- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 708
Laiha lohtu jos suurin sallittu nopeus Suomessa on 120 km/h200 km/h ajaessa se on jo -6 km/h
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laiha lohtu jos suurin sallittu nopeus Suomessa on 120 km/h200 km/h ajaessa se on jo -6 km/h
Uskoakseni kirjoittavat ylinopeussakkoja myös yli 120 km/h nopeuksista.Laiha lohtu jos suurin sallittu nopeus Suomessa on 120 km/h
Niin? Eikö se joku 6km/h varmuusvähennys ole siinä vaiheessa vähän yks ja sama jos olet ajanut 200 km/h 120 km/h rajoituksella ja poliisi pysäyttänyt tutkauksen jälkeen?Uskoakseni kirjoittavat ylinopeussakkoja myös yli 120 km/h nopeuksista.
Niin? Eikö se joku 6km/h varmuusvähennys ole siinä vaiheessa vähän yks ja sama jos olet ajanut 200 km/h 120 km/h rajoituksella ja poliisi pysäyttänyt tutkauksen jälkeen?
Käräjillehän tuommoinen taitaisi jo mennä, tiedä sitten voisiko kirjauksella nopeudesta olla vaikusta harkintaan.Niin? Eikö se joku 6km/h varmuusvähennys ole siinä vaiheessa vähän yks ja sama jos olet ajanut 200 km/h 120 km/h rajoituksella ja poliisi pysäyttänyt tutkauksen jälkeen?
Tolpan tutka voi mitata nopeutta jopa 150 metrin päästä, mutta ylinopeuden kamera mittaa noin 30 metrin päässä tolpasta.
Jos tuota tekstiä nyt yrittää tulkata, pohdit kaikkia onnettomuuksia, mutta et muista yhtään uutista missä olisi mereen pohjaan joutunut ?Usein lähestyessäni Helsingin Lapinlahden siltaa Länsiväylää länteenpäin ajaen, pohdiskelen kaikkia niitä onnettomuuksia, jotka sattuvat tässä vaaranpaikassa, leventeellä juuri ennen siltaa,
missä kamera-auto lähes joka kerta kyylää. Tossa kun menettää auton hallinnan, niin sitä on piru vieköön meren pohjassa! En vaan muista vastaavaa koskaan lukeneeni Hesarin paikallislehdestä.
Jos tuota tekstiä nyt yrittää tulkata, pohdit kaikkia onnettomuuksia, mutta et muista yhtään uutista missä olisi mereen pohjaan joutunut ?
Ei käytössä lähde matskuasi, mutta kuvan perusteella kaiteet, joka kyllä vähän rajoittaa sitä mereen joutumista.
Kamerauton mainitsit, ja kerroit että on leventeellä, onko siinä sattunut onnettomuuksia, vai pidätkö sitä riskinä, jota kiinteä kamera, sellainen uudenaikainen missä ei tarvitsisi käydä huoltamassa jatkusvasti, poistaisi sen parikissa olevan ajoneuvon riskin.
Tuo onnettomuuksien ja loukkaantuneiden tarkkailu nopeusvalvonnan onnistumisen mittarina on aika kätevää, kun ne ovat laskeneet 70-luvulta alkaen jatkuvasti. Eli eiköhän johdu enemmän autokannan kehityksestä kuin peltipoliiseista. Veikkaan, että jos Pasterstein tanssisi alasti liikenneonnettomuuksien karkoitustanssin Senaatintorilla, niin senkin jälkeen onnettomuudet, kuolemat ja loukkaantumiset laskisivat kaikilla pääteillä. Ainakin ehdottomasti kokeilemisen arvoista .Poliisi on tyytyväinen kapeiden nopeusvalvontatolppien ensimmäiseen vuoteen. Kuutos- ja Nelostiellä uusien kameroiden myötä kaikista ylinopeuksista 23 prosenttia on sellaisia, joissa ylinopeus on enemmän kuin 10 kilometria tunnissa. Vanhojen kameroiden aikaan luku oli 30.
Valtateillä sattuneissa onnettomuustilanteissa loukkaantumisten ja vakavien loukkaantumisten määrä laski.
Poliisilla ei kuitenkaan ollut esittää numeroita loukkaantumisista
No tuo kuva ei mitenkään kumoa liikennetervallisuus vaikutusta, ja tiettävästi valvovat myös koulujen läheisyydestä.Lähinnä tarkoitan sitä, että poliisin puhe liikenneturvallisuudesta ja "koulujen läheisyydestä" on BS:ssää, ja todellisuudessa valitaan hyviä rahastuskohteita, kuten tuo moottorien silta, missä alkukiihdytys ylämäkeen muuttuu lievään alamäkeen. Sitä huomaamatta rullaa snadisti ylinopeuteen.
Tuo kamerapäivitys taitaa olla niin tuore, että isosta tilasto muutoksesta ei kannata liian innokkaita johtopäätöksiä tehdä.Oikea kysymyshän olisi, että onko ko. tiellä onnettomuudet vähentyneet tilastollisesti merkittävällä tavalla enemmän kuin muilla teillä. Tätä ei sitten about ikinä näissä jutuissa käsitelläkään (todennäköisesti koska vastaus on: ei).
No tuo kuva ei mitenkään kumoa liikennetervallisuus vaikutusta, ja tiettävästi valvovat myös koulujen läheisyydestä.
Jos kuvan paikassa on hyvä paikka siirtyvään valvontaan, ja jos siinä ylinopeutta ajetaan, niin eikö se kuullosta kaikinpuolin hyvältä ja hyvinkin tarpeelliselta valvonta paikalta.
Millaisesta datasta tämä käy ilmi, ettei kameralla ole minkäänlaisia vaikutuksia nopeuksiin koulun edessä?Asun koulun vieressä. Ala-aste, suoran päässä lievässä alamäessä. "Paikalla" on kamera, joka onkin sijoitettu 400 metriä koulun jälkeen olevaan alamäkeen, jossa jyrkimpään kohtaan lievään mutkaan.
Yllätys, että kamera ei hillinnyt yhtään nopeuksia koulun edessä olevalla suoralla. Kameran ja suoran välissä on pari mutkaa, joten kameralla ei ole sitten niin minkäänlaisia vaikutuksia. Kaupunki laittoi sitten hidasteet koulun kohdalle kun poliisin valvonta ei tehonnut.
Tuo onnettomuuksien ja loukkaantuneiden tarkkailu nopeusvalvonnan onnistumisen mittarina on aika kätevää, kun ne ovat laskeneet 70-luvulta alkaen jatkuvasti. Eli eiköhän johdu enemmän autokannan kehityksestä kuin peltipoliiseista. Veikkaan, että jos Pasterstein tanssisi alasti liikenneonnettomuuksien karkoitustanssin Senaatintorilla, niin senkin jälkeen onnettomuudet, kuolemat ja loukkaantumiset laskisivat kaikilla pääteillä. Ainakin ehdottomasti kokeilemisen arvoista
Öö, mitä sitten miksi on , ja miten niin valvominen turhaa ? jos siinä ajetaan ylinopeutta, ja jos hyvä paikka siirettävään valvontaan, niin kuvauksen perusteella aika hyvä paikka valvoa. Jos meinaat että rampilla parempi, niin siihen varmaan pitäisi laittaa kiinteä valvonta.No 80 nopeusrajoitus on tuossa vain melun vuoksi, mutta kiihdytysrampin melun vuoksi senkin valvominen on ihan turhaa.
Onko jotain kättäpidempää tuosta rajoituksesta ?No 80 nopeusrajoitus on tuossa vain melun vuoksi,
Vanhat kamerat oli vissiin aika huonoja tai jopa mahdottomia saada risteyksiin kunnolla. Ja taisi joku lakikin estää sakotukset.Mikähän on Suomessa syynä sille, ettei täällä ole otettu risteyksien kameravalvontaa käyttöön (ainakaan laajamittaisesti)? Se että joku pommittaa punaisia päin risteyksessä on kuitenkin liikenneturvallisuuden kannalta aika paljon isompi riski kuin lievät ylinopeudet isoilla teillä.
Oikea kysymyshän olisi, että onko ko. tiellä onnettomuudet vähentyneet tilastollisesti merkittävällä tavalla enemmän kuin muilla teillä. Tätä ei sitten about ikinä näissä jutuissa käsitelläkään (todennäköisesti koska vastaus on: ei).
Toivon todella että asentavat kamerat risteyksiin eikä isojen teiden alamäkiin yms sakkorysiin.
Millaisesta datasta tämä käy ilmi, ettei kameralla ole minkäänlaisia vaikutuksia nopeuksiin koulun edessä?
Lehdestä luettua ja kaupungininsinöörien sanomaa lainattuna. Kyllä se ihan järkeenkäypää on jotta jos koulusta eteenpäin ajettaessa on matkaa kameralle kaksi risteystä, useita suojateitä, mäki ja mutka, ei sillä saada hiljennettyä vauhtia vielä koulun edessä. Kameravalvonta-kylttikin on vasta risteyksien jälkeen.
Hassua tuossa siis on se, että kameralle olisi ollut paikka risteyksemättömällä suoralla koulun edessä, mutta se on sijoitettu sakkorysäksi vasta seuraavalle suoralle (sakkorysä =risteyksetön alamäki ja loiva mutka). Hiljentää se toki vauhteja tuossakin, mutta vaikutukset liikenneturvallisuuteen on vähän niin ja näin.
Viime perjantaihin mennessä liikennevirhemaksuja oli tietokonevaikeuksien takia Yleisradion kertoman mukaan lähetetty vasta 4 000 kappaletta ja niihinkin oli merkitty väärä kellonaika rikkeelle. Normaalisti maksumääräyksiä lähtee reilut 20 000 kappaletta kuukaudessa automaattivalvonnan välähdyksistä. Näin valtion kassaan jää kilahtamatta iso määrä rahaa. Normaalisti liikennevirhemaksuista kertyy valtiolle 3–4 miljoonaa euroa kuukaudessa.
Nyt kuitenkin näin:
Hurjastelijat iloitsivat poliisin virheestä ennenaikaisesti – ylinopeussakot tulevat kesäkuulta takautuvasti
Mutta entä jos tapahtuneesta on jo päälle 30 päivää joka on raja jonka puitteissa poliisin pitää sakko lähettää? Eli itselläni siis välähti kesäkuun alussa ja mitään ei ole kuulunut. Mutta jos ei ole kuulunut siksi, että poliisin järjestelmä ei toimi niin ajaako se tuon 30 päivän lain ohi? Mielestäni ei pitäisi koska ei ole minun vikani että poliisin järjestelmä ei toimi.
En kyllä tiedä tarkalleen paljonko ajoin yli vai ajoinko edes, mutta välähti kuitenkin.
edit: eli vasta 6kk jälkeen vanhenee, mutta jos pakoilee poliisia tuon 30 päivän-6kk välisen ajan niin sitten ei kai tarvitse maksaa, koska poliisin on annettava tuo todistetusti tiedoksi, tuolla aika välillä:
Automaattisen nopeusvalvonnan ongelmat korjattiin – ylinopeuksien käsittelyjono puretaan
Jännästi tuonne mäen päälle ajettu toinen pakettiauto. Työmaaukkoja vai testissä joku pidemmän matkan tutka?
Viranomaiselta unohtui mainita, että 6 kuukauden tiedoksiantoaika ei koske ajoneuvokohtaista liikennevirhemaksua, vaan virhemaksu on määrättävä tavanomaisena liikennevirhemaksuna. Sitä ei voida lähettää suoraan ajoneuvon omistajalle, vaan rikkomukseen syyllistyneelle. Jos autoa on siis kuljettanut joku muu kuin auton omistaja tai haltija, ei virhemaksua saa lähettää rekisterikilven perusteella.Nyt kuitenkin näin:
Hurjastelijat iloitsivat poliisin virheestä ennenaikaisesti – ylinopeussakot tulevat kesäkuulta takautuvasti
Mutta entä jos tapahtuneesta on jo päälle 30 päivää joka on raja jonka puitteissa poliisin pitää sakko lähettää? Eli itselläni siis välähti kesäkuun alussa ja mitään ei ole kuulunut. Mutta jos ei ole kuulunut siksi, että poliisin järjestelmä ei toimi niin ajaako se tuon 30 päivän lain ohi? Mielestäni ei pitäisi koska ei ole minun vikani että poliisin järjestelmä ei toimi.
En kyllä tiedä tarkalleen paljonko ajoin yli vai ajoinko edes, mutta välähti kuitenkin.
edit: eli vasta 6kk jälkeen vanhenee, mutta jos pakoilee poliisia tuon 30 päivän-6kk välisen ajan niin sitten ei kai tarvitse maksaa, koska poliisin on annettava tuo todistetusti tiedoksi, tuolla aika välillä:
Automaattisen nopeusvalvonnan ongelmat korjattiin – ylinopeuksien käsittelyjono puretaan
Viranomaiselta unohtui mainita, että 6 kuukauden tiedoksiantoaika ei koske ajoneuvokohtaista liikennevirhemaksua, vaan virhemaksu on määrättävä tavanomaisena liikennevirhemaksuna. Sitä ei voida lähettää suoraan ajoneuvon omistajalle, vaan rikkomukseen syyllistyneelle. Jos autoa on siis kuljettanut joku muu kuin auton omistaja tai haltija, ei virhemaksua saa lähettää rekisterikilven perusteella.
Sama kiinnostaa, jos siis jotain tulee nyt yli kuukausi välähdyksestä, niin onko poliisin homma todistaa että minä ajoin? En vain ilmianna itseäni 5kk aikana poliisille ja liikennevirhemaksu vanhenee?Miten tämä nyt siis menee? Ajoin juhannuksena kamera-auton tutkaan. Auto vaimon nimissä, vaimo istui pelkääjän paikalla...
Sama kiinnostaa, jos siis jotain tulee nyt yli kuukausi välähdyksestä, niin onko poliisin homma todistaa että minä ajoin? En vain ilmianna itseäni 5kk aikana poliisille ja liikennevirhemaksu vanhenee?
30 päivän sisällä poliisi voi määrätä ajoneuvon omistajalle liikennevirhemaksun, mutta jos ei itse ole ajanut, riittää "tehdä todennäköiseksi", ettei ole kuski. Siihen riittänee, että vaimosi huomauttaa olevansa erinäköinen kuin räpsyyn tarttunut henkilö.Miten tämä nyt siis menee? Ajoin juhannuksena kamera-auton tutkaan. Auto vaimon nimissä, vaimo istui pelkääjän paikalla...
Jos kuitenkin itse ajoi kameraan autolla jonka omistaa niin jos saa lapun yli 30 päivän päästä rikkeestä niin riittääkö silti jos vaan vastaa että en ajanut? Ei poliisilla ole minusta mitään kuvia tai muutakaan tietoa miltä minä näytän. Voivat tietysti kutsua asemalle, mutta tuskin on rikos jos ei mene? Tai voihan sitä olla vaikka jossain reissussa niin ettei kutsu tule perille tai voihan se hukkua postissa tms. Ja sitten menee vaikka 6kk päästä toteamaan että tässä mä nyt olen, mutta voi harmi kun rikos vanheni eilen?30 päivän sisällä poliisi voi määrätä ajoneuvon omistajalle liikennevirhemaksun, mutta jos ei itse ole ajanut, riittää "tehdä todennäköiseksi", ettei ole kuski. Siihen riittänee, että vaimosi huomauttaa olevansa erinäköinen kuin räpsyyn tarttunut henkilö.
30 päivän jälkeen ei virhemaksua voi lähettää suoraan ajattelematta ajoneuvon omistajalle, vaan syyllinen pitää ensin selvittää. Jos saa jonkun muun virhemaksulapun itselleen, ei tarvitse tehdä todennäköiseksi, ettei ajanut, vaan kiistää vain.
Käytännössä ajoneuvon omistajalle ei hommassa taida olla paljoakaan eroa.
Vain tiedoksiannon määräaika on kuusi kuukautta. Jos siis olet kiistänyt asian, olet saanut asian myös tiedoksi, eikä määräaika enää koske. En jaksanut nyt kaivaa tietoa itse rikkomuksen vanhenemisesta.Jos kuitenkin itse ajoi kameraan autolla jonka omistaa niin jos saa lapun yli 30 päivän päästä rikkeestä niin riittääkö silti jos vaan vastaa että en ajanut? Ei poliisilla ole minusta mitään kuvia tai muutakaan tietoa miltä minä näytän. Voivat tietysti kutsua asemalle, mutta tuskin on rikos jos ei mene? Tai voihan sitä olla vaikka jossain reissussa niin ettei kutsu tule perille tai voihan se hukkua postissa tms. Ja sitten menee vaikka 6kk päästä toteamaan että tässä mä nyt olen, mutta voi harmi kun rikos vanheni eilen?
Melkein tekisi mieli sanoa taas se sama mikä täällä on tullut esille jo aiemminkin, eli jos käry kerran kävi ja kirje tulee kotiin, niin mitäs jos vaan maksaisi selkä suorassa sen sakon ja jatkaisi elämää ilman kaikenlaisten vippaskonstien kautta sinnittelyä?Jos kuitenkin itse ajoi kameraan autolla jonka omistaa niin jos saa lapun yli 30 päivän päästä rikkeestä niin riittääkö silti jos vaan vastaa että en ajanut? Ei poliisilla ole minusta mitään kuvia tai muutakaan tietoa miltä minä näytän. Voivat tietysti kutsua asemalle, mutta tuskin on rikos jos ei mene? Tai voihan sitä olla vaikka jossain reissussa niin ettei kutsu tule perille tai voihan se hukkua postissa tms. Ja sitten menee vaikka 6kk päästä toteamaan että tässä mä nyt olen, mutta voi harmi kun rikos vanheni eilen?
Melkein tekisi mieli sanoa taas se sama mikä täällä on tullut esille jo aiemminkin, eli jos käry kerran kävi ja kirje tulee kotiin, niin mitäs jos vaan maksaisi selkä suorassa sen sakon ja jatkaisi elämää ilman kaikenlaisten vippaskonstien kautta sinnittelyä?
Selvästi olet rikkeeseen kuitenkin syyllinen, niin mikä tässä nyt on se ongelma? Sitä paitsi on siellä poliisilaitoksella vähintään se sinun ajokortissa oleva kuva käytettävissä, mutta en osaa sanoa voivatko hyödyntää sitä, vaikka kiistäisitkin tutkakuvan.
-Jospas sitä haluaa säästää senkin turhan rahanmenon ja antaa ajan kulua ja unohtaa koko rahastus.
Tosiaan eli ei pidä siis reagoida mitenkään jos poliisi koittaa ottaa yhteyttä tavalla tai toisella. Ja lievä ylinopeus vanhenee 6kk jälkeen. Eli jos nyt lähtisin esim. vähän pidemmälle lomareissulle niin asia vanhenisi käsiin koska minua ei käytännössä saisi mitenkään tavoitettua tuona aikana.Vain tiedoksiannon määräaika on kuusi kuukautta. Jos siis olet kiistänyt asian, olet saanut asian myös tiedoksi, eikä määräaika enää koske. En jaksanut nyt kaivaa tietoa itse rikkomuksen vanhenemisesta.
ItaliassaPoliisin tutkassa jotain vikaa? 703km/h ylinopeus ja sakot
Nainen ajoi mahdotonta vauhtia tutkaan – 863,60 euron sakkolapun syyksi kirjattiin ajonopeus 703 km/h
Poliisin tutkassa jotain vikaa? 703km/h ylinopeus ja sakot
Nainen ajoi mahdotonta vauhtia tutkaan – 863,60 euron sakkolapun syyksi kirjattiin ajonopeus 703 km/h