- Liittynyt
- 28.12.2018
- Viestejä
- 631
^Voisiko johtua siitä että Tesla ei ole kiinalainen, vaikka heillä on toki tehdas kiinassa. Mutta tietojeni mukaan design ei ole kiinalaista. Kun taas nuo muut mainitut ovat kiinalaisia tai kinkkiomistuksessa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^Voisiko johtua siitä että Tesla ei ole kiinalainen, vaikka heillä on toki tehdas kiinassa. Mutta tietojeni mukaan design ei ole kiinalaista. Kun taas nuo muut mainitut ovat kiinalaisia tai kinkkiomistuksessa...
^Voisiko johtua siitä että Tesla ei ole kiinalainen, vaikka heillä on toki tehdas kiinassa. Mutta tietojeni mukaan design ei ole kiinalaista. Kun taas nuo muut mainitut ovat kiinalaisia tai kinkkiomistuksessa...
Onko tämä kärjistävä heitto, vai ihan faktaa?Tesla on niin kiinni Kiinassa, että firma menee konkurssiin sinä päivänä kun Kiina haluaisi ottaa Shanghain tehtaan itselleen.
Ei sillä, kumpi on pahempi, kiinalainen auto vai valmistaja, jonka omistaja tahtoo polkea naisten oikeuksia länsimaissa?
Allaoleva video taas antaa kuvan että Teslaa kohdellaan Kiinassa pikemminkin negatiivisesti. Mahdollisesti koska pelätään/oletetaan Teslan sentry-kameroita yms. käytettävän USA:n vakoiluun.Tesla on ainoa läntinen autonvalmistaja joka saa toimia Kiinassa ilman kiinalaisen yrityksen kanssa tehtyä yhteisyritystä. Tämä pitäisi kertoa jo tarpeeksi minkälainen ote ja yhteys siellä on.
Ei liity ketjuun, mutta Musk on taas vaatimassa kavereineen kaupankäynnin aloittamista Venäjän kanssa ja pakotteiden poistamista. Tietty samalla uhkailee Xn poistamista EU:sta vastauksena EU:n vaatimuksiin venäläispropagandan ja feikkitiedon levittämisen hallinnan sijaan.
Tesla on ainoa läntinen autonvalmistaja joka saa toimia Kiinassa ilman kiinalaisen yrityksen kanssa tehtyä yhteisyritystä. Tämä pitäisi kertoa jo tarpeeksi minkälainen ote ja yhteys siellä on.
Musk sitä paitsi on vain sanonut äänestäneensä aiemmin demokraatteja ja nyt rebuja. Mikään ei takaa, ettei valehtele tästä (Ekassa, tokassa tai molemmissa) kuten monesta muustakin asiasta.
Autot tulevat Teslan tapauksessa Kiinasta yhtä lailla, joten varsinkin C40 tapauksessa en näkisi kiinayhteyden olevan ainakaan merkittävämpi.
Mitä yleisesti sähköautoihin tulee, niin kiinapainotus on monella valmistajalla aika kova mutta yhtä kaikki yhteisyritykset ja vain akkujen saaminen sieltä (noiden kautta) on mielestäni pienempi paha (nämä Minit yms.) kuin suoraan toimiminen heidän piikkiin.
Teslan omistus ei ole Kiinassa. Volvon on. Teslalla on Wikipedian mukaan 16 tuotantolaitosta, joista kaksi on Kiinassa. Kaikki muut on Usassa, Kanadassa ja Euroopassa. Vain osa autoista tehdään Kiinassa, myöskin Suomen autoista. Itse en ostaisi Kiinassa tehtyä Teslaa, eikä se ole pakollista. Aika hassua sanoa, että on vastaava Kiina-painotus.
Itse ei voi päättää valmistusmaata, jos uuden tilaa. Eli Model Y on joko saksassa tai kiinassa tehty.Itse en ostaisi Kiinassa tehtyä Teslaa, eikä se ole pakollista. Aika hassua sanoa, että on vastaava Kiina-painotus.
Onko tämä kärjistävä heitto, vai ihan faktaa?
Siis miksi menisi siitä konkurssiin ?
Vähän taas OT: Kerran aiemmin jo olen kysellyt tässä threadissa mistä tämä Musk-viha kumpuaa, mutta silloin jäi vastaus saamatta. Tämä naisten oikeuksien polkeminen on kuitenkin uusi juttu ja 2s googlaus ei paljastanut mitään asiaan liittyvää, niin haluatko avata vähän?
Itse en ostaisi Kiinassa tehtyä Teslaa, eikä se ole pakollista. Aika hassua sanoa, että on vastaava Kiina-painotus.
Eli ei tee konkurssia heti, mutta yhtiön markkina-arvo kärsii. Tulee taloudellisia haasteita, vaikeuksia toimittaa tilauksia ja menee aikaa lisätä tuotanto muualla.Kun valmistajan tuotannosta 32% katoaisi, sekä pääomaa, niin mitä veikkaat yritykselle käyvän? Niin rahoitusmarkkinoilla, kuin myös itse liiketoiminnan kannalta? Teslalla voi olla vaikka 16 tehdasta, mutta yksi niistä on reippaasti isompi kuin muut, nimittäin Shanghai.
Jos tämä menee kovasti Muskiin henkilönä, niin hänestä oma nimikko ketju ja siellä kai voi postata tarkemmin mitä vihjailee.Kun rahoittaa instansseja, joiden mielestä naisilla ei ole oikeutta omaan kroppaansa, ...
Jos tämä menee kovasti Muskiin henkilönä, niin hänestä oma nimikko ketju ja siellä kai voi postata tarkemmin mitä vihjailee.
C40 on ihan kivan näkönen ja pätevä ajaa, jos selviää henkisesti siitä keskellä olevasta Doro-käyttöjärjestelmästä vanhuksille ja kykenee jotenkin moraalisesti selittämään itselleen Kiina-auton ostamisen.
Tuossa Kiina ketjun linkkiEikö yhtälailla nämä Kiina viittaukset voisi siirtää Kiina keskusteluihin? Siitähän tämäkin keskustelu lähti, kaksinaamaisuudesta sähköauton ostossa.
Kun rahoittaa instansseja, joiden mielestä naisilla ei ole oikeutta omaan kroppaansa, niin mitä mielestäsi se sinun mielestäsi kuvaa (ja kyllä, kyseessä on republikaaneihin liittyvää sekoilua)? Kun antaa heille vielä näkyvyyttä lisää, niin onko sekin vielä hyvä asia mielestäsi? Vai onko se vain "no ei tällä niin väliä, ei se oikeesti, hei pojat, oikeesti" ?
Teoilla on merkitystä, vaikkei ehkä sinulle.
Ilmeisesti jos valitsee Quicksilverin tai Midnight Cherry Redin värin saa varmuudella Made in Germany Y:yn.Itse ei voi päättää valmistusmaata, jos uuden tilaa. Eli Model Y on joko saksassa tai kiinassa tehty.
Liittyykö tuo iänikuiseen kiistelyyn vapaasta abortista vai mihin? Ehkä Musk sitten ajattelee että Baby Lives Matter tai jotain, eikä kyse ole vain ja ainoastaan "naisen oikeudesta kehoonsa", ikäänkuin abortissa ei olisi mistään muusta kyse.Kun rahoittaa instansseja, joiden mielestä naisilla ei ole oikeutta omaan kroppaansa, niin mitä mielestäsi se sinun mielestäsi kuvaa (ja kyllä, kyseessä on republikaaneihin liittyvää sekoilua)?
Onko uusi Kona jo myymälöissä ihmeteltävissä? Täällä pohdintaa alustavasti välillä Seal, uusi Model 3 ja uusi Kona.Eilen pistettiin nimi paperiin uudesta Hyundai Konasta. Vaimo ei tykännyt BYD Atto3:n fiiliksestä kuskin paikalla ja kyllä Kona oli molempien mielestä myös huomattavasti mukavampi ajettava ja hiljaisempi. Hiukan paremmat takaluukun säilytystilat kyllä myös puhuivat puolestaan lapsiperheellä. Ja itse tykkään kun on kahdet renkaat nyt 17” vanteilla Atto3:n 18” sijaan.
Miinukselle jäädään luvatun rangen (420 vs 377 WLTP kun pienemmällä akulla Kona) sekä tietenkin ostohinnan suhteen. Lisäksi Atto3:ssa kattoluukku, jos se on dealbreaker jollekin.
Muutama viikko kärvistelyä tiedossa, auto sentään jo Hangossa eli pääsee kohta ajelemaan.
Aivan totta (Teslan kohdalla siis). Nuo on vaan samalla kaikkein kalleimmat värit, kun lisähinta on jopa 3000€-3200€. Esim sininen olisi "vain" 1600€ lisähintaa.Ilmeisesti jos valitsee Quicksilverin tai Midnight Cherry Redin värin saa varmuudella Made in Germany Y:yn.
Onko uusi Kona jo myymälöissä ihmeteltävissä? Täällä pohdintaa alustavasti välillä Seal, uusi Model 3 ja uusi Kona.
Täällä vähän samat suunnitelmat, mutta ID.5. käytiin ajelemassa aiemmin mainittu C40, mutta rajautuu lopulta tilojen vuoksi pois kisasta. Enyaq olisi omaan mieleen houkuttavampi, mutta jakoi taloudessa voimakkaasti mielipiteitä…Onko jotain mitä pitäis tiedää näistä VW ID.4 malleista ? Katellaan ns. kakkosautoa talouteen (kuitenkin kelvollista)..
Saksassa Pure ID.4 näyttää olevan 27-33k jotain 20 000km ajetut. Suomessa 33 000e tyyliin ja kilsoja vähintään 50k..
Onko jotain mitä pitäis tiedää näistä VW ID.4 malleista ? Katellaan ns. kakkosautoa talouteen (kuitenkin kelvollista)..
Saksassa Pure ID.4 näyttää olevan 27-33k jotain 20 000km ajetut. Suomessa 33 000e tyyliin ja kilsoja vähintään 50k..
Oiskohan tuossa ID.4:ssa kotiintuomisen paikka? Miten lie Ruotsin ID.4 sähköautomarkkinat?
--
Ja kakkosautoon riittäisi tollanen about 200km talvirange; kakkosautoa joutaa kyllä sitten latailemaan.. Oon käyny koejaaa ton ID.4, oli ihan ok, ei ihmeellinen, mut välttäis. Bensa-autoa kateltiin kakkosautoksi alunperin, mut webastolliset Octaviat ja sen sellaset alkaa sen 18 000e-22000e maksaa, ja jos sähköllä sais päivittäiskulua vähän pienemmäksi, niin siitä olis etua.
Onko jotain mitä pitäis tiedää näistä VW ID.4 malleista ? Katellaan ns. kakkosautoa talouteen (kuitenkin kelvollista)..
Saksassa Pure ID.4 näyttää olevan 27-33k jotain 20 000km ajetut. Suomessa 33 000e tyyliin ja kilsoja vähintään 50k..
Oiskohan tuossa ID.4:ssa kotiintuomisen paikka? Miten lie Ruotsin ID.4 sähköautomarkkinat?
--
Ja kakkosautoon riittäisi tollanen about 200km talvirange; kakkosautoa joutaa kyllä sitten latailemaan.. Oon käyny koejaaa ton ID.4, oli ihan ok, ei ihmeellinen, mut välttäis. Bensa-autoa kateltiin kakkosautoksi alunperin, mut webastolliset Octaviat ja sen sellaset alkaa sen 18 000e-22000e maksaa, ja jos sähköllä sais päivittäiskulua vähän pienemmäksi, niin siitä olis etua.
Näitä myös seuraillut ja nyt hinnat nousseet viime kesästä 2-4k€. Tuosta kyseisestä autosta puuttu vakionopeudensäädin, joten se kannattaa aina varmistaa. Noita on jostain syystä pystynyt tilaamaan ilman vakkaria. Vaikka omassa käytössä ei haittaisi, niin jälleenmyyntiä se vaikeuttaa.
Omassa haussa on filtterinä ilmalämpöpumppu, joka tuo talvella sen 20-50km lisää rangea ja sitten tuo vakionopeudensäädin. Tosiaan kannattaa huomioida, että 52kWh ja 77kWh akkujen hintaero on niin pieni, että melkein kannattaa ottaa tuo isommalla akulla.
Näitä myös seuraillut ja nyt hinnat nousseet viime kesästä 2-4k€. Tuosta kyseisestä autosta puuttu vakionopeudensäädin, joten se kannattaa aina varmistaa. Noita on jostain syystä pystynyt tilaamaan ilman vakkaria. Vaikka omassa käytössä ei haittaisi, niin jälleenmyyntiä se vaikeuttaa.
Omassa haussa on filtterinä ilmalämpöpumppu, joka tuo talvella sen 20-50km lisää rangea ja sitten tuo vakionopeudensäädin. Tosiaan kannattaa huomioida, että 52kWh ja 77kWh akkujen hintaero on niin pieni, että melkein kannattaa ottaa tuo isommalla akulla.
Samaa on nähty ihan muissakin kulkuneuvoissa.Näin Eurooppa on häviämässä sähköautokilpailun: Valmistajat ovat vähätelleet Teslaa ja kiinalaisia merkkejä, sanoo asiantuntija
Tänä vuonna liki joka kymmenes Euroopassa myyty sähköauto on kiinalainen. Tutkijan mukaan Euroopan autoteollisuudesta uhkaa hävitä satoja tuhansia työpaikkoja.yle.fi
Oltiinko tätä jo käsitelty täällä? Aika karua kyllä euroopalle ja saksan autoherruudelle.
Ikäväähän tuo on ja tavallaan myös käyttäjien vika kun juoksevat hinnan perässsä ja luopuvat sähköisen voimalinjan vuoksi paljosta muusta. Auto on muutakin kuin voimalinja. Tilanne tietysti korjantuu ajan kanssa kun sähköinen voimalinja halpenee ja on taas varaa palauttaa muut asiat entiselleen. Olen edelleen sitä mieltä että kaiken maailman sähkökipoista maksetaan pöyristyttäviä summia.
Enkä kiinalaisten kanssa on edessä sama tie kuin Skodalla aikanaan. Itäauton leimaa sai pitkään kantaa mutta pikku hijaa siitä tuli hyväksytty merkki kansan syvissä riveissä. Asia oli vielä paljolti ikäpolvikysymys. Vanhampi väki leimasi itäautoksi, kun taas nuorempi polvi ei tiennyt historiaa ja sen myötä ei ollut historina taakkana.
Jonkin sortin "kauppasodaksi" tää vielä mene kiinalaisten kanssa. Tulleja nostellan puolin toisin protektionismin varjolla.
Mistä kaikesta pitää luopua sähköautossa vrt. polttis? Kyllähän tää on hauskaa kun noin 10v autoja valmistanut merkki osaa tehdä asiat paremmin kuin legacy valmistajat.Ikäväähän tuo on ja tavallaan myös käyttäjien vika kun juoksevat hinnan perässsä ja luopuvat sähköisen voimalinjan vuoksi paljosta muusta. Auto on muutakin kuin voimalinja. Tilanne tietysti korjantuu ajan kanssa kun sähköinen voimalinja halpenee ja on taas varaa palauttaa muut asiat entiselleen. Olen edelleen sitä mieltä että kaiken maailman sähkökipoista maksetaan pöyristyttäviä summia.
Enkä kiinalaisten kanssa on edessä sama tie kuin Skodalla aikanaan. Itäauton leimaa sai pitkään kantaa mutta pikku hijaa siitä tuli hyväksytty merkki kansan syvissä riveissä. Asia oli vielä paljolti ikäpolvikysymys. Vanhampi väki leimasi itäautoksi, kun taas nuorempi polvi ei tiennyt historiaa ja sen myötä ei ollut historina taakkana.
Jonkin sortin "kauppasodaksi" tää vielä mene kiinalaisten kanssa. Tulleja nostellan puolin toisin protektionismin varjolla.
Mitkä asiat? Rajoittunut softa? Puutteelliset ominaisuudet?Mistä kaikesta pitää luopua sähköautossa vrt. polttis? Kyllähän tää on hauskaa kun noin 10v autoja valmistanut merkki osaa tehdä asiat paremmin kuin legacy valmistajat.
Sen adaptiivisen vakkarin saa kyllä asetuksista sellaiseksi ettei se koskaan muuta asetusnopeutta itsekseen, aivan toimiva vehje on.Travel Assist avustimista sitten taas voi olla myös montaa mieltä. Silloin kun toimii niin on kuulemma hyvä, mutta harmillisen usein nappailee olemattomia nopeusrajoituksia käyttöön ja kiihdyttelee/jarruttelee sitten niiden mukaan, fabo ja foorumikeskustelujen mukaan. Tässä mielessä perusvakkari on "luotettavampi" kun ei itsestään tee mitään.
Tarpeeksi vanhaksi kuin elää niin muistot Coltista, Lancerista , Carismasta ja Galantista ovat vahvat. Ja tietty se Pajero ja Space wagon.Kuka täällä pystyy esimerkiksi mainitsemaan googlettelematta muita Mitsubishin perhemalleja?
Osaako ?Mistä kaikesta pitää luopua sähköautossa vrt. polttis? Kyllähän tää on hauskaa kun noin 10v autoja valmistanut merkki osaa tehdä asiat paremmin kuin legacy valmistajat.
Vähän samat mietteet näiden merkkien kanssa. BYD Seal vaikuttaa asialliselta tuotteelta ja jos tunnetyhjiössä ajoneuvoa ostaisi, niin mikäs siinä tuollaisella huristellessa ja jos asennoituu vielä siten, että tukkaan voi tulla jälleenmyytäessä, niin eikait siinä.Itse en "sähköautonyyppänä" omaa minkäänlaista kammoa BYD:jä ym. kohtaan. Ainoa konkreettinen pelko on jälleenmyyntiarvon säilyminen mutta jos hinnoittelu on aggressiivista ja tuote pitää valmistajan lupaamat ominaisuudet niin arkiautossa riittää minulle. Voisin hyvin ajella BYD:n kaltaisella kotterolla, jos aggressiivisen markkinoinnin kautta esimerkiksi akkutakuu olisi 160tkm/10v ja auton takuu 7v/150tkm.
Softa ja päivitykset, sentry, superit, kännykkä appi, akun lämmitys?Mitkä asiat? Rajoittunut softa? Puutteelliset ominaisuudet?
CarPlay/Android Auto edellä.Softa ja päivitykset, sentry, superit, kännykkä appi, akun lämmitys?
Onko esim. VW ID3:ssa nämä kaikki jo?CarPlay/Android Auto edellä.
Sentry, BMWlla on ainakin jotain vastaavaa.
Lataus ABC ja K-lataus.
Kännykkä App ehkä polle lähinnä.
Akun lämmityksessä tullut muillekin tämä ja myös erillinen nappi.
Onko kokemusta teslan huolto-organisaatiosta? Itsellä vaan positiivista. Tesla ei sitten ole yhtäkuin Suomi, se että Suomen teslaosasto ei osaa hoitaa hommaansa ei tarkoita ettäkö ulkomailla huoltopalvelut ei pelaa. Ulkolämpötila kyllä näkyy kaikissa tesloissa. Se että onko hyvä lämpödatan tulla uudessa kolmosessa jostain forecalta tai ilmatieteenlaitokselta voidaan olla erimieltä.Osaako ?
No jos teslaan viittaat, No viimeksi vaikka ulkolämpömittari Vilkkuviikset, mittaristo, käytettävyys yms. Saati sitten huolto-organisaatio ja asiakaspalvelu. Meitä kun on moneeen junaan ja odotukset erinlaiset. Helvetinmoinen halpuuttaminen menee Teslalla överiksi. Monille voi olla ok, mutta ei uppoa minulle, vanha tervaskanto kun olen.
Nämä on kyllä niin tottumiskysymyksiä. Omat autoni ovat 30 - 40 vuotta vanhoja mutta ainoa syy miksi Tesla ärsyttäisi ostaa on se että saa lukea että se pomppaa katsastuksesta todella usein ja se ongelma johtuu mitoitusvirheestä. Teslassa itselleni yksi mieluisempia asioita on se että ei ole huoto-ohjelmaa.No jos teslaan viittaat, No viimeksi vaikka ulkolämpömittari Vilkkuviikset, mittaristo, käytettävyys yms. Saati sitten huolto-organisaatio ja asiakaspalvelu. Meitä kun on moneeen junaan ja odotukset erinlaiset. Helvetinmoinen halpuuttaminen menee Teslalla överiksi. Monille voi olla ok, mutta ei uppoa minulle, vanha tervaskanto kun olen.
Tämähän suomalaissia autoilijoita lohduttaa.Tesla ei sitten ole yhtäkuin Suomi, se että Suomen teslaosasto ei osaa hoitaa hommaansa ei tarkoita ettäkö ulkomailla huoltopalvelut ei pelaa.
No jos lukee näitä kokemuksia, niin kaikki ei ole aina mennyt ihan putkeen. Lisäksi huolto organisaatio on hyvin, hyvin pieni. Lisäksi pienet asiat, kuten se, että Vetokujalla tunkkaillan itse talvirenkaita alle juuri ostettuun autoon, on jotain sellaista mitä ei uskoisi ikinä todeksi.Onko kokemusta teslan huolto-organisaatiosta? Itsellä vaan positiivista.
Hyvä esimerkki californialaiten ajatuksenjuoksusta. Ei auton mittarista ole tarkoitus seurata jotain yleissäätä, vaan säätä(lämpötilaa) juuri siinä pistessä missä auto on. Sehän sen lämpömittarin perinmäinen tarkoitus on ollut aina. Toki californiassa on loppujen lopuksi ihan sama näkyykö autossa jokin yleissää vai tilanne auton sijainnissa. Ei paljoa väliä onko lukema 25C vai 30C.Se että onko hyvä lämpödatan tulla uudessa kolmosessa jostain forecalta tai ilmatieteenlaitokselta voidaan olla erimieltä.
Tarkennuksena, moottorin ja voimansiirron huolto ohjelmaa. Mutta ne jarrut (nesteet ). Niitä kyllä pitää huoltaa siinä missä muitakin autoja.Teslassa itselleni yksi mieluisempia asioita on se että ei ole huoto-ohjelmaa.