No on tuokin selitys. Mutta ilmeisesti on paikka missä ajetaan ylinopeutta jos se noin iso ongelma on.
Tämä siis ilmeisesti eri kamera kuin se menneiden vuosien kuvauskunkku.
Jos paikka on selainen että siinä olisi järkevää ja turvallista sallia suurempi nopeus, niin sitten siinä on väärä rajoitus, eli siihen korkeampi rajoitus.
Eihän sitä tiedetty tota laitettaessa uuteen tiehen, mutta se että alamäessä vauhdit nousee ellei nosta kaasua/ jarruta varmasti tiedettiin. Autoilijat ainakin, hetken päästä, tietävät/tiedostavat ton paikan, josta seuraa että vauhdit joko tippuu (eli autojonon vauhti sahaa)ja/tai luultavammin poltellaan sitä energiaa tossa ylämäessä.
Joskus tuli noita raskaampiakin ajettua ja silloin oli aivan yleistä (ei ollut poliisit kuin puskissa, ja heiltä ymmärrystä löytyi tapauskohtaisesti), että alamäessä kerättiin vauhtia lisää, jotta päästiin järkevällä vauhdilla mäki ylös.
Ei ole mikään sakkorysä, mutta malliesimerkki huonosti harkitusta ja lähes vain rahastukseen tarkoitetusta peltipoliisista.
Tai sitten kyse on "laitetaan autoilijat ruotuun, me määräämme".
Kuvasta näet itse ja katso Googlemapilla ilmakuva (sillan kohta Leppävaaran ja Otaniemen välillä Kehä 1:lä länteen), niin näet.
Ei tolla poliisit muuta saavuta kuin kansalaisten kielteisen suhtautumisen lisäyksen peltipoliiseihin.
Mutta kuten jo sanottu toi energian tuhlaus on on ihan turhaa epäsuoraa vaikutusta peltipoliisin huonosta sijainnista.
Vihreiden pitäisi eduskunnassa noihin puuttua, olisivat oikealla asialla.
Rajoitus on väärä tai oikea riippuen keneltä kysyy, mutta ei niitä merkkejä tarvitseisi ton sillanalituksen ala- ja ylämäen takia laittaa. Riittää kun veisivät ton tolpan pois. Tarvittaessa sinne mäen loppumisen jälkeen puskapoliisi silloin tällöin testaamaan onko oikeaa tarvetta. Ainakin ennen olivat hyvin asiallisia ja kohteliaita, jos ei itse alkanut suotta "soittelee".