Samaa mieltä, haluisin ihan tavalliset avoimet mekaaniset kahvat vaikka kulutus ehkä promillen nousisikin. Renault Zoessa sellaiset taitaa ollakin... EDIT. Tosin ne takaovien kolmiomaiset ovenkahvat ovat kyllä tosi LOL, vaikka mekaaniset ovatkin. No, ovat sentään toimineet ok tähän asti, mutta turhan hassut silti...
Tätä samaa taisin ihmetellä aiemmissa keskusteluissa joissa kovasti pohdittiin sähköautojen latausluukkujen problematiikkaa, kuinka estää lumen pääsy sen sisään latauksen aikana yms., kuulemma jotkut rakentavat pieniä telttoja latausluukkujen päälle sadesuojaksi tai jotain.
Ihmettelin tuota kovasti kun en ole koskaan kokenut tuota minkäänlaiseksi ongelmaksi. Jos Zoen latausluukun sisään jotain lunta vähän pääsisi, mitä sitten? Ei se siellä mitään aiheuta, ja jos sen nyt haluaa sieltä sipaista pois, helposti sekin onnistuu.
Myöhemmin tuli mieleeni että ai niin joo monessa muussa sähkärissä on kovin erilainen, moottoroitu ohut latausluukku... Zoessa kun se on sellainen aika jykevä möhkäle joka vain pompsahtaa jousella auki kun painaa avausnappia, ja sen takana on vielä erillinen pienempi jousitettu ja saranoitu suojaluukku joka on tiiviisti latausreikien edessä, ja joka avataan erikseen sen jälkeen kun ulompi luukku on ensin avattu.
Ilmeisesti monissa hienommissa sähköautoissa ei ole tuollaista tuplaluukkusysteemiä, vaan yksi automaattisesti moottorilla avautuva ohut luukku, jonka takana latauspistorasia odottaa silkosen avoimena latauspistoolin tunkemista reikiin. Jos niissä sitten lumi onkin hirmuinen ongelma, mistä minä sitä tiedän.