Ei toi Teslassa ja EV6:ssa noin raju ole. Ja ne jotka ominaisuudesta tykkäävät eivät nimenomaan nosta sitä jalkaa kokonaan kaasulta, jolloin saadaan sitä kengurubensa ajelua, vaan ennakoivat ja hölläilevät snadisti, jolloin sitä autoa ei tarvitse parhaassa tapauksessa pysäyttää kokonaan ollenkaan (vrt. vaihteilla jarruttaminen manuaalivaihteisella autolla).
OPD, yhdellä polkimella ajo?
Sehän nimenomaan on sitä että kiihdytetään, hiljennetään , "jarrutetaan" yhdellä polkimella. Eli se hiljentaminen on paljon voimakkaampaa, jarruvalot saa vilkkuun.
SIllä yhdenpolkimen systeemilläkin voi toki ajaa ennakoivasta ja kannattaakin ennakoida, energia kulutuksen kannalta on vain raskaampaa ja pitäisi tuntea alla oleva auto hyvin.
Yhdenpolkimen systeemillä voi ajaa ennakoimatta, ja niitä tuolla tienpäällä näkee. pumppaavat ajotapa ehkä erottuu jopa enemmän tuolla asetuksella.
Se asetus missä vain kerätään energiaa ja säätänyt niin että vastaa jotain vanhaa automaatti polttista, niin sitten voi rullailla ja sitä kautta säästää energiaa. ja ajokin vähemmän ressaavaa kun ei tarvi jalka tarkkana säätää nopeutta. Jos mahdollista vapaarullaus niin vähän ajoreitti juttuja onko se ihan optimi, jollain voi olla se että pienellä jarrulla normaalisti, ja valitaan maximi rullaus yksittäisissä kohteissa.
Se totta että autojen välillä eroja miten hyvin ne rullaa, joku mainitsi jatkuvan nelivedon, eli sillä ilmeisesti tarkoitti että molemmissa päissä moottorit jotka ei rullaa vapaana, ei se silti tarkoita että yhdenpolkimen juttu on hyvä.
Kontissa luuhamiseen yhdenpolkimen ajo on näppärä. Ja niillä pätkillä joilla oikeasti joutuu paljon kiihdytteleen ja jarrutteleen.