- Liittynyt
- 19.02.2024
- Viestejä
- 308
Mikäköhän tuossa oikein oli tuo juttu, että soitti poliisille varastettuaan auton ja sitten hillitön takaa-ajo? Teon motiivi "henkilökohtaiset syyt".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän se mikään hillitön tai ylipäänsä kaikilla määritelmillä varsinainen takaa-ajo ole, jos poliisi tavoittelee ajoneuvoa mutta ei pääse ollenkaan kantaan. Tuon edeltävän uutisen mukaanhan poliisit eivät moottoritien toista ajorataa vastaan tulleen kohdattuaan tavoittaneet kohdeajoneuvoa. Siis kovan vauhdin takia eivät ehtineet perään ennen kuin rysähti. Siinähän joutuu yleensä kääntämään liittymän kautta, mikä kestää ihan toivottoman pitkään etenkin talvella. Samoin talvella on liittymää käyttämättä huoltoaukoista harvemmin mahdollista pujahtaa, jos niitä sattuisi olemaan eikä usein ole.Mikäköhän tuossa oikein oli tuo juttu, että soitti poliisille varastettuaan auton ja sitten hillitön takaa-ajo?
Käsittääkseni "henkilökohtaiset syyt" tarkoittavat lähinnä sitä, ettei ole esimerkiksi rahallista motiivia. Jos taustalla on vaikkapa sekava itsetuhoisuus ja raivo, niin syyt ovat hyvinkin henkilökohtaisia, siis epäillyn pään sisällä. Tässähän on kaikesta päätellen nimikkeenä tappo eikä törkeä kuolemantuottamus siksi, että tahallisuuden asteen epäillään menevän tahallisuuden puolelle. Mihin tämä päättely perustuu, saanemme tietää oikeudenkäynnissä. Tähän voisi viitata vaikka jo se ettei yhtään hidastanut, tai toisaalta puhelimessa uhotut jutut.Teon motiivi "henkilökohtaiset syyt".
Mainoskuvia, niin niitä kai saa jakaa,Xiaomilla on näköjään osattu tehä ihan nätin näkönen sähköauto :O kuvissa ainaki todella nätti omaan silmään. Jännä että järestään nuo sähköautot on jotai SUV/tila-automallisia ja kamalan rumia.
Xiaomi SU7 electric sedan will go on sale on March 28
Xiaomi prepares to shake up the electric car market with the official launch of the tech-centric SU7 sedan on March 28th.www.arenaev.com
Paitsi tuo keskikonsolin näyttö...
Jos sietää ylinopeuden alamäissä, niin ei tuo sitten ihan paha ole jos vain ylämäissä hyytyy ja alamäissä vähän ryntää, oletan siis että loivemmissa nousuissa ei ala hiippuu ja normi motari osuuksissa +/- 2-3 rajoissa. pysyy.Tehoa on, eCVT aski löytyy joten kyse on ohjelmoinnista. Ajat vakkari asetettuna 90kmh ja tulee ylämäki, auto vain ei nosta kierroksia/anna tarpeeksi kaasua ja vauhti putoaa. Annat hiukan lisäapuja omalla jalalla niin menee aivan nätisti. Tai jos napautat vaikka 10kmh lisää vakkariin niin lähtee samantien kiihdyttämään tavoitenopeuteen. Luulen itse että ovat ohjelmoineet tuon tehtaalla säästämään bensaa noin. Antavat hiukan hyytyä ylämäissä ja ottaa vauhtia alamäissä säästäen polttoainetta. Ja on ollut nyt omassa ajossa kahdessa huollossa ja olen pyytänyt päivittämään kaiken mahdollisen ja olen maininnut kyseisestä asiasta vielä erikseen.
(Ylläoleva siis takapakkia käyttökelvoton kommentista, en tuollaista säästäjää ilman mahdollisuutta pois kytkeä kelpuuttaisi)
Jos sietää ylinopeuden alamäissä, niin ei tuo sitten ihan paha ole jos vain ylämäissä hyytyy ja alamäissä vähän ryntää, oletan siis että loivemmissa nousuissa ei ala hiippuu ja normi motari osuuksissa +/- 2-3 rajoissa. pysyy.Tehoa on, eCVT aski löytyy joten kyse on ohjelmoinnista. Ajat vakkari asetettuna 90kmh ja tulee ylämäki, auto vain ei nosta kierroksia/anna tarpeeksi kaasua ja vauhti putoaa. Annat hiukan lisäapuja omalla jalalla niin menee aivan nätisti. Tai jos napautat vaikka 10kmh lisää vakkariin niin lähtee samantien kiihdyttämään tavoitenopeuteen. Luulen itse että ovat ohjelmoineet tuon tehtaalla säästämään bensaa noin. Antavat hiukan hyytyä ylämäissä ja ottaa vauhtia alamäissä säästäen polttoainetta. Ja on ollut nyt omassa ajossa kahdessa huollossa ja olen pyytänyt päivittämään kaiken mahdollisen ja olen maininnut kyseisestä asiasta vielä erikseen.
(Ylläoleva siis takapakkia käyttökelvoton kommentista, en tuollaista säästäjää ilman mahdollisuutta pois kytkeä kelpuuttaisi)
Ei se ylinopeus alamäessä... mutta se saatanan piippaus ja vinkuna että ajat ylinopeutta . Ja loivissa nousuissa putoaa myös joskus, joskus ei. Ja kuten mainitsit tuon päälle kytkemisen, jos tuon saisi valittua niin tuohan olisi ihan mahtavaa. Ei tyhmää säätöä tai häsäystä vaan valitset moden ja sillä selvä.
Itse olen kaikissa aiemmissa vetänyt vakkarin siihen varoitusrajalle ja ei ole tarvinnut puuttua sen toimintaan (GPS nopeus näkyvissä aina jossain joten tiedän miten tarkka voi olla) muuta kuin parissa vanhemmassa autossa mitkä eivät osanneet jarruttaa alamäissä ja nopeus on suurin sallittu+varoitusraja GPS:n mukaan. Turhauttaa tuo että tiedän auton kykenevän siihen, mutta nähtävästi koodattu toimimaan "ekologisesti".Mikä ärsyttää autoilijoista ketjusta.
Eka lainaus mistä puhe.
Kuvittelen, säädän vakari 5 pykälää alle halutunkorkeimmat, ja sitten ajellaan suurin osa -5km/h välillä -10km/h joskus ihan sitä mitä haluankin.
Moni vetää vakkarin juuri sille rajalle mitä ei halua ylittää , esim puuttumiskynnys, tai korkein salittu ja haluaisi sillä myös liikkua
Tätä trendiä olen pelännyt.....BMW sai aikanaan näpeillen tästä, nyt yrittää Audi. Nämä kuukausimaksulliset varusteet tulevet hiton kalliiksi jos auto on tarkoitus pitää pidempään. Mielenkiintoista nähdä hinnoittelua.
Niin, AA / Appleplay tukihan on siinä luurissa ja päivitykset tulee siihen. Autossa on vain rajapinta tuolle.Sinänsä hyvä jos tuolla valmistaja takaa Android Auto / Apple Car Play päivitykset pidemmäksi aikaa.
Vanhaan jonkinlainen vakuutus, vähän kuin tuulilaisvakuutus, sillä erolla että ilman maksamista ei saa käyttää.Itse ottaisin vaikka penkinlämmittimet mielelläni palveluna jos ne voisi tilata kuukaudeksi kerrallaan (käytännössä se 4-5kk vuodessa) ja jos menevät rikki niin valmistaja tietty korjaa kun kerran palveluna myyvät.
Valmistaja maksimoi tuoton, hyödyttää autonostajia jotka eivät käytä kyseistä ominaisuutta. Valmistaja ynnää että tarvittavat komponentit kannattaa asentaa kaikkiin autoihin, ja ne jotka tarvitsee maksavat siitä sen verran tukevasti että homma kannattaa, voidaan kilpailla edullisemmalla lähtöhinnalla.Toteutuksestahan noi pitkälle ovat kiinni ovatko vain puhdasta rahastusta ja/tai voiko niistä seuraava omistaja hyötyä jotenkin.
Akkuvakuutus ?Sähköautojen tullessa on pakkokin koittaa keksiä jotain tällaisia kuukausimaksullisia ominaisuuksia, kun perinteinen huoltotoiminta muuttaa muotoaan ja vähenee kyllä väkisinkin sähköautojen yleistyess.
Sähköautojen tullessa on pakkokin koittaa keksiä jotain vaihtoehtoisia tulonlähteitä, kun perinteinen huoltotoiminta muuttaa muotoaan ja vähenee kyllä väkisinkin sähköautojen yleistyessä.
Auton jälleenmyyntiarvolle, optio on puute, mutta mahdollisuus. miten hyvin sitten näkyy hinnassa, Suomessa talvivarusteet joista joutuisi maksamaan vuosimaksua, niin jos vieressä vaihtari jossa ne mukana....
Veikkaan, että BMW veti homman jäihin osittain juuri tästä syystä. Penkinlämmittimen ohjaus olisi ollut naurettavan helppo ohittaa, teki sen sitten softalla tai ihan karusti jälkiasenteisella ohjaimella. Audi sentään koittaa nyt reittiä, jossa tilattavanJotenkin voisi olettaa, että tuollainen penkinlämmitin on suht helppo hakkeroida päälle ilman mitään tilausta. Mitään laitontahan tuossa ei ole, jos vain omaa, penkinlämmittimen sisältävää, autoasi räpläät. Varmaan pätee muihinkin fyysisiin laitteisiin autossa. Auton ostanuthan omistaa sen lämmittimen, oli se päällä tai ei.
Tätä trendiä olen pelännyt.....BMW sai aikanaan näpeillen tästä, nyt yrittää Audi. Nämä kuukausimaksulliset varusteet tulevet hiton kalliiksi jos auto on tarkoitus pitää pidempään. Mielenkiintoista nähdä hinnoittelua.
Autojen varusteet kuukausimaksullisiksi: Android Auto, Apple Car Play, kaukovaloavustin, kaksialueilmastointi, vakionopeudensäädin...
Audi on kertonut ryhtyvänsä veloittamaan joistain autojensa lisävarusteista kuukausittaista maksua. Tilauspohjaiset lisävarusteet tulevat ensimmäisenä tarjolle alemman keskikokoluokan A3:seen.www.iltalehti.fi
Onko oma johtopäätelmä vai faktaa ? Functions on demend on tosiaan ollut jo kauan, mutta hyvin rajoitetusti, mutta onko tässä kyse ihan samasta asiasta. Jos edelleen voi valita ett äostaako suoraan tai "vuokraa", niin tämä on hyvä juttu. Tuosta uutisesta saa van sellaisen käsityksen että siirrytään pelkästään vuokraamaan ominaisuuksia.Audilla ollut tuo jo vaikka kuinka kauan, nyt saa vaan lisää repertuaaria tuohon. On taas niin väärin tehty tuo uutinen kun vaan voi tehdä. Voit ostaa car playn tai adaptoituvan cruisen ihan normisti uuteen autoon ja mitään kk-maksuja ei ole. Tuo functions on demand on sitä varten että jos jälkikäteen harmittaa että et ostanut vaikka matriiseja niin voit ne jälkikäteen hommata.. Eihän tuo muuta tuo kuin joustavuutta, saattaa olla että joku lisävaruste (vaikka adaptiivinen cruise) on liian kallis, mutta voit hommata sen yhdeksi kuukaudeksi kun lähdet Norjaan katsomaan vuonoja.
Onko oma johtopäätelmä vai faktaa ? Functions on demend on tosiaan ollut jo kauan, mutta hyvin rajoitetusti, mutta onko tässä kyse ihan samasta asiasta. Jos edelleen voi valita ett äostaako suoraan tai "vuokraa", niin tämä on hyvä juttu. Tuosta uutisesta saa van sellaisen käsityksen että siirrytään pelkästään vuokraamaan ominaisuuksia.
Tätä trendiä olen pelännyt.....BMW sai aikanaan näpeillen tästä, nyt yrittää Audi. Nämä kuukausimaksulliset varusteet tulevet hiton kalliiksi jos auto on tarkoitus pitää pidempään. Mielenkiintoista nähdä hinnoittelua.
Autojen varusteet kuukausimaksullisiksi: Android Auto, Apple Car Play, kaukovaloavustin, kaksialueilmastointi, vakionopeudensäädin...
Audi on kertonut ryhtyvänsä veloittamaan joistain autojensa lisävarusteista kuukausittaista maksua. Tilauspohjaiset lisävarusteet tulevat ensimmäisenä tarjolle alemman keskikokoluokan A3:seen.www.iltalehti.fi
Kiva nähdä kun Audi ampuu itseään jalkaan.
BMW yritti tilauspalveluita ja sai negatiivisen vastaanoton. MB lopettaa autoista tilauspalveluita "3g-verkon alasajon takia", asiakkaat eivät sitäkään kiittele.
Mielenkiinnolla odotan, miten palvelu yritetään toteuttaa. Harmittaisi vanhempaa autoa ostettaessa, kun kaikki lisävarusteiden rauta on autossa olemassa, mutta mitään mahdollisuutta niiden käyttöönottoon ei ole esimerkiksi 6 vuoden jälkeen.
Jos tutka on maskista rikki, saanko silti tilata autoon adaptiivisen vakkarin? Jos en, niin annetaanko tilata edes carplay?
Iltalehden lähteenä käytetty artikkeli:
Audi A3 Buyers Have To Subscribe To Use Basic Car Features (Update)
Ei ehkä suoranaisesti mutta esimerkiksi mercedes on päättänyt laittaa kampoihin ettei niitä kukaan vaihtaisi. Vai olikohan se viimeisin käänne niin, että niitä kyllä omalla kustannuksellaan saa vaihtaa mutta etäpalveluja ei kuitenkaan enää voi jatkossa ostaa autoihin joissa on alunperin ollut 3G-moduuli joten siitä moduulin vaihdosta ei ole mitään hyötyä: Mercedes Me / muut verkkoyhteyttä käyttävät palvelut ja 3G:n alasajo - Sivu 7 -Onko tosiaan 50-100 t€ autot sunniteltu niin idioottimaisesti ettei niihin voi vaihtaa/päivittää 3G,4G,5G ja xG modulia kuten esim läppäriin/PC voi vaihtaa?
Syytäkin ottaa vakavasti. Noin merkittävän vian pääseminen myyntiin asti kertoo karua kieltä valmistajan testauksesta ja laadunvalvonnasta. Kahden vetävän pyörän puuttuminen jos jää huomaamatta, saattaa löytyä vielä jotain pienempiäkin mokia.BYD otti tuon ilmeisen vakavasti tuon neliveto ongelman, kun näköjään insinöörit lentäneet tiheästi.
Hyvä heille ja asiakkaille.
On tosiaan,Onko tosiaan 50-100 t€ autot sunniteltu niin idioottimaisesti ettei niihin voi vaihtaa/päivittää 3G,4G,5G ja xG modulia kuten esim läppäriin/PC voi vaihtaa?
Oletko varmistanut että luukun saranoinnin ja kaasujousien geometria yleensäkään mahdollistaa tuota? Jos tuo jossain luukussa toimiikin, niin samalla luukun sulkemisesta tulee huomattavasti hankalampaa.Onko kukaan jälkiasentanut takaluukkuun avausmekanismiin kaasujousia jotta takaluukku avautuu "itse" auki. Nyt siis luukkua pitää avittaa jonkun matkaa että avautuisi kokonaan. Kyseessä hatchback luukku.
Mukavuuden halua ja helppoutta haen kun joskus kädet täynnä ostoksia.
Tällaista jousta ajattelin.
Jouset luukkujen automaattiseen avaamiseen
Jouset luukkujen automaattiseen avaamiseen. Suuri valikoima laatujousia. Myymme sekä yksityishenkilöille että yrityksille | Verkkokauppa ✓www.jouset.com
Itse en yrittäisi, saavutetut hyödyt melko pienet ja muutoksen onnistuminen vähän niin ja näin.
Onkos sinulla nyt se Hyundai? Kumma juttu jos ei nouse ylös itsestään.Onko kukaan jälkiasentanut takaluukkuun avausmekanismiin kaasujousia jotta takaluukku avautuu "itse" auki. Nyt siis luukkua pitää avittaa jonkun matkaa että avautuisi kokonaan. Kyseessä hatchback luukku.
Mukavuuden halua ja helppoutta haen kun joskus kädet täynnä ostoksia.
Tällaista jousta ajattelin.
Jouset luukkujen automaattiseen avaamiseen
Jouset luukkujen automaattiseen avaamiseen. Suuri valikoima laatujousia. Myymme sekä yksityishenkilöille että yrityksille | Verkkokauppa ✓www.jouset.com
Jep, Hyundai ionic. Ainakaan tässä se luukku ei nouse itsestään. Siitä avauspainikkeesta pitää antaa pieni vauhti että luukku nousee ylös.Onkos sinulla nyt se Hyundai? Kumma juttu jos ei nouse ylös itsestään.
Jos kumpaankin myydään samalla värikoodilla c5a korjauskynää niin silloin ne värit on samat. Värikoodi ratkaisee ei se mitä nimeä milloinkin käytetään. Valmistajat saattavat käyttää samasta maalisävystä eri nimeä riippuen missä sitä myyvät. Jos kävelet automaalikauppaan ja pyydät c5a värikoodilla maalia saat tuota frozen pure grey maalia.Onko täällä BMW-tietäjiä paikalla? Tuossa Suomen konfiguraattorissa kun BMW:n 4-sarjalaista pyörittelin, niin siellä on valittavana väri "Frozen Pure Grey II". Ja Saksan sivuilla kun 4-sarjalaisen faceliftiä kattelee, niin siellä on tarjolla väri "Frozen Pure Grey", eli ilman tuota II lopussa. Onko nämä erilaiset värit, vai ihan sama?
Joo mutta eihän tämä vastaa kysymykseen jos värikoodia ei ole mistään nähtävissä tästä II -versiosta?Jos kumpaankin myydään samalla värikoodilla c5a korjauskynää niin silloin ne värit on samat. Värikoodi ratkaisee ei se mitä nimeä milloinkin käytetään. Valmistajat saattavat käyttää samasta maalisävystä eri nimeä riippuen missä sitä myyvät. Jos kävelet automaalikauppaan ja pyydät c5a värikoodilla maalia saat tuota frozen pure grey maalia.
C5A värikoodilla myytiin kumpaankin frozen pure grey väriin sopivaa maalikynää. Siitä voi päätellä, että eiköhän ne ole samat värit.Joo mutta eihän tämä vastaa kysymykseen jos värikoodia ei ole mistään nähtävissä tästä II -versiosta?
Varmaan tulee joskus, mutta jos nyt on joku esituotantovaihe menossa, niin mahtaako varaosaluetteloissakaan olla vielä korjauskyniä tarjolla.
Mikä auto on niin harvinainen että siitä tunnistaa käyttäjän Suomen mittakaavassa?