Yleistä keskustelua autoista

Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
 
Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
No eipä kuulunut vaan nimenomaan tuossa pakitustilanteessa ja tietyin speksein.
Se menee niille vielä hoitoon, joten pyydän tarkistamaan ne jarrut samalla.
Edit: kun vaihtavat kuitenki renkaat, niin voivat samalla kattoa. Tai jos ei voi niin jo on kummallista touhua.
 
Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.

Olisko siellä satulat jumissa? Minkä ikäinen auto nimimerkillä @KAREK ?
 
Jarrut on kulutusosia enkä laskisi jarrupalojen tai levyjen vaihtoa korjaamiseksi vaan normaaliksi huolloksi.
Liike voinee osallistua kuluihin, mutta tuskin 100% osuudelta, sillä ajoneuvo tulee parempaan kuntoon kuin voisi ikä ja kilometri huomioiden olettaa, jos alle vaihdetaan uutta palikkaa.
 
Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
Tuo jarrujen kesto johtuu autosta.

Mulla paku jossa takajarrut kestävät 50-60tkm. Eikä siis yksittäinen sarja, vaan nyt 5. kierros menossa. Ilmeisestikin jarrut ovat jotenkin väärin toteutettu kun noin taajaan menevät, mutta ei niissä sinänsä toiminnallisesti ongelmaa ole.
 
Jarrut on kulutusosia enkä laskisi jarrupalojen tai levyjen vaihtoa korjaamiseksi vaan normaaliksi huolloksi.
Liike voinee osallistua kuluihin, mutta tuskin 100% osuudelta, sillä ajoneuvo tulee parempaan kuntoon kuin voisi ikä ja kilometri huomioiden olettaa, jos alle vaihdetaan uutta palikkaa.
Se keskeisin pointti tässä lienee se, että jos ne on loppu, niin miksei se käynyt ilmi.

Sinällään ne palat ja levyt ei niin hunajaa maksa, etteikö niihin voisi osallistua, kun sitä ajoaikaa tulee samalla lisää.
Työ on toisen mokoman, mutta joka on taas ns. heidän pussiin ellen sitte "joudu" viemään toisaalle.

Mutta katellaan nyt mitä tuumaavat ja löytävätkö ongelman...
 
Vähän erikoinen tilanne, jos 65 tkm ajetussa autossa olisi palat loppu. Jos autoa ei ole tutkittu, niin ei sille myyjälle kannata kertoa kuin oireista, eikä omista epäilyistä. Jos paloissa ei olisi pintaa lainkaan, niin se kirskunta olisi kuulunut jo koeajolla. Ei ne viikossa mene sellaiseen kuntoon, että alkavat ääntää.
Työntömitalla otin mitan levyn pinnasta palan takapintaan ja näytti 11mm.
Kaipa tuolla on vielä pintaa, kun edellisen kulkineen uudet palat oli noin 14mm per pala.

Toki se sisempi pala vois olla kaput, kun en sitä päässyt mittomaan ilman renkaan irrotusta, mutta tuskin sekään.

Joku siellä kuitenkin ahistaa.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.

Sama huomio. En sitten tiedä minkälainen algoritmilottokone noita matka-aikoja arpoo.

Toisaalta lyhytkin kusipaussi venyy herkästi vartin mittaiseksi, varsinkin jos ei ole sooloreissusta kyse. Lisäksi tietyöt ja muut hankalasti ennakoitavat tapahtumat kasvattavat toteumaa.
 
Riippuu varmastikin mistä mihin tuo reittisuunnitelma on tehty. Kesäaikaan se aika-arvio pitää aika hyvin kutinsa, jos ei ylimääräisiä pysähtele matkalla. En osaa sanoa, missä määrin maps osaa huomioida mm. talvinopeusrajoitukset yms, jotka kuitenkin pidemmillä siirtymillä näkyvät jo matka-ajassa. Tietyöt yms muut pidemmät pysäytykset se ei ainakaan huomioi.
 
Ainakin noihin arvioihin on hyvä laskea ihan reippaasti lisää päälle, jos haluaa olla perillä johonkin tiettyyn aikaan mennessä.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.

Mielestäni nimenomaan pitkillä matkoilla ennuste on pessimistinen, ainakin kesäisin. Toki tähän kokemukseen vaikuttaa varmaan sekin, millaisia teitä ajelee - joillakin reiteillä on enemmän liikennettä, enemmän rekkoja, vähemmän ohitusmahdollisuuksia, huonompi tie...

Kaupunkiajo on se, missä ennuste voi heittää. 20 minuutin matkasta voi nopeasti tulla 25 minuutin matka, jos joutuu pysähtymään useampiin punaisiin liikennevaloihin ja istumaan koko syklin niissä. Toisaalta jos valot on myötäiset, niin voi päästä minuutin-pari allekin.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nuo google mapsin arvioimat matka-ajat on ainakin pidemmille matkoille aika optimistisia? Ehkä sitten ajan itse vain liian hitaasti, mutta tuntuu siltä että noihin aikoihin on aika vaikea päästä jos on vähänkään jotain hidastetta esim. rekkaa tiellä. Vaatisi sen, että loput ajasta sitten painelee ylinopeutta, siltä ainakin itsestä tuntuu.
Ainakin tuolla Keski-Euroopassa pyöriessä Mapsin arviot ovat pitäneet hyvinkin paikkansa. Sanoisin, että enemmänkin pessimistisiä. Toki eihän se ota kusitaukoja yms. huomioon. Mutta aika hyvin tuohon uskaltaa nykyisin luottaa. Kotimaassa vähemmän käyttänyt pidemmillä matkoilla. Lyhyillä siirtymillä jo muutama rekka tai liikennevallot saattaa tehdä suurta eroa arvioon.
 
Samat kokemukset. Jos vedetään vaikka TRE-Levi tai TRE-Sodankylä tmv. pidempi reissu, on se mennyt nopeammin kuin googlen arpoma matka-aika. Taas PK seudulla aika usein tuntuu tekevän tiukkaa vaikka ajaisi reippaastikin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 442
Viestejä
4 512 454
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom