- Liittynyt
- 08.04.2017
- Viestejä
- 412
Kyllä varmasti mieltä lämmittää se, että autolla voi ajaa miljoona kilometriä, kun Lapissa odottelet 2,5h "pikalatauksessa", jotta pääset seuraavat 200km eteenpäin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa tulikin tuo aika. Eli aika kuluttaa myös akkua. Akkuja on kai testattu esim 60 asteen lämpötilassa, jolloin akun ajallinen vanheneminen on nopeampaa. Eli ajallisesti 20 vuotta ja ylikin on jo testattua tietoa.Viimeisimmät tutkimukset ovat tuoneet esille, että ajokut kestävät hyvin koko auton käyttöiän, 20 vuotta ja ylikin.![]()
Q.E.D.Kyllä varmasti mieltä lämmittää se, että autolla voi ajaa miljoona kilometriä, kun Lapissa odottelet 2,5h "pikalatauksessa", jotta pääset seuraavat 200km eteenpäin![]()
Voi hyvinkin käydä, jos matkustaa lomalle Lappiin vaikka viikoksi ja hidaslatausta ei ole saatavilla (aika yleistä). -40c pakkaset ei edes ole mikään harvinaisuus tuolla, -30c ihan normaali talvikeli.Q.E.D.
Väitteesi voi toteutua, jos:
1. Lapissa on silloin pakkasta pidemmän aikaa vähintään 35 astetta.
Ja
2. Auto on jätetty tyhjällä akulla seisomaan pitkäksi ilman latausta ja ajoa (jotta akun sisälämpötila ehtisi jäähtyä -30 C:een).
Ja
3. Heti liikkeellelähdettyä kurvataan pikalaturille, eikä ajo ehdi lämmittää akkua yli -30 C:een.
Ja
4. Joku bZ4X ei ole 04/2023 jälkeen käynyt huollossa saamassa päivitystä, jonka jälkeen 0 - 80 % kestäisi "vain" 100 min, kun akun sisälämpötila on alussa -30 C.
Ja
5. Tämän päivittämättömän yksilön 0 - 80 %@-30 C akulla pyöristetään 140 minuutista 2,5 tuntiin.
Ja
6. Tämä päivittämätön sankari haluaa välttämättä nauttia hitaasta lataamisesta täydet 80 %-yks. sen sijaan, että liruttaisi tuota hidasta vain puolet, jonka jälkeen antaisi akun lämmetä reissun aikana, jolloin seuraava stoppi sujuukin normaalimmalla nopeudella.
Eikös se näy tussa kuvassa, joka jo olikin.Sinulla taitaakin olla kokemusta tästä uudemmasta päivityksestä. Kerrotko miten huonosti nämä vm. 2024 olevat lataa talvella?
Niin tuossa puhutaan AKUSTON lämpötilasta. Akuston lämpötila ei taida olla sama kuin ulkoilman lämpötila...Eikös se näy tussa kuvassa, joka jo olikin.
Esim. -20 astetta ja 35kW latausteho keskimäärin.
![]()
Akkutohtorin? Yuotube videolla mainittiin esim että Tesla on aika tarkka akun lämpötilasta. Eli esilämmittää akun ennen pikalatausta tai ihan perus latauksenkin aikana. Toki tuo lämpö aavistuksen kuluttaa akkua (ainakin Toyotan mielestä), mutta lämmityksestä on selvä hyöty, että matkanteko sujuu riittävän nopeasti. Teslakin siis lataa (erittäin) hitaasti, jos ei anna auton lämmittää akkua sopivaan lämpötilaan. Tai tarkemmin ensin "lataus" vain lämmittää akkua ja sitten alkaa vasta varsinainen lataaminen.
Kokeilin nyt laittaa huomiseksi tuon auton sulatuksen ja latauksen (Model S ja muut teslat). Ei ole autokatosta, niin joutuu sulattelemaan auton.
Latauksen asetin vain 70% tasoon, koska se riittää päivittäisiin ajoihin. Ei varmaan mitään käytännön merkitystä, vaikka olisi se suositeltu 80%.
Ja hyvinkin käy niin, ettei muista hakea 2.5.2023 jakoon tullutta päivitystä? Ja viikoksiko lyödään auto parkkiin ilman suko-rasiaa olevaan paikkaan, ja vielä 0 - 10 % SoC?Voi hyvinkin käydä, jos matkustaa lomalle Lappiin vaikka viikoksi ja hidaslatausta ei ole saatavilla (aika yleistä). -40c pakkaset ei edes ole mikään harvinaisuus tuolla, -30c ihan normaali talvikeli.
Mikäs tuo päivitys on, eikös akun lämmitystä tehostettu vasta viime vuoden malleissa?
~45min otti lämpöä ennenkuin lataus lähti.Eihän Teslalla saa ainakaan tuntiin yhtään virtaa akkuun jos sen -30 asteisena tökkää pikalaturiin. Eikös nämä nykyiset generoi lämmön ajamalla moottoreita huonolla hyötysuhteella, joten eihän sekään yliluonnollisiin temppuihin pysty.
Samahan se on polttiksissakin - ei saisi kenkiä kylmänä ja pitäisi esilämmittää moottoria lohkolämppärillä kylmällä. Ei ole valmista kun pitää moisia miettiä…Tästä keskustelusta näkee hyvin että ollaan vielä aataminaikuisissa akuissa kun pitää miettiä miten sitä ladataan. Vielä on pitkä matka siihen että tälläisiä asioita ei tarvitse edes ajatella. Sitten se sähköauto alkaa olemaan valmis.
Toki voihan tuon jättää ajattelematta nytkin....
Teslalla nyt kuitenkin saa kännykästä käynnistettyä / ajastettua akun lämmityksen etukäteen ennen liikkeellelähtöä. Joten ei sinne lataukseen tarvi jäisellä akulla mennä.Eihän Teslalla saa ainakaan tuntiin yhtään virtaa akkuun jos sen -30 asteisena tökkää pikalaturiin.
No entäpäs jos akussa ei ole enää kuin muutama prosentti virtaa jäljellä?Teslalla nyt kuitenkin saa kännykästä käynnistettyä / ajastettua akun lämmityksen etukäteen ennen liikkeellelähtöä. Joten ei sinne lataukseen tarvi jäisellä akulla mennä.
Jos on -30 ja lähtee pihasta kaupan pihaan latailemaan 2 % akulla niin sitten pitänee odotella että akku lämpeää piuhan päässä.No entäpäs jos akussa ei ole enää kuin muutama prosentti virtaa jäljellä?
Jos on oikeasti jättänyt auton matalilla prosenteilla 30 asteen pakkaseen, niin silloin on sen -30 akkunsa kyllä ansainnut.No entäpäs jos akussa ei ole enää kuin muutama prosentti virtaa jäljellä?
No sehän on sit iha p*ska. Kuka nyt joutaa piuhan päässä odotella?Jos on -30 ja lähtee pihasta kaupan pihaan latailemaan 2 % akulla niin sitten pitänee odotella että akku lämpeää piuhan päässä.
En tiedä Toyotasta, mutta jos jättää minkä tahansa auton -30 asteen pakkaseen 2% akulla niin toki joutuu odottamaan ensin laturilla että akku lämpeää? Ei kai nyt mikään auto energiaa tyhjästä taio?No sehän on sit iha p*ska. Kuka nyt joutaa piuhan päässä odotella?
Täällä halveksitaan tojotan lataustehoa -20 akun lämpötilassa, mutta jos tessuka joutuu samaan testiin niin silloin se on kuskin vika pelkästään.
Ja hyvinkin käy niin, ettei muista hakea 2.5.2023 jakoon tullutta päivitystä? Ja viikoksiko lyödään auto parkkiin ilman suko-rasiaa olevaan paikkaan, ja vielä 0 - 10 % SoC?
Fiksumpi olisi käyttänyt uudehkoa autoa huolto- ohjelman mukaan huollossa saamassa päivityksen. Fiksu ei myöskään jättäisi autoa viikoksi 30-40 asteen pakkaseen tyhjällä akulla, ja sitten kotiinpaluun koittaessa ihmettele huuli pyöreänä, miksi lataus kestää 140 min päivittämättömään autoon. Fiksu olisi jo menomatkalla ladannut lämmenneeseen akkuun siitä samasta pikalaturista (jonne pääsee mökiltä liki tyhjällä akulla niin, ettei akku vain ehdi lämmetä yli -30 C:een) 30 minuutissa tarpeeksi. Lataus pitää joka tapauksessa tehdä. Toisessa järjestyksessä se vain sattuu olemaan jopa 110 minuuttia nopeampaa, ja täydempi akku viikon mökkireissulla on myös turvallisuutta.
Edit. Päivitys muuttikin lataamisessa vain pikalatausmäärää/24 h ja nopeutta välillä 80-100 %. Ei vaikuta tuohon viikon sukoton mökki@10 % SoC ajamatta 30-40 asteen pakkasjaksolla -keissiin. Menomatkalla vanhatkin mallit lataavat noin puolessa tunnissa.
![]()
Ei ole, on vain lämmitys latauksen aikana (mikä sekään ei ihmeisiin pysty, jos joku päästää tyhjän akun kylmenemään -30 C:een):Onko Toyotassa kuskin/navin/sovelluksen toimesta päälle laitettava akun lämmitys?
Toisaalta kehityksestä kertoo että kylmänä "kenkiminen" tai käynnistys ilman esilämmitystä on ylipäätään mahdollista.Samahan se on polttiksissakin - ei saisi kenkiä kylmänä ja pitäisi esilämmittää moottoria lohkolämppärillä kylmällä. Ei ole valmista kun pitää moisia miettiä…
Okei. Sitten se on huono Suomen oloihin. Minulta löytyy toiselta merkiltä vastaavalla puutteella oleva kosla tallista. Ei tule enää yhtään sähkistä tähän talouteen, jossa esilämmitystä ei ole. Ei, vaikka miten voisi olla turvallisin mielin akun kestävyyden suhteen.Ei ole, on vain lämmitys latauksen aikana:
Mielellään en olisi vaihtanut merkkiä Toyotasta Vagiin, mutta onhan tuo ihan sysipaska sähköautona ettei voinut edes harkita, ei mene työmatka edestakaisin pikkupakkasella tuolla. Vagilla -37C ei ihan käynyt lataamatta. -30C meni 250km siten, että auto seisoo vuorokauden pakkasessa. Vaggi lataa ihan ok niinkuin täällä on todettu 10% soceilta myös pakkasessa, koska latauskäyrä on tehty niin. Toyota ei lataa häävisti edes 0% socilla. Olen seurannut jo tovin tätä Toyotan sähköautomiehen videoita ja tässä videolla esitetty 75kw huipputeho ei ole kaksinen käyrä meb lataa paljon paremmin. Ihan ilmaiseksi päivittynyt versioon 3.7. missä ei ole myöskään ollut bugeja.Aika paskoilta talviautoilta nämä meb-johdannaisetkin kyllä vaikuttavat; 12v akut kuolee, ovet eivät avaudu, etäkäyttö ei toimi, myydään 900€ versiopäivitystä ilman että osataan kertoa mitä siihen sisältyy jne. Kuinkakohan moni näistäkin vaihtaisi nuo kokemuksensa muuten toimivaan autoon mutta mahdollisesti vähän hitaampaan talvilataukseen poikkeusolosuhteissa..
ID.4 2022 ja ohjelmistopäivitys huollossa versioon 3.6.2?
ID.4 2022 ja ohjelmistopäivitys huollossa versioon 3.6.2?www.vagarena.fi
Lämpötilasta sen verran, että kyse on akun lämpötilasta. Kuusamon lentoaseman mittauspisteessä on ollut kylmimmän kuukauden SE vuonna 1985 alkuvuodesta (-29,x C). Sinä talvena oli kaksi muutaman päivän/lähes viikon pätkää, joiden aikana vuorokauden keskilämpötilat olivat -30 C tai alle, eli ajamaton/lataamaton akku olisi voinut laskea -30 C:een. Katsoin saman aseman tiedot kolmelta viimeiseltä talvelta 1.12.-31.3. Kolmelta talvelta löytyi tasan kaksi vuorokautta, jolloin keskilämpötila on ollut < -30 C (kireämpi oli -31,5 C), eivätkä nekään olleet peräkkäisinä päivinä -> ei mitään mahdollisuutta ison akun jäätyä -30 C:een.Voi hyvinkin käydä, jos matkustaa lomalle Lappiin vaikka viikoksi ja hidaslatausta ei ole saatavilla (aika yleistä). -40c pakkaset ei edes ole mikään harvinaisuus tuolla, -30c ihan normaali talvikeli.
Mikäs tuo päivitys on, eikös akun lämmitystä tehostettu vasta viime vuoden malleissa?
Mielellään en olisi vaihtanut merkkiä Toyotasta Vagiin, mutta onhan tuo ihan sysipaska sähköautona ettei voinut edes harkita, ei mene työmatka edestakaisin pikkupakkasella tuolla. Vagilla -37C ei ihan käynyt lataamatta. -30C meni 250km siten, että auto seisoo vuorokauden pakkasessa. Vaggi lataa ihan ok niinkuin täällä on todettu 10% soceilta myös pakkasessa, koska latauskäyrä on tehty niin. Toyota ei lataa häävisti edes 0% socilla. Olen seurannut jo tovin tätä Toyotan sähköautomiehen videoita ja tässä videolla esitetty 75kw huipputeho ei ole kaksinen käyrä meb lataa paljon paremmin. Ihan ilmaiseksi päivittynyt versioon 3.7. missä ei ole myöskään ollut bugeja.
No meneekös päivitetyllä burzulla 250km -30C?Tällä on vanhempaa mallia tämä tojota. Mutta eihän sillä ole merkitystä. Teidän korea kiihkoisten seurassa.
Älä pilaa faktoilla muitten iltaa!Lämpötilasta sen verran, että kyse on akun lämpötilasta. Kuusamon lentoaseman mittauspisteessä on ollut kylmimmän kuukauden SE vuonna 1985 alkuvuodesta (-29,x C). Sinä talvena oli kaksi muutaman päivän/lähes viikon pätkää, joiden aikana vuorokauden keskilämpötilat olivat -30 C tai alle, eli ajamaton/lataamaton akku olisi voinut laskea -30 C:een. Katsoin saman aseman tiedot kolmelta viimeiseltä talvelta 1.12.-31.3. Kolmelta talvelta löytyi tasan kaksi vuorokautta, jolloin keskilämpötila on ollut < -30 C (kireämpi oli -31,5 C), eivätkä nekään olleet peräkkäisinä päivinä -> ei mitään mahdollisuutta ison akun jäätyä -30 C:een.
On normaalia nähdä aamuisin ja iltaisin mittarissa yli 30 pakkasta. Akun lämpötilaan yksittäisillä tunneilla ei kuitenkaan ole merkitystä, vaan vuorokausien keskilämpötiloilla. Niitäkin tarvitaan useampi peräkkäin, jos pakkanen on vain vähän yli 30, jotta akkukin ehtisi 30:een.
Oisipa vielä jonain päivänä noin kovat pakkaset, että voisin kertoa mihin sillä pääsee.No meneekös päivitetyllä burzulla 250km -30C?
Viime talvena oli Oulussa. Ylikahtakymppiä joka talvi.Oisipa vielä jonain päivänä noin kovat pakkaset, että voisin kertoa mihin sillä pääsee.
Hienoa että oli viime vuonna! Se ei nyt tähän hätään lohduta.Viime talvena oli Oulussa. Ylikahtakymppiä joka talvi.
Se, että Hangossa et tarvi talvisia pikalatauksia ei tarkoita sitä, että Toyota sopii joka käyttöprofiiliin 1400km pitkässä maassa.Hienoa että oli viime vuonna! Se ei nyt tähän hätään lohduta.
Vielä pitäisi asua siellä...
Se, että Hangossa et tarvi talvisia pikalatauksia ei tarkoita sitä, että Toyota sopii joka käyttöprofiiliin 1400km pitkässä maassa.
Mielellään en olisi vaihtanut merkkiä Toyotasta Vagiin, mutta onhan tuo ihan sysipaska sähköautona ettei voinut edes harkita, ei mene työmatka edestakaisin pikkupakkasella tuolla. Vagilla -37C ei ihan käynyt lataamatta. -30C meni 250km siten, että auto seisoo vuorokauden pakkasessa. Vaggi lataa ihan ok niinkuin täällä on todettu 10% soceilta myös pakkasessa, koska latauskäyrä on tehty niin. Toyota ei lataa häävisti edes 0% socilla. Olen seurannut jo tovin tätä Toyotan sähköautomiehen videoita ja tässä videolla esitetty 75kw huipputeho ei ole kaksinen käyrä meb lataa paljon paremmin. Ihan ilmaiseksi päivittynyt versioon 3.7. missä ei ole myöskään ollut bugeja.
Totta. Esim Nissan Ariya:ssa on akun lämmitin. Varmaan monessa muussakin on?Se, että Hangossa et tarvi talvisia pikalatauksia ei tarkoita sitä, että Toyota sopii joka käyttöprofiiliin 1400km pitkässä maassa.
Yksi kikka Toyotassa oli se, että hidaslatauksella akku täyteen ja sen jälkeen latausrajan asettaminen pienemmäksi, esim 50%. Tämä kikka tekee sen, että auto lämmittää akkua ja pitää akun lämmön jossain +5 asteessa.
Hieman toki tulee ikävä esim teslan sovellusta, jossa nuo lämmitykset on tehty enemmän automaat
Kaikissa Mebeistä löytyy ainakin 77kw akulla, ei voi ajaessa aktivoida kuin uusimmissa.Totta. Esim Nissan Ariya:ssa on akun lämmitin. Varmaan monessa muussakin on?
![]()
2023 Nissan ARIYA mallin omistajan käsikirja | Nissan
Katso tarvitsemasi tiedot vuoden 2023 Nissan -autoasi varten täältä. Lue lisää Nissan-autostasi.www.nissan.fi
Sukolla kyllä pärjää, mutta oma kokemus on, että yleensä lataukset on kielletty mökeissä kokonaan ja hotelleissa myös lämpötolpasta lataaminen. Esim saariselällä ei taida olla type2:sia ollenkaan, mutta onneksi edes muutama pikalaturi.Ja hyvinkin käy niin, ettei muista hakea 2.5.2023 jakoon tullutta päivitystä? Ja viikoksiko lyödään auto parkkiin ilman suko-rasiaa olevaan paikkaan, ja vielä 0 - 10 % SoC?
Fiksumpi olisi käyttänyt uudehkoa autoa huolto- ohjelman mukaan huollossa saamassa päivityksen. Fiksu ei myöskään jättäisi autoa viikoksi 30-40 asteen pakkaseen tyhjällä akulla, ja sitten kotiinpaluun koittaessa ihmettele huuli pyöreänä, miksi lataus kestää 140 min päivittämättömään autoon. Fiksu olisi jo menomatkalla ladannut lämmenneeseen akkuun siitä samasta pikalaturista (jonne pääsee mökiltä liki tyhjällä akulla niin, ettei akku vain ehdi lämmetä yli -30 C:een) 30 minuutissa tarpeeksi. Lataus pitää joka tapauksessa tehdä. Toisessa järjestyksessä se vain sattuu olemaan jopa 110 minuuttia nopeampaa, ja täydempi akku viikon mökkireissulla on myös turvallisuutta.
Edit. Päivitys muuttikin lataamisessa vain pikalatausmäärää/24 h ja nopeutta välillä 80-100 %. Ei vaikuta tuohon viikon sukoton mökki@10 % SoC ajamatta 30-40 asteen pakkasjaksolla -keissiin. Menomatkalla vanhatkin mallit lataavat noin puolessa tunnissa.
![]()
Mitä itse akun lämpötiloja joskus seurailin, niin kylmänä akku oli pari astetta ulkoilmaa lämpimämpi, joten esim monta yötä -35c seissyt akku on luultavasti ainakin lähellä -30c.Lämpötilasta sen verran, että kyse on akun lämpötilasta. Kuusamon lentoaseman mittauspisteessä on ollut kylmimmän kuukauden SE vuonna 1985 alkuvuodesta (-29,x C). Sinä talvena oli kaksi muutaman päivän/lähes viikon pätkää, joiden aikana vuorokauden keskilämpötilat olivat -30 C tai alle, eli ajamaton/lataamaton akku olisi voinut laskea -30 C:een. Katsoin saman aseman tiedot kolmelta viimeiseltä talvelta 1.12.-31.3. Kolmelta talvelta löytyi tasan kaksi vuorokautta, jolloin keskilämpötila on ollut < -30 C (kireämpi oli -31,5 C), eivätkä nekään olleet peräkkäisinä päivinä -> ei mitään mahdollisuutta ison akun jäätyä -30 C:een.
On normaalia nähdä aamuisin ja iltaisin mittarissa yli 30 pakkasta. Akun lämpötilaan yksittäisillä tunneilla ei kuitenkaan ole merkitystä, vaan vuorokausien keskilämpötiloilla. Niitäkin tarvitaan useampi peräkkäin, jos pakkanen on vain vähän yli 30, jotta akkukin ehtisi 30:een.
Keski-suolessa oli vuosi sitten useita päiviä alle -30c ja -20c viikkoja.Oisipa vielä jonain päivänä noin kovat pakkaset, että voisin kertoa mihin sillä pääsee.
Mielellään en olisi vaihtanut merkkiä Toyotasta Vagiin, mutta onhan tuo ihan sysipaska sähköautona ettei voinut edes harkita, ei mene työmatka edestakaisin pikkupakkasella tuolla. Vagilla -37C ei ihan käynyt lataamatta. -30C meni 250km siten, että auto seisoo vuorokauden pakkasessa. Vaggi lataa ihan ok niinkuin täällä on todettu 10% soceilta myös pakkasessa, koska latauskäyrä on tehty niin. Toyota ei lataa häävisti edes 0% socilla. Olen seurannut jo tovin tätä Toyotan sähköautomiehen videoita ja tässä videolla esitetty 75kw huipputeho ei ole kaksinen käyrä meb lataa paljon paremmin. Ihan ilmaiseksi päivittynyt versioon 3.7. missä ei ole myöskään ollut bugeja.
90kw piikin jälkeen auto rajoittaa latausta, koska akku liian lämmin. Taitaa todellinen syy olla Toyotan rehellinen takapakki sähköautoihin. Yksi syy siihen voi olla Japanin epävakaa sähköverkko.Herramunjeesus miten synkkiä latauskäyriä.![]()
Itse vaihdoin sähköautosta toiseen. Jonkunlaiset kriteerit:Mikäs vehje se kaikkiin käyttöprofiileihin sopii?
En tiedä mistä mokista nyt puhut joka romussa on erinäisiä suunnittelu kukkasia, pistä nyt vaikka 24-Toyotan latauskäyrää jakoon huutelun sijaan niin nähdään miten se lataa. Kiinnostaisi autona tuo Tojo, josse takaisi edes siedettävää matkantekoa pakkasilla. 23 on aivan liian aneeminen Mebbiin verrattuna. Ei Tojo oo huono autona vaan sähköautona.Milläs mm nämä mebbien mokat muuten perussähkökuski perustelee? Eivät vain osaa? Vai ovatko oikeusmurhan väärinymmärrettyjä uhreja?
Eihän tässä sun kriteereistä ollut kukaan kiinnostunut (ei pahalla, muttei millään hyvälläkään), vaan sellaisesta autosta joka sopii kaikkiin käyttöprofiileihin.Itse vaihdoin sähköautosta toiseen. Jonkunlaiset kriteerit:
-awd
-toimiva puhelinsovellus
-mimimissään 90kWh akku
-hinta alle 25k€ (oli 23k€)
En tiedä mistä mokista nyt puhut joka romussa on erinäisiä suunnittelu kukkasia, pistä nyt vaikka 24-Toyotan latauskäyrää jakoon huutelun sijaan niin nähdään miten se lataa. Kiinnostaisi autona tuo Tojo, josse takaisi edes siedettävää matkantekoa pakkasilla. 23 on aivan liian aneeminen Mebbiin verrattuna. Ei Tojo oo huono autona vaan sähköautona.
No kysyn uudestaan miten se 24 päivitetty auto lataa pakkasella?Eihän tässä sun kriteereistä ollut kukaan kiinnostunut (ei pahalla, muttei millään hyvälläkään), vaan sellaisesta autosta joka sopii kaikkiin käyttöprofiileihin.
No vaikka niistä mitä tuossa jo mainittiinkin muutama tunti takaperin. Mut mikä se auto on, joka sopii kaikkiin profiileihin? Vai eikö sellaista oo? Jos ei oo, niin miksi ihmeessä sellaisen nostit puheeksi? Jos sulle on latauskäyrät tärkeitä niin onneksi olkoon, jäi kyllä osoittamatta miten se juuri tähän keskusteluun kuuluu.
Tuossa muuten aiheeseen sopiva juttu. Jota kyllä en ole vielä ehtinyt lukea.Eihän tässä sun kriteereistä ollut kukaan kiinnostunut (ei pahalla, muttei millään hyvälläkään), vaan sellaisesta autosta joka sopii kaikkiin käyttöprofiileihin.
Valitsit omat kriteerisi ja vastasin omillani. Sori että mielipiteeni oli huonompi kuin sinun.Niin ja jos keskittyisit muuhunkin kuin pahantahtoiseen ähäkutti-irtopisteiden keräilyyn, olisit saattanut huomata, että heti seuraavassa lauseessa kerroin itsekin ostaneeni sähköauton sen takia, että sillä taas se lähipyöritys on jokseenkin objektiivisesti polttista mukavampaa.
Ihme trollausta, ei sellaista autoa edes voi olla olemassa.Eihän tässä sun kriteereistä ollut kukaan kiinnostunut (ei pahalla, muttei millään hyvälläkään), vaan sellaisesta autosta joka sopii kaikkiin käyttöprofiileihin.