Driver-paketti on tosiaan yhtä kuin DCC ja sitä ei saa kuin 85:een. Meille olisi 60 riittänyt, eikä se oikeastaan ollut kuin ohjauksen osalta huonosti toteutettu, mutta progressiivisen ohjauksen takia piti ottaa huomattavasti kalliimpi 85Kävin tuossa jokunen päivä sitten seuraksi koeajamassa Elroq 85:n.
Risut:
-sivukameroiden näkymä meni talliin ajaessa vinoksi, kun sivupeilit piti taittaa
-Kulutti 51 km matkalla 16,7 kWh/100 km vs. Mii 10-11 samanlaisessa taajamaa, kehää, länäriä ja vähän 120-motaria. Ero on paljon suurempi kuin WLTP Vehicleistä voisi päätellä, Elroq 13,3 vs. Mii 12,4.
Autoja pitää nykyään valmistella ennen jokaista lähtöä. Auriksella riittää, että napsauttaa starttinappulaa ja laittaa D:lle (kaistavahti vain piippaa, muttei kajoa rattiin, piippauskin vain viivan ylityksestä eli hyvin harvoin). Mii vaatii lisäksi jokaisessa käynnistyksessä kaistavahdin poiskytkemisen (jottei tempoile rattia tietyömailla ja jakajissa) ja regenin asetuksen mieleiseksi. Elroq vaatii tuohon päälle alustan säädön joko comfort tai individual, jottei ole liian napakka hidasteissa.
Erinomaista jos kuva säilyy kun peilit ovat auton runkoa vasten taitettuna sillä esimerkiksi Volvossa ne lohkot menevät mustiksi. En siis laskisi risuiksi, ellet sitten tiedä autoa, jossa se ei sitä tee.
Liikkeellelähtö on kyllä suurimmalle osalle identtinen Volvon kanssa; minuspoljin pohjaan ja vaihde päälle. Siinä kaikki.
Missään muussa koeajamassani autossa Fordin, VAGien ja Geelyjen lisäksi en yhtä helpolla pääse liikkeelle(!en ajanut Teslas kun ei napannut edes kyydissäistuminen). Jopa nopeusylityshälytys on kunnossa jo liikkeellelähtiessä. Rekuperointisäätö hoituu rattiläpyskillä, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Ongelmaksi jää siten vain tuon DCC:n säätö( minkä en tiennyt nollautuvan).