- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 644
Tuskin näin ledin aikakautena on edes Fr0dissa halogeeneja valaisimissa.Kai teillä kans tuli puhetta, onko kuinka helppo/vaikeaa on vaihtaa ajovalopolttimot?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuskin näin ledin aikakautena on edes Fr0dissa halogeeneja valaisimissa.Kai teillä kans tuli puhetta, onko kuinka helppo/vaikeaa on vaihtaa ajovalopolttimot?
Ei tässä pitäisi mitään mystiikkaa tai arpomista olla. Obd-lukijalla saa faktat ja näkee toimiiko oma auto oikein. Latureissa on myös eroja, kaikista ei tunnu saavan kunnon tehoja. Ionityt olleet parhaita.No tätä ristiriitaa tossa juuri ihmeteltiin, kun se ihan selkeästi toimii noissa ioniq 5:n sisarmallissa ja ioniq kutosessa (vaikkakaan nuo lämmitykset eivät ole ihan samanlaiset kuin 5) ja mitä ilmeisimmin myös Otson vitosessa
Olisiko ollut hybridi 296 GTB?Mistäs asti Ferrarilla on valmistsnu täyssähköautoja?
Edessä ja takana näytti olevan hevoset eli ferrarin logo. Oli yhden huoltoaseman pihassa latauksessa, 95kW näytti menevän ja ladannu 46% sekä vajaa 40kW mennyt akkuun
Ei ole vielä markkinoilla. Ei sulla kuvaa olis siitä naamioidusta teslasta?Mistäs asti Ferrarilla on valmistsnu täyssähköautoja?
Edessä ja takana näytti olevan hevoset eli ferrarin logo. Oli yhden huoltoaseman pihassa latauksessa, 95kW näytti menevän ja ladannu 46% sekä vajaa 40kW mennyt akkuun
Helpompi aikatauluttaa siten, että käyttää kWh:t ajoon ja olettaa latauksen lähtevän siitä 70 kW:sta. Ruuhkatilanne asemallakin kun voi keikauttaa latausaikaa. Täytyy jossain kohtaa kyllä kokeilla tuota lämmitystä autolle vähän helpommissa olosuhteissa Nesteen uudella järeällä asemalla. Luulis kyllä, että auto viimeistään huollossa olis jäänyt kiinni viasta, jos tuo olis aito vika eikä "feature".Ei tässä pitäisi mitään mystiikkaa tai arpomista olla. Obd-lukijalla saa faktat ja näkee toimiiko oma auto oikein. Latureissa on myös eroja, kaikista ei tunnu saavan kunnon tehoja. Ionityt olleet parhaita.
Muoks: Ja enemmänkin vastauksena Kvarkille
Mustang Mach-E:ssäkin on hevosia edessä ja takanaMistäs asti Ferrarilla on valmistsnu täyssähköautoja?
Edessä ja takana näytti olevan hevoset eli ferrarin logo. Oli yhden huoltoaseman pihassa latauksessa, 95kW näytti menevän ja ladannu 46% sekä vajaa 40kW mennyt akkuun
Olisiko ollut hybridi 296 GTB?
Ei ole vielä markkinoilla. Ei sulla kuvaa olis siitä naamioidusta teslasta?
Mustang Mach-E:ssäkin on hevosia edessä ja takana![]()
No onhan se autotuntemuskin hieman hakusessa jos ei Fordia ja Ferraria erota. Myös ilman merkkejäkin.Ferrarin logo on ilmeisesti hieman hakusessa jos sen sekoittaa Mustangin hevoseen.
Ferrari Purosangue ois ehkä etäisesti jotenkin mahdollista sekoittaa johonkin Fordiin.No onhan se autotuntemuskin hieman hakusessa jos ei Fordia ja Ferraria erota. Myös ilman merkkejäkin.
......elä ota tätä vittuiluna...näitä sattuu itse kullekin.....
e-208 on näköjään saanut päivityksen. Ihan pientä lisää toimintamatkaan, mutta nyt on mahdollista asettaa 80% latausraja AC -lataukselle ja navigointiin lisätoiminnallisuutta. V2L myös löytyy (3,5kWh) ja tietty muuten pieniä päivityksiä lisänä.
Siis softapäivitys vai uusi malli?
Uusin C3 Aircross on aika paljonkin suurempi koirankoppi kuin esim. 2024 lopetettu malli C3:sta:c3 ja 3. penkkirivi??? Tuohan on koirankopin kokoluokkaa, tarkoititko c5?
Uusin C3 Aircross on aika paljonkin suurempi koirankoppi kuin esim. 2024 lopetettu malli C3:sta:
-pituus 440 cm (+40 cm)
-akseliväli 267 cm (+13 cm)
-leveys 180 cm (+5 cm)
-korkeus 166 cm (+19 cm)
-tavaratila 5-paikkainen 460 l/1 600 l (+160 l/+678 l)
On se silti erittäin pieni 7-paikkaiseksi. Siinä auttaa 166 cm korkeus, lyhyt keula ja pitkä kattolinja pystyine perineen. Ei se kolmas penkkirivi kuitenkaan ole aikuisille tarkoitettu.
Mutta tosiaan sähköversiota ei saa 7-paikkaisena.
Täyssähkö:
![]()
Koeajo: Citroën ë-C3 Aircross – tilavammin budjettimatkalle
Crossover-mausteella höystetty tila-auto Citroën ë-C3 Aircross on osoitus, että kompaktista autosta on moneen – ja että sähkö ei enää maksa tolkuttomasti polttomoottoria enempää.moottori.fi
![]()
![]()
7-paikkiasista Käytettynä Maxus Euniq 5 lähtee halvalla. Suorastaan epäilyttävän halvalla. Sen jälkeen vaihtoehtoina on kai lähinnä Peugeot e-rifter sisarmalleineen ja jos Mersun takuuseen enää luottaa niin EQB.Juu-u, vakavasti harkitsisin ostamista, jos saisi 7 paikkaisena. Tarve kuljettaa kuutta samalla autolla on säännöllinen. Nykyinen seiskapaikkainen vie dieseliä melkein tuollaisen kuukausierän verran.
7-paikkiasista Käytettynä Maxus Euniq 5 lähtee halvalla. Suorastaan epäilyttävän halvalla. Sen jälkeen vaihtoehtoina on kai lähinnä Peugeot e-rifter sisarmalleineen ja jos Mersun takuuseen enää luottaa niin EQB.
Näihin ei taida mihinkään taida koukkua saada. EQB saa muttei jostain ihme syystä 7 paikkaiseen. Tai jos sai johonkin niin oliko jossain Maxuksessa 400kg vetomassa tms. Millä ei mitään tee.7-paikkiasista Käytettynä Maxus Euniq 5 lähtee halvalla. Suorastaan epäilyttävän halvalla. Sen jälkeen vaihtoehtoina on kai lähinnä Peugeot e-rifter sisarmalleineen ja jos Mersun takuuseen enää luottaa niin EQB.
E5008 menee muuten spekseihin, paitsi hinnan osalta. No eipä siihen montaa vuotta mene että saa kolmella kympillä.Ja auto, joka ei ymmärtääkseni mene teidän spekseihin, e5008, sillä saisi sen tonnin vetää minkä valitettavan monella muullakin täyssähköautolla( siis vain tonnin).
Onko porukalla kokemusta tuosta Eunuqista? Hurjan näköinen auto.7-paikkiasista Käytettynä Maxus Euniq 5 lähtee halvalla. Suorastaan epäilyttävän halvalla. Sen jälkeen vaihtoehtoina on kai lähinnä Peugeot e-rifter sisarmalleineen ja jos Mersun takuuseen enää luottaa niin EQB.
Mielenkiinnosta, miten näiden stellantisten antama toimintamatka-arvio on kehittynyt? Hullujen päivien E-2008:n arviot olivat lähinnä vitsi.
Ei se WLTP ole edes hiljaisella nopeudella( yli puolet ajetaan kuitenkin maantienopeuksissa, neljännes motarivauhtia) saavutettu vaan nimenomaan staattisissa oloissa. Se staattinen olo on enemmän syynä siihen miksi kaikki kuskit eivät pääse ajoillaan WLTP-toimintamatkaan. Kaikista täyssähköautoistani Vovlo on ainoa, jolla en ole siihen kyennyt ja sekin vain siksi etten ole enää yrittänyt tosissani. Konan ja eGolfin kanssa ei tosin edes tarvinnut yrittää sillä oli selviö, että se onnistuu.Wltp ei ole vitsi vaan se on vaan testi tietyissä olosuhteissa ja tietyillä (hiljaisella) nopeuksilla.
Evdatabasen mukaan ollaan aika lailla siinä samassa. Eli n. 20% paikkeille tai alle kantama tippuu, eli kantama on siinä 300 kilometrin kantturassa riippuen vähän automallista about saman kokoisilla akuilla (kiivennyt skkukoko sen verran että about 280kilometirstä on päästy n. 310km lukemaan). Tämä siis kaupungissa kylmällä (taas, tuon evdatabasen mukaan).
Tuossa nyt ei viitattu itse Wltp;hen mitenkään vaan ainoastaan pösön omaan toimintamatka-arvioon, joka on täysi vitsi. Matkan alkaessa arvio on ihan mitä sattuu, täysin riippumatta kelistä tai aikaisemmasta kulutuksesta ja vasta sitten kun akku alkaa olemaan alle 50%, alkaa tulemaan edes etäisesti luotettavia arvioita.
Hyvä, jos se on parempi tuossa uudessa, sehän se alkuperäinen kysymys oli, itse tosiaan vittasin niihin vanhemman platformin autoihin.Ainakin björnin e-5008 range testissä navigointi näytti muutamassa plus-asteessa heittävän about prosentin. Kertoo että perillä on 5% akkua mutta taisi olla 6%. Trippimittarin oli nollannut ja ajellut testejä tuon jälkeen ennen ko. navigointia, että tiedä sitten oliko mittaus kalibroitu sopivaksi valmiiksi.
Sanoisin että arvio on kaikissa arvio, sinne päin, sanoisin että sähköautoilun eka sääntö on että seuraa akun prosentteja eikä mitään kilometriarvioita.Mielenkiinnosta, miten näiden stellantisten antama toimintamatka-arvio on kehittynyt? Hullujen päivien E-2008:n arviot olivat lähinnä vitsi.
Mä en ole suomessa päässyt koskaan wltp:hen. Uskon kyllä, että se on täälläkin tehtävissä jossain, mutta omille reiteille on aina osunut pidemmillä siivuilla myös niitä moottoritievauhtisia pätkiä, jotka nostavat kulutusta sen verran, että jää haaveeksi. Norjassa ajoin Teslalla akullisen alle 12kWh/100km, jolloin luvattu n. 600km wltp olisi ollut paperia. Tuolla uskon sen wltp:n olevan muutenkin erittäin lähellä auton realistista toimintamatkaa ihan merkistä ja mallista riippumatta, koska nopeusrajoitukset pyörivät siinä kulutusoptimin tuntumassa ja sakkoriski on ainakin kuulopuheiden mukaan sen verran suuri (+ sakkojen koko) ettei paljoa ylinopeuden ajaminen napostele.Ei se WLTP ole edes hiljaisella nopeudella( yli puolet ajetaan kuitenkin maantienopeuksissa, neljännes motarivauhtia) saavutettu vaan nimenomaan staattisissa oloissa. Se staattinen olo on enemmän syynä siihen miksi kaikki kuskit eivät pääse ajoillaan WLTP-toimintamatkaan. Kaikista täyssähköautoistani Vovlo on ainoa, jolla en ole siihen kyennyt ja sekin vain siksi etten ole enää yrittänyt tosissani.
Näinhän se on ettei esim 0,6:n ilmanvastuksella motarilla mennä pienellä, eikä se ole niin tarkoitettukaan. mutta satasta Konallakin pääsi lähes WLTP-kantamakulutuslukemiin.Mä en ole suomessa päässyt koskaan wltp:hen. Uskon kyllä, että se on täälläkin tehtävissä jossain, mutta omille reiteille on aina osunut pidemmillä siivuilla myös niitä moottoritievauhtisia pätkiä, jotka nostavat kulutusta sen verran, että jää haaveeksi. .
Komea väri, mutta minusta vielä parempi on PösössäPurosangue
Ferrari Purosangue ois ehkä etäisesti jotenkin mahdollista sekoittaa johonkin Fordiin.
![]()
Voihan se olla kaikkea tuota mutta jos joutuu kurottautumaan koskeakseen näyttöön niin ihan ei ole mennyt maaliin asti. Siinä olisi ollut ihan ok kamppisikin meneillään vähän aikaa sitten mutta fiilikset olivat erittäin negatiiviset koeajojen jälkeen. Silti tuli eurooppalainen auto, ei ehkä yhtä poikkeuksellisen hankalasti suunniteltu vaan enemmän konservatiivinen mutta ei niin konservatiivinen kuin Volvo.Käykää katsomassa ja koeajamassa, lupaan että yllätytte. Muutenkin tässä maailman tilanteessa, niin nämä on eurooppalaisia autoja. Kaikki suunnittelu, myös akkujen suunnittelu ja kasaus ja sähkömoottorien suunnittelu ja valmistus on tehty euroopassa. Saa osia eikä tule tulleja, kannata kaikkia rahoja tunkea itään![]()
Uusi Peugeot e-3008
Nykyinen 3008 on ollut esittelystään lähtien uraauurtava auto, jonka muotoilu on ollut askeleen edellä muita.www.peugeot.fi
![]()
No ei kyllä tarvi kurottauta mihinkään näyttöön, just paras käyttää kun laskee käden näytön päälle ja sitten painelee nappeja niin ei tarvi tähtäillä, peukalolla yltää joka toimintoon. Ja jos kuvista katselet etäisyyttä niin voi näyttää että näyttö on kaukana kun ohjelma ajaa penkin aina taakse kun oven aukaisee että helppo nousta autosta.Voihan se olla kaikkea tuota mutta jos joutuu kurottautumaan koskeakseen näyttöön niin ihan ei ole mennyt maaliin asti. Siinä olisi ollut ihan ok kamppisikin meneillään vähän aikaa sitten mutta fiilikset olivat erittäin negatiiviset koeajojen jälkeen. Silti tuli eurooppalainen auto, ei ehkä yhtä poikkeuksellisen hankalasti suunniteltu vaan enemmän konservatiivinen mutta ei niin konservatiivinen kuin Volvo.
No sekin on hyvä ja pärjännyt testeissä, paljon samaa noissa, itsestä vaan ruma ja enempi perheauto...Aina on myös Rellun Scenic vaihtoehto jos 3008 ei rimmaa.
Itsellä ei kyllä toi etäisyys haittaa, käden kun laittaa suoraksi niin yllän kyllä kaikkeen ja olen vaan 175cm. Eniten käytetyt toki voi laittaa lähempään ja pienempään näyttöön. Itseä eniten aluksi häiritsi vaihteenvalitsimen logiikka, työntää eteen että menee pakille kun itsestä järkevin olisi ollut vetää taakse. Mut äkkiä tuohon tottui.Hybrid 3008 GT jätti oikein miellyttävän kuvan itsestään, paitsi olihan tuo 1.2 hybrid voimalinja vähän tuhnu.
Varmasti sähköversiona oikein passeli auto jos muuten koko passaa tarpeisiin. Erittäin hiljainen, sisustaltaan varsin tyylikäs moneen muuhun nähden, miellyttävä alusta matka-ajossa ja tosiaan todella tehokkaan oloiset ajovalot.
Ainoa hieman hämmentävä oli tuo "suunnan valitsin", mikä oli siellä käytännössä mittariston alla, johon ainakin itse jouduin kurottelemaan. Ei kovin onnistunut sijoittelu. Tosin eihän tuo häiritse, kuin parkkipaikkapyörityksessä.
Sattui työreissulla vuokra-autoksi alle. Pidän nykyisestä EV6sta enemmän, joten Pösö ei onneksi aiheuttanut mitään lämmön nousua kuitenkaan. Mutta jos ihan uutta sähkistä on joku katselemassa, niin ei kannata tuota E-3008 ohittaa, vaan kokeilla ihan rohkeasti. On ihan positiivista, että joissain autoissa on vähän persoonaa, eikä kaikki lähesty suunnittelultaan sitä yhtä muumikeulaista ideaalitilannettaMuutenkin jos ostat uuden auton niin en kyllä näe järkeä ostaa jotain hybridiä tai bensaa ainakaan tästä mallista. Sähköllä säästää sen verran paljon noihin verrattuna...
Ihan komea peli on EV6, työkaveri juuri osti sellaisen. Ei ole tullut sellaista ajettua, johtui lähinnä siitä että en tykkää sen persauksestaSattui työreissulla vuokra-autoksi alle. Pidän nykyisestä EV6sta enemmän, joten Pösö ei onneksi aiheuttanut mitään lämmön nousua kuitenkaan. Mutta jos ihan uutta sähkistä on joku katselemassa, niin ei kannata tuota E-3008 ohittaa, vaan kokeilla ihan rohkeasti. On ihan positiivista, että joissain autoissa on vähän persoonaa, eikä kaikki lähesty suunnittelultaan sitä yhtä muumikeulaista ideaalitilannetta![]()
Olen kanssa 175 pitkä mutta jostain syystä mun käsivarret on lyhyet. Nuorena miehenä samanpituisen kaverin kanssa laitettiin olkapäät yhteen ja kädet alas suoraksi. Mulla oli kämmenen mitan verran lyhyemmät käsivarret. Varmaan arvaat että tykkään viiksistä ja rattinapeista. Onneksi on ollut jo kauan automaatti-ilmastoinnit ja soittimen kauko-ohjaus. Nuo lämiskät keskellä autoa on mulle naurettavan kaukana.Itsellä ei kyllä toi etäisyys haittaa, käden kun laittaa suoraksi niin yllän kyllä kaikkeen ja olen vaan 175cm. Eniten käytetyt toki voi laittaa lähempään ja pienempään näyttöön. Itseä eniten aluksi häiritsi vaihteenvalitsimen logiikka, työntää eteen että menee pakille kun itsestä järkevin olisi ollut vetää taakse. Mut äkkiä tuohon tottui.
Muutenkin jos ostat uuden auton niin en kyllä näe järkeä ostaa jotain hybridiä tai bensaa ainakaan tästä mallista. Sähköllä säästää sen verran paljon noihin verrattuna...
Onneksi tuolle Pösölle voi myös puhua niin se tottelee, ei tarvi koskea tai kurotella mihinkään, voi sanoa vaikka että penkinlämmitys/ratinlämmitys päälle/pois, lämpötilaa säätää, musiikkia säätää, tuuletinnopeutta säätää, puhelut, määränpäät ja viestit voi myös puhua ja vastailla yms.Olen kanssa 175 pitkä mutta jostain syystä mun käsivarret on lyhyet. Nuorena miehenä samanpituisen kaverin kanssa laitettiin olkapäät yhteen ja kädet alas suoraksi. Mulla oli kämmenen mitan verran lyhyemmät käsivarret. Varmaan arvaat että tykkään viiksistä ja rattinapeista. Onneksi on ollut jo kauan automaatti-ilmastoinnit ja soittimen kauko-ohjaus. Nuo lämiskät keskellä autoa on mulle naurettavan kaukana.
Ainoa vika näissä puhejuituissa on se, että sillä aikaa kun puhut , olisit jo käsin säätänyt asiat kuntoon. Itse en tykkää puhua autolle vaikka se puhetta ymmärtääkin. Spotify ja navi on ainoa jolle puhun.Onneksi tuolle Pösölle voi myös puhua niin se tottelee,