Ylinopeus (kameravalvonta)

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Sen saa kiistettyä myös sillä ettei tolla perusteella voi sakottaa.

Haiskahtaa urbaanilta legendalta.
Jännästi herra muisti katkeruudessaan asiasta pitää ihan vittuillakseen kättä korvaa vasten aina kun näki poliisin. Kyse siis henkilöstä jonka tuntenut vuosia ja ei ole urbaanilegenda tyyppiä eli outoa olisi jos olisi sepustanut. Toki tulee mieleen ettei olisi jonkun pienemmän poliisipiirin keksintö pistää sakkoja lisärahan toivossa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Tämä vuodelta miekka ja kivi siis. Olisiko silloin ollut eri pykälät?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
No sitä suuremmalla syyllä ei kannata ehkä lähteä heittämään mitään "tottakai voi" skenaarioita tulille... Pykälät on tuskin muuttuneet asian suhteen koska sakko on sakko eikä virhemaksu.
No kyllä muistelen että olisi muiltakin kuullut moisesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Tämä vuodelta miekka ja kivi siis. Olisiko silloin ollut eri pykälät?
Mutulla sanoisin, että tuskin on ollut ainakaan tiukemmat pykälät. Todennäköisemmät vaihtoehdot ovat:
a) sinulle on puhuttu perättömiä
b) viranomainen ei ole ollut tehtäviensä tasolla

Mikäli vaihtoehto b, laittaisin tuttavanasi kantelua, vaikka reilusti jälkikäteen meneekin. Ei ole kenenkään etu, jos viranomainen sekoilee. Kaikkein vähiten se on viranomaisen edustaman valtion etu.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Toki. Kuten sanottua. Epätodennäköistä että paskaa olisi puhunut mutta eihän ihmisistä tiedä. Enemmän valitettavasti oletan sitten b:tä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Faktoja odotellessa.
Itse voin kertoa faktaa frendin tapauksesta. Ajoi ylinopeutta kameraan, kännykkä selvästi korvalla. Ylinopeudesta rokottivat.

edit:
Faktaa ja faktaa. Ei ole skannata dokumentteja, joten tässä kertomassani tapauksessa on vain foorumikäyttäjä teppemiehen sana. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Toki. Kuten sanottua. Epätodennäköistä että paskaa olisi puhunut mutta eihän ihmisistä tiedä. Enemmän valitettavasti oletan sitten b:tä.
Sitten ilmoitusta kehiin tuttavasi puolelta. Edelleen, on kaikkien etu, että tuollaiset epäkohdat tulee selvitettyä, tässä tapauksessa varmaan osaston sisäisessä palaverissa.

Viranomaisten toiminta taitaa Suomessa suurelta osin nojata uskottavuuteen ja jokainen sekoilu heikentää sitä, joten organisaatiotasolla ovat vain hyvillään ilmoituksista. Varsinkin, jos on ilmoituksen tueksi näyttää mustaa valkoisella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
89
No täh. Mä en saa sitä räpsähtämään mitenkään paitsi ihan rajalla. 92 vakkarissa -> 88 km/h -> 85 km/h ja ei räpsähdä. Sen sijaan noita 86 km/h lappuja tulee paljon, vähän ehkä vaarallista touhua. :think:

edit: No mitä helvettiä. Nyt sain sen räpsähtämään 91 km/h vakkarissa. Sekaisin koko saakelin kamera. :D
Tätä kameraa ilmeisesti tarkoitat?
https://www.google.fi/maps/@60.2812...4!1s5VCyEnDvbc65yRlJPzKOoA!2e0!7i13312!8i6656

Millähän logiikalla tuo kamera toimii?

Ajoin tuohon tänään iltaisella 85km/h vakkarinopeutta, eli olisiko todellinen 81-82km/h. En osaa sanoa nykyisestä autosta paljon tuossa on mittarivirhettä noilla nopeuksilla. Niin otti perhana fanikuvan. Tiedän, että tuossa on kamera, niin tuohon tulee tiputettua vielä vakkarista paripykälää nopeutta "varmuudeksi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Kamera-auto räpsähti viime viikon sunnuntai-iltana kun hurjastelin viidenkympin alueella 57km/h. (Juuri aikaisemmin oli kuudenkympin alue loppunut)
170 euroa tuntuu tästä rikoksesta vähän kovalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Kamera-auto räpsähti viime viikon sunnuntai-iltana kun hurjastelin viidenkympin alueella 57km/h. (Juuri aikaisemmin oli kuudenkympin alue loppunut)
170 euroa tuntuu tästä rikoksesta vähän kovalta.
Eli sakko siis tuli jo? Sillä vaan kun kun ei ole oikein tietoa kuinka nopeaan nuo tulee.

Täälläkin noita rajoituksia laskettu ilman järkeviä perusteita, onneksi käpykylään ei tolppia sentään asennella. Satunnaisia ratsioita voi olla, ei ole osunut omalle kohdalle sentään. 60>50. 50>40 ja tälläistä kivaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Tai siis oikeasti ajoit 60 km/h, varmuusvähennyksen jälkeen 57 km/h. Koska tuo on juuri se alhaisin ylinopeus josta sakko napsahtaa.

50 km/h alue on yleensä ihan perusteltu, joko kyseessä on taajama tai sitten alueella liikkuu kakaroita tai muuten vaan kevyttä liikennettä.
Niin totta kai tuosta on aina se varmuusvähennys tehty kuten aina noissa poliisin kirjeissä. Vaajakosken kohdilla, Naissaaren bussilevennyksellä oli paku vilkku päällä parkissa.

Ihan selkeetä rahastustahan tuo on, mutta täysin oma vika kun vielä itsekseni tuumin, että "lieköhän kamera auto.." ja sitten räpsähti.
Oli muuten elämäni ensimmäiset sakot ::smoke
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Kamera-auto räpsähti viime viikon sunnuntai-iltana kun hurjastelin viidenkympin alueella 57km/h. (Juuri aikaisemmin oli kuudenkympin alue loppunut)
170 euroa tuntuu tästä rikoksesta vähän kovalta.
Vuosi sitten kesällä tuli ajettua 42km/h 30-alueella. Se 170€ tuntui silloin hieman kovalta ja paikan suhteen rahastukselta. Paikka oli juuri sopivasti korotetun liikennevaloristeyksen jälkeen pienessä ylämäessä ja kamera-auto heti ihmisiä täynnä olleen bussipysäkin takana. Just olin ajellut vielä alueen läpi jossa vaihteli just 40- ja 30-alueet. Tokihan siinä oli kouluja lähistöllä, että sinänsä ymmärrettävä rajoitus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Edit: Luenpa ensi kerralla lainaukset oikein niin en tee itsestäni idioottia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Ihan selkeetä rahastustahan tuo on, mutta täysin oma vika kun vielä itsekseni tuumin, että "lieköhän kamera auto.." ja sitten räpsähti.
Oli muuten elämäni ensimmäiset sakot ::smoke
Itse sain myös hiljattain elämäni ensimmäisen sakon. Kortti ollut n. 25 vuotta. Ajan aina nopeusrajoitusten mukaan (poislukien ohitustilanteet, joissa tulee ylinopeutta) ja ohitin satasen rajoitusalueella rekan. Juuri sillä kohtaa oli sitten kamera-auto tien reunassa. Kilometrien pituisen tyhjän suoran olisi käytännössä vaatinut, että ohitus olisi tehty nopeusrajoitusten sisällä, mutta säännöt mitkä säännöt.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Ja ihmisiä täynnä oleva bussipysäkki jolla oletettavasti niitä muksuja liikkuu.

Vähän eri asia sitten nuo hommat että Hesen kantakaupungin aluerajoitukseksi on tulossa 30 km/h, se ei ole ihan joka paikassa perusteltua.
Joo, kartasta kattelin jälkeenpäin niin siinähän on lähistöllä ihan useampi koulu ja päiväkoti. Tässä siis tuo paikka. Käännyin tuosta Linnuntieltä Lintuvaarantielle ja tuossa Sinitiaisentien risteyksessä oli se kamera. Oma vikahan se oli ettei pysynyt kärryillä noista rajoituksen vaihteluista ja ehkä vähän semmoinen mentaliteettikin oli että eihän nyt kukaan näin pieniä rajoituksia valvo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Itsellä aamulla välähti kehä 1:llä kun mittarissa oli noin 86 km/h. Onkohan noita säädetty herkemmiksi kun näin myös kolme muuta välähdystä edestakaisella ajomatkalla, vaikka yleenä en ole nähnyt yhtään ja muutenkin tuntui että liikenne liikkui normaalia hitaammin. Muut huomannut samaa?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
7km ylityksellähän noi välähtelee josta tulee vasta huomautus kun on rajalla
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
795
Itsellä aamulla välähti kehä 1:llä kun mittarissa oli noin 86 km/h. Onkohan noita säädetty herkemmiksi kun näin myös kolme muuta välähdystä edestakaisella ajomatkalla, vaikka yleenä en ole nähnyt yhtään ja muutenkin tuntui että liikenne liikkui normaalia hitaammin. Muut huomannut samaa?
Kuten muuallakin, kehällä vaihdetaan kameroiden paikkoja vähän väliä, koskaan ei tiedä missä välähtää. Missä päin kehää tänään välähti? Tietää sitten varoa. Itselle tuli viime viikolla huomautus kun olin ajanut 76 km/h 70 km/h alueella Sipoossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Kuten muuallakin, kehällä vaihdetaan kameroiden paikkoja vähän väliä, koskaan ei tiedä missä välähtää. Missä päin kehää tänään välähti? Tietää sitten varoa. Itselle tuli viime viikolla huomautus kun olin ajanut 76 km/h 70 km/h alueella Sipoossa.
Hyvä että tulee vain varoitus.

Kuten muuallakin, kehällä vaihdetaan kameroiden paikkoja vähän väliä, koskaan ei tiedä missä välähtää. Missä päin kehää tänään välähti? Tietää sitten varoa. Itselle tuli viime viikolla huomautus kun olin ajanut 76 km/h 70 km/h alueella Sipoossa.
En nyt katsonut tarkkoja sijainteja, mutta itäänpäin Espoosta lähtiessä itsellä välähti jossain Tampereen tien kohdalla. Muut välähdykset näky lähellä tuota sijaintia (mutta ei kuitenkaan sama tolppa), ja paluumatkalla itäväylältä kehälle kääntymisen jälkeen ja myös jossain puolessa välissä.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
795
Hyvä että tulee vain varoitus.



En nyt katsonut tarkkoja sijainteja, mutta itäänpäin Espoosta lähtiessä itsellä välähti jossain Tampereen tien kohdalla. Muut välähdykset näky lähellä tuota sijaintia (mutta ei kuitenkaan sama tolppa), ja paluumatkalla itäväylältä kehälle kääntymisen jälkeen ja myös jossain puolessa välissä.
Saattaa sieltä maksulappukin tulla, riippuu ymmärtääkseni hieman tilanteesta. Varoituksessa/huomautuksessa lukee jotain tyyliin "likkenne ja keliolosuhteet huomioon ottaen, on rike ollut vähäinen eikä aiheuta muita toimenpiteitä"
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
ihme jos tulee, ite ottanu 7 varotusta, ollu liikennettä ja huonoa keliä. eikä niitä oo sen koomin huomioitu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Onhan noita sakkorysiä.

Vanhassa porvoossa siinä kirkon vieressä on 15km/h rajoitus, vedin tutkaan 28km/ tunnissa ja piliisi-miliisi vain vittuili että onnkexi ei ollut 30 kilsaa, se tuplanopeus sallitulla alueella ja voisi tehdä muutakin kuin vain antaa rikesakon...

Monessako autossa muuten löytyy alle 20km/h nopeusmittarista?
Itse kuvittelin ajavani approx pariakymppiä kun neula just ja jyst keikkui siinä alimmalla eli 20km/h kohdalla...

Oli toki vanhahko sporttiauto isoilla vanteilla ja tiesin että heittää 80 vauhdissa mittari mutta eipä tullut tota ennen edes mietittyä tollasia matonopeuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Kerropa yksikin hyvä syy miksi 15 eikä.esim 20/30?

Yleinen läpiajo on kielletty jo vuosia sitten vanhasta porvoosta ja se katujen kapeus on huono esimerkki, käypä naantalissa vaikka...

Se että nykyautot ei välttämättä mene enää noita nupulakatuja on irrelevantti,ennen tuolla oli jatkuva läpiliikenne ja 50 rajoitus:cigar:


Se pihakatunopeus vanhassa porvoossa on aivan älytön.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Pitkästä aikaa tuli otettua parin viikon sisään useampi räpsy kehältä. Mainittu ennen Hämeenlinnanväylää itäänpäin oleva kamera räpsähti, kun auton kamera näytti nopeudeksi 85. Aika tiukille tuo on nyt säädetty.

Huomautuksia odotellessa, vaikka tuntuu että huomautusaktiivisuus on vähentynyt vuoden takaisesta merkittävästi.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Taannoin välähti Kehä 1:llä kamera keskellä päivää. Oma vika, provosoituminen perseessä roikkuneesta kuorma-autosta vaikka edessäni ajoi (hinasi) joku mamma alinopeutta. Anyway todellinen mitattu nopeus oli niinkin kova kuin 88km/h @ 80 -rajoitus, siitä 3km/h varmuusvähennys niin 85km/h:n mukaan minua rankaistiin yhteiskunnan vihollisena, raiskaajaakin kovemmalla tuomiolla...

KIRJALLINEN HUOMAUTUS.

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Väliaikaisesti alennetaan hintoja, jotta filosofiaa voidaan radikaalisesti muuttaa.

Vaan mitenköhän virhemaksuihin sovitat nykyään nyhdettävän "rikosuhrimaksun"? Siinäpä päättäjillä vasta pulma.

EDIT: Ja jos on kunnolla "sossussa", tuollaiset rikelaput heittää vain kasaantumaan, kun niistä ei joudu lusimaan päivävankeudessa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Ehdotetusta keskinopeusvalvonnasta: ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun selvästi hitaampaa ohittaessa ohitettavan kaasupoljin löytyykin yllättäen. Keskinopeusvalvonnan alueella jos itse ajelee keskimäärin rajoituksen mukaan, mutta joutuu ohittaessa hetkellisesti nostamaan nopeutta selvästi koska se vieressä ajava "siviilipoliisi" päättää yrittää estää ohitusta, tulee sakkoa. Ja sille selvästi rajoituksen alle ajavalle nutaajalle ei mitään, koska hetkellinen ohituksen estäminen ei nosta keskinopeutta tarpeeksi korkealle sakotukseen.

Muutenkin täysin idiootteja ehdotuksia valvonnan lisäämiseksi. Jos edes osa noista toteutuu, kuten se kilometrin ylitys rajoituksesta, pitää oikeasti alkaa harkita autosta luopumista. Se varmaan on tietysti tarkoituskin. Toinen vaihtoehto on vetää ääripäähän, ja ajaa aina niin selkeästi alle rajoitusten, että kuljetusyrittäjillä palaa hermo. Sitten ei hyvä heilu hallinnossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Vanhassa kaupungissa nopeusrajoitus on 15 kilometriä tunnissa. Torin ympäristössä muutaman korttelin alueella saa ajaa korkeintaan kolmeakymppiä ja muilla keskeisillä alueilla neljääkymppiä, lisäksi osassa vanhaa kaupunkia on 20 rajoitus...

Oiva paikka repiä sakkotuloja,jos et ole paikkakuntalaisia niin tarkkana saat olla...
Tuo 15km/h rajoitus tuli suojelemaan "kulttuurisesti" arvokkaita puutaloja eli porvoossa lähinnä niitä joilla on/oli varaa ostaa vanha puutalo ja kokivat häiritseväksi kun vieraat ajelivat ympäristössä.

Porvoo on oiva esimerkki miten raha ja hyvävelisysteemi toimii...
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
308
Ei sakoteta 1km/h ylityksestä, poliisi lähettää vaan virhemaksun. Varmaan lakanakauppias on pystyttämässä yksityistä liikeentenvalvontafirmaa, sellainen lakiesitykseen on kenties upotettu niin että valvonta voidaan antaa yksityiselle firmalle kun ei ole sakoista kyse?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 729
Onhan poliisilla nytkin mahkut sakottaa 1 km/h ylinopeudesta. Käytäntö on sitten eri.
Se ero tuossa on, että nykyään posliinin pitää tunnistaa kuski jos asia riitauttaa, paljonko tulisi nykysysteemillä huvikseen/vitutuksen vuoksi riitautettuja caseja ja miten tämä vaikuttaisi poliisin työkuormaan? Eiköhän tämä ole ainakin yksi syy miksi raja on sellainen että suurin osa nykyrajan rikkoneista tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla.

Uudessa systeemissä poliisin työkuorma ei valituksista lisäänny, ne käsitellään jossain byroossa ja automaatti tarjoaa hylkyä valituksellesi ellei sairaalan sähköisestijärjestelmästä löydy ko. päivälle merkintää sun hetulla :).

PS. Espanjassakin on 0-toleranssi, ainoa vaan että siellä suoritetään "pieni" 7km/h varmuusvähennys eli vasta +8:sta napsahtaa, todellisuudessa käytäntö on vain 2km/h ankarampi kuin meidän nykysysteemi joka sallii 6km/ylityksen +3 varmuusvähennys eli +10:stä napsahtaa.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
308
Se ero tuossa on, että nykyään posliinin pitää tunnistaa kuski jos asia riitauttaa, paljonko tulisi nykysysteemillä huvikseen/vitutuksen vuoksi riitautettuja caseja ja miten tämä vaikuttaisi poliisin työkuormaan? Eiköhän tämä ole ainakin yksi syy miksi raja on sellainen että suurin osa nykyrajan rikkoneista tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla.


Uudessa systeemissä poliisin työkuorma ei valituksista lisäänny, ne käsitellään jossain byroossa ja automaatti tarjoaa hylkyä valituksellesi ellei sairaalan sähköisestijärjestelmästä löydy ko. päivälle merkintää sun hetulla :).

PS. Espanjassakin on 0-toleranssi, ainoa vaan että siellä suoritetään "pieni" 7km/h varmuusvähennys eli vasta +8:sta napsahtaa, todellisuudessa käytäntö on vain 2km/h ankarampi kuin meidän nykysysteemi joka sallii 6km/ylityksen +3 varmuusvähennys eli +10:stä napsahtaa.
Ja kun sakko muutetaan virhemaksuksi poistuu este yksityiseltä nopeudenvalvonnalta vrt. parkkivalvonta. Tässä ollaan avaamassa sellaista rahastus/valvonta-automaattia että ihan hirvittää millaiseen DDR:ään suomi on luisumassa.

Varmaan lakanakauppiaalla on taka-ajatuksena että yksityiset firmat vois alkaa tarjoamaan nopeudenvalvontapalveluja valtiolle/kunnille. Loistava bisnesidea, autoilijoille vähemmän loistava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
308
Poistuu miten? Selaappa yksityisen pysäköinninvalvonnan ketjuja niin huomaat että se ei ole ihan niin yksinkertaista.
Äkkiä se sorvataan niin että firmat voivat tarjota automaattisen liikenteenvalvonnan palveluja, jollei suoraan rahastusta autoilijoilta niin valtionvälikäden kautta.

Tälle hallitukselle perustuslakikaan ei ole este suhmuroimiselle,ainoastaan hidaste.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Istuuko liikuteltavissa kamera-autoissa joku katsomassa milloin se kamera ottaa kuvan? Itselläni kävi tänään kannelmäestä liittyessäni hämeenlinnanmoottoritielle (hämeenlinnan suuntaan) seuraava tilanne.

Olin tulossa kuvan mukaisesti kiihdytyskaistaa. huomaan vierellä (kohta 1) rekan vierelläni ja annan rekan mennä ennen minua sekä että kiihdytyskaistan päässä on nopeusvalvontaauto. Kohdassa 2 nopeutta oli enintään 75km/h (tod näk alle) mutta nopeusvalvonta auto välähti silti. Olin täysin jo liittyneenä motarille.

Vieressä ei ollut ketään kun välähdyksen jälkeen katsoin ja tuon välähdyksen ajoitus oli sellainen että minulle varmasti välähti.

Miten minä nyt osoitan poliisille että olin liittymässä moottoritielle ja että nopeutta ei varmasti voinut olla yli sallittua 80km/h.

Ihanasti ahdistaa tällä hetkellä tilanne. Jos tutka on ottanut kaukaa takaa jonkun toisen auton ei minulla ole mitään hajua millaisesta ylinopeudesta minua syytetään vaikka olen ajanut aivan nätisti.

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Ihanasti ahdistaa tällä hetkellä tilanne. Jos tutka on ottanut kaukaa takaa jonkun toisen auton ei minulla ole mitään hajua millaisesta ylinopeudesta minua syytetään vaikka olen ajanut aivan nätisti.
Voisin olettaa väärin kaliberoidulla laitteella olevan sellainen valitustulva perässä, että se johtaa suurimman osan kirjoitettujen sakkojen hylkäämiseen. Kävi niin tai ei, nuku vaan yösi rauhassa.

Eidt: ja ohitus tilaanteessa taitaa edelleen olla se todistustaakka valtiolla.

EDIT2: Sen vielä sanon, etten pystyisi kyllä olemaan itsekkään ajattelematta, mikäli olisin kys.tilanteessa. Nyt tässä olin ulkopuolinen, jolla huomattavasti helpompaa nähdä asiat objektiivisemmin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tätä kameraa ilmeisesti tarkoitat?
https://www.google.fi/maps/@60.2812...4!1s5VCyEnDvbc65yRlJPzKOoA!2e0!7i13312!8i6656

Millähän logiikalla tuo kamera toimii?

Ajoin tuohon tänään iltaisella 85km/h vakkarinopeutta, eli olisiko todellinen 81-82km/h. En osaa sanoa nykyisestä autosta paljon tuossa on mittarivirhettä noilla nopeuksilla. Niin otti perhana fanikuvan. Tiedän, että tuossa on kamera, niin tuohon tulee tiputettua vielä vakkarista paripykälää nopeutta "varmuudeksi".
Mä olen tuosta tolpasta ottanut varmaan kymmenen huomautusta tämän vuoden aikana, ajan aina mittarinopeutta 90km/h ja huomautuksessa lukee 84km/h vähennyksen jälkeen, eli todellinen on 87km/h, jos mittarissa 88km/h ei räpsy mikään, mutta vittuillakseni ajelen 90km/h niin saa virkamies tekemistä. Olisiko tänä vuonna huomautuksia jo reilu parikymmentä tullut eri kameroista + tulematta olevat prätkästä.

Ylinopeussakkoja olen saannut viimeeksi 18v sitten, juuh, koputan puuta varsinki tuon prätkän kanssa on ollut tuuria välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
.....
Ihanasti ahdistaa tällä hetkellä tilanne. ....
Ihana google botnet. Jäin miettimään että voinko mitenkään todistaa ajoreittini olleen tuo ramppi jos ylinopeutta pitäisi kiistää. Googlen paikannus on juuri ennen (1min) rampille menoa ottanut logeihinsa paikkani joka todistaa että minun on pitänyt ajaa tuon rampin kautta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
76
Istuuko liikuteltavissa kamera-autoissa joku katsomassa milloin se kamera ottaa kuvan? Itselläni kävi tänään kannelmäestä liittyessäni hämeenlinnanmoottoritielle (hämeenlinnan suuntaan) seuraava tilanne.
Ex-Poliisiylijohtaja Mikko "Pässi" Paateron mukaan siellä pakettiautossa kykkii aina konstaapeli tekemässä henkilövalvontaa tai muuten ennakkoilmoittamaton valvonta voisi olla jopa laitonta, mikäli jollain olisi resursseja lähteä vääntämään oikeudessa:

Tuhansien ”laittomien sakkojen” ongelma: poliisilta pääsi nauru

Tosin mitä pari kertaa olen mielenkiinnosta pakun luo pysähtynyt ja ikkunoista sisään kuikuillut niin tyhjä on ollut...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Ei ole sakkoa tullut, huh, vältyin kaamealta vääntämiseltä. En olisi millään hyväksynyt sitä sakkoa jos olisi tullut.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Onkohan ne nyt kiristäneet rajoja? 30.12 tuli ajeltua vitostietä pohjoiseenpäin normaalia vauhtia (83 km/h teknisen vähennyksen jälkeen). Sain 2 tolppaa välähtämään, kolmas tuli pakusta ohituskaistan lopussa mutta tuskin minulle kun ajoin jonossa ja joku auto siinä ohittelikin samaan aikaan.
Hauska nähdä mitä sieltä tulee.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
48
Onkohan ne nyt kiristäneet rajoja? 30.12 tuli ajeltua vitostietä pohjoiseenpäin normaalia vauhtia (83 km/h teknisen vähennyksen jälkeen). Sain 2 tolppaa välähtämään, kolmas tuli pakusta ohituskaistan lopussa mutta tuskin minulle kun ajoin jonossa ja joku auto siinä ohittelikin samaan aikaan.
Hauska nähdä mitä sieltä tulee.
Taitavat nykyisin lähetellä roskapostia eli huomautuksia todella pienistäkin ylityksistä, eli hakevat jonkinlaista pelotevaikutusta. Mullekin välähti vastaavanlaisesta ylityksestä kaksi peräkkäistä tolppaa kesällä, mutta niistä ei tullut edes huomautusta kotio.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
2017_1227_192502_013.MP4_snapshot_02.17_[2018.01.02_12.07.39].jpg 2017_1227_192502_013.MP4_snapshot_02.17_[2018.01.02_12.08.04].jpg

Ottivat yhdestä taksista kuvan. Kyllä tuo salama aika pahasti häikäsee. :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Juu ei se mikään pieni välähdys ole :D. Joskus katsoin hiukan kostealla kelillä että olisi ukkosta ilmassa kun taivas välkkyi huomattavan pitkältä matkalta mutta aloin katselemaan ettei muuten varmana voi olla noin pieni ja paikallinen ukkonen. Noo ajelin lähemmäs Kehää niin Puksun kohdillahan se kamera välkkyi. Näkyi Malmin hautausmaan kohdille helposti tuo heijastus pilvissä/taivaalla.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Juu ei se mikään pieni välähdys ole :D. Joskus katsoin hiukan kostealla kelillä että olisi ukkosta ilmassa kun taivas välkkyi huomattavan pitkältä matkalta mutta aloin katselemaan ettei muuten varmana voi olla noin pieni ja paikallinen ukkonen. Noo ajelin lähemmäs Kehää niin Puksun kohdillahan se kamera välkkyi. Näkyi Malmin hautausmaan kohdille helposti tuo heijastus pilvissä/taivaalla.
Taitaapi olla sama kamera.

Onko tämä nyt sitten sitä "liikenneturvallisuuden parantamista"? Sokaistaan kuskit moniksi sekunneiksi muutenkin huonolla näkyväisyydellä. Saadaanpahan ylinopeutta ajavat pois liikenteestä? :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 425
Viestejä
4 198 975
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom