Paria autoa taas ajettu.
BYD Sealion 7, paras varustelu
- Softa on ihan ok, hiukan sellainen sekalainen Android tulee mieleen
- Ajettavuus ihan hyvä mutta huomaa, että aika heiluva jousitus, ei tuntunut suoraan omalta
- Ratin tuntuma oli aika tunnoton, kuin liukuisi
- Sisältä ihan ok mutta tuntuu vähän "halvalta"
- Koeajossa tuuletin alkoi pitämään jotain outoa ininää parikin kertaa
- Softa jotenkin jumitti ja kadottu navigoinnin kun käytti näyttöä eri asennoissa
- Kaiuttimet soi ihan hyvin mutta onton oloinen
- Koukun saa mutta aika kallis, 2k ja manuaali asennettava
- Varoittelee todella herkästi, että pidä katse tiellä jos käyttää näyttöä
BMW iX 40, näitä ajettu kahta erilaista
- Yhteistä molemmissa sama Sport varustelu, Driver Assistant Professional ja Park Plus
- Ajettavuus hyvä ja hiljaista sisällä
- Autoa löytyy tällä käytetyn hinnalla 50-60 välillä
- Liikkuu ihan ok mutta ehkä kuitenkin se 50 voisi olla mukavamman tehokas, tuntui osittain löysältä
- Ratti toimii jne. ja jouheva ajaa, että ei edes huomaa onko huonoa tietä alla
- Softa toimii hyvin ja ei pätki tai nyi
- Avustimet toimivat kuten myös parkkeerausavustin
- Tilaa on "heikosti" koska vain takakontti 500l ja sitten toki penkkien kaadot, taitaa nostaa sinne 1700l sen kokonais tilan, etukonttia ei ole, lukittu kokonaan
- Sähköinen koukku löytyy
- Harman Kardonit soi ihan ok, mutta jotenkin ehkä tarvitsisi basson osalta enemmän potkua, Teslassa kireämpi, onhan saatavilla se hienompi järjestelmä mutta sitä ei nyt ehkä osu suoraan budjettiin
- Kattolasin omaavaan en ole vielä kokeillut vaikka ei mitenkään ahdas olo tulekaan, mutta voisi olla kiva lisä, Teslassa kireämpi
Yhteistä mikä esiintyy avustimissa mitä kokeillut, että selkeää ääntä aktivointiin tai pois kytkentään ei ole, ainut on joko HUDin tai näytön indikaattori mikä jää huomaamatta, voi toki osittain liittyä myös siihen, että koeajolla näprää enemmän asioita. Näiden osalta äänet olisivat kova lisä, että toisivat enemmän informaatiota missä ns. mennään. BMW on ainut mikä herätti tunteen, että tämä. Teslassa kotoisempaa...
Vielä pitää kuitenkin nyt testa Model Y:ta ja katsoa sekin läpi, siinä vain häiritsee todella paljon se, että manuaalinen koukku, että en jotenkin vaan luota siihen kameraparkkeeraukseen vaikka työkaveri sitä sanoo, että kyllä se näkee. Ja näen itsekin sen mutta pitää saada enemmän kokemusta omasta tunteesta. Uuttahan tuo ei tuo kun vertaa Model 3/Y. Uusi on hirveän kallis nähden ominaisuuksiin mitä saa kun 60k saat muilta jo kaikki avustimet etäohjauksineen, niin uutena Teslasta puuttuu näitä avustimia. Tekniikka siis kiehtoo, että niiden toimivuus.
Vaikeaa on kyllä päättää, että mitä seuraavaksi. Aikaahan tässä on, että jos vielä kesään asti katselee, että miten Y Facelift laskee hintaa, että iX facelift, molemmista tulee maaliskuussa nämä ulos.