Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
166
Onko täällä SUV sähköautojen omistajia tai haaveilijoita? Maasturimiehenä tuli vaihdettua XC90:stä Model ässään kun sähkäreissä valikoima tuntui vielä aika litteältä. Kyllä täytyy sanoa, että ikävä on jo nyt, vaikka tää ässäkin on hyvä auto. Aloin jo haaveilemaan mihin tämän pian vaihtaa. Harmi vaan kun arvo jo vähän tippui Teslan hinnanalennusten myötä. Jospa ne taas kohta nousee jonkun tapahtuman myötä. :poop:

Mersun EQC ja Audin E-Tron olivat ihan kiinnostavia, mutta rangeltaan liian huonoja omaan käyttöön. Loppujen lopuksi myös aika pieniä autoja. Nuo Skodat ja Volkswagenit jne ei innosta. Bemarin IX tykkään, mutta nuo isommalla akulla olevat ovat vähän liian kalliita, lähellä 100k.

Audin ensi vuonna tuleva Q6 E-Tron näyttää erittäin kiinnostavalta.


Samoin tuo Kian EV9 on kiinnostava, mutta tuntuu Kiasta suolaiselta.
Täällä vastaava tilanne, XC90 tosin vaihtumassa pois vasta alkukeväästä.

Riippu toki millainen XC90 sinulla on ollut, mutta faceliftatut T8:t ovat tiputtaneet arvoaan n. tonnin kuukaudessa, jolloin se ei taida olla niin justiinsa Teslan hinnanalennuksien kanssa. Ajoprofiilista riippuen Volvolle maistuu myös menovesi ihan mukavasti.

Tilalle on tarvetta ja rangelle myös. Ajan säännöllisesti matkoja, jotka tulevat vaatimaan ylimääräisen latauspysähdyksen, mikä polttomoottorilla jäisi väliin. Täytyy vielä tutustua vaihtoehtoihin, mutta olen alustavasti valmis elämään pysähdysten kanssa. Tilan takia on tullut katseltua lähinnä iX:ää ja Enyaqia. Kumpaakaan en ole vielä ajanut. EQE SUV:n ulkonäkö ei miellytä, mutta täytyy harkita. E-tron ei jostain syystä sytytä.

Polestar 3 ja EX90 kiinnostavat myös, mutta ne tulevat saataville vasta myöhemmin. Uudet autot ja lastentaudit niiden kanssa ei myöskään kiinnosta ja kiinakysymyskin on pohdittava.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 333
Oma otanta ehkä vähän leveämpi, sillä osalla tietämiäni on lapsia enemmän, ja se minne lapset sijoitettu on varsin kirjavaa. Joilla se pienenä ollut edessä repsikan paikalla, mutta mutuna paremmin tuntemillani takana. (turvallisuus ajattelu, lapset taakse)
En sinänsä epäile etteikö vaihtoehtoja olisi monia mutta tosiaan en kyllä omasta tuttavapiiristäni tiedä ketään jolla olisi ollut toinen vanhemmista lapsen kanssa takana tai varsinkaan että olisi lapsi turvaistuimella edessä, se kuulostaa aika hasardilta.

Sellainen sivuhuomio että omien huomioideni mukaan ns. mamu-perheissä äiti istuu usein takana lasten kanssa mutta se taitaa liittyä enemän kulttuurisiin seikkoihin kuin muuhun.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
923
Takatilat korostuu pidemmillä matkoilla, jos ne on surkeat, niin alkaa painetta ylimääräisille pysähtelyille tulla ja paikkojen kierrätykselle. Pieniakkuisella sähkiksellä toki niitä tulee ihan muistakin syistä.
Olenkohan ainoa, mutta en ole koskaan testannut yhdessäkään autossa sen takapenkkiä, puhumattakaan että se olisi ollut joku kriteeri auton ostamiselle. Kolme lasta on tullut kasvatettua ja heidän ollessaan pieniä katsoin kyllä, että autossa on takaovet ja heidän ollessa teinejä ajelin jokuset vuodet farmarilla, että pelikassit yms. mahtuivat heittämällä kyytiin. Aina ne sinne mahtuivat istumaan eikä tullut koskaan mietittyä etteivätkö olisi mahtuneet tai että onko reisitukea tms. riittämiin.

Nyt kun ovat aikuisia, niin koko takapenkki on aika yhdentekevä. Joku siellä joskus satunnaisesti voi istua, mutta kiinnostaisiko minua sen perusteella koeistua tiloja liikkeessä. Eipä kyllä.

Taksikuskina voisin ajatella toisin, mutta muuten olen hämmästellyt mitä kaikkea ihmiset osaavatkaan ottaa huomioon kun potkivat liikkeessä renkaita.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 338
Olenkohan ainoa, mutta en ole koskaan testannut yhdessäkään autossa sen takapenkkiä,...
Tuskin olet (*, jos siis ei itse matkusta takapenkillä, ja siellä ei matkusta muitakaan, tai jos matkustaa, niin ei suuresti kiinnosta heidän olot.


(*
Ei kaikki tarvi takapenkkejä, antavat ehkä olla vain sen äänivaiemmennuksen takia, jotkut ostavat jopa avolavoja, tai pakettiautoja joissa ei ole takapenkkejä lainkaan. tai sitten ihan kaksipaikkaisia HA autoja.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
227
E-Tron 55. Okei, no se olisi varmaan ihan riittävä. Toi E-Tron 50 lupaa WLTP 300 km, että talvella todennäköisesti ei omaan käyttöön riitä toimintamatka, vaikka todellinen 300 km riittäisikin.
E-tron 55 akun brutto 95kWh ja netto 86,5kWh nykyään. Sitä nostettiin hieman joskus softapäivityksellä. Uusi Q8 E-tron 55 on sitten selkeästi suuremmalla akulla varustettu. Vaikka E-tron onkin jo vanhaa tekniikkaa, niin on se silti mm. latausnopeuden osalta edelleen erinomainen. Latauskäyrä on tasainen ja pysyy suurimman osan ajasta 100-150kw välillä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
201
E-tron 55 akun brutto 95kWh ja netto 86,5kWh nykyään. Sitä nostettiin hieman joskus softapäivityksellä. Uusi Q8 E-tron 55 on sitten selkeästi suuremmalla akulla varustettu. Vaikka E-tron onkin jo vanhaa tekniikkaa, niin on se silti mm. latausnopeuden osalta edelleen erinomainen. Latauskäyrä on tasainen ja pysyy suurimman osan ajasta 100-150kw välillä.
Tuo latausnopeus vaikuttaa kyllä hyvältä. Onhan se Ioniq uudempaa tekniikkaa, nopeampi lataus ym. Löysin myös Latausvertailun, missä nämä kyseiset autot ovat. Joku tossa Hyundain sisustassa vaan ärsyttää. Ulkoa se on ihan ok. E-tronissa se on myös hyvää, että sisältä se muistuttaa fossiilisella toimivaa autoa, joka ainakin omaa silmää miellyttää. No seuraillaan miten noi hinnat laskee, että minkälaisia malleja osuu budjettiin, kun vaihto on ajankohtaista.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 273
Ionic5:ssa on kehuttu tuota lasikattoa ja käsittääkseni refresh malliin on parannettu jousitusta jonkin verran. Mutta näiden saaminen käytettynä kyllä sitten kestää, tosin uutena saatavuus kait on sentään jonkin verran parantunut. Myös tietty virran ulosotto on aika jees ominaisuus korealaisissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 269
Ionic5:ssa on kehuttu tuota lasikattoa ja käsittääkseni refresh malliin on parannettu jousitusta jonkin verran.
Riippuu vähän millaista alustaa arvostaa. Vuosimalli 22 ja vanhemmat oli alustaltaan mukavuuspainotteisia, mutta saattoi jättää auton heilumaan heittojen jälkeen ja jotkut kärsivät nypytyksestä. Vuosimalliin 23 jälkeen alusta taas jäykempi kuten Kian sisarmallissa eli ei niin mukava, mutta muut osa-alueet parantuneet.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 616
Takapenkin isot tilat yksi tärkeimmistä kriteeistä autossa ja moni auto saa miinusta siinä, että etupenkin selkänoja on ämpärimuovia.
Ei tule mieleen kyllä mitään autoa, jossa etupenkin selkänoja on jotain muovia? Joku Transportteri ehkä tai joku vahinkovankkuri jossa on olevinaan "tarjoilupöytä" nyt ehkä. Eikös ne yleensä ole nahkaa tai kangasta?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 149
Ei tule mieleen kyllä mitään autoa, jossa etupenkin selkänoja on jotain muovia? Joku Transportteri ehkä tai joku vahinkovankkuri jossa on olevinaan "tarjoilupöytä" nyt ehkä. Eikös ne yleensä ole nahkaa tai kangasta?
Äkkiseltään nyt Tesla, BMW, Audi ja Mersu tulee mieleen. Toki riippunee varustetasoista ja malleista missä laajuudessa esiintyy, mutta löytää noita ihan malliston kärkipäästäkin vielä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 268
Äkkiseltään nyt Tesla, BMW, Audi ja Mersu tulee mieleen. Toki riippunee varustetasoista ja malleista missä laajuudessa esiintyy, mutta löytää noita ihan malliston kärkipäästäkin vielä.
Mahtoiko olla ihan S-mersussa muovia etupenkkien takaosat? Muovissa kiinni näyttö ja tarjotin. Varmaan montaa eri "trimmiä" on tuostakin.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 616
Äkkiseltään nyt Tesla, BMW, Audi ja Mersu tulee mieleen. Toki riippunee varustetasoista ja malleista missä laajuudessa esiintyy, mutta löytää noita ihan malliston kärkipäästäkin vielä.
Okei, ajatellaan asiaa varmaankin hieman eri tavoin. Itse en näe jotain tarjoilupöytää tms. "etupenkin takamatkustajien heikennyksenä", mutta toki on hyvä tietää, että sekin häiritsee. Äkkisltään kun katsoo, niin suurinta osaa autoista saa ilman mitään tuollaisiakin. Itselle kaikki tuollainen on aika haram.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 828
Esimerkiksi bemarin comfort-jakkaroiden takaosa on muovia (ainakin e- ja f-sukupolvet) ja kyseessä on markkinoiden parhaimmistoon kuuluva penkki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Ei tule mieleen kyllä mitään autoa, jossa etupenkin selkänoja on jotain muovia? Joku Transportteri ehkä tai joku vahinkovankkuri jossa on olevinaan "tarjoilupöytä" nyt ehkä. Eikös ne yleensä ole nahkaa tai kangasta?
Onhan niitä. Omasta tiedosta esim bmw i4/M3/M4. i4 lisävarustepenkeissä jotka samat ku oikeiden ämmien vakiopenkkien takaosat ovat sellaista erikoisen tuntuista muovia, lehtitaskukin niistä jostain syystä puuttuu.
Rahalla muuttuu toki hiilikuitu/alcantaraksi se takaosa mutta en kokenut että olisi sen kohtuu suolaisen lisähinnan arvoista ku ei siellä juuri koskaan kukaan istu.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 149
Mahtoiko olla ihan S-mersussa muovia etupenkkien takaosat? Muovissa kiinni näyttö ja tarjotin. Varmaan montaa eri "trimmiä" on tuostakin.
Ei nyt kyllä ole hajuakaan mitä koitat sanoa.
Okei, ajatellaan asiaa varmaankin hieman eri tavoin. Itse en näe jotain tarjoilupöytää tms. "etupenkin takamatkustajien heikennyksenä", mutta toki on hyvä tietää, että sekin häiritsee. Äkkisltään kun katsoo, niin suurinta osaa autoista saa ilman mitään tuollaisiakin. Itselle kaikki tuollainen on aika haram.
En tiedä miten tarjoilupöydät liittyy asiaan, mutta ei omassa Model S kyllä sellaista ole ja tausta on muovia. Mutta sovitaan vain, että ajatellaan eri tavalla, itselle muovi on muovia, mutta joku varmasti ajattelee erilailla.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
923
Mahtoiko olla ihan S-mersussa muovia etupenkkien takaosat? Muovissa kiinni näyttö ja tarjotin. Varmaan montaa eri "trimmiä" on tuostakin.
Mulla olisi sellainen etiäinen, että E:ssä olisi ainakin ollut muovia. Jotenkin muistelen hinkuttaneeni niitä samalla kamalla kuin kojelautaa.. Mitenkään mieleenpainuva "feature" tuo ei selkeästikään ole kuitenkaan ollut, kun en tuota edes varmaksi muista..
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Onko muuten kokemuksia E-Tronin todellisesta toimintamatkasta lähinnä tavella? Kiinnostelis 50 tai 55 quattro, mutta taitaa olla aika suppea toimintamatka. Ja kokemukset noin niin kuin yleensä kiinnostaa. Vois olla semmoinen VAG mihin ehkä uskaltaisin luottaa, kun ei ole TSI-DSG.
On noissakin vissiin ollut aika paljon kalliita ongelmia mitä foorumeilta lueskellut. Itse en uskaltanut ostaa käytettyä takuutonta etronia vaikka tsi:llä ajelenkin.

tuolla oli aiheesta muunmuassa höpisty

suomi foorumiltakin löytyi samoja ongelmia kun jaksaa selata
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Riippuu vähän millaista alustaa arvostaa. Vuosimalli 22 ja vanhemmat oli alustaltaan mukavuuspainotteisia, mutta saattoi jättää auton heilumaan heittojen jälkeen ja jotkut kärsivät nypytyksestä. Vuosimalliin 23 jälkeen alusta taas jäykempi kuten Kian sisarmallissa eli ei niin mukava, mutta muut osa-alueet parantuneet.
Ei tuota 23 alustaa voi kyllä kovaksi vieläkään sanoa. Varsinkaan sen jälkeen, kun korjaa myyjän jäljiltä rengaspaineet...
 
Liittynyt
02.06.2020
Viestejä
59
Kyllä minua ainakin kiinnostaa takatilat. Ja mitä oon kollegoilta kuullut, niin kyllä heitäkin. Ja varmasti monia muitakin. Alkaa taas mennä samanlaiseksi väännöksi, kuin perävaunun vetämisessä tai toimintamatkassa yleensä, joten voitaisko keskittyä asiaan?
Ihmisillä on omat tarpeensa, myös autoille, eikä kaikkea tarviikaan itse ymmärtää.

Onko muuten kokemuksia E-Tronin todellisesta toimintamatkasta lähinnä tavella? Kiinnostelis 50 tai 55 quattro, mutta taitaa olla aika suppea toimintamatka. Ja kokemukset noin niin kuin yleensä kiinnostaa. Vois olla semmoinen VAG mihin ehkä uskaltaisin luottaa, kun ei ole TSI-DSG.
Noin 6kk ollut nyt -22 e-tron 55 sportback s-line. Aika hyvillä varusteilla, mm. B&O, sähköjakkarat, 360 kamera, panoramakatto (ei valtavan suuri, mutta on aukeava kattoluukku), jne.

Olen aivan älyttömän tyytyväinen autoon. Hiljainen, mukava, meille tarpeeksi (liiankin) tilava. Kaikki toiminut moitteettomasti. Lataus 20-80% tosiaan jaksaa pitää sen 150 nopeuden todella hyvin.

Range on mitä on. Kesällä parhaimmillaan päässyt 18-19 kulutukseen, mutta motarilla mennään heti 23-25 lukemilla. Nyt näillä nollan paikkeilla on ollut 29-30.

Lataan kotona, joten tuo ole mikään ongelma. Eikä viime kesän lomareissulla haitannut. Kun kuski, rouva ja koira olivat hoitaneet taukojumpat niin akkuun kertynyt 100-150km lisää rangea. Ei siis mitään 30min lounastaukoja tarvinnut pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
440
Hitsi kun tossa E-Tronissa olisi vähän parempi range. Saattaisi itellekin vaihtua alle, koska muuten erittäin laadukkaan ja kiinnostavan oloinen SUV. Tossa 50-65k hintaluokassa on tosi vähän mitään kiinnostavia, koska kaikki varteen otettavat vaihtoehdot ovat vielä uusia ja siellä 70-100k hintaluokassa kun itse taas mieluummin pysyisin käytetyissä älyttömän arvonaleneman sijasta.

Täällä vastaava tilanne, XC90 tosin vaihtumassa pois vasta alkukeväästä.

Riippu toki millainen XC90 sinulla on ollut, mutta faceliftatut T8:t ovat tiputtaneet arvoaan n. tonnin kuukaudessa, jolloin se ei taida olla niin justiinsa Teslan hinnanalennuksien kanssa. Ajoprofiilista riippuen Volvolle maistuu myös menovesi ihan mukavasti.

Tilalle on tarvetta ja rangelle myös. Ajan säännöllisesti matkoja, jotka tulevat vaatimaan ylimääräisen latauspysähdyksen, mikä polttomoottorilla jäisi väliin. Täytyy vielä tutustua vaihtoehtoihin, mutta olen alustavasti valmis elämään pysähdysten kanssa. Tilan takia on tullut katseltua lähinnä iX:ää ja Enyaqia. Kumpaakaan en ole vielä ajanut. EQE SUV:n ulkonäkö ei miellytä, mutta täytyy harkita. E-tron ei jostain syystä sytytä.

Polestar 3 ja EX90 kiinnostavat myös, mutta ne tulevat saataville vasta myöhemmin. Uudet autot ja lastentaudit niiden kanssa ei myöskään kiinnosta ja kiinakysymyskin on pohdittava.
EQE, EQS, Q8, EV9, iX isommalla akulla...nuo kaikki innostaa, mutta pitäisi vielä odotella hintojen tippumista. E-Tronikin on aika vanhaa tekniikkaa Audin ensimmäisenä EV maasturina. Tuo Q4 on omaan makuun hieman pienehkö.

Aloin kyllä itse kiinnostumaan noista Kiinalaisista. BYD Tang ihan kelvon oloinen, mutta latausnopeus ja range kehno. Tuo jonkun täällä mainitsema Voyah Free on erittäin kiinnostava peli. Milloinkahan Suomeen tulisi Xpeng? Tuo G9 vastaa varustelultaan suunnilleen EQS (+ hieronta myös takapenkeillä), mutta merkittävästi halvempi ja 7v takuu vs. Mersun 2v takuu on aika iso valttikortti. On myös pirusti hienompi.

Vuoden päästä tästä päivästä näyttäisi olevan jo erittäin hyvä EV SUV tilanne markkinoilla.
 
Liittynyt
02.06.2020
Viestejä
59
Hitsi kun tossa E-Tronissa olisi vähän parempi range. Saattaisi itellekin vaihtua alle, koska muuten erittäin laadukkaan ja kiinnostavan oloinen SUV. Tossa 50-65k hintaluokassa on tosi vähän mitään kiinnostavia, koska kaikki varteen otettavat vaihtoehdot ovat vielä uusia ja siellä 70-100k hintaluokassa kun itse taas mieluummin pysyisin käytetyissä älyttömän arvonaleneman sijasta.



EQE, EQS, Q8, EV9, iX isommalla akulla...nuo kaikki innostaa, mutta pitäisi vielä odotella hintojen tippumista. E-Tronikin on aika vanhaa tekniikkaa Audin ensimmäisenä EV maasturina. Tuo Q4 on omaan makuun hieman pienehkö.

Aloin kyllä itse kiinnostumaan noista Kiinalaisista. BYD Tang ihan kelvon oloinen, mutta latausnopeus ja range kehno. Tuo jonkun täällä mainitsema Voyah Free on erittäin kiinnostava peli. Milloinkahan Suomeen tulisi Xpeng? Tuo G9 vastaa varustelultaan suunnilleen EQS (+ hieronta myös takapenkeillä), mutta merkittävästi halvempi ja 7v takuu vs. Mersun 2v takuu on aika iso valttikortti. On myös pirusti hienompi.

Vuoden päästä tästä päivästä näyttäisi olevan jo erittäin hyvä EV SUV tilanne markkinoilla.
Tohon Q4 vs e-Tron (tai uusi versio Q8) niin aivan hullun betaversiolta tuntuu Q4 kun lukee esim Autostadionia. E-Tron lataa nopeammin, softa on luotettavampaa…

Mulla ei mitään ongelmia softan kanssa. Ihmetyttää se jossain mainittu, että myAudi -tiliä ei voisi avata Gmail-osoitteella. Jaa, mulla ollut A4-Q5-e-Tron sama Gmail myAudi -tili.

Jos jaksaa odottaa, niin Audi Q6 saattaa olla aika passeli paketti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
En sitä kovaksi sanonutkaan vaan jäykäksi.
No lähinnä viittasin tuohon, että ei ole niin mukava. Ei tuossa sellaista eroa vanhaan ole, että sillä olisi tosissaan merkitystä. Suuntaan taikka toiseen. Jos vertaa vaikka johonkin sitikan hydractive-jousitukseen mitä pehmeä mukavuus tarkoittaa. (keinunan ohella).
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
Selailin tuossa parkissa, vaimoa odotellessa, sovelluksia mitä autoon saisi ladattua. Ihan on räjähtänyt hanskasta nuo. Oli vaikka minkä näköistä peliä ja vemputinta.

Tervetuloa AAutomotiveen kait...
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
24
Mahtoiko olla ihan S-mersussa muovia etupenkkien takaosat? Muovissa kiinni näyttö ja tarjotin. Varmaan montaa eri "trimmiä" on tuostakin.
Saattoi olla mutta en kyllä edes huomannut kun vuokrattiin nyt viikoksi tämä uusi pitkä S syyslomalle Saksassa. On aivan jäätävän hieno auto ajaa nopeasti myös autobahnalla. Oksat pois.
20231016_094124600_iOS.jpeg

-Jari-
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 531
Käytännössä varmaan nämä.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
En pikaisella etsimisellä listaa löytänyt. Eipä noilla itselle ole mitään käyttöäkään. Spotify on ainut softa minkä olen käynnistänyt. Pitäis huvikseen kokeilla noita nettiradio sovelluksia mitä on useita.
Ihan näppärä on mielestäni ainakin carplayssä oleva pysäköintisovellus, sieltä klikkaa vaan pysäköinnin alkaneeksi ja loppuu itestään ku lähtee ajelemaan eikä tartte puhelimella säätää mitään. Ihan kätevä jos joutuu maksullista kadunvarsipysäköintiä harrastamaan useinkin.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
Ihan näppärä on mielestäni ainakin carplayssä oleva pysäköintisovellus, sieltä klikkaa vaan pysäköinnin alkaneeksi ja loppuu itestään ku lähtee ajelemaan eikä tartte puhelimella säätää mitään. Ihan kätevä jos joutuu maksullista kadunvarsipysäköintiä harrastamaan useinkin.
Nojuu tuo kuulostaa ihan järkevältä. Tosin itse parkkeeraan pysäköintihalliin ehkä 2 kertaa kuussa niin sama vilauttaa korttia maksupäätteellä. Jos joutuis useamman kerran viikkoon niin varmaan hommaisin asiakkuuden ja sais laskun kotiin.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 273
Itse käytän lähinnä Moovy sovellusta puhelimessa (helsinki-vantaa), mutta eipä sitä tarvitse edes käynnistää että en sitten tiedä miksi sen autoon haluaisin. Tietty nämä easyparkit ja parkmanit voisivat olla jees, mutta ehkä ennemmin käynnistän ne itse ilman automatiikkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Itse käytän lähinnä Moovy sovellusta puhelimessa (helsinki-vantaa), mutta eipä sitä tarvitse edes käynnistää että en sitten tiedä miksi sen autoon haluaisin. Tietty nämä easyparkit ja parkmanit voisivat olla jees, mutta ehkä ennemmin käynnistän ne itse ilman automatiikkaa.
Joo tottakai lentokentän tai muiden hallien kamerajutut on erihomma mutta kadunvarteen ku jättää ni on vähän pakko jotain kautta laittaa pysäköinti päälle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
677
Selailin tuossa parkissa, vaimoa odotellessa, sovelluksia mitä autoon saisi ladattua. Ihan on räjähtänyt hanskasta nuo. Oli vaikka minkä näköistä peliä ja vemputinta.

Tervetuloa AAutomotiveen kait...
Heräsi kiinnostus, että mikä auto kyseessä ja mistä sovelluksia saa? Itselläni tesla..
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 338
Pari pimintaa.
Kertovat että perustuu GM (D2XX) ja SAIC kimppa rakenteeseen, GM alustan tähtihetkeksi mainitaan 2015 Astra K, joka tuon aikaiseksi ajo-ominaisuuksiltaan varsin hyvä :)

IS.FI sanoi:
Niinpä MG5 onkin ajo-ominaisuuksiltaan taattua tavaraa. Erityisiä puutteita ei tarvitse pelätä, mutta mitään kovin jännittävää ei myöskään ole kerrottavana.
Artikkellin pää painoa oli 250km mökkimatka, ja kehuivat että se sujui ilman "välitankkausta", vaikka puolet motaria, ja keskinopeus huomattavan korkea, yli 80km/h, perilla viidennes akun varauksesta jäljellä.

Mökkiläisilla mainittiin että autoon saa myös vetokoukun, mutta varoitettiin 500kg suurimmasta vetomassasta , että ehkä vain polkypyörien kuljattamiseen. (koska mökki kärryläiset jostain painorajoista välittäneet ?)
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 338
Itse käytän lähinnä Moovy sovellusta puhelimessa (helsinki-vantaa), mutta eipä sitä tarvitse edes käynnistää että en sitten tiedä miksi sen autoon haluaisin. Tietty nämä easyparkit ja parkmanit voisivat olla jees, mutta ehkä ennemmin käynnistän ne itse ilman automatiikkaa.
Kukin tarpeen mukaan.

Parkki sovelluksissa on omat mutkansa jos useita autoja, ja tai useita käyttäjiä.

Autokohtainen sovellus (tili) mahdollistaa sen autokohtaisen "palvelun". Henkilökohtainen (puhelin) sovellus, käyttäjäkohtaisen.

Jos tarve vain "henkilökohtaiselle", niin enemmäkin käyttöliittymä juttuja, ja ehkä juuri sitä oman puhelimen palvelua haluaa käyttää, joilloin voi sen parkki"luvan"- veloituksen hoitaa ajoissa, vs parkkiin ja luurin näpräämien (Pysäköintivalton ketju, missä kunnallinen valvonta kirjoittaa lapun kun kuski vielä arpoo automaatilla appien kanssa)
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
Muijakaveri ihastui ko. ajoneuvoon, kun lauantaina käytiin koeajamassa ja kieltämättä nelivetona on kyllä hauska kampe. Tarkoitus oli tässä vielä käydä ID.5 ja MY ajamassa ja näiden pohjalta tehdä sitten päätös.
Ei ole kyllä puoleen vuoteen ollut mitään valittamista. Kaikki toimii hyvin. Etupenkeissä saisi hitunen olla lisää sivuttaistukea, vaikka tuo ei mikään mutkaohjus olekaan. Muuten kyllä saa säädöt kohdalleen hyvin.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Muijakaveri ihastui ko. ajoneuvoon, kun lauantaina käytiin koeajamassa ja kieltämättä nelivetona on kyllä hauska kampe. Tarkoitus oli tässä vielä käydä ID.5 ja MY ajamassa ja näiden pohjalta tehdä sitten päätös.
Eikös tuo hieman Volvon sisällä EX30:n kanssa kilpaile?
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
Eikös tuo hieman Volvon sisällä EX30:n kanssa kilpaile?
On tuo selkeästi pienempi tuo EX30. Oisko ihan stetson vakiolla pituuseroa 20-30cm, mikä kyllä näkyy sisätiloissa.

edit. EX 423cm pitkä, XC 443cm. Tavaratilaa Volvo ilmoittaa omilla sivuillaan lähes 2 kertaa enemmän XC:n hyväksi. Eli kyllä tuo EX on aika pikkuinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
On tuo selkeästi pienempi tuo EX30. Oisko ihan stetson vakiolla pituuseroa 20-30cm, mikä kyllä näkyy sisätiloissa.
Ei suoraan tuolla suhteella tosin veikkaisin sisätilojen suhteen. Akselivälissä eroa on kuitenkin vain 5cm ja EX30 on rakenteeltaan modernimpi.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 353
C40 on ihan kivan näkönen ja pätevä ajaa, jos selviää henkisesti siitä keskellä olevasta Doro-käyttöjärjestelmästä vanhuksille ja kykenee jotenkin moraalisesti selittämään itselleen Kiina-auton ostamisen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
86
Eilen pistettiin nimi paperiin uudesta Hyundai Konasta. Vaimo ei tykännyt BYD Atto3:n fiiliksestä kuskin paikalla ja kyllä Kona oli molempien mielestä myös huomattavasti mukavampi ajettava ja hiljaisempi. Hiukan paremmat takaluukun säilytystilat kyllä myös puhuivat puolestaan lapsiperheellä. Ja itse tykkään kun on kahdet renkaat nyt 17” vanteilla Atto3:n 18” sijaan.

Miinukselle jäädään luvatun rangen (420 vs 377 WLTP kun pienemmällä akulla Kona) sekä tietenkin ostohinnan suhteen. Lisäksi Atto3:ssa kattoluukku, jos se on dealbreaker jollekin.

Muutama viikko kärvistelyä tiedossa, auto sentään jo Hangossa eli pääsee kohta ajelemaan.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
170
C40 on ihan kivan näkönen ja pätevä ajaa, jos selviää henkisesti siitä keskellä olevasta Doro-käyttöjärjestelmästä vanhuksille ja kykenee jotenkin moraalisesti selittämään itselleen Kiina-auton ostamisen.
Nettiautossa on myynnissä 101 kpl C40. Huomattavan iso osa hyvin vähän ajettuja mutta ei ajamattomia. Olisiko laitettu EX30:stä tilaukseen..
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
C40 on ihan kivan näkönen ja pätevä ajaa, jos selviää henkisesti siitä keskellä olevasta Doro-käyttöjärjestelmästä vanhuksille ja kykenee jotenkin moraalisesti selittämään itselleen Kiina-auton ostamisen.
C40 taidetaan valmistaa tosin Belgiassa, ei Kiinassa. Miksei sua koskaan näy vinkumassa Kiinasta Tesla-threadissa, vaan siellä ihannoit asiaa? Eikö se oikeasti olekaan niin merkittävää, jos Musk antaa peppua Xi:lle, mutta muilla autonvalmistajilla se on mahdottoman suuri ongelma?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 948
Viestejä
4 297 498
Jäsenet
71 735
Uusin jäsen
Mesimeloni

Hinta.fi

Ylös Bottom