Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Audilla jo 2019 tuli sähköinen latausluukku fat-troniin. Aika hiljasta ollut talvella huutelut, että noissa olisi jotain ongelmaa. Toki autojen määrätkin on ihan toista, mutta paljon enemmän tullut huutelua kun ihan perus-mekaaninen luukku on jäätynyt kiinni ja sitä saa repiä auki.CLA:ssa onneksi latausluukku ei ole joku sähköistetty helvetinkone (Moi Audi!), jonka kanssa tulee varmasti ongelmia viimeistään talvella. Toki tuossakin on tuo aktuaattori, jonka kanssa ongelmia on pahimmillaan tiedossa, eikä varmasti ole lämmitetty...
Pitäis seurailla jotain audi-somea, mutta käyttäjäryhmä ei ehkä välttämättä ole sellaista, jotka notkuu sosiaalisessa mediassa kertomassa tekkijuttuja.Audilla jo 2019 tuli sähköinen latausluukku fat-troniin. Aika hiljasta ollut talvella huutelut, että noissa olisi jotain ongelmaa. Toki autojen määrätkin on ihan toista, mutta paljon enemmän tullut huutelua kun ihan perus-mekaaninen luukku on jäätynyt kiinni ja sitä saa repiä auki.
Ei minun ensimmäisessä täyssähkö autossani toiminut manuualiluukku kuin junan vessa kun sai kesäisinkin luukkua silloin tällöin luukkua longistella, mutta toimi kuitenkin longistamalla. Pääasia oli ettei tarvinnut koskaan sitä mekanismia uusiaManuaaliluukku toimii kuin junan vessa, on halvempi eikä sähköisistä oikeasti ole mitään merkittävää hyötyä. Ihmetyttää tämä trendi että kaiken pitää toimia sähköllä, kohta varmaan ovetkin liikkuu vain sähköisesti.
Ei minun ensimmäisessä täyssähkö autossani toiminut manuualiluukku kuin junan vessa kun sai kesäisinkin luukkua silloin tällöin luukkua longistella, mutta toimi kuitenkin longistamalla. Pääasia oli ettei tarvinnut koskaan sitä mekanismia uusia![]()
Eipä sille mitään hyvää syytä olekkaan.En ymmärrä miksi sähköauton luukun tarvitsee edes lukittua.
Ilkivalta. Tikkuja liittimiin ym.En ymmärrä miksi sähköauton luukun tarvitsee edes lukittua.
100 kilowattia lukee päivän Hesarissa, luulisi riittävän piirimyyjällekkin. Tuli vähän puskista tämä mersu: haastaa range- ja hintakilpailussa monet muut. Pienempi LFP-akullinenkin tulossa (58 kwh, riittää hyvin 13 kwh kulutuksella).Tästä 800/400 muunnoksesta pitää myös muistaa se, että ainakin Smart #5 latausteho jää neljäsatasella 80 kilowattiin, mikä on melko hidasta. Mihin Mersu sitten pystyy jää nähtäväksi. Toisaalta ainakin toimii, jos pakko.
Jos ilkivaltaa haluaa tehdä niin voi yhtä hyvin raapia maalin pilalle, puhkoa renkaat tai lyödä lasin säröille tai potkaista peilin irti.Ilkivalta. Tikkuja liittimiin ym.
Eipä se Volvossa edes lukkiudu. Toisaalta siitäkin valitettiin viitisen vuotta sitten kun se jäi 'auki', itsekin sitä ihmettelin kun kaikissa aikaisemmissa se meni lukkoon.En ymmärrä miksi sähköauton luukun tarvitsee edes lukittua.
Niin. Joku voi viedä sun sähköt?En ymmärrä miksi sähköauton luukun tarvitsee edes lukittua.
Mielestäni tikkujen työntämisestä liittimeen on aika iso askel maalipinnan naarmuttamiseen. Edeltävä on sellainen, jota voisi kuvitella lapsien tekevän, mutta todennäköisesti ymmärtävät, että peilien potkimisesta tms. ei todellakaan hyvä heilu.Jos ilkivaltaa haluaa tehdä niin voi yhtä hyvin raapia maalin pilalle, puhkoa renkaat tai lyödä lasin säröille tai potkaista peilin irti.
Vähän tuntuu että se lukitus on vain jäämä polttisten polttoainevarkaus-suojasta.
Tätä tarkoitetaan:
![]()
Manuaaliluukussa on about sama mekanismi mitä polttiksissa on ollut vuosikausia polttoainaluukussa, ne toimii käytännössä aina. Joo, joskus on jäätä yms mutta yleensä silloinkin aukeaa pian kun vähän jumppaa luukkua.
Eipä sille mitään hyvää syytä olekkaan.
Lukemattomia huuteluja manuluukkujen jäätyilystä on tullut vastaan, mutta en muista yhtä ainutta juttua sähköisesti avautuvan luukun valitteluista. Mutta onhan niitä kyllä murto-osa vs. normiluukut.
Polttiksissä sähköinen lukko, tai ainakin toivottavaa, vs avaimella touhuaminen. Oleellista noissa se että homma toimii, jos sähköinen halpuutettu, niin sitten riittävän helppo mekaaninen varakeino.
Jos tämä olisi oikea ongelma, niin myös polttiksissa olisi samanlaiset polttoainetankin luukut. VAG:lla tuo mekanismi on vaan rehellisesti surkea tuohon käyttöön.Ilkivalta. Tikkuja liittimiin ym.
Meille hajamielisille hyvä. Yhden MEB luukun pikapesuun menettäneenä.Itse en sähköluukkua ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi, en näe mitään hyötyä.
Joo edesmennyt sähkärini oli manuaalivaijerilla kuskin ratin alapuolelta aukeava niin oli varmaan ajan saatossa vaijeri löystynyt kun luovuin autosta sillä oli ajettu alle 60tkm ja 11 vuotta vanha. Joutu jonkun kerran edes takaisin juoksemaan luukun ja vapauttimen välillä ja avaimella longistella metalliluukkua niin avautui. Ehkäpä seuraavassa sähkärissäni olisi jo langatonlataus niin saisi vaan ajella lämpimään autotalliin ilman minkäänlaista vippaskonstia latauksen suhteen.Manuaaliluukussa on about sama mekanismi mitä polttiksissa on ollut vuosikausia polttoainaluukussa, ne toimii käytännössä aina. Joo, joskus on jäätä yms mutta yleensä silloinkin aukeaa pian kun vähän jumppaa luukkua.
Luulin että tämä on vain joku vaggien päähänpisto mutta näköjään saksalaiset ylipäätään seonneet. Neljän napin sijaan kolme, säästetään 5snt per auto ja helvetisti huonoa näkyvyyttä mediassa kun kaikki ihmettelee ja kiroaa näitä.Tätä tarkoitetaan:
![]()
Omasta mielestä tuo on paljon parempi noin, kuinkahan usein edes koko auton käyttöaikana täytyy edestä ohjata takaikkunoita? Itsellä ainakin yleensä nuo ovat vain tiellä, kun pitäisi avata ikkuna niin joka toinen kerta se sormi osuu ensin takaikkunan nappulaan. Joku ihme trendi taas valloillaan haukkua tuota halvennuksena ja tästä on sitten tullut joku jumalan sanaan verrattava totuus.Luulin että tämä on vain joku vaggien päähänpisto mutta näköjään saksalaiset ylipäätään seonneet. Neljän napin sijaan kolme, säästetään 5snt per auto ja helvetisti huonoa näkyvyyttä mediassa kun kaikki ihmettelee ja kiroaa näitä.
Harvemminhan noihin täytyy tosiaan koskea, joten ei suurta merkitystä miten tuo on toteutettu.Omasta mielestä tuo on paljon parempi noin, kuinkahan usein edes koko auton käyttöaikana täytyy edestä ohjata takaikkunoita? Itsellä ainakin yleensä nuo ovat vain tiellä, kun pitäisi avata ikkuna niin joka toinen kerta se sormi osuu ensin takaikkunan nappulaan. Joku ihme trendi taas valloillaan haukkua tuota halvennuksena ja tästä on sitten tullut joku jumalan sanaan verrattava totuus.