Olen samaa mieltä, että 300km toimintamatka riittää, jos on koti- tai työlataus monelle. Keskimääräinen matkan pituus on 40 km Suomessakin.
Mitä enemmän ajaa sähköautolla, sitä vähemmän miettii isoa akkua, vaan yhä enempi latausnopeutta, sekä myös kotilatausta.
Harmikseen monet taloyhtiöt ovat hemmetin jähmeitä yhtään mihinkään mikä koskettaa s-autoilua.
JUTUN YDIN SUOMEKSI:
"Sitten voimme valmistaa akkupaketin noin 2 500 dollarilla, ehkä jopa 2 000 dollarilla – sen sijaan, että se maksaisi nykyään 20 000 tai 25 000 dollaria," Rawlinson kertoi yleisölle BloombergNEF Summit -tapahtumassa San Franciscossa, jossa InsideEVs tapasi hänet. "Ja juuri tämä mahdollistaa sähköautojen massamarkkinoille tulon ja auttaa pelastamaan ihmiskunnan tulevaisuudessa."
Tämä lyhyemmän toimintasäteen tulevaisuus vaatii lisää investointeja paitsi DC-pikalatausasemiin myös hitaampiin tasavirtaa käyttäviin Level 2 -latauspisteisiin, joita Rawlinsonin mukaan on laiminlyöty. Level 2 -laturit eivät ole yhtä näyttäviä kuin tehokkaat pikalaturit, jotka voivat täyttää akun 20–30 minuutissa. Ne ovat kuitenkin halvempia asentaa ja sopivat erinomaisesti asuinkerrostaloihin, jalkakäytäville ja toimistoihin – paikkoihin, joissa ihmiset jättävät autonsa pidemmäksi aikaa.
"Minun mielestäni DC-pikalataukseen on suhtauduttu liian yksipuolisesti ja lyhytnäköisesti," Rawlinson sanoi. "Keskustelun tulisi keskittyä AC-lataukseen ja yön yli tapahtuvaan lataamiseen."
Älä kuitenkaan odota, että Lucid luopuu pitkän matkan autoistaan, joista se tunnetaan. Rawlinsonin mukaan tulee aina olemaan ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan mukavuudesta, jotta latauspysähdyksiä tarvitaan mahdollisimman harvoin.
"Se on elämäntapakysymys," hän sanoi. "Kyse on siitä, että ostetaan kokemus, jossa lataamisesta ei tarvitse huolehtia ollenkaan."
Mitä enemmän ajaa sähköautolla, sitä vähemmän miettii isoa akkua, vaan yhä enempi latausnopeutta, sekä myös kotilatausta.
Harmikseen monet taloyhtiöt ovat hemmetin jähmeitä yhtään mihinkään mikä koskettaa s-autoilua.
JUTUN YDIN SUOMEKSI:
"Sitten voimme valmistaa akkupaketin noin 2 500 dollarilla, ehkä jopa 2 000 dollarilla – sen sijaan, että se maksaisi nykyään 20 000 tai 25 000 dollaria," Rawlinson kertoi yleisölle BloombergNEF Summit -tapahtumassa San Franciscossa, jossa InsideEVs tapasi hänet. "Ja juuri tämä mahdollistaa sähköautojen massamarkkinoille tulon ja auttaa pelastamaan ihmiskunnan tulevaisuudessa."
Tämä lyhyemmän toimintasäteen tulevaisuus vaatii lisää investointeja paitsi DC-pikalatausasemiin myös hitaampiin tasavirtaa käyttäviin Level 2 -latauspisteisiin, joita Rawlinsonin mukaan on laiminlyöty. Level 2 -laturit eivät ole yhtä näyttäviä kuin tehokkaat pikalaturit, jotka voivat täyttää akun 20–30 minuutissa. Ne ovat kuitenkin halvempia asentaa ja sopivat erinomaisesti asuinkerrostaloihin, jalkakäytäville ja toimistoihin – paikkoihin, joissa ihmiset jättävät autonsa pidemmäksi aikaa.
"Minun mielestäni DC-pikalataukseen on suhtauduttu liian yksipuolisesti ja lyhytnäköisesti," Rawlinson sanoi. "Keskustelun tulisi keskittyä AC-lataukseen ja yön yli tapahtuvaan lataamiseen."
Älä kuitenkaan odota, että Lucid luopuu pitkän matkan autoistaan, joista se tunnetaan. Rawlinsonin mukaan tulee aina olemaan ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan mukavuudesta, jotta latauspysähdyksiä tarvitaan mahdollisimman harvoin.
"Se on elämäntapakysymys," hän sanoi. "Kyse on siitä, että ostetaan kokemus, jossa lataamisesta ei tarvitse huolehtia ollenkaan."