Mahdolliset suunnitteluviat nyt on vähän eri juttu, kuin se kantava peruslogiikka, että osia vähentämällä ja rakennetta yksinkertaistamalla saadaan lähtökohtaisesti parannettua myös luotettavuutta. Lisäksi, superbottlella ei ole mitään tekemistä nykyisen lämpöpumppujärjestelmän kanssa, jossa niitä hajoamisia on ollut joissain yksilöissä.Toki, mutta nyt erona on tullut valitettavasti:
vikaantuu joskus monen vuoden päästä yksi letku, joku käy vaihtaa -> vikaantuu koko yksikkö joka talvi, ja koko yksikkö pitää vaihtaa
Onhan se hienommin integroitu, mutta kuluttajallehan tärkeämpää on se, että se toimii ja sen voi korjata. Nyt nämä kaksi asiaa ei ole oikein osunut. Suurin etuhan integroinnista on Teslalle valmistuskustannusten kautta, kuluttajalle tuosta ei nyt ihan hirveästi kyllä etua ole ollut.
Minä Teslan omistajana näen, että integroinnista on ollut tähän mennessä minulle hyötyä. Näiden ansiosta autosta löytyy tavara- ja matkustustilaa runsaasti enemmän kuin saman kokoluokan polttomottorivastineeseessa. Tilaahan tuolla on ennen kaikkea saatu, luotettavuus näkyy sitten pidemmällä ajalla.
Jos aihe yhtään kiinnostaa, niin suosittelen katsomaan vaikka tämän videon ja miettimään, että kummassa ratkaisussa on enemmän mahdollisia vikapaikkoja.