Se ero tuossa on, että nykyään posliinin pitää tunnistaa kuski jos asia riitauttaa, paljonko tulisi nykysysteemillä huvikseen/vitutuksen vuoksi riitautettuja caseja ja miten tämä vaikuttaisi poliisin työkuormaan? Eiköhän tämä ole ainakin yksi syy miksi raja on sellainen että suurin osa nykyrajan rikkoneista tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla.
Uudessa systeemissä poliisin työkuorma ei valituksista lisäänny, ne käsitellään jossain byroossa ja automaatti tarjoaa hylkyä valituksellesi ellei sairaalan sähköisestijärjestelmästä löydy ko. päivälle merkintää sun hetulla
.
PS. Espanjassakin on 0-toleranssi, ainoa vaan että siellä suoritetään "pieni" 7km/h varmuusvähennys eli vasta +8:sta napsahtaa, todellisuudessa käytäntö on vain 2km/h ankarampi kuin meidän nykysysteemi joka sallii 6km/ylityksen +3 varmuusvähennys eli +10:stä napsahtaa.