- Liittynyt
- 02.04.2020
- Viestejä
- 254
Yritin päivittää tietouteni nykylain mukaiseksi. Luin liikennevirhemaksusta selitykset. Siellä pisti silmään tuollainen esimerkki, kuin että "jos pienen paikkakunnan ainoa poliisipartio on hälytysajossa, eikä ehdi pysähtymään sakottamaan liikennevirheestä, tähän voidaan uuden lain myötä palata kuvamateriaalin avulla."
Eli mitenkäs tuo vastaantulevan poliisipartion ottama kuvamateriaali? Oletettavasti näillä kuitenkin kamera kuvaa koko ajan ainakin menosuuntaan. Kukaan saanut tällaisesta jotain seuraamuksia, ylinopeudesta tai muusta, olettaen että päivänvalossa naama näkyy ilman salamaakin, eikä ole pysäytetty livenä.
Vai jäikö tuo kuolleeksi kirjaimeksi, niin kuin se "ajoneuvokohtaisuus", jota en nyt ymmärrä alkuunkaan, jos ja kun kuljettaja tulee edelleen tunnistaa kuvasta, niin mitä ihmeen ajoneuvokohtaista liikennevirhemaksussa on verrattuna aiempiin rikesakkoihin? Kunnallinen pysäköintivirhemaksu on ajoneuvokohtainen. Pikku-britanniassa kameralla suoritettu selkään ampuminen ilman kuskin kuvaa on ajoneuvokohtainen. Suomalainen liikennevirhemaksu ei ole ajoneuvokohtainen, ainakaan tällä logiikalla?
Eli mitenkäs tuo vastaantulevan poliisipartion ottama kuvamateriaali? Oletettavasti näillä kuitenkin kamera kuvaa koko ajan ainakin menosuuntaan. Kukaan saanut tällaisesta jotain seuraamuksia, ylinopeudesta tai muusta, olettaen että päivänvalossa naama näkyy ilman salamaakin, eikä ole pysäytetty livenä.
Vai jäikö tuo kuolleeksi kirjaimeksi, niin kuin se "ajoneuvokohtaisuus", jota en nyt ymmärrä alkuunkaan, jos ja kun kuljettaja tulee edelleen tunnistaa kuvasta, niin mitä ihmeen ajoneuvokohtaista liikennevirhemaksussa on verrattuna aiempiin rikesakkoihin? Kunnallinen pysäköintivirhemaksu on ajoneuvokohtainen. Pikku-britanniassa kameralla suoritettu selkään ampuminen ilman kuskin kuvaa on ajoneuvokohtainen. Suomalainen liikennevirhemaksu ei ole ajoneuvokohtainen, ainakaan tällä logiikalla?