- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 595
Pasterstein meni jonkun pilaan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Poliisi ei vaivaudu resurssipulaan vedoten tutkimaan edes useamman tuhannen euron omaisuusrikoksia tai törkeitä pahoinpitelyjä ja aikaa on tälläiseen naurettavaan pelleilyyn?
Kyseessä oli kuitenkin sinun hallinnassa oleva ajoneuvo? Vai tuliko posti täysin väärään osoitteeseen.
Eikai sieltä pidäkään kuulua mitään, jos et ole syyllinen. Jos taas poliisi katsoisi, että tiketti olisi mennyt oikeaan osoitteeseen, niin kai sieltä jotain lähestymistä olisi tullut kiiston jälkeenkin. Mä en ainakaan saanut edellisestä kiistetystä kameratolppasakostakaan koskaan mitään tietoa sen jälkeen, kun kiistin.Meidän tapauksesta ei ole kuulunut kiiston postittamisen jälkeen mitään...
tätä asiaa onkin jo käsitelty:Ei sieltä mitään kuulu. Oikeusturvan kannalta äärimmäisen kyseenalainen menettely, jossa olet teosta epäiltynä ja ei erikseen vapauteta kun olet antanut hyväksyttävän vastineen. Tästäkin menettelystä pitäisi kannella eduskunnan oikeusasiamiehelle tai hallintokanslerille.
pitäisikös ylinopeussakossa lukea aina millä nopeus on mitattu? Tuossa yksi tuttu sai moisen ja luki vain, että mitattu nopeus mutta ei, että millä se on mitattu. Epäilin, että olisiko ollut tilanne, jossa ei saatu tutkalla nopeutta ja arpoivat lukeman?
Mikäs on toimivin tapa pysyä peltipoliisien sijainneista selvillä? GoogleMapsia olen tavannut käyttää navigointisoftana ja siinä on peltipoliisejakin näkynyt, mutta viimeksi Jyväskyläntietä ajaessani huomasin että tolppia oli poistunut kartalta. Voiko noita itse noutaa jostain sijaintikartasta ja täpätä Googlemapsiin, ja näkyvätkö ne sitten navigointitilassa? Vai kannattaisiko siirtyä johonkin toiseen appiin? Applen Kartat? Here WeGo? Waze? TomTom?
Ei kuulukaan, mutta tässä tapauksessa taitaakin kuulua. Muutenkin jos ajaa kameraan räpläten radiota, niin kyllä siinä on keskittyminen vähän herpaantunut.Eipä kyllä kuulu tulla lappua kuljettajan perus hallintalaitteiden käytöstä. Oikaisua vaan peliin.
Linkki ehkä vähän vanha, muuta sen jälkeen kai vain tiukentunut, jos muuttunut.Ei kuulukaan, mutta tässä tapauksessa taitaakin kuulua. Muutenkin jos ajaa kameraan räpläten radiota, niin kyllä siinä on keskittyminen vähän herpaantunut.
Onneksi on ne napit nykyään ratissa.
Lusmu varmaan sitten kertoo miten kävi.
Nappasin tämän vaan nopeasti mikä ensin vastaan tuli. Korjakkee jos "Eki" onkin väärässä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ion-ja-navigaattorin-kanssa/5757376#gs.l8qbqv
Vastustat johdonmukaisesti sakkoa ja kerrot säätäneesi puhallusta tuulilasille paremman näkyvyyden saavuttamiseksi. Jää viimekädessä poliisin taakaksi osoittaa, että olit säätämässä nimenomaan laissa tarkoitettua _viihdelaitetta_.
98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajoneuvolla ajamista.
Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään.
Niinno eli vaikka lusmu (anteeksi...) olisi räpeltänyt sitä luuria siinä telineessä niin ei voisi kirjottaa sakkoa?Uudessa laissa puhutaan vaan teknisestä laitteesta ja järjestelmästä, viihteestä ei puhuta sanallakaan.
Niinno eli vaikka lusmu (anteeksi...) olisi räpeltänyt sitä luuria siinä telineessä niin ei voisi kirjottaa sakkoa?
Innolla päivitystä odotellen...
Ei vaan se mummukaan joka liittyy 60kmh rampista motarille ole kovin hyvä esimerkki tai muutevaan alinopeutta ajava joka kameraan liinat kiinni lyövä kuski. Hyvä esimerkki kiihdyttää asiallisesti rajoituksen vaatimaan nopeuteen tiellä kun tiellä jos keli sallii, keskittyy liikenteeseen, tekee tilaa jalankulkijoille ja ei hidasta kameroihin, ts. tietää mikä on nopeusrajoitus ja mitä nopeusmittarilla tehdään.Keskisuomalaisessa Hannu Heikkinen, liikennekouluttaja ja moottoripyöräilijä, otti kantaa nuorten liikennekäyttäytymisen takia. Samalla aikuistenkin:
"Ratkaiseva työ tehdään kuitenkin kotona.
Oma lapsi voidaan myös suoraan altistaa ennenaikaiselle kuolemalle tai vammautumiselle. Tämä tapahtuu rikkomalla liikennesääntöjä ja pitämällä omia rikkeitä vähäpätöisinä.
Liikennekasvatuksen tehokkain oppimisympäristö on perheauton takapenkki. Pahinta mitä lapselleen voi tehdä, on ajaa ylinopeutta, pitää liikennevalvontaa kiusantekona ja manata nopeusrajoituksia noudattavat kukkahattumummot syvimpään helvettiin."
Täyttä asiaa. Koti- ja liikenteessä kouluttajat Hannun kuvaaman tavan mukaan painostavat tosiaan muita, asianmukaisesti ja laillisesti liikkuvia paitsi tien päällä, myös jatkuvasti somessa. Negatiivinen malliopastaminen tuottaa onnettomuuksia ja uhreja, joita vain ajoneuvojen ja liikenteen pakko-ohjaus voi estää, elleivät asenteet ja toimintamallit muutu.
Ei vaan se mummukaan joka liittyy 60kmh rampista motarille ole kovin hyvä esimerkki tai muutevaan alinopeutta ajava joka kameraan liinat kiinni lyövä kuski. Hyvä esimerkki kiihdyttää asiallisesti rajoituksen vaatimaan nopeuteen tiellä kun tiellä jos keli sallii, keskittyy liikenteeseen, tekee tilaa jalankulkijoille ja ei hidasta kameroihin, ts. tietää mikä on nopeusrajoitus ja mitä nopeusmittarilla tehdään.
Siinä kohtaa kun risteyksessä aletaan kattomaan vihreän valon palaessa kolmion takana tuleeko joku vai ei niin paikka ei ole liikenteessä.
Ja sitä en juu ole kiistämässä, että moni jonne ei tiedä ajamisesta juurikaan mitään, näitä on tullut itsekin nähtyä. Täällä seuraavan oikeusmurhan ainekset kasassa:
Jyväskylän turma: Crossipyörä oli kuolleille nuorille neljä kertaa liian voimakas – myös autoilijaa epäillään kuolemantuottamuksesta
Onnettomuuden taustatekijät ovat osoittautuneet vaikeiksi selvittää.www.iltalehti.fi
Jos nyt oikein ymmärsin niin herrasväki on ajanut ilman valoja pimeässä valaistulla tiellä marraskuussa (ts. Näkyvyys 0) reilua ylinopeutta ja autoilija saa syytteet kuolemantuottamuksesta vaikka tulikin kolmion takaa. Kohta mietitään miksi jenkkilän tyyppinen hit n run lisääntyy suomessa.
Ei vaan se mummukaan joka ...
Linkin perusteella ei nyt selviä miksi tapahtuisi oikeusmurha.Ja sitä en juu ole kiistämässä, että moni jonne ei tiedä ajamisesta juurikaan mitään, näitä on tullut itsekin nähtyä. Täällä seuraavan oikeusmurhan ainekset kasassa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bed4a326-38a1-45fc-9c6d-40afd3d9f642
Jos nyt oikein ymmärsin niin herrasväki on ajanut ilman valoja pimeässä valaistulla tiellä marraskuussa (ts. Näkyvyys 0) reilua ylinopeutta ja autoilija saa syytteet kuolemantuottamuksesta vaikka tulikin kolmion takaa. Kohta mietitään miksi jenkkilän tyyppinen hit n run lisääntyy suomessa.
Asenne mallia nuorille , olisi vähän varovainen.Kohta mietitään miksi jenkkilän tyyppinen hit n run lisääntyy suomessa.
Ei ihan noin - autoilija ajoi vastasuuntaan samaa katua ja kääntyi vasemmalle liittyvään katuun. Nämä motoristit ajoivat näkemäesteisen kumpareen takaa pimeällä pyörällään ylinopeudella, kääntymässä olleen auton oikeaan kylkeen. Vähän kuin armeijan autolla junan kanssa ollut kolari. Autonkuljettajaa siinäkin syytetään. Kait tuotakin vielä korkeimmassa oikeudessa aikoinaan käytetään.Jos nyt oikein ymmärsin niin herrasväki on ajanut ilman valoja pimeässä valaistulla tiellä marraskuussa (ts. Näkyvyys 0) reilua ylinopeutta ja autoilija saa syytteet kuolemantuottamuksesta vaikka tulikin kolmion takaa. Kohta mietitään miksi jenkkilän tyyppinen hit n run lisääntyy suomessa.
Kävipä taas säkä, ohitin rekan ja palattuani omalle kaistalle vastaantulevasta autosta räpsähti oikein kunnolla, niinkuin kameraan olisi ajanut. Eivät kuitenkaan lähteneet perään. Saa varmaan odotella kirjettä ja todeta että lähteekö kortti kuudeksi vai kahdeksi pois.
Ennakkotiedoista poiketen Applen Kartat ei tiedä kameratolpista mitään. TomTom sitten seuraavaksi testiin.Mikäs on toimivin tapa pysyä peltipoliisien sijainneista selvillä? Applen Kartat? Here WeGo? Waze? TomTom?
Google maps ja waze olen käyttänyt kun niille löytyy android auto apsit. Waze näistä kameroiden kanssa parempi.Ennakkotiedoista poiketen Applen Kartat ei tiedä kameratolpista mitään. TomTom sitten seuraavaksi testiin.
Jep, ääni Wazelle. Sen verran paljon käyttäjiä että pk-seudulla nuo rahastusautomaatit päivittyvät Wazen karttoihin hyvin nopeasti.Google maps ja waze olen käyttänyt kun niille löytyy android auto apsit. Waze näistä kameroiden kanssa parempi.
Ääni myös Wazelle. Pk-seudulla ilmoittelee aika hyvin myös liikkuvista tolpista ja ratsioistakin.Jep, ääni Wazelle. Sen verran paljon käyttäjiä että pk-seudulla nuo rahastusautomaatit päivittyvät Wazen karttoihin hyvin nopeasti.
Sama kävi itselle että tuo 30pvä oli jo mennyt. Auton omistaja soitti tuonne (numero niissä lapuissa) ja kyseli asioita sekä ihmetteli että mitä nyt tehdään. Neuvoivat laittamaan valituksen tai siis kiiston sähköpostilla liitteenä.
Mulla räpsyy viikottain eikä koskaan ole sakkoa tullutOliko 6kk nyt siis joku raja ettei enää tule sakkoa? Ensi viikolla olisi 6kk täynnä räpsystä, mutta mitään ei ole kuulunut vielä.
Ihan hirveätä tällainen kansalaistottelemattomuus. Eikö kukaan ajattele lapsia ja liito-oravia?Poliisin tiedote, lähde TM-lehti, kertoo aika karua kieltä liikennekurista nopeusrajoitusten noudattamisen suhteen. Voi pohtia myös onko muidenkin liikennöintiä koskevien määräysten suhteen noudattamisen mittaluokka samaa tasoa? Tuo ylinopeuden ajaminen ja maan tapa siinä, ei uutisessa tuo esiin samalla tapahtuvaa painostusta ja perässä roikkumista nopeusrajoitusten mukaan ajavia kohtaan. Onnettomuustutkinta nostaa esiin syinä paitsi ylinopeudet, ajoneuvojen puutteet olosuhteisiin nähden, kuljettajan osaamistason ja havaintokykyisyyden puutteet. Myös törmääjien vastaavat tekijät "syyttömään". Kolmas yllätysmomentti liikenteessä ovat vaikkapa eläinten aiheuttamat äkilliset tilanteet, joissa myös ylinopeus lisää ratkaisevasti riskin ja vahingon suuruutta.
"Autoilijoista 43 prosenttia ajoi suuremmalla nopeudella kuin tiekohtainen nopeusrajoitus sallii, ja noin 10 prosenttia autoilijoista ylitti nopeusrajoituksen yli 10 km/h. Ylinopeudet yleistyivät teillä, joilla on ympäri vuoden 80 km/h tai 100 km/h nopeusrajoitus.
”Vaikka ylinopeutta ajavien osuus ei ole viime vuosina merkittäväksi muuttunut, ovat luvut sellaisia, että voimme todeta, että pieni ylinopeus on enemmänkin maan tapa kuin poikkeus”, Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin johtava asiantuntija Marko Sillanpää sanoo.
Pääteiden nopeustilasto perustuu Intelligent Traffic Management Finlandin ylläpitämiin liikenteen automaattisiin mittauspisteisiin, jotka ovat eri paikoissa kuin poliisin nopeusvalvontakamerat."
Ihan hirveätä tällainen kansalaistottelemattomuus. Eikö kukaan ajattele lapsia ja liito-oravia?
Autoilijoista 43 prosenttia ajoi suuremmalla nopeudella kuin tiekohtainen nopeusrajoitus sallii, ja noin 10 prosenttia autoilijoista ylitti nopeusrajoituksen yli 10 km/h. Ylinopeudet yleistyivät teillä, joilla on ympäri vuoden 80 km/h tai 100 km/h nopeusrajoitus.
Itsehän ajan käytännössä _aina_ (*) ylinopeutta ja en kyllä pidä sitä minkäänlaisena tuurina että tälläkään kertaa ei sattunut mitään .Itsekin ajoin tänään ylinopeutta 40 ja 50 alueilla, onneksi ei sattunut mitään
Ihan tulee tippalinssiin tästä kansalaistottelemattomuudestaPoliisin tiedote, lähde TM-lehti, kertoo aika karua kieltä liikennekurista nopeusrajoitusten noudattamisen suhteen. Voi pohtia myös onko muidenkin liikennöintiä koskevien määräysten suhteen noudattamisen mittaluokka samaa tasoa? Tuo ylinopeuden ajaminen ja maan tapa siinä, ei uutisessa tuo esiin samalla tapahtuvaa painostusta ja perässä roikkumista nopeusrajoitusten mukaan ajavia kohtaan. Onnettomuustutkinta nostaa esiin syinä paitsi ylinopeudet, ajoneuvojen puutteet olosuhteisiin nähden, kuljettajan osaamistason ja havaintokykyisyyden puutteet. Myös törmääjien vastaavat tekijät "syyttömään". Kolmas yllätysmomentti liikenteessä ovat vaikkapa eläinten aiheuttamat äkilliset tilanteet, joissa myös ylinopeus lisää ratkaisevasti riskin ja vahingon suuruutta.
"Autoilijoista 43 prosenttia ajoi suuremmalla nopeudella kuin tiekohtainen nopeusrajoitus sallii, ja noin 10 prosenttia autoilijoista ylitti nopeusrajoituksen yli 10 km/h. Ylinopeudet yleistyivät teillä, joilla on ympäri vuoden 80 km/h tai 100 km/h nopeusrajoitus.
”Vaikka ylinopeutta ajavien osuus ei ole viime vuosina merkittäväksi muuttunut, ovat luvut sellaisia, että voimme todeta, että pieni ylinopeus on enemmänkin maan tapa kuin poikkeus”, Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin johtava asiantuntija Marko Sillanpää sanoo.
Pääteiden nopeustilasto perustuu Intelligent Traffic Management Finlandin ylläpitämiin liikenteen automaattisiin mittauspisteisiin, jotka ovat eri paikoissa kuin poliisin nopeusvalvontakamerat."
Niin, mikähän tarve tai motiivi tuossa??varsinkin 80 ja 120 alueella kyllä, mutta sekin on 10-20km/h max
Eihän se ole mahdollista kun se vaatisi resursseja ja rahaa (jota kyllä tuolla kameramäärällä pitäisi piisata)Ihan rehellisyyden nimissä 40 ja alle olevilla teillä en ylinopeutta kyllä aja, mutta varsinkin 80 ja 120 alueella kyllä, mutta sekin on 10-20km/h max
Kun poliisi tajuaisi että liikenteessä on paljon muutakin valvottavaa kuin kehäteiden nopeudet, kaiken tuon energian kun siirtäisi kaupunkiin ja liikkuvaan valvontaan niin ai että!
Niin, mikähän tarve tai motiivi tuossa??