Premium jos mainokset niin ärsyttää, niin videoitten tekijät saavat jotain.

Ja näemmä @pelitys otti jo itseensä kirjoittelustani koska oletettavasti tämä kommentti tuohon sponsori videooni hänen käsialaansa:
Tsaarin raastin
Katoin vaan viis sekuntia ja AdBlock päällä. Annoin vielä alapeukun.

Ei näemmä ymmärtänyt että kirjoitin koko ajan yleisesti enkä omasta kanavastani vaikka sitä käytin esimerkkinä koska siitä mulla on dataa saatavilla.
Mutta hyvät ihmiset katsokaa niitä videoita jotka teitä kiinnostaa älkääkä hyppikö niissä kuin aropuput ja älkääkä poistako mainoksia millään adblockkerilla.
Näin voitte pienellä jutulla tukea niitä kanavia/henkilöitä ketkä tekevät teille mieluisia videoita.
Toki jos haluatte vaan katsoa jotain LTT mainos paska videota ym. isojen tubettajien videoita niin jatkakaa samaan malliin niin kaikki pienet kanavat kuolevat pois jotka ne oikeasti mielenkiintoiset videot tekevät.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Ei vittu mitä itkua. Katsoja katsoo mitä katsoo ja tekijä tekee mitä tekee. Jos nämä kaksi asiaa ei vaan kohtaa, niin ei se nyt vittu katsojien vika ole. Kertoo vaan siitä että on paskoja videoita jos porukka ei niistä katso kuin pienen osan. Mee vaikka töihin saatana.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Oli pakko kokeilla eli otin io-tech.fi:n pois unblockin whitelistiltä ja kas kummaa kun mainokset hävis io-techin sivuilta ja täältä bbs:n puoleta. Takaisin whitelistiin niin mainokset palasivat, että se siitä sitten.
Jokaisella latauskerralla ei mainoksia näytetä. Tämä on sampsa sanonut aiemmin. Ja en tiedä onko tullut jotain muutoksia, jotka estää nykyään ne mainokset. En kovin paljoa niihin kiinnitä huomiota, kun ne on vain ylälaidassa.
Ja sinunkin pitää saada benchmark tulokses "ilmatteiksi" ilman että tekijä saa saada mitään ?
Itsehän sanoit että katseluaika on tärkein. Mä katson ensin sen videon ja palaan myöhemmin tarkistamaan tuloksia kertaalleen katsotusta videosta. En rupea katsomaan uudestaan 10-20 min videota vain tarkastaakseni esim vrm kestävyyden. Ja mä katson monesti näitä yhteistyövideoita ja muuta kaupallista sisältöä, jos se on hyvin toteutettu. Ei mua kiinnosta katsoa huonoja mainoksia. Eikä niiden katsominen hyödytä mainostajaakaan mitenkään.

Mainoksen pitää olla relevantti tai muuten se on pelkää ajan haaskuuta mulle ja resussien haaskuuta mainostajalle, koska en osta mainoksen perusteella mitään, vaan korkeintaan tutkin tuotetta tarkemmin mainoksen perusteella ja sen jälkeen ostan, jos koen siitä olevan mulle hyötyä.
Sama juttu myös noissa sponsoripätkissä jossa tubettaja mainostaa jotain tuotetta.

Mainoksen pitää kertoa lyhyesti ja ytimekäästi miksi se tuote pitää ostaa, jonka jälkeen voin niiden pointtien valossa tutkia asiaa/tuotetta tarkemmin tai todeta ettei kiinnosta kyseinen tuote tai olla mielenkiintoinen yhteistyövideo jossa kerrotaan asioista. Muutoin haaskataan kaikkien aikaa ja resusseja.

Lisäksi kun ne mainosten näkyvyys on sulle niin tärkeää, niin miksi ihmeessä estät niiden näkymisen itsellesi ublockilla, elä niinkuin opetat. Mutta eihän se näin mene, Rules for three, not for me tuntuu olevan yleinen asenne nykypäivänä.


Mutta hyvät ihmiset katsokaa niitä videoita jotka teitä kiinnostaa älkääkä hyppikö niissä kuin aropuput ja älkääkä poistako mainoksia millään adblockkerilla.
Näin voitte pienellä jutulla tukea niitä kanavia/henkilöitä ketkä tekevät teille mieluisia videoita.
Patreon ja muut vastaavat on tätä varten, tai sitten teet videoista maksullisia. Se on ihan sun oikeus tehdä niistä maksullisia, enkä tähän ole puuttumassa, vaan sanon että tee kuten parhaaksi näet.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Lisäksi kun ne mainosten näkyvyys on sulle niin tärkeää, niin miksi ihmeessä estät niiden näkymisen itsellesi ublockilla, elä niinkuin opetat. Mutta eihän se näin mene, Rules for three, not for me tuntuu olevan yleinen asenne nykypäivänä.
Puhuin Youtuben mainoksista ja se on ollut Whitelistillä kuten myös io-tech ja jokunen muukin sivusto keitä haluan tukea. Että saavat mainoksista rahaa edes vähän hommansa ylläpitämiseen.
Mutta muuten unblock on kyllä käytössä kun netti on täynnä kaikkea paskaa ja tuo pitää ne hyvin poissa.

VRM esimerkistäs että hienoa jos ensin katsot koko videon ja myöhemmin palaat tuohon yhteen kohtaan vaikka haitaksihan se kyllä valitettavasti youtuben maailmassa onkin.
Ja mitä tulee turhiin mainoksiin, niin en kyllä ymmärrä miksi youtube ensin pyytää peukuttamaan tykkäätkö mainoksesta vai ei ja laitat et. Niin kuitenkin ne samaa mainosta näytetään miljoona kertaa kun luulis että niiltä löytyy muitakin mainoksia mistä katsoja vaikka aikaisemmin tykännytkin.
Sponsori hommat taas ymmärtää että ne pitävät monen kanavan pystyssä, mutta ei normi videossa montaa eri sponsori mainosta saa olla kuten LTT harrastaa.
Joku parin sekunnin pätkä vaikka heti alussa niin eipä se haittaa minua ainakaan jos edes vähänkään liittyy aiheeseen.

Ja tuosta omasta sponsori hommasta että eiköhän tuo ollut ensimmäinen ja viimeinen tuommoinen. Kun tajuavat kuinka pienestä kanavasta loppujen lopuksi on kyse :lol:
Tosin jos sais parikin tommosta sponsoria niin sitähän pystyis testi näytönohjaimen jo päivittämään tähän päivään :hmm:
Mutta sitä tuskin tulee tapahtumaan, eikä kyllä ole mitään haluja alkaa mainoksia vääntämään. Mutta olihan tämäkin uusi kokemus.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Eikai kukaan televisiomainoksiakaan katsele? Veikkaan että, sinäkin @Zetteri kelaat mainosten yli jos televisiotallenteita katselet, tai kanavaa vaihdat? Entäs lehtien mainokset, käyt nekin säntillisesti läpi kun lehteä luet?
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Käytän mainostenestoa kaikkialla netissä. Itse ovat kusseet omiin muroihinsa ja siksi ei kiinnosta pätkääkään saako joku tuloja vai ei. Nauratti joskus aikoinaan kun olisi halunnut katsella NHL:n sivuilta 30 sekunnin klippiä lätkämatsista, niin piti katsella 45 sekunnin kestävää mainosta ennen sitä. Juuh, ei enää koskaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Eikai kukaan televisiomainoksiakaan katsele? Veikkaan että, sinäkin @Zetteri kelaat mainosten yli jos televisiotallenteita katselet, tai kanavaa vaihdat? Entäs lehtien mainokset, käyt nekin säntillisesti läpi kun lehteä luet?
Huoh. tajuatkaa nyt että on eri asia Youtubessa painaa mainoksen kohdalla ohita kuin blokata ne jollain adblockerilla.
Jos painat ohita mainos niin videon tekijä saa siitä mainos rahat, mutta jos ne mainokset blokataan ne niin videon tekijä ei saa yhtään mitään.
Ihan simppeli asia, vai eikö muka ole ?

Katsooko joku oikeasti telkkaa näin vuonna 2021 saatika äänittää sieltä jotain :hmm:
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Huoh. tajuatkaa nyt että on eri asia Youtubessa painaa mainoksen kohdalla ohita kuin blokata ne jollain adblockerilla.
Jos painat ohita mainos niin videon tekijä saa siitä mainos rahat, mutta jos ne mainokset blokataan ne niin videon tekijä ei saa yhtään mitään.
Ihan simppeli asia, vai eikö muka ole ?

Katsooko joku oikeasti telkkaa näin vuonna 2021 saatika äänittää sieltä jotain :hmm:
No tajua nyt sinäkin jo että porukka ei vaan näköjään halua antaa sulle mitään mainosrahoja. Ja veikkaan että halu siihen ei ainakaan nouse tolla sun jankkaamisella. ;)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
No tajua nyt sinäkin jo että porukka ei vaan näköjään halua antaa sulle mitään mainosrahoja. Ja veikkaan että halu siihen ei ainakaan nouse tolla sun jankkaamisella. ;)
Ja edelleen en puhunut minusta vaan yleisesti kuinka tuo systeemi toimii ja miten kukin voi auttaa omaa lempi tubettajaa kuka sitten onkin.
Tämä nyt vaan käännetään minua vastaan jostain syystä.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Ja edelleen en puhunut minusta vaan yleisesti kuinka tuo systeemi toimii ja miten kukin voi auttaa omaa lempi tubettajaa kuka sitten onkin.
Tämä nyt vaan käännetään minua vastaan jostain syystä.
Mun lempitubettaja on LTT ja sille annan kaikki mainosrahani. Siitä ei vaan riitä muille.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Katsooko joku oikeasti telkkaa näin vuonna 2021 saatika äänittää sieltä jotain :hmm:
Elisaviihde on suosittu palvelu, etenkin kun ne tallenteet saa omalle koneelle ladattua, jotta niitä voi katsoa milloin haluaa.

Sponsori hommat taas ymmärtää että ne pitävät monen kanavan pystyssä, mutta ei normi videossa montaa eri sponsori mainosta saa olla kuten LTT harrastaa.
Joku parin sekunnin pätkä vaikka heti alussa niin eipä se haittaa minua ainakaan jos edes vähänkään liittyy aiheeseen.
Tästä samoilla linjoilla. LTT pitkät sponsorikohdat hypin yli kun huomaan että en kuulu kohderyhmään ja/tai olen sen nähnyt jo aiemmin. Iotechin kaupalliset yhteistyöt on tehty kiinnostavasti, joten niitä tulee katsottua.

Joten yhteenvetona, mainoksen tulee olla lyhyt tai tehty kiinnostavasti. Muuten skippaan yleensä yli. Eikä mua haittaa ns. taustamainos jossa teksti on keskellä ja reunoilla on staattinen mainos, joka ei pistä silmään pahasti, eli ei häiritsevä mainos.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 631
Kyllä meillä ainakin on TV auki aina riippumatta onko sitä kukaan edes katsomassa. Boksina Elisaviihde, joka mahdollistaa sisällön kuluttamisen kätevästi sieltä mistä palvelusta haluaa ja mainosten yli voi myös hyppiä. Kuka helkutti nyt jotain mainoksia haluaa ehdoin tahdoin katsoa missään muodossa? Youtubea sitä kautta ei tosin tule katsottua.

Elisaviihteen tallenteiden siirtoa omalle koneelle en ole koskaan ymmärtänyt, kun sisältöihin pääsee kuitenkin käsiksi kaikkialta missä vain on nettiyhteys ja nykyään se tarkoittaa aika aukottomasti kaikkia paikkoja.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Elisaviihteen tallenteiden siirtoa omalle koneelle en ole koskaan ymmärtänyt, kun sisältöihin pääsee kuitenkin käsiksi kaikkialta missä vain on nettiyhteys ja nykyään se tarkoittaa aika aukottomasti kaikkia paikkoja.
Ne säilyy vain 2 vuotta pilvessä. Ei sovi pidempiaikaiseen säilytykseen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Mun lempitubettaja on LTT ja sille annan kaikki mainosrahani. Siitä ei vaan riitä muille.
Ihan miten vaan. Mutta pakko kysyä mites annat "mainosrahas" vaan LTT:lle?
Kenties olet floatplane.comissa niiden tilaaja vai?
Youtubessa tuo ei onnistu ilman että sammutat ja laitat adblockin päällä riippuen videosta. Mikä ei kuulosta järin... no näppärältä.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Ihan miten vaan. Mutta pakko kysyä mites annat "mainosrahas" vaan LTT:lle?
Kenties olet floatplane.comissa niiden tilaaja vai?
Youtubessa tuo ei onnistu ilman että sammutat ja laitat adblockin päällä riippuen videosta. Mikä ei kuulosta järin... no näppärältä.
Mulla mitään lempitubettajaa ole. En ole 9-vuotias. Sä nyt vaan tuot LTT:n joka toisessa keskustelussa esille, niin ajattelin että miksi ei. :cool:
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Huoh. tajuatkaa nyt että on eri asia Youtubessa painaa mainoksen kohdalla ohita kuin blokata ne jollain adblockerilla.
Sellainen adblockeri ois kyllä helvetin hyvä, mikä piilottas whitelistin mainokset ruudulta mutta latais palvelimelta / streamais ne suoraan /dev/nulliin. Miksei oo jo tehty?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei vittu mitä itkua. Katsoja katsoo mitä katsoo ja tekijä tekee mitä tekee. Jos nämä kaksi asiaa ei vaan kohtaa, niin ei se nyt vittu katsojien vika ole. Kertoo vaan siitä että on paskoja videoita jos porukka ei niistä katso kuin pienen osan. Mee vaikka töihin saatana.
Tämä
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Nyt tuli kyllä huti olettama sieltä. Taidat olla itse ainoa joka on ottanut kierroksia keskustelusta.
Anteeksi olettamukseni.
En mitään kierroksia ota tämmösistä asioista, mutta olen hyvin pettynyt kuinka vähän porukka näemmä arvostaa niitä kenen videoita nyt katsovatkaan.
Ja kun yritin asiaa selitää kuinka tuo Youtube toimii ja käytin oman kanavani statistiikkaa hyödyksi kun ei minulla muutakaan ole käyttää. Niin asia käännettiin että minä olen tässä itsemässä ja että katsojat ovat oikeassa jne...
Kun katsoja on silloin vääräsä jos se käyttää alustaa väärin eli Youtuben tapauksessa ei maksa Youtube Premiumia ja käyttää adblockia joten mainokset eivät näy = katsoo ilmatteiksi muiden tekemiä videoita tai no töitä.
Nämä henkilöt tekevät teille katsottavaa ja teistä ne eivät ole ansainneet yhtään mitään ja vika on vaan Youtubessa.
Toki Youtubessa on vikaa kuin muille jakaa, mutta ei se eikä videoitten tekijät ole mitään hyväntekeväisyys järjestöjä. Rahaa tarvitaa pyörittämään palvelimia ja videoitten tekijät tavitsevat rahaa itse videoitten tekemiseen jne..
Tavallaan sen adblockin käytön voi hyväksyä videoiden tekijöitten näkökulmasta jos niitä tuette jotenkin muuten kuten Youtube kanava jäsenyyksillä (näistä youtube ottaa muuten 30%) tai paypal lahjoituksilla tai vaikka Patreonilla.
Mutta sekään ei kuulemma käynyt vaan täysin ilmatteiksi ilman mainoksia pitäisi kaikki materiaali nähdä. Mutta mitä pahaa sitten olisi katsoa niitä niillä mainoksilla ja painaa aina ohita niissä mainoksissa joissa se onnistuu. Tällöin teidän ei tarvisi maksaa mitään kellekkään ja kuitenkin Youtube ja videon tekijät saisivat tuloja. Eli voivat pitää hommat pyörimässä ja tarjoamalla teille lisää katsottavaa.

Ja tässä annoitte ymmärtää että minä tässä itken mainostulojeni perään. No en todellakaan, kun mulle on aivan yks sun paskan hailee saanko videosta 20 vaiko 40 centtiä kuussa eikä minun videoitten katselu määrillä niillä ole muutenkaan mitään merkitystä.
Ja kuten aikaisemmin mainitsin olenkin mainokset poistamassa videoistani kun kanava jäseni tulee vielä yksi lisää. Olen asian luvannut katselijoille ja tulen sen myös tekemään.
Kaikki mitä tuolta tulee on vaan positiivista (about 20€/kk) ja ne ovat aina menneet suoraan takaisin kanavalle että saan hommattua lisää SERiä joilla leikkiä.

Myöskin tuossa aikaisemmin väitettiin että itkin myös kun porukka katsoo vain videoista pienen osan. Ööööö.... kerroin että ENNEN porukka katsoi vaan benchmarkit ja häypyi. Eli video jolla 50000 katselukertaa sain samat mainostulot kuin NYKYÄÄN 100 - 300 katselukerralla = eli tarkoittaa että homma on mennyt HYVÄÄN SUUNTAAN eli olen tyytyväinen kehitykseen.
Ja ei sen puoleen vanhat videoni olivat... no aika kuivia sanotaan vaikka tälleen. Nykyiset ovat hauskoja tehdä ja se kuulemma näkyykin videoissakin että minulla on hauskaa noita tehdessä. Tai noin minulle on kerrottu.

Mutta kaiken kaikkiaan yritin teille selvittää kuinka tuo homma toimii Youtuben puolella sekä että adblockin käytön voisi rinnasta warettamiseksi koska katsotte ilmatteiksi mitä teidän ei pitäisi katsoa ilmatteiksi.

Ja lopuksi vielä että esim. Hardware Unboxed löytyy odysee.comista jos oikeasti mainokset ovat niin pahasta ettei edes ohita voi painaa ja Youtube Premium on NO NO.

Tuolta katsomalla tekijät, palvelun tarjoa sekä katsoja myös saa mitä lie LBRY Creditsejä. Jotka voi sitten muuntaa rahaksi, buustata omaa kanavaa tai vaikka lahjoittaa jollekkin toiselle vaikka kanavalle.
Itse olen tuolla myös Santerin Tekki Nurkkaus
Ja ne Youtube puolen 1.99€/kk jäsen videot (eli ne joissa kaikki benchmarkit ovat) olen jatkossa tuolla myös julkaisemassa hyvin pientä korvausta vastaan. Tai en tiedä vielä paljon, mutta ainakin paljon vähemmän kuin tuo 1.99€ Youtuben puolella.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Ja lopuksi vielä että esim. Hardware Unboxed löytyy odysee.comista jos oikeasti mainokset ovat niin pahasta ettei edes ohita voi painaa ja Youtube Premium on NO NO.
Tuolta katsomalla tekijät, palvelun tarjoa sekä katsoja myös saa mikä lie LBRY Creditsejä. Jotka voi sitten muuntaa rahaksi, buustata omaa kanavaa tai vaikka lahjoittaa jollekkin toiselle vaikka kanavalle
Tämä oli hyvä ehdotus, jos toi odysee on videoiden katselijoille käytännössä sama kuin youtube, mutta (toistaiseksi) vähemmän sisältöä.
Suositteleeko toi videoita, kuten youtube? Useamman kanavan löytänyt suosituksen kautta.

Mulle on lähes yhdentekevää sen alustan nimi jolta katson ja kiva jos se videon tekiä saa siitä mun katsomisesta jotain muutakin, kuin hyvän mielen katsoessaan katselukertoja.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Tämä oli hyvä ehdotus, jos toi odysee on videoiden katselijoille käytännössä sama kuin youtube, mutta (toistaiseksi) vähemmän sisältöä.
Suositteleeko toi videoita, kuten youtube? Useamman kanavan löytänyt suosituksen kautta.

Mulle on lähes yhdentekevää sen alustan nimi jolta katson ja kiva jos se videon tekiä saa siitä mun katsomisesta jotain muutakin, kuin hyvän mielen katsoessaan katselukertoja.
No ei oikeastaan vaan näyttää uusimmat, suosituimmat ja trendikkäimmät (mitä tuolla nyt tarkoitetaankaan) videot ja tietenkin eri aihepiireistä.
Nettisivu versio toimii hienosti, mutta android appi on.,.. no aika buginen kasa vielä. Mutta kuulemma uusi ja parempi ois tulossa lähiaikoina.
Nykyinenkin android app jättää videon taustalle pyörimään tai pieneen ikkunaan puhelimen ruudulla ja sen voi vetää minne haluaakaan.

Itse siellä seuraan näitä "tubettajia":

Näppärä tuo on muutenkin kun upit videon Youtubeen niin tuo käy sen suoraan sieltä hakemassa, että ei tarvitse erikseen uppia tuonne Odysee.comiin.
Eikä tunnu tuolla olevan samoja suorituskyky/kaista ongelmia kuten edellisillä Youtuben kilpailijoilla kuten BitTubella.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Kun katsoja on silloin vääräsä jos se käyttää alustaa väärin eli Youtuben tapauksessa ei maksa Youtube Premiumia ja käyttää adblockia joten mainokset eivät näy = katsoo ilmatteiksi muiden tekemiä videoita tai no töitä.
Saako videoiden tekijät muuten mitään tuloja Premium-käyttäjien katseluista vai onko Premium puhtaasti tekijältä pois ja Youtuben pussiin?

Myöskin tuossa aikaisemmin väitettiin että itkin myös kun porukka katsoo vain videoista pienen osan. Ööööö.... kerroin että ENNEN porukka katsoi vaan benchmarkit ja häypyi.
Öö, kyllähän tuo melko pitkälle syyllistämisen puolelle meni:

Mutta pahin syöpä varsinkin tietotekniikka videoitten kohdalla on että porukka katsoo vaan tyyliin benchmarkit ja häipyvät. -- jos katsot vaikka jostain näytönohjain videosta vain benchmark kohdan ja lähdet pois, niin se todella paskamainen temppu videon tekijälle.
 

Enitax

♠ ♦ ♣ ♥
Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
59
Saako videoiden tekijät muuten mitään tuloja Premium-käyttäjien katseluista vai onko Premium puhtaasti tekijältä pois ja Youtuben pussiin?
Tämän mukaan YT jakaa jotain korvausta tekijöille: "Jos olet YouTube Premium ‑jäsen, et näe mainoksia, joten jaamme kuukausittaisen jäsenmaksusi sisällöntuottajien kanssa. Mitä enemmän katsot suosikkisisällöntuottajiesi videoita, sitä enemmän he tienaavat."
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Saako videoiden tekijät muuten mitään tuloja Premium-käyttäjien katseluista vai onko Premium puhtaasti tekijältä pois ja Youtuben pussiin?



Öö, kyllähän tuo melko pitkälle syyllistämisen puolelle meni:
Premium jäsen on "arvokkaampi" kuin mainosten katsoja. En tosin muista lukuja kuinka paljon vaikka välillä tuolla statistiikassa on premium katselu juttuja näkynytkin.

Ja kyllä hyppimis asiassa pitää syyllistää katsojaa kun sillä tavalla videon tekijä ei saa työstään mitään ja vaikuttaa negatiivisesti kaikeen youtube systeemeihin.
Ja aika outoa olisi jos jossain vaikka näytönohjain testi videossa ainoa "mielenkiintoinen" kohta olisi vaan suorituskyky taulukot. Kun eiköhän siinä ole muutakin mielenkiintoista/tärkeää infoa, mutta kun näyttää kauhean monia kiinnostavan vain ja ainoastaan fps käppyrät.

Itse omissa videoissani ihan oletan että porukka hyppii koska videoni ovat sen 40 - 60minuuttisia.
Joten ihan videon tiedoissa aika leimat määrättyihin kohtiin.

Mutta hauskaa tuolta statistiikasta katsella juttuja. Kun esimerkiksi en tiedä onko höpötykseni niin ärsyttäviä tai tylsiä vai mitä, kun loppu yhteenveto ei näytä kiinnostavan juuri ketään.
Myöskin prossu testeissä kun näytän ylikellotus BIOS asetukseni ja neuvon mitä pitää säätää ja kuinka paljon, niin tuotakaan ei jakseta kuunnella vaan statistiikan mukaan katsotaan tyyliin yksi "kuva" jossa ruudulla vilahtaa voltti säädöt ym.

Mutta oudointa käyttäytymistä oli vasta AMD FX-4100 testin kohdalla.
Kun testasin sillä CoD Warzonea high ja low asetuksilla, mutta porukkaa kiinnosti vain miten se jaksaa peliä pyörittää high asetuksilla.
Kun kaiken jären mukaan ois luullut että kiinnostais myös nähdä saako Warzonesta pelattavan low asetuksilla tuolla ei niin mahtavalla Bulldozer prossulla. Mutta se ei kiinnostanut yhtään :hmm:

Että nämä youtuben antamat hemmetin tarkat statistiikat ovat suorastaan pelottavia, mutta myös hauskoja kun näkee sekunnilleen mitä on katsottu ja mitä ei.
 
Viimeksi muokattu:

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Premium jäsen on "arvokkaampi" kuin mainosten katsoja. En tosin muista lukuja kuinka paljon vaikka välillä tuolla statistiikassa on premium katselu juttuja näkynytkin.

Ja kyllä hyppimis asiassa pitää syyllistää katsojaa kun sillä tavalla videon tekijä ei saa työstään mitään ja vaikuttaa negatiivisesti kaikeen youtube systeemeihin.
Hyppimisestä ei saa edes premium-katseluista mitään?

Toki saa syyllistää, jos siltä tuntuu, mutta jos siitä itkee, niin ei kannata yrittää leikkiä ettei itkenyt:

Myöskin tuossa aikaisemmin väitettiin että itkin myös kun porukka katsoo vain videoista pienen osan. Ööööö.... kerroin että ENNEN porukka katsoi vaan benchmarkit ja häypyi.
Vaikka tietenkin oikeat syyllisen hyppimiseen ja sen aiheuttamaan tulorakenteeseen on epämielenkiintoisen sisällön tuottaja ja Youtube. Youtube isommin, jos ei premium-katselijoistakaan tule tuloja liian vähällä katselulla. Mutta tietenkään ei katselija. Se on eri asia, pyytääkö katselijoita algoritmien takia pyörittämään videoita kauemmin tukeakseen sisällöntuottajaa, mutta naurettavaa syyllistää heitä siitä, että kuluttavat sitä sisältöä, mikä heitä kiinnostaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Hyppimisestä ei saa edes premium-katseluista mitään?

Toki saa syyllistää, jos siltä tuntuu, mutta jos siitä itkee, niin ei kannata yrittää leikkiä ettei itkenyt:



Vaikka tietenkin oikeat syyllisen hyppimiseen ja sen aiheuttamaan tulorakenteeseen on epämielenkiintoisen sisällön tuottaja ja Youtube. Youtube isommin, jos ei premium-katselijoistakaan tule tuloja liian vähällä katselulla. Mutta tietenkään ei katselija. Se on eri asia, pyytääkö katselijoita algoritmien takia pyörittämään videoita kauemmin tukeakseen sisällöntuottajaa, mutta naurettavaa syyllistää heitä siitä, että kuluttavat sitä sisältöä, mikä heitä kiinnostaa.
En osaa tuosta Premium hommasta sanoa mitään kun en tiedä, mutta eiköhän se toimi samalla tavalla kuin mainosten kohdalla eli tärkein juttu on Katsekertojen keskimääräinen kesto ja millään muulla ei ole paskan väliä.
Ja tuota kestoa siis lyhentää kun hypitään ja tietenkin kun lopetetaan videon katsominen kesken.

Näytän tässä kuvakaappauksen yhdestä videostani:
kaselutajat.jpg


Ja tuohan siis näyttää tai no näyttäis hemmetin hyvältä jos tuota alku tiputusta ei tuossa olisi. Mikä ihan johtuu kun porukka ei selvästi osaa lukea videon otsikkoa. Eli tuossa kohtaa hokaavat että pahus tämä ei olekkaan lontooksi ja lopettavat.
Tämä siis siitä huolimatta että videon otsikko on suomeksi ja kaikki muukin on suomeksi niin vielä luullaan että video olisi lontooksi :rolleyes:
Parhaat ovat ne ketkä tulevat sitten kommenteissa asiasta valittamaan :lol:

Videoissa hyppimisistä vielä että sen olen pistänyt merkille että videon pituudella ei ole siihen vaikusta vaikka luulisi.
Ihan sama onko 1min 30s vai 3min vai 9min tai vaikka 60min, niin samalla tavalla sitä "kelataan" minkä keretään.
Repesin nimittäin nauramaan kun katselin 3min pika videoni statistiikkaa ja siinäkin oli hypitty oikein huolella, että näemmä sekin on liian pitkä joillekkin :lol:,
Mutta ei tästä sen enempää, mutta ei voi muuta kuin ihmetellä porukan katselu käyttäytymistä ja olisi mukava nähdä muidenkin kanavien statistiikkaa kun arvelen että niillä aivan samaa hyppimistä enemmissä määrin.
Tai nämähän on siis juuri PC tekniikka puolen "ongelma" eikä vaivaa muita aihepiirejä niinkään. Esim toisella kanavallani teen auto juttuja niin ei siellä ole tämmöistä hyppimistä havaittavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Koko ansaintamalli on aika heikolla pohjalla, jos ihmisten pitää katsoa itseään kiinnostamatonta sisältöä ihan vain hyväntekeväisyyttään. Siitä voi kiistellä että kenen vika se on, mutta mielestäni ei ainakaan katsojan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Koko ansaintamalli on aika heikolla pohjalla, jos ihmisten pitää katsoa itseään kiinnostamatonta sisältöä ihan vain hyväntekeväisyyttään. Siitä voi kiistellä että kenen vika se on, mutta mielestäni ei ainakaan katsojan.
No en muista milloin youtube muutti sen että tuo keskimääräinen katseluaika on se ykkös juttu. Ennenhän se oli juuri katselu kertoihin kytkettty juttu, mutta ihmiset käytti sitä väärin (botteilla älyttömiä katselukerta määriä) niin niiden piti muuttaa sitä.

EDIT: Taisi olla vuos 2015 kun silloin oli kauheasti juttua kun monella youtube tulot romahti pohjalukemiin.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
En osaa tuosta Premium hommasta sanoa mitään kun en tiedä, mutta eiköhän se toimi samalla tavalla kuin mainosten kohdalla eli tärkein juttu on Katsekertojen keskimääräinen kesto ja millään muulla ei ole paskan väliä.
Ja tuota kestoa siis lyhentää kun hypitään ja tietenkin kun lopetetaan videon katsominen kesken.

Näytän tässä kuvakaappauksen yhdestä videostani:


Ja tuohan siis näyttää tai no näyttäis hemmetin hyvältä jos tuota alku tiputusta ei tuossa olisi. Mikä ihan johtuu kun porukka ei selvästi osaa lukea videon otsikkoa. Eli tuossa kohtaa hokaavat että pahus tämä ei olekkaan lontooksi ja lopettavat.
Tämä siis siitä huolimatta että videon otsikko on suomeksi ja kaikki muukin on suomeksi niin vielä luullaan että video olisi lontooksi :rolleyes:
Parhaat ovat ne ketkä tulevat sitten kommenteissa asiasta valittamaan :lol:

Videoissa hyppimisistä vielä että sen olen pistänyt merkille että videon pituudella ei ole siihen vaikusta vaikka luulisi.
Ihan sama onko 1min 30s vai 3min vai 9min tai vaikka 60min, niin samalla tavalla sitä "kelataan" minkä keretään.
Repesin nimittäin nauramaan kun katselin 3min pika videoni statistiikkaa ja siinäkin oli hypitty oikein huolella, että näemmä sekin on liian pitkä joillekkin :lol:,
Mutta ei tästä sen enempää, mutta ei voi muuta kuin ihmetellä porukan katselu käyttäytymistä ja olisi mukava nähdä muidenkin kanavien statistiikkaa kun arvelen että niillä aivan samaa hyppimistä enemmissä määrin.
Tai nämähän on siis juuri PC tekniikka puolen "ongelma" eikä vaivaa muita aihepiirejä niinkään. Esim toisella kanavallani teen auto juttuja niin ei siellä ole tämmöistä hyppimistä havaittavissa.
Oletko ikinä miettinyt, syyllistämisen sijaan, että ehkä ne videosi on niin tylsiä, että jengi skippailee? Eiköhän ihmiset katsele niitä videoita, jos ne ovat kiinnostavia ja mielenkiintoisia.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Oletko ikinä miettinyt, syyllistämisen sijaan, että ehkä ne videosi on niin tylsiä, että jengi skippailee? Eiköhän ihmiset katsele niitä videoita, jos ne ovat kiinnostavia ja mielenkiintoisia.
Tämä.

Katsoin aiemmin jonkin matkaa zetterin 150 € pelikonevideota (kokonaiskesto 55 minuuttia) ja se video oli yhtä jaarittelua. Heti alkuun piti nopeus 1,5 kertaiseksi että sitä jaksoi edes katsoa. Ja tällöinkin jotenkin lopahti mielenkiinto jossain n. 7 - 8 min kohdalla. Ehkä johtui väsymyksestäni tai sitten vain auringon pilkuista. Toisaalta taas jaksoin aiemmin katsoa tämän tunnin dokumentin commando iskusta st nazaren telakalle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Tämä.

Katsoin aiemmin jonkin matkaa zetterin 150 € pelikonevideota (kokonaiskesto 55 minuuttia) ja se video oli yhtä jaarittelua. Heti alkuun piti nopeus 1,5 kertaiseksi että sitä jaksoi edes katsoa. Ja tällöinkin jotenkin lopahti mielenkiinto jossain n. 7 - 8 min kohdalla. Ehkä johtui väsymyksestäni tai sitten vain auringon pilkuista. Toisaalta taas jaksoin aiemmin katsoa tämän tunnin dokumentin commando iskusta st nazaren telakalle.
Nyt ymmärrän mitä tarkoitatte jaarittelulla eli asioista kertominen on jaarittelua ja pitäisi mennä suoraan vaan näyttämään suorituskyky lukemia ja se siitä. Ymmärsinkö nyt oikein ?
Olen aina ihmetellyt mitä te sillä täällä tarkoititte kun oli näistä hyppimisistä puhetta.

Eli sinuun vetoaa enemmän nopea tempoiset videot jotka ovat varsinkin LTT:llä aika showta eikä niissä loppujen lopuksi kerrota eikä näytetä oikeastaan yhtään mitään.
Itse olen lähtenyt linjalle että näytän ja yritän kertoa kaiken mahdollisen ja peli testit tehdään "livenä" ja tarvittaessa muutellaan grafiikka asetuksiakin. Tietenkin tämä tekee videoista aika pitkiä mutta sitä varten ne aikaleimat ovat siellä alla että pääsee haluamaansa kohtaan.

Ja kuten aikaisemmin kerroin että näissä videoissahan nuo katselu ajat ovat ihan hyvät ja ainoa mikä niitä tiputtaa ovat ne ketkä luulevat että ovat lontooksi ja lähtevät heti kun kuulevatkin suomea ja tämä siitä huolimatta että videon otsikko ja kaikki muut tiedot ovat suomeksi.
Olen ollut vaan yllättänyt että loppu höpötykset eli loppu yhteenveto ei näytä kiinnostavan juuri ketään.

Nämä videoissani ihmisiä kiinnostaa statistiikan mukaan eniten:
1. BIOS asetukset
2. CPU-Z kohta jossa näytän ylikellotus tulokset
3. Virrankulutukset ja lämmöt
4. Testilaitteisto
5. CoD: Warzone
6. Cyberpunk 2077

Kokeilin tuossa semmoista lyhyempääkin formaattiakin, enkä itse tykännyt siitä pätkän vertaa kun minusta se oli aivan paska. Eli käydä kaikki nopeasti lävitse että videolla jää pituutta vain reilu 8min.
Eli tässä normi versio:

Ja tässä se 8 minuuttinen lyhyt versio:

Laitetaan vielä tähän, että tässä AMD A10-6800K testini reilun vuoden takaa wanhalla formaatillani ja tämä video on yksi suosituimmistani jostain syystä. Ja tästä juuri porukkaa kiinnostaa vaan ne becnhmark tulokset ja se siitä.
Mutta oli tuo aika "kuiva" formaatti ei sen puoleen :rolleyes:

Tässä A10-6800K testini reilun kuukauden takaa nykyisellä formaatillani jota ainakin itse pidän paljon parempana:


huom laitoin linkit odyseen ettei tarvitse mainoksia katsella ;)

Siitä vaan kertomaan omat ajatukset eli parannus ehdotukset kun olen aina sanonut että niitä otan aina vastaan ja osa toteutan ja osa en.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Nyt ymmärrän mitä tarkoitatte jaarittelulla eli asioista kertominen on jaarittelua ja pitäisi mennä suoraan vaan näyttämään suorituskyky lukemia ja se siitä. Ymmärsinkö nyt oikein ?
ei nyt ihan noinkaan. ei ne suorituskykytaulukot itsessään ole supermielenkiintoisia, esimerkiksi HUB VRM testissä se mielenkiintoisin osuus on itselle se kaikkein raskain testi, jossa näkee kunnolla miten noi kestää. toki tykkään videoissasi kuinka sitä peliä näytetään selvästi jonkinaikaa, jolloon näkee miten se peli pyörii. lyhyemmän formaatin pelien pelaus aika oli mielestäni sopiva.

ei se pituus ole itsessään ongelma, tosin tässä kategoriassa soisi pituutta olevan sellaiset 20 minuuttia ainakin vähemmän. ongelma on että video on enemmän jaarittelua, eli asioista voisi keroa tiivistetymmin sekä jäi muistikuva että samasta asista kerrotaan useampaan kertaan. nyt katsoin vähän noita 4670k testejä ja tuota pidempää pitää katsoa 1,25 nopeudella ja 1,5 oli liikaa, ideaali olisi ollut ehkä 1,3-1,4 ja tuolle lyhyemmälle riitti 1.1 mun mielstä tuohon lyhyempään olisi alkuun mahtunut enemmänkin asiaa ennen testejä, mutta pidin tuosta että asioista pyritään kertomaan tiivistetysti. eli vähemmän täytesanoja, ja vähemmän miettimistä, yms. on parempi. ei se ole mielstäni ongelma, että on paljon asiaa, kunhan se on oleellista, toki aivan kaikkea ei tarvitse kertoa. eli oma mielipiteeni(ei välttämättä edusta kuin pientä osaa katselijoista) pyri tekemään max 30 min video, ei tarvitse puristaa alle 10 minuuttiin, kerro samat asiat tiiviimmin, vältä täytesanoja, mieti etukäteen mitä sanot. tämä pätee myös tuohon lyhyempään videoon, siinäkin oli tälläistä mieitään mitä sanotaan. kun ei tarvitse miettiä mitä sanoo, pystyy kertomaan enemmän ja tiivimmin, jos sanomiset on mietitty valmiiksi.

katsoitko tuota linkkaamaani dokumenttia? siinä edettiin eikä junnattu paikallaan. kerrotaan paljon mutta ei jaaritella. gamersnexsus ja HUB videot ei ole myöskään samalla tavalla jaarittelua, vaikka toisinaan gamersnexus voisi kertoa myös hieman tiiviimmin. tämä siis oma näkemykseni. en siis vaadi sua toteuttamaan mitään näistä, vaan on vain tarkoitus olla rakentavana kritiikkinä, jolla videoistasi tulisi MINUN mielestäni kivempia katsoa.

toki, jos haluat vetää vapaalla formaatilla ilman käsikirjoitusta, niin ymmärrän että näitä muutoksia voi olla haastava toteuttaa mutta kuitenkin pyri kertomaan tiiviimmin 70 % pidemmän fomaatin asioista, niin se voisi olla hyvä fomaatti MINUN mielestä.

Nämä ovat vain minun ajatuksia videoittesi parantamiseen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Pätee ohjelmaan kuin ohjelmaan, jos juontaja on paska tai ärsyttävä persoona niin vaikka kuinka aihe kiinnostaa ei sitä tule katsottua.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Onko muilla ongelmia Youtuben kommenttien lataamisessa? Mulla ne ei lataudu jostain syystä ollenkaan... Kokeillut Firefoxilla, Chromella ja Edgellä ja saan ne kommentit näkyviin vain, jos käytän pornomoodia (ignotito jotain vastaavaa...).

Esim. täältä en saa kommentteja näkyviin ilman pornomoodia: https://www.youtube.com/channel/UCXuqSBlHAE6Xw-yeJA0Tunw/community?lb=UgxGUXnoccqz4M6WKKd4AaABCQ

Edegessä ei oo mitään lisureita asennettuna, Chromessa vain uBlock Origin (kokeiltu disabloida, ei auta), Firefoxisssa uBlock Origin plus muuta (kokeiltu disabloida, ei auta). Samoiten pfSensen pfBlockerNG on pudotettu pois päältä, eikä auta.

Todella outo ongelma...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Onko muilla ongelmia Youtuben kommenttien lataamisessa? Mulla ne ei lataudu jostain syystä ollenkaan... Kokeillut Firefoxilla, Chromella ja Edgellä ja saan ne kommentit näkyviin vain, jos käytän pornomoodia (ignotito jotain vastaavaa...).

Esim. täältä en saa kommentteja näkyviin ilman pornomoodia: https://www.youtube.com/channel/UCXuqSBlHAE6Xw-yeJA0Tunw/community?lb=UgxGUXnoccqz4M6WKKd4AaABCQ

Edegessä ei oo mitään lisureita asennettuna, Chromessa vain uBlock Origin (kokeiltu disabloida, ei auta), Firefoxisssa uBlock Origin plus muuta (kokeiltu disabloida, ei auta). Samoiten pfSensen pfBlockerNG on pudotettu pois päältä, eikä auta.

Todella outo ongelma...
Kommentit näkyy ihan hyvin. Ootko kokeillu poistaa cookiet ja cachen selaimesta?
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
46
Tuli otettua youtube premium 11.99€/kk samalla sai tuon youtube musicin. Lopetin sitten spotify premiumin tilauksen (10.99€/kk). Euron ero hinnoissa ja tuolla yuotube musicissa oikeastaan kaikki samat biisit löytyy kuin spotifyistakin (ellei jopa laajempi). Joistain harvinaisemmista kappaleista toki vain versio youtuben puolelta.

Onhan spotifyn algoritmit toki parempia. ts. herkemmin spotify itselleni sopivaa musiikkia tarjoilee jos jättää jauhamaan kappaleita randomilla. Asiaan toki vaikuttanee myös se että spotify tili oli jo vuosia vanha joten osasi senkintakia varmasti suositella osuvammin. Mutta tyytyväinen olen ollut kuitenkin tähänasti. Varsinkin kui videoita tulee katseltua lähes yhtäpaljon kuin musiikkia kuunneltua :)
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Kommentit näkyy ihan hyvin. Ootko kokeillu poistaa cookiet ja cachen selaimesta?
Pitää tosiaan testata toi kunhan pääsen kotia.

Täällä duunissa kans kaikki toimii normaalisti, eli jotain ongelmaa omassa koneessa, mut jospa se selviäis noiden tyhjennyksellä.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Pitää tosiaan testata toi kunhan pääsen kotia.

Täällä duunissa kans kaikki toimii normaalisti, eli jotain ongelmaa omassa koneessa, mut jospa se selviäis noiden tyhjennyksellä.
Erikoista... Nyt kaikki kommentit taas toimii normaalisti täällä kotona, enkä edes tyhjentänyt välimuistia, enkä keksejä... Mitä vattua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Katsoin tuossa live-lähetystä youtubesta ja tuli sellanen bugi vastaan, että joku spämmäsi chattiin jotain tiettyä merkkiä ja se sai chromen, edgen ja applen youtube-sovelluksen kaatumaan/jäätymään. Loppujen lopuksi koko chatti suljettiin, että live-lähetys toimi taas. Ilmeisesti firefox/opera selaimien ja android-sovelluksen käyttäjillä ei kaatunut/jäätynyt lähetys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196


@Zetteri Tässä malliesimerkki vanhan raudan kanssa säätämisestä. Ei tunnin videota jossa näperrellään joka asetusta. Asia on hyvin tiivistetty ilman turhaa content paddingia. Kuten edellä ehdotettiin, kannattaisi kokeilla käsikirjoittaa video etukäteen ja tehdä siihen voiceover eikä juontaa livenä mitä mieleen sattuu tulemaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317


@Zetteri Tässä malliesimerkki vanhan raudan kanssa säätämisestä. Ei tunnin videota jossa näperrellään joka asetusta. Asia on hyvin tiivistetty ilman turhaa content paddingia. Kuten edellä ehdotettiin, kannattaisi kokeilla käsikirjoittaa video etukäteen ja tehdä siihen voiceover eikä juontaa livenä mitä mieleen sattuu tulemaan.
Miksi ottaisin videosta mallia jota itse pidän kasana paskaa ?
Milloin mistäkin pitäisi aina ottaa mallia, mutta jos itse pidän niitä tylsinä tai muuten vaan paskoina niin en todellakaan ala ottamaan mallia niistä.
Ja nykyinen formaattini on juuri sen takia että haluan että tämä on:
A. Hauskaa
B. Ei tunnu työltä
C. Suht nopeita tehdä
D. Haluan näyttää/opettaa miten mitäkin ylikellotellaan.

Alunperin en nimittäin BIOS asetuksiani näyttänyt saatika kertonut mitä pitää säätää ja kuinka paljon. Ja voi pojat sitä kyselijöiden määrää että mitkä asetukset.
Yleisesti haluan että tämä on hauskaa, kun ennen tein niitä benchmark videoita niin ne tuntui työltä mistä ei saanut palkkaa. Joten ei sitä enää kiitos.
Ja ne siis olivat käsikirjoitettuja.
Niiden tekemiseen meni kaikkineen 2 - 3 päivää kun nykyisellä formaatilla 3 - 4 tuntia (itse päävideo + bonus video benchmarkkeineen).
Kun tämä on vaan harrastukseni ei työni.

Ja mitä tulee videoitteni pituuteen niin siellä video tiedoissa on siksi ne aikaleimat että pääsee hyppäämään määrättyyn kohtaan mikä kiinnostaa. Ja loppu höpinöissä on nopea tiivistelmä kuinka prossu tai pelikone suoriutu ja mitä olen siitä mieltä. Mutta se näyttää yllättävän harvaa kiinnostavan.

Niin ja tuossa laitoin kaikki wanhat benchmark videoni yksityisiksi testi mielessä ja kappas kuinka Youtuben systeemit muuttivat kurssia. Eli nyt se "tuo" enemmän kotimaisia katsojia kanavalle mitä haluan ja sitä kautta katselu ajat ovat parantuneet huomattavasti. Sekä tilaaja määrät eivät enää heittelehdi.
Eli pitää näemmä pitää nuo vanhan formaatin videot piilotettuina/yksityisinä vielä pitempään kun kerran niistä on noin paljon "haittaa".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Miksi ottaisin videosta mallia jota itse pidän kasana paskaa ?
Milloin mistäkin pitäisi aina ottaa mallia, mutta jos itse pidän niitä tylsinä tai muuten vaan paskoina niin en todellakaan ala ottamaan mallia niistä.
Tämä selvä. Turha sitten loukkaantua täällä kun sun videoita pidetään kasana paskaa. Jos teet niitä itseäsi varten niin tee, äläkä ihmettele kun niitä katsotaan väärin. Laita vaan silmät kiinni tilastoilta ja jatka oman juttusi tekemistä. Tuskin saat tehtyä sitä mitä yleisö haluaa, kun suhtaudut siihen noin.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Tämä selvä. Turha sitten loukkaantua täällä kun sun videoita pidetään kasana paskaa. Jos teet niitä itseäsi varten niin tee, äläkä ihmettele kun niitä katsotaan väärin. Laita vaan silmät kiinni tilastoilta ja jatka oman juttusi tekemistä. Tuskin saat tehtyä sitä mitä yleisö haluaa, kun suhtaudut siihen noin.
No jos asenne on se että katsojat on väärässä jos niitä ei kiinnosta jonkun tunnin horisemiset serristä, niin minkäs teet. Hyviä vinkkejä tullut niiltä katsojilta, mutta ei kelpaa.

Hieman vaan naurattaa noi zetterin puolen sivun avautumiset kuinka kaikki katsojat ovat perseestä. Ihme asenne, mutta jokainen tyylillään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 317
Tämä selvä. Turha sitten loukkaantua täällä kun sun videoita pidetään kasana paskaa. Jos teet niitä itseäsi varten niin tee, äläkä ihmettele kun niitä katsotaan väärin. Laita vaan silmät kiinni tilastoilta ja jatka oman juttusi tekemistä. Tuskin saat tehtyä sitä mitä yleisö haluaa, kun suhtaudut siihen noin.
Mitä tein yhdessä vaiheessa mitä "yleisö" halusi ja mitä minä siitä sain ? Helkutisti töitä ja rahan menoa ja sitten vittuilut päälle kun eräitä ei benchmark tulokset miellyttäneet (koska SERit pyöritti pelejä liian hyvin).
Ja vaadittiin kyllä peliä X ja Z testiin vaikka itseäni ei kyseiset pelit kiinnostaneet, mutta yleisön takia olisi pitänyt kuluttaa rahaa satasia mitä en koskaan tulisi saamaan takaisin.
Viime vuonnakin ostin ja otin mukaan Microsoft Fligt Simulator 2020:n kun sitä pyydettiin ja se tuo kanavalle katsojia jne.
Mitä siitä seurasi ? No että se ei kiinnosta kuin about 8% katselijoita = rahat meni kankkulan kaivoon.

Joten kun omasta kukkarosta tätä touhua pyöritän ja aikani on rajallista niin en voi tehdä videoita PRO tyylillä, kun ei ole siihen aikaa eikä resursseja.
Enkä voi testailla uusinta rautaa tai edes testata prossuja uusimmalla ja nopeimmalla näytönohjaimellakaan -> ei ole rahaa siihen touhuun.
Mutta nämä tuntuu olevan monelle niin hemmetin vaikea ymmärtää.
Jos tämä olisi työni niin toki tekisin videot ihan eri tyylillä ja varmaan lontooksikin, mutta kun tämä ei ole työni.
Enkä uudestaan tämän youtuben takia aja itseäni loppuun ja parisuhdetta siihen tilaan että vaimo on lähtemässä. Eli kyllä ajattelen tässä asiassa itseäni enkä yleisöä.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Tavallaan ymmärrän Zetterin pointin, mutta tavallaan en.
Jos niitä videoita tekee sen takia, että se on hauskaa ja harrastus niin mitä väliä sillä on kuinka monta katsoo koko videon ja kuinka paljon niistä saa tuloja sillä senhän piti olla vaan hauska harrastus.
Tämä siis sellaisen mielipide joka just muutama päivä sitten teki yli 30 minsaa pitkän videon jossa käyn läpi 16 pleikkarin vr peliä.
Koko video on käsikirjoitettu ja editoitu niin, että enimmäkseen ruudulla näkyy se mistä puhun ja aikaa meni kokonaisuudessaan 7-8 tuntia.

Mua ei tippaakaan kiinnosta kuinka moni sen katsoo, koska teen noita sen takia, että joku peli vaan iskee kovaa tai on sellainen mistä kukaan ei mitään mainitse joten haluan tuoda sen ihmisten tietoisuuteen.
Jos joku mun videon ansiosta löytää uuden pelin niin kiva homma.
Kommentitkin otin pois päältä, koska nykyään haluan vaan ladata sen videon ja linkitän sen parille foorumille joten niissä voi asiasta keskustella jos haluaa.
Mä teen siis kaiken täysin tuben algoritmien vastaisesti eikä sillä ole mitään väliä, koska kyseessä on vain harrastus.

Mä siis ymmärrän ihan täysin kaiken valituksen jos videoita tekee työkseen sillä se tuntuu olevan jatkuvaa taistelua tubea vastaan, mutta jos sanoo tekevänsä videoita lähinnä harrastuksena, koska se on hauskaa niin on turha valittaa ihmisistä jotka blokkaa mainokset tai skippaa vaan tiettyyn osaan videota.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Tää on yleinen youtubekeskustelu eikä mikään zetterin oma itkuvirsinurkkaus. Perusta oma ketju noille sun itkuilles kiitos.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
girma

Hinta.fi

Ylös Bottom