- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 224
Hyvältä vaikuttaa tämä ID7
Tässä on paljon hyvää. Hipaisunapit näyttää olevan tosin ratissa .
Hyvältä vaikuttaa tämä ID7
En ole noilla uusilla volkkareilla ajanut niin onko ne hipaisukytkimet ajatuksenakin huono vai onko toteutus vaan huono?Tässä on paljon hyvää. Hipaisunapit näyttää olevan tosin ratissa .
Ajatuksena huono ja toteutuksena vielä huonompi.En ole noilla uusilla volkkareilla ajanut niin onko ne hipaisukytkimet ajatuksenakin huono vai onko toteutus vaan huono?
En ymmärtänyt kysymystä. Miksei saisi, jos pystyy esittämään laskelmat lataukseen käytetystä sähköstä? Tietysti vähän haastavaa jos on pörssisähkösopimus.onko joku yrittäjä jolla firman auto täyssähkö saanut kotilataukset firman piikkiin?
Noi näyttää aika samalta kuin mun uudessa Audissa. Tottuu parissa päivässä, mutta silti vanha rulla oli ainakin minusta parempi.En ole noilla uusilla volkkareilla ajanut niin onko ne hipaisukytkimet ajatuksenakin huono vai onko toteutus vaan huono?
Tästä juuri jostain luin koskien työsuhdeautoja.onko joku yrittäjä jolla firman auto täyssähkö saanut kotilataukset firman piikkiin?
Sähkön saa aina laskuttaa firmalta todellisen kulun mukaan, oli sitten minkälainen sopimus tahansa. Mitattava ja todennettava joo ja se mahdollisesti muuttuva hinta tekee tuosta haastavan, mutta ei mahdotonta. VerojuristiTästä juuri jostain luin koskien työsuhdeautoja.
Sen kotilatauksen saa laskuttaa firmalta, mutta ei saa peria enempää kuin mitä itse maksaa, joka on sinänsä helppoa jos ladatun sähkön mittaa ja on kiinteähintainen sähkö.
Jos on esim pörssisähkö, niin saa laskuttaa enintään laskutuskauden matalimman hinnan mukaan!! Ei esim keskihinnan tms, joka kuulosta aika hurjalta, koska lähes jokaiselle kuullehan sattuu noita 0,xx snt/kwh hintoja pörssisähköön. Jos kulutuksen mittaa tuntikohtaisesti, niin en näe millä perusteella se todellinen hinta ei kävisi perusteeksi.
En tiedä onko allaoleva lähinnä klikkiotsikko, vai onko kiinalaisilla sähköautoilla jokin kohonnut riski palaa poroksi?Vaihteeksi sähköauto palanut. Vaihteeksi todellakin, sillä edellinen oli 2019. Tällä kertaa tosin palo ei alkanut akusta, eikä akku edes syttynyt tuleen...
Uusi täyssähköauto paloi Lopella – katso, millaiseen kuntoon auto meni
Palavaa sähköautoa sammuttamaan lähti viisi Kanta-Hämeen pelastuslaitoksen yksikköä. Vähempi olisi kuitenkin riittänyt.www.mtvuutiset.fi
Miten polestar 2:nen muuttuu parissa vuodessa 15-vuotta vanhaksi corollaksi? En ole siis ajanut kumpaakaan.Tuleeko oikeasti yllätyksenä, että Kiinassa tehdään halvalla ja nopeasti paskaa? Komea on kuori, mutta Polestar 2 sen näytti et pari vuotta käytössä ja fiilis on kuin 15v Corollassa.
Mitä tarkoitat tällä? Miten se muuttuu?Tuleeko oikeasti yllätyksenä, että Kiinassa tehdään halvalla ja nopeasti paskaa? Komea on kuori, mutta Polestar 2 sen näytti et pari vuotta käytössä ja fiilis on kuin 15v Corollassa.
No siis eihän tuollaista pienempää kiinaelektroniikkaa ostaenkaan ne juurikaan pala. Itsekin kun olen ostanut, niin ennemmin ne lahoavat kahdessa vuodessa (lakkaavat toimimasta joko osittain tai kokonaan) tai sitten muutamalla testikerralla antavat vähän kipinää ja lakkaavat toimimasta (savun hajua vai tulla tai sitten ei). Osa sitten on jo alunperin tehty juuri ja juuri toimiviksi, eli esim. niistä läpimenevä virta on hyvin pieni (tai komponenttien vastustus iso).Ei niita nyt silti ihan solkenaan pala koska en ole Pekingissa nahnyt 6 vuoteen yhtakaan palanutta autoa. En edes sahkomopoa vaikka niiden vasta pitaisikin olla yksia palopommeja. En sano etteiko niita palaisia mutta kylla se harvinaista taytyy olla.
Auton pää se ikävämpi ongelma on, pistäisin säältä suojaan jos suinkin mahdollista. Toisaalta jos ostat laturin jossa on 7 m tms johto, niin auton saanee kytkettyä oli se miten päin tahansa.Mites tollanen Teslan tai no muunkin sähköauton lataus? Olis autokatos tulossa ja harmikseen "väärälle puolelle", eli avoin puoli tulis ns. etuperin katokseen ajaen vasemmalle puolelle (sään armoille osin). Kestääkö laturi tuollaisessa autokatoksen tolpassa vuosikaudet vuodenajasta riippumatta ja voiko siitä ladata autoa yhtä kätevästi? Parempi varmasti ois, että ois ns. autokatoksen umpiseinällä se laturi, mutta entä avoseinä/tolppa - onko ongelmia luvassa?
Vai pitääkö vaan suosiolla peruuttaa auto katokseen?
Vakuutushan sen korvaa olettaen, että sähköautossa on kasko. Vahinkohan tuo on siinä missä vaikka auton peruuttaminen seinään.Ketjua luin viimeks viime vuonna joskus, joten en tiedä onko asiaa käsitelty.
Mitenkäs jos ajaa sähköauton "karille", eli kunnon pohjakosketus missä akut tai suojat ottaa vähän kipeää - eikä mene leimasta läpi kun ne uudet katsastussäännöt vähän tarkempia. Korvaako vakuutus tunaroinnin vai meneekö akunvaihto omaan piikkiin tai auto paaliin?
Tietenkin joo, ajattelin vähän suppeasti. Tuli vaan mieleen kun tuttava otti kontaktia Leafilla mökkitiellä kiven kanssa eikä kumpikaan ole nähnyt auton pohjaa, että mitähän seuraavaksi.Vakuutushan sen korvaa olettaen, että sähköautossa on kasko. Vahinkohan tuo on siinä missä vaikka auton peruuttaminen seinään.
Etköhän ihan jo tuossa boldatussa vastannut kysymykseen? Polttomoottoriauton osto uutena tässä tilanteessa on varsinkin hukkaan heitettyä rahaa ja säilyy rasitteena vuosikausia. Toki, jos heitetään romukoppaan ilmastotavoitteet, niin sitten nämä tuet tuntuvat turhilta. Huvittavaa tämä nykyinen vasemmistolta opittu kielenkäyttö, "tukea" = vähän vähemmän veroa.Spotissa haastatellut maahantuoja ja asiantuntija vaativat, että valtion tulisi rahallisesti tukea sähköautojen ostajia, jotta Suomi pysyisi mukana ilmastomuutoksen vastaisessa taistelussa.
En henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi valtion pitäisi tukea uusien henkilöautojen ostajia, kun samaan aikaan valtio joutuu ottamaan 7-9 miljardia euroa velkaa joka vuosi.
Mita nyt Saksan touhuja katsellut niin se tuki hakattaisiin synteettisten polttoaineden kehittamiseen. Jos kotimarkkinoita haluaisi tukea niin pitaa huoli etteivat muut maanosat saa monopolia akkujen valmistukseen. Itse naen ainoana voittavana ratkaisuna sen missa ihmiset voivat "tankata" auton kotonaan.Hankintatuki ainoastaan Euroopassa valmistettuihin ajoneuvoihin olisi paikallaan kotimarkkinoiden tukemista ajatellen. Yksi tapa myös rajoittaa kiinalaisten tunkua markkinoille.
Ollaan sitouduttu sopimuksiin joissa luvataan leikata co2 paastoja. Laskivat jossain kohtaa etta sahkoautojen tuki oli edullinen tapa leikata co2 paastoja.Sähköautojen tuilla ei ole yhtään mitään tekemistä ilmastotavoitteiden kanssa, unohtakaa tämä vale heti, puhdasoppista lobbausta jossa automyyjät ajattalevat vain omia lompakoitaan.
Kuka laski? Linkkejä? En usko sekuntiakaan tähän.Ollaan sitouduttu sopimuksiin joissa luvataan leikata co2 paastoja. Laskivat jossain kohtaa etta sahkoautojen tuki oli edullinen tapa leikata co2 paastoja.
Itse nakisin Suurimman ongelman olevan nyt sen etta ihmiset joidenka pysakointi on kadunvarsipysakointia on hankala ladata autoaan. Olettaisin etta tallaisia ihmisia on paljon ja heille ei ole oikein muuta toivoa kuin odottaa infran tukevan kadunvarsi lataamista. Eli laittaisin tukirahoja kadunvarsipysakoinnin latauksen tukemiseen. Voin olla silti taysin vaarassakin kun ajattelen taman ongelman laajuutta.Ennemminkin voisi käyttää nekin rahat esim halvempaan käyttöveroon tms etuun sähköautoille. Kannustaisi varmaan enemmän ostamaan sähköauton polttomoottoriauton sijaan. Tai jotain vastaavaa etua siitä että ajaa sähköllä.
Tämä tosiaan on ongelma kyllä. Kuinkahan monta autoa on henkilöillä kotka asuvat kaupungeissa ja käyttävät kadunvarsipysäköintiä? Varmaan hyvinkin monta.Itse nakisin Suurimman ongelman olevan nyt sen etta ihmiset joidenka pysakointi on kadunvarsipysakointia on hankala ladata autoaan. Olettaisin etta tallaisia ihmisia on paljon ja heille ei ole oikein muuta toivoa kuin odottaa infran tukevan kadunvarsi lataamista. Eli laittaisin tukirahoja kadunvarsipysakoinnin latauksen tukemiseen. Voin olla silti taysin vaarassakin kun ajattelen taman ongelman laajuutta.
Ei suomessa silti nytkaan paa-asiallisesti osteta alle 30t autoja. Mita nyt nopeasti katselen niin reippaasti yli puolet on kalliimpia. Jos nyt sahkarin hinnaksi mieltaa 50te luokan niin sanoisin etta padot murtuvat kun hinta osuu 40t kohdalle.ei tokikaan ole EV:t siinäkään kovin nopea ratkaisu ellei kiina ala vyöryttämään noin 30k€ hintaisia tänne.
Luulisi etta Lontoon mallikin sovellettuna toimisi kovin hyvin suomessa. Ei se tolpan tarvitse olla erityisen pieni ja nakymaton tai mitenkaan hullun suuri.Käytännössä tuossa on vaan ongelmana, että miten laturin saisi niin että se toimisi myös talvella(että lumet saataisiin lähistöltä siis pois) ja miten ne saadaan säilymään ehjänä ettei lumiaura vie tolppaa mennessään.
Juu se on totta. Jos 100% myydyista autoista olisi sahkoisia niin vasta 13 vuoden paasta olisi puolet autokannasta sahkoisia. Toisaalta heittaisin lonkka-arvion etta 0-6 vuotialla autoilla ajetaan ne kilometrit ja sen jalkeen ne siirtyvat ihmisille jotka tarvitsvat autoa paljon vahemman,Siinä on otettava huomioon se, että uusien myynti on olematonta. Sitten kun siitä 30, 40 tai 50 autosta tulee 1-3v kuluttua vaihtoauto alkaa sähköistymä; siihen menee vielä tovi tukienkin kanssa saati ilman niitä.
Foliohattuilla?? Mitä ihmettä?Hammer, ihan vapaasti saat foliohattuilla, mutta joko sähköautot korvaa polttikset ja täten pysytään niissä sopimustavoitteissa, mitkä meidän ah niin ihanat vihervasemmistot ja kepu ovat menneet ilman mitään siirtymäaikoja lukitsemaan tai saamme entistä kalliimpaa polttoainetta pyrkimyksenä vähentää (lopettaa) bensa-autoilu.
Niitä käytettyjä on Eurooppa täynnä muutaman vuoden päästä, jo nyt tänne roudataan Saksasta käytettyjä sähkiksiä.Siinä on otettava huomioon se, että uusien myynti on olematonta. Sitten kun siitä 30, 40 tai 50 autosta tulee 1-3v kuluttua vaihtoauto alkaa sähköistymä; siihen menee vielä tovi tukienkin kanssa saati ilman niitä.
Uskon, että hinta on ongelma jossain määrin. Sähköauton käyttökustannukset ovat kovin pienet, joten käytön verotusta ei liene tarve alentaa. Itse näen, että jos sähköautoilua kompensoidaan, tulee se keskittää pieniin ja edullisiin autoihin (esim. max. 30-35k€ hankintaraja), kun suurin osa suomalaisista ei oikeasti tarvitse yli 40-50 kWh akkua 95% ajoista. En tosin kannata tätäkään tukea. Toinen ja parempi tapa on ajaa latausinfraa sisään. Siihen keinoja on jo nykyinen Energiaviraston tukimekanismi ja EU:n tuleva FIT55 säätely....
Tällä hetkellä ongelmana on autojen saatavuus, ei hinta, jokainen sähköauto joka tuotetaan myydään kyllä jossain päin maailmaa. Se että verorahoista tuetaan 50k hintaisia autoja on väärin niin monella tasolla ja se ei auta ilmastoa yhtään.
...
Ainakin kerran taytyy vaihtaa Suomessa akku ennenkuin on loppuun ajettu.koko elinkaarensa ajan. Ja Suomessa se on varmasti pitkä.
Tämähän nyt on täysin paikkaansapitämätön väite. Suuri osa suomalaisista ei ostaisi sähköautoa, vaikka se olisi halvempi kuin vastaava polttis.ympäristöjutut autoilussa hoituu siinä sivussa huomaamatta, koska ei kukaan muutenkaan osta polttista jos saatavilla on sähköauto suht samaan hintaan.
Eroamme niin paljon Norjalaisista?Tämähän nyt on täysin paikkaansapitämätön väite. Suuri osa suomalaisista ei ostaisi sähköautoa, vaikka se olisi halvempi kuin vastaava polttis.
Miten se liittyy tähän?Eroamme niin paljon Norjalaisista?
Suurin osa Norjalaisista ostaa sahkoautoja ja heilla on ihan samat ongelmat. Ainoa ero on se etta Norjassa sahkoauto on halvempi kuin bensa-auto.Miten se liittyy tähän?