Ei niin, kun oli puhetta mm. nopeiden latauksien vaatimista muka "kireistä virityksistä", sitähän 800V akuston lataus ei tee, mutta lataus nopeutuu (800V DC latausasemalla, huomioiden tietyt edellytykset).
Tarkoitat varmaankin aktiivista balanssointia vrt. passiiviseen balansointiin. Aktiivinen balansointi on rautana huomattavasti monimutkaisempi ja kalliimpi. Myös ohjausalgoritmit ovat passiivista balansointia monimutkaisempia. BMS- laitteita valmistaa monet valmistajat, kuka tahansa auton valmistaja voi hankkia halaumansa tyyppisen laitteen.
Itse toit esille että, mm. nopeiden latauksien vaatimista muka "kireistä virityksistä", sitähän 800VDC akuston lataus ei tee, mutta lataus nopeutuu. En on väittänyt sen olevan vähemmän rasittavaa kuin 400VDC lataus.
Akuston optimi lämpötila on olennainen seikka (+jännite). Toyota nyt ihan noviisi sähköautoissa.
Tiedän tämän, arvasinkin että tähän joku puuttuu.
800V olikin kyse nopeuttaa pikalatausta, ilman akuston mainittua "kireä virittämistä".