- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 543
Pysyyköhä tommoset aukeavat ja sulkeavat luukut toiminnassa talvellaKaupunkinopeuksissa näkyy kun saatetaan pysäköidä äkkiseltään, nopeus varmaan jotain alle 30km/h kun se näyttää tulevan esille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Pysyyköhä tommoset aukeavat ja sulkeavat luukut toiminnassa talvellaKaupunkinopeuksissa näkyy kun saatetaan pysäköidä äkkiseltään, nopeus varmaan jotain alle 30km/h kun se näyttää tulevan esille.
Hyvin on toiminut vaikka peräkin on jäässä. Sieltä se vaan puskee esiin lumen keskeltä. Mulla se ei ole merkissä vaan rekisterikilven yläpuolella rekkarivalojen välissä. Varmaan senkin saa niin perusteellisesti paksun lumen alle ettei näy mitään vaikka aukeaisikin, mutta silti parempi kuin pelkkä kiinteä kameralinssi. Se jää hetkeksi näkyviin kun on kerran ulos tullut, kunnes toteaa että auton vekslaaminen on saatu päätökseen ja menee kiinni.Pysyyköhä tommoset aukeavat ja sulkeavat luukut toiminnassa talvella
150W invertterillä vaan ei pyöritä juuri mitään muuta kuin niitä laitteits jotka toimisivat kunnollisesta USB-C:täkin.Tuo matkustamon suko on mainio keksintö. Hynyllä sillä pyörittää vaikka imuria kun on sen saman invertterin perässä kun V2L homma latausportista.
Tuo antaa ihan kW tasoa ulos, En nyt muista oliko 1,8 kW vai enemmänkin.150W invertterillä vaan ei pyöritä juuri mitään muuta kuin niitä laitteits jotka toimisivat kunnollisesta USB-C:täkin.
Korealaisissa juu, mutta enyaqista siis puhuin kun juuri siitä raportoin. Korealaisten V2L on oikein kiva lisä auton featurelistaan.Tuo antaa ihan kW tasoa ulos, En nyt muista oliko 1,8 kW vai enemmänkin.
e: 3,6 kW saa ulos korealaisissa, jotka tukevat V2L.
Viesti johon vastasit puhui hynystä…Korealaisissa juu, mutta enyaqista siis puhuin kun juuri siitä raportoin. Korealaisten V2L on oikein kiva lisä auton featurelistaan.
Katellut kans EQE/EQSiä saksasta. 40k€ saa jo hyvinkin pikkukilsoilla olevia. 10-20tkm ajettuja.Onko mersun EQS:stä kokemusta? Useampia vähän ajettuja noin 60 k€ hinnalla nettiautossa. Onko noissa jotain sudenkuoppaa? Pitää kyllä tutkia takakontin ulottuvuudet.
Model X taitaa olla alkaen isompi ja kalliimpi auto. Sekä S:ää että X:ää on tuotu Suomeen vuoden 2020 jälkeen vain kourallinen jostain syystä, joten hinnat lienee sen takia koholla. Pelkästään EQE ja EQS mersuja roudataan saksasta ja ruotsista kymmenkertaisia määriä. Myyntihintahan EQS:n ja S:n kohdalla on ollut suurinpiirtein samaa luokkaa.Se on melkein niinku rahaa pistäis pankkiin ku uuden auton ostaa. Melkein.
Miksi nuo saksalaiset premiumit hukkaavat hintaansa erityisen nopeasti? E-tron ja eqs uutena kalliita autoja, kahden vuoden päästä 40K. Tesla x/s vaatii 5-6 vuotta ja paljon enemmän kilsoja samaan alenemaan.
Onhan saksalaisissa toki surkeat takuut vs Tesla, mutta riittääkö se selittämään?
Puolittuuko hinta tosiaan kahdessa vuodessa ?E-tron ja eqs uutena kalliita autoja, kahden vuoden päästä 40K. Tesla x/s vaatii 5-6 vuotta ja paljon enemmän kilsoja samaan alenemaan.
Saksastahan noita pikku kilsoilla olevia EQSiä saa noin 50k€.Model X taitaa olla alkaen isompi ja kalliimpi auto. Sekä S:ää että X:ää on tuotu Suomeen vuoden 2020 jälkeen vain kourallinen jostain syystä, joten hinnat lienee sen takia koholla. Pelkästään EQE ja EQS mersuja roudataan saksasta ja ruotsista kymmenkertaisia määriä. Myyntihintahan EQS:n ja S:n kohdalla on ollut suurinpiirtein samaa luokkaa.
Takuut näyttäis olevan käytännössä ihan yhtä hyvät kuin Teslallakin. Itseäni ei ainakaan kiinnosta se onko takuu 2 vai 20 vuotta, kun kilometrirajat paikkuu 1,5 vuodessa kuitenkin.
Muokkaus: niin ja vähän ajetut EQS näyttäisi lähtevän 60 k€ hinnasta, ei 40 k€. En tiedä mistä tuon keksit.
Mersujen ostajat ovat niin älykkäitä, etteivät suostu maksamaan niistä mitään. Erittäin toimiva logiikka.Puolittuuko hinta tosiaan kahdessa vuodessa ?
Tai sitten s/x ostajat ovat sen verran tyhmää porukkaa, että maksavat tuosta vielä 6 vuoden jälkeen noin paljon ja vain sen takia että pitää olla Tesla.
Kyllä tuon Muskin touhut ovat menneet viimeisen vuoden aikana aika huolestuttavaan suuntaan. Ja meno senkun vaan pahenee. Joskus vielä ajattelin , että ei äijän touhuilla ole mitään vaikutusta omaan ostokäyttäytymiseen, mutta nyt olen kyllä päättänyt että en tue ukon touhuja enään missään muodossa, millään tavalla.
Eli en osta Teslaa enkä lähde Falconilla Marsiiin. Jälkimmäinen vituttaa enemmän
No en tiedä onko nyt niin surkeat takuut. Mersuun esim saa 10v/200tkm, Porscheen 14v takuun halutessaan.Se on melkein niinku rahaa pistäis pankkiin ku uuden auton ostaa. Melkein.
Miksi nuo saksalaiset premiumit hukkaavat hintaansa erityisen nopeasti? E-tron ja eqs uutena kalliita autoja, kahden vuoden päästä 40K. Tesla x/s vaatii 5-6 vuotta ja paljon enemmän kilsoja samaan alenemaan.
Onhan saksalaisissa toki surkeat takuut vs Tesla, mutta riittääkö se selittämään?
Vastaus löytyy varmaan EQS-viat palstalta, eipä sitä mikään muu selitä kuin erittäin kalliit korjaukset takuuajan jälkeen. Oliko nuo niitä joissa on kalliita oem-akkuremppoja tjs.. ne voi myös vaikuttaa vakuutuskuluihin vaikka kukaan normikansalainen ei valmistajalla vaihtais akkua, vakuutusyhtiö vaihtaa. Harva ostaa autoa jossa on 3-4ke vakuutus.Hymiö taisi mennä ohi ? Herneet pois nenästä, ei tämä niin vakavaa ole.
Ja en oiken ymmärrä jos 2 vuotta vanhan EOS:sin saa mukamas samalla hinnalla kuin 6 vuotta vanhan , enemmän ajetun X:/S:n, niin miksi ihmeessä ottaisin S/X:n ? Miten sen voi perustella järkevästi ?
Juu, ei silti ole 40 k€ ja itse puhuin Suomesta.Saksastahan noita pikku kilsoilla olevia EQSiä saa noin 50k€.
Esim. 9tkm ajettu
Testasin itselleni satunnaisen nettiautosta bongatun EQS vakuutuksen niin superkaskolla hieman alle tonni vuodessa.Vastaus löytyy varmaan EQS-viat palstalta, eipä sitä mikään muu selitä kuin erittäin kalliit korjaukset takuuajan jälkeen. Oliko nuo niitä joissa on kalliita oem-akkuremppoja tjs.. ne voi myös vaikuttaa vakuutuskuluihin vaikka kukaan normikansalainen ei valmistajalla vaihtais akkua, vakuutusyhtiö vaihtaa. Harva ostaa autoa jossa on 3-4ke vakuutus.
Jos Teslalla ajaminen on käytettynä huomattavasti halvempaa ja riskittömämpää, se varmasti näkyy käytettyjen hinnassa.
Kerropa mitkä ovat kalliit korjaukset?Vastaus löytyy varmaan EQS-viat palstalta, eipä sitä mikään muu selitä kuin erittäin kalliit korjaukset takuuajan jälkeen. Oliko nuo niitä joissa on kalliita oem-akkuremppoja tjs.. ne voi myös vaikuttaa vakuutuskuluihin vaikka kukaan normikansalainen ei valmistajalla vaihtais akkua, vakuutusyhtiö vaihtaa. Harva ostaa autoa jossa on 3-4ke vakuutus.
Jos Teslalla ajaminen on käytettynä huomattavasti halvempaa ja riskittömämpää, se varmasti näkyy käytettyjen hinnassa.
Sitten se ei ole tuossa mallissa ongelma.Testasin itselleni satunnaisen nettiautosta bongatun EQS vakuutuksen niin superkaskolla hieman alle tonni vuodessa.
En tuosta mallista tiedä yhtään mitään. Voisivat olla esim. ajosähkömoottorit, akku, tietokone, tutkajärjestelmä tai ilmajousitus. Tai vaikka ruoste.Kerropa mitkä ovat kalliit korjaukset?
Kuten muissakin merkeissä.Sitten se ei ole tuossa mallissa ongelma.
En tuosta mallista tiedä yhtään mitään. Voisivat olla esim. ajosähkömoottorit, akku, tietokone, tutkajärjestelmä tai ilmajousitus. Tai vaikka ruoste.
Itellä on kans omakotitalo, näissä voi mennä katto, seinät tai lattia.Sitten se ei ole tuossa mallissa ongelma.
En tuosta mallista tiedä yhtään mitään. Voisivat olla esim. ajosähkömoottorit, akku, tietokone, tutkajärjestelmä tai ilmajousitus. Tai vaikka ruoste.
Olen josus koeajanut uuden. Pehmeä jousitus ja paljon tehoa jäi mieleen? Eli tavallaan teho tuntuu hieman enemmän, kun "keulii".Kysytäänpä täältä: mietinnöissä käytetty Volvo XC40 nelikko, VM 21-22 ja < 80 tkm. Uhka vai mahdollisuus? Kulutushan noissa on muodon ja jatkuvan nelivedon takia aika kova, mutta toisaalta pikalatausprofiili on ilmeisesti varsin hyvä ympäri vuoden ja meillä muutenkin tyypillisest ajosuoritteet max 100-200 km päivässä.
Sama auto Polestar 2 kuosissa on periaatteessa myös ihan kiinnostava, mutta siinä on pienempi maavara ja takakontissa vielä vähemmän tilaa. Sisätilat taitaa olla siinä myös vähän ahtaammat?
14kk "vanha" auto. Mutta on siinä tosiaan huima alenema kilsalle.Bemareita ite katsellut niin näissä on kyllä kalliit kilsat ->
Noin 10€ kilsa...
Paha sanoa.Vastaus löytyy varmaan EQS-viat palstalta, eipä sitä mikään muu selitä kuin erittäin kalliit korjaukset takuuajan jälkeen. Oliko nuo niitä joissa on kalliita oem-akkuremppoja tjs.. ne voi myös vaikuttaa vakuutuskuluihin vaikka kukaan normikansalainen ei valmistajalla vaihtais akkua, vakuutusyhtiö vaihtaa. Harva ostaa autoa jossa on 3-4ke vakuutus.
Jos Teslalla ajaminen on käytettynä huomattavasti halvempaa ja riskittömämpää, se varmasti näkyy käytettyjen hinnassa.
Juu ei herneitä. EQSsää ei saa mutta EQEä saa kohtuu metreillä jo 40kiloon. Esim 25tkm ajettua:Juu, ei silti ole 40 k€ ja itse puhuin Suomesta.
Mobilessa aika hyvin kyllä noita Junge Sternejäkin. Voisi sen auton sieltäkin hakea kyllä. Suomessa ei kovin mainostettu tuo takuu, että saakohan sitä edes täkäläisiin vaihtareihin helposti?Juu ei herneitä. EQSsää ei saa mutta EQEä saa kohtuu metreillä jo 40kiloon. Esim 25tkm ajettua:
Loistava auto jos tilat riittää ja nyt on Volvo Cars appissa myynnissä Helvetian lisätakuu 5v/200 tkm hintaan 930 €. Voi ostaa myös käytettyyn autoon erikseen jos ehdot täyttyy. Ajoakun takuu toki pysyy 160 tkm/8v kohdalla silti.Kysytäänpä täältä: mietinnöissä käytetty Volvo XC40 nelikko, VM 21-22 ja < 80 tkm. Uhka vai mahdollisuus? Kulutushan noissa on muodon ja jatkuvan nelivedon takia aika kova, mutta toisaalta pikalatausprofiili on ilmeisesti varsin hyvä ympäri vuoden ja meillä muutenkin tyypillisest ajosuoritteet max 100-200 km päivässä.
Sama auto Polestar 2 kuosissa on periaatteessa myös ihan kiinnostava, mutta siinä on pienempi maavara ja takakontissa vielä vähemmän tilaa. Sisätilat taitaa olla siinä myös vähän ahtaammat?
Ei vakuutukset korvaa mitää vikoja, ainoastaan vahinkoja.erittäin kalliit korjaukset takuuajan jälkeen. Oliko nuo niitä joissa on kalliita oem-akkuremppoja tjs.. ne voi myös vaikuttaa vakuutuskuluihin vaikka kukaan normikansalainen ei valmistajalla vaihtais akkua, vakuutusyhtiö vaihtaa. Harva ostaa autoa jossa on 3-4ke vakuutus.
Kaikki nuo menee myös Model S:sistä, paitsi tutkia ei taida enää edes löytyä. + 2ke oven kahvat /kpl kun porsii...En tuosta mallista tiedä yhtään mitään. Voisivat olla esim. ajosähkömoottorit, akku, tietokone, tutkajärjestelmä tai ilmajousitus.
Oho, tuohan on aika kova.Loistava auto jos tilat riittää ja nyt on Volvo Cars appissa myynnissä Helvetian lisätakuu 5v/200 tkm hintaan 930 €. Voi ostaa myös käytettyyn autoon erikseen jos ehdot täyttyy. Ajoakun takuu toki pysyy 160 tkm/8v kohdalla silti.
Voi olla, että muistan väärin tai sitten hinnat on tulleet alas...Onko kahvat noin kalliit? Ennen olivat 300-400€ maastossa.
Samoilla parametreillä kannattaa käydä koeajamassa myös Audi E-tron 55, kun saa samalla budjetilla.Kysytäänpä täältä: mietinnöissä käytetty Volvo XC40 nelikko, VM 21-22 ja < 80 tkm. Uhka vai mahdollisuus? Kulutushan noissa on muodon ja jatkuvan nelivedon takia aika kova, mutta toisaalta pikalatausprofiili on ilmeisesti varsin hyvä ympäri vuoden ja meillä muutenkin tyypillisest ajosuoritteet max 100-200 km päivässä.
Sama auto Polestar 2 kuosissa on periaatteessa myös ihan kiinnostava, mutta siinä on pienempi maavara ja takakontissa vielä vähemmän tilaa. Sisätilat taitaa olla siinä myös vähän ahtaammat?
Kalliita vikoja ei ole ollut. Mitähän tosta nyt tulis mieleen:Oho, tuohan on aika kova.
Tilojen riittävyyshän se tässä eniten mietityttää, sen lisäksi siis että onko noissa ollut jotain kalliita vikoja, mutta se puoli toisaalta hoituisi aika hyvin tuolla jatkotakuulla.
Kaksi päiväkoti-ikäistä lasta löytyy, mutta suurimman osan ajasta autossa olisi kyydissä vain minä tai vaimo ja olemme tähän asti pärjänneet ihan hyvin nykyisen Kia Optima plugarin 440 L pienehkököllä kontilla. Tilantarve myös vain pienenee kun ihan kohta ei tarvitse enää nuoremman muksun rattaitatakaan roudata.
Samoilla parametreillä kannattaa käydä koeajamassa myös Audi E-tron 55, kun saa samalla budjetilla.
Suositus riippuu siitä ihan minkälaiseen käyttöön tulee, eli haittaako akun esilämmityksen puute käytännössä. Jos asut käsivarren Lapissa ja pikalataat joka reissulla, niin voi olla ankeaa talvisin. En ole tosin kokeillut kuin kerran pikaladata talvella ja jollain voi olla parempiakin kokemuksia. 35tkm vuodessa tahtia pääsee ilman pikalatailujakin.
Jep, jos oem vaihtaa akun kokonaan vahinkotilanteessa ja se on ainoa sallittu tapa korjaukseen, se nostanee vakuutukssn hintaa sille mallille. Muistelen että joku malli oli johon ei oikein Suomessa saanut vakuutuksia tuon takia.Ei vakuutukset korvaa mitää vikoja, ainoastaan vahinkoja.
Kaikki nuo menee myös Model S:sistä, paitsi tutkia ei taida enää edes löytyä. + 2ke oven kahvat /kpl kun porsii...
Taycan ja e-tron GT oli varmaan mitä muistelit. Noihinkin kai saa vakuutuksia, mutta pitää olla suomi-auto muistaakseni.Jep, jos oem vaihtaa akun kokonaan vahinkotilanteessa ja se on ainoa sallittu tapa korjaukseen, se nostanee vakuutukssn hintaa sille mallille. Muistelen että joku malli oli johon ei oikein Suomessa saanut vakuutuksia tuon takia.
Kuten sanoin, en tiedä tuosta mersusta mitään. Nuo ovat niitä luultavimpia kalliita remppoja tämmöisissö autoissa, kait. Ja noiden asioiden korjaukset eivät ainakaan Teslan osalta ole kysymysmerkkejä.
Ostin käytetyn auton 2v takuulla juuri tuosta syystä, mutta luulen että tuo on taas niitä joista saa lukea netistä, mutta käytännössä riski on ässäarvan luokkaa. En jättäisi tuon takia laskuista. E-tron on ollut uutena 2 pykälää kalliimpi auto ja jossain se näkyy, vaikka XC40 on varmasti myös hyvä peli.Joo läski-etronia olen miettinyt myös, mutta moottoriongelmat ja pikalatausteho epäilyttää. Ajoprofiili suurimmaksi osaksi Uudellamaalla edestakas suhaamista ja kotilataamista, mutta noin kerran kuussa tulee vedettyä 300 km siivu keski-suomeen, jolloin olisi suotavaa että latinkia saa vessatauon aikana tarpeeksi.
Sanoit että takuun loputtua tulee kallista remppaa ja löytyy sitä kautta selitys miksi arvo laskee. Et kuitenkaan perustanut tätä kuin mutuun. Kaikissa autoissa nuo ovat kalliita remppoja kun alkaa se tekniikka hajoamaan. Jopa Teslassa.Jep, jos oem vaihtaa akun kokonaan vahinkotilanteessa ja se on ainoa sallittu tapa korjaukseen, se nostanee vakuutukssn hintaa sille mallille. Muistelen että joku malli oli johon ei oikein Suomessa saanut vakuutuksia tuon takia.
Kuten sanoin, en tiedä tuosta mersusta mitään. Nuo ovat niitä luultavimpia kalliita remppoja tämmöisissö autoissa, kait. Ja noiden asioiden korjaukset eivät ainakaan Teslan osalta ole kysymysmerkkejä.
Teslassa on se etu, että autoja on jo niin paljon ja myös moni pioneeri on perehtynyt sähköautoihin niiden kautta, että korjauksiin löytyy (ainakin lähes) tuotteistettuja korjauksia tunnetuin hinnoin, jotka omaan korvaan kuulostavat vaihtoehtoihin verrattuna jopa kohtuullisilta.Sanoit että takuun loputtua tulee kallista remppaa ja löytyy sitä kautta selitys miksi arvo laskee. Et kuitenkaan perustanut tätä kuin mutuun. Kaikissa autoissa nuo ovat kalliita remppoja kun alkaa se tekniikka hajoamaan. Jopa Teslassa.
Eikös tämä akkukorjaus ollut ns. vahinko eli kuski oli kolhinut panssaria joka sitten huomattiin huollossa? Valmistajalla on omat hinnat ja niin on myös Teslalla.EQSän kun vie esim. Kokkolan autohuoltoon, niin varmasti selvittävät sinun kustannuksellasi mistä on kyse, mutta syy ja seuraukset ovat hit and miss. EQC akkukorjaushan oli 60ke Mersulla, kiitos.
Whataboutthis.Eikös tämä akkukorjaus ollut ns. vahinko eli kuski oli kolhinut panssaria joka sitten huomattiin huollossa? Valmistajalla on omat hinnat ja niin on myös Teslalla.
Jollain korjausvideolla mainittiin, että aika vikaherkkää tekniikkaa vanhassa Model S autossa. Esim Model 3 jo sitten kestävämpi.No mitä nyt nettiautoa selaa niin EQS on monta kertaa yleisempi kuin samanikäinen S. Noitahan on myös taksissa paljon joten kilsoja ja korjauskokemusta lienee sitäkin kautta. Heikosti löytyi parin tunnin googlettelulla mitään kunnollisia vikakertomuksia, sen sijaan ässästä tuntuu hajoavan moottori ja akku vuoronperään. No nää on näitä.
Niin ja sen ässän moottorin voi korjata jopa taitava DIY mies. Koitapa löytää samaan ohjeet EQSään. Ja korjaus pajalla ei maksa samaa kuin e-tronin moottorin nestevuoto, vaan sille on ns. listahinta.No ei se nyt kovin hit and miss ole, kun kerran niitä korjaavat. Ongelmia osassa noissa on lähinnä, että akku saattaa koostua erilaisista osista/moduuleista joten pitää se tietty osa saada tietyllä kulumistasolla. Mersun tilanteesta en muista miten siinä mahtoi olla kun en noita Harri Salon akkuvideoista juuri nyt muista minkä merkkisen (ja tyyppisen) autojen ongelma tuo oli.
Mutta siis onhan noissa omat ongelmansa. Esim. Teslan S malleista hajoaa kaikista tietyn ikäisistä moottori jossain vaiheessa (out-of-spec kanavalla noita juttelivat).