Yleistä keskustelua sähköautoista

Oikea on 5mm ja löytyy myös BMWn ohjeistuksesta. Ohjeen versiossa 1mm mutta versiossa 4 on 5mm, mikä lienee uusin.
Upeaa meininkiä että merkkiliikkeessä laitettu hylkyyn vaikka ohjeistus sanoo toisin. Jos ei olisi isommin tutkittu niin olisi mennyt aivan turhaan +10k remppaamiseen.
 
Upeaa meininkiä että merkkiliikkeessä laitettu hylkyyn vaikka ohjeistus sanoo toisin. Jos ei olisi isommin tutkittu niin olisi mennyt aivan turhaan +10k remppaamiseen.
Siis jos videota tarkoitat, niin maahantulokatsastuksessa se oli pompannut, kun oman elämänsä katsastussankari ei ollut osannut edes mitat oikein. Ja ostajatahon edustajakaan ei ilmeisesti mittaamisesta mitään ymmärtänyt, kun kerran virheellisestä mittaustilanteesta oli ihan kuvakin tarjolla.
 
Siis jos videota tarkoitat, niin maahantulokatsastuksessa se oli pompannut, kun oman elämänsä katsastussankari ei ollut osannut edes mitat oikein. Ja ostajatahon edustajakaan ei ilmeisesti mittaamisesta mitään ymmärtänyt, kun kerran virheellisestä mittaustilanteesta oli ihan kuvakin tarjolla.
Videon kommenteissa kokkolan autohuolto sanoo, että merkkiliike oli antanut sen hylsyn.
 
Se katsastusinssihän ei mittaa mitään.. Tai jos mittaa, niin vaan yleisenä infona, riittää että se näkee silmällä jotain mistä ei pidä, jolloin se voi pistää sen merkkihuollon tarkastettavaksi, joka kirjoittaa sitten lausunnon jonka mukaan lommo ei haittaa (tai myy uuden akun).
 
Se katsastusinssihän ei mittaa mitään.. Tai jos mittaa, niin vaan yleisenä infona, riittää että se näkee silmällä jotain mistä ei pidä, jolloin se voi pistää sen merkkihuollon tarkastettavaksi, joka kirjoittaa sitten lausunnon jonka mukaan lommo ei haittaa (tai myy uuden akun).
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.

Ainakin täällä päin on talvisin monenlaista jääpolannetta ja kesällä taas työmaita on vähän väliä. En välttämättä haluaisi joutua lähtemään kokeimaan onnea vakuutusyhtiön pienellä printattujen ehtojen kanssa.
 
Norjan kilvissä oleva Nio ES8 tuli bongattua.

Onko millainen auto?

exterior-spec-hero-mobile.jpg


 
Tuotakaan ei ilman todella läheistä tutustumista osaisi sanoa minkä merkkinen mahtaa olla.
Johtuisiko siitä, että tuotakaan merkkiä ei ole ikinä aikaisemmin Suomessa tai oikein muuallakaan ole ollut näytillä kuten esimerkiksi jotain perinteisempää merkkiä, joita on ollut katukuvassa jo kymmeniä vuosia.
 
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.

Osta luotettavasta liikkeestä, tarkista/tarkistuta ostos, ota vakuutus. Tee vähän kotiläksyjä kiinnostuksen kohteesta.
Naarmun takia viisinumeroinen korjaus lasku tuon jälkeen, tarkoittaa lähinnä että itse tahallaan siitä raapinut johonkin rautatolppaan oikein huolella.

On totta että joidenkin mallien kohdalla akkukorjaukset olivat aikanaan niin kalliita että osa vakutuusyhtiöistä keskeytti uusvakuutus myynnin, mutta sekin mistä uutista niin nopeusta tuli sopi maahantuojan kanssa, kun prosessit ja hinnat kohtuullistu. Eli vakuutusyhtiöt tekee työtään taustalla millä siivotaan älyttömyyksiä. Jos mersua katselet, niin tsekkaa vieläkö siellä jonkin suosapaperin repeämisen korjaus halutaan tehdä pitkänkaavan kautta.


Ainakin täällä päin on talvisin monenlaista jääpolannetta ja kesällä taas työmaita on vähän väliä. En välttämättä haluaisi joutua lähtemään kokeimaan onnea vakuutusyhtiön pienellä printattujen ehtojen kanssa.
Suomessa on sähkiksi myyty jo useampi vuosi ja niitä varsinkin eteläsuomessa ajettu monta talvea, missä sisäkehän sisällä välillä aika karua kadun varsissa.
 
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.

Ainakin täällä päin on talvisin monenlaista jääpolannetta ja kesällä taas työmaita on vähän väliä. En välttämättä haluaisi joutua lähtemään kokeimaan onnea vakuutusyhtiön pienellä printattujen ehtojen kanssa.
Tuossahan on siis kyse merkkiliikkeen kusetusyrityksestä, jossa ei sinänsä ole mitään uutta.

Poikkeuksellista on vain se että se kusetus kohdistuu osaan jolla on suuri media-arvo, ja se saa huomiota.
 
Johtuisiko siitä, että tuotakaan merkkiä ei ole ikinä aikaisemmin Suomessa tai oikein muuallakaan ole ollut näytillä kuten esimerkiksi jotain perinteisempää merkkiä, joita on ollut katukuvassa jo kymmeniä vuosia.
Ei kun tuo ei ole oikeen minkään merkkisen näköinen. Vähä sellanen tekoälyllä suunniteltu mihin koitettu laittaa sekoitus kaikkia premium merkkejä.
 
Olipa miten oli, mutta miten käytettyjä sähkiksiä edes uskaltaa ostaa, jos riskinä on 5-numeroinen korjauskustannus pelkän naarmun takia? Varsinkin, kun aika iso osa vaihtoautoista on tuontiautoja.
Tarkistetaankohan rekisteröintikatsastuksessa muuten normaalin katsastuksen tapaan akkukotelon kunto?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 003
Viestejä
4 860 682
Jäsenet
78 509
Uusin jäsen
Iikka85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom