Ok, no ei ainakaan niistä mitkä itse tuolta katsoin löytynyt mitään moottoritietoja.Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, no ei ainakaan niistä mitkä itse tuolta katsoin löytynyt mitään moottoritietoja.Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyy
Joo, varmaankin siellä optimoidaan muutaman kvartaalin tulosta eteenpäin.Heh
Eiköhän jokainen osapuoli tee vain parhaita siirtoja oman liiketoiminan kannattavuuden näkövinkkelistä. Lähestyvät vaan samaa päämäärää eri reittejä ja aikatauluja pitkin. Turha tässä tuomioita on jaella kenellekkään.
Hyvä on muistaa että perinnevalmistajat ovat autonvalmistajia eivät pelkästään sähköautonvalmistajia. Olisi aika tyhmää sahata oma tukijalka alta.
Eiköhän sähköautotekniikkaa ja tuotantolinjoja voi kehittää samaan aikaan kun kerää hyvät katteet polttis- ja hybridituotannosta. Siksihän niiden valmistusta jatketaan.Joo, varmaankin siellä optimoidaan muutaman kvartaalin tulosta eteenpäin.
Esim. Saksassa varmaan asiaa jarruttaa kallis sähkö ja autobahnat. Viimeksi kun itse EV6:lla olin siellä niin keskikulutuks hiukan vajaa 40kWh/100km ja pikalaturilla sähkö ilman mitään kuukausisopimuksia 59c/kWh. Ei ollut ruuhkaa latauskentillä.Sähköistyminen liikenteessä etenee, siellä esitetään eri maita vertaillen. Me pohjolassa ollaan hyvin mukana, Kiina vetää kuin juna ja jenkkiläkin kaikesta ICE öyhöstä huolimatta kasvaa.
Muu Eurooppa alkaa jäämään jälkeen, osa valtioista kuten Espanja ja Italia hyvinkin. Japania ja sen autoteollisuutta odottaa katastrofi, koska eivät reagoi ympäröivään maailmaan, Saksallekaan ei lupaa hyvää, koska Kiinan markkina on #404 kun himmailivat tuotekehityksessä.
TL;DR Kiina ja jenkit vie, eurooppa voi osittain omalla tuotannollaan selvitä, mutta...
Biltema näyttää ainakin LR Y:n osalta ihan omiaan. Ei tässä 514 hevosvoimaa ole.Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyy
Wan Gang antoi Kiinalle vision, jolla Kiinan autoteollisuus kehittyi sähköautoilun maailmanvallaksi ja nyt kiinalaiset merkit ovat ohittaneet länsimaiset ja japanilaiset sekä myynnissä että laadussa. Muskin visio ja sen tinkimätön ajaminen eteenpäin johdatti Teslan arvokkaimmaksi autoyhtiöksi.Eiköhän sähköautotekniikkaa ja tuotantolinjoja voi kehittää samaan aikaan kun kerää hyvät katteet polttis- ja hybridituotannosta. Siksihän niiden valmistusta jatketaan.
Sähköautomalleja on pilvin pimein perinnemerkeilläkin, volyymit on vielä pieniä mutta eiköhän ne kasva jos ihmiset niitä haluaa ostaa.
Laadusta nyt en tiedä. Päältä kaunis mutta...nyt kiinalaiset merkit ovat ohittaneet länsimaiset ja japanilaiset sekä myynnissä että laadussa.
Ja tämä visio loi Teslan tyyppisen auton. Olispa visio ollut hieman erinlainen, olisi voinut saada parempaakin aikaiseksi samalla vaivallaMuskin visio ja sen tinkimätön ajaminen eteenpäin johdatti Teslan arvokkaimmaksi autoyhtiöksi.
Bilteman rekkarihaku antaa eräälle 2024 Model Y LR AWD:lle 378 kW, eli saman kuin EVDatabase.Kyllä luulisi löytyvän kun bilteman rekkarihaullakin löytyy
Kiinan tukipolitiikka ja ohjaus oli seuraus Wan Gangin visiosta.Kuka vittu on Wan Gang ?
Kiinan nousu sähköautomaaksi johtunee enemmän rajusta valtion tukipolitiikasta kuin puhtaasta visiosta. Samanlaisia visiota kaikilla on.
Eikö Teslan rekisteriottessa ole niitä ? Kai se sama arvo kelpaa vakuutusyhtiölle.
Kai tuo Tesla on omituinen poikkeus tässä tehojen ilmoittelussa/piilottelussa, vai harrastaako joku muukin tätä ?
Mikä hänen visio sitten oli ?Kiinan tulipolitiikka ja ohjaus oli seuraus Wan Gangin visiosta.
Sähköautoilla menestytään tulevaisuudessa. Jos tarkemmin kiinnostaa, niin tietoa paljon tarjolla nopean googlehaun päässä.Mikä hänen visio sitten oli ?
Ioniq 5 syttyny palamaan?
Aaro, 18, ajoi autokasaan Nelostiellä – ”Toivon, ettei tuollaista tapahdu enää koskaan”
Onnettomuudessa oli osallisena 12 autoa ja yhteensä 28 henkilöä.www.is.fi
Johtuu ihan Teslasta. Eihän Tesla kerro edes akun kokoa. Näin heillä on enemmän joustoa tehon ja muun suhteen jos asiakas jotain kysyy.Kerro sitten yksiselitteisesti mikä on vaikka model Y LR teho? Tesla ei tätä kerro ja joka paikassa eri lukemat. Tunnin keskiteho on toki helppo, eli akun kapasiteetti, mutta jos haluaisi jonkun hetkellisen huipputehon vastaavasti kuin polttiksissa ilmoitetaan niin tätä ei missään kerrota.
Varmaan linjassa kiinan yleisen vision kanssa. Sotakassasta pumpataan rahaa joka rööriin, vakoilua ja varastamista unohtamatta, että saadaan (toivon mukaan, ainakin heidän näkövinkkelistä) hintakilpailulla syötyä "länsi"firmat pois pelikentältä. Jokseenkin samaa puolijohdepuolella varmaan menossa.Mikä hänen visio sitten oli ?
Maailma ei vaan toimi tuntumalla ja kerätty data vakuutusyhtiöillä ei tue näkemystäsi.Vaikka valmistajat väittävät muuta niin tuntuvat vähän paloherkiltä nämä patteriautot kolareissa.
Totta tuo kaiketi on, että Kiina käyttää kaikkea vakoiluun ja valtiollisten intressiensä kasvattamiseen. Se ei ole ristiriidassa sen kanssa, että Kiinassa ymmärrettiin sähköautojen olevan tulevaisuutta ja juuri sinne pitää panostaa kunnolla että tavoitteisiin päästään.Varmaan linjassa kiinan yleisen vision kanssa. Sotakassasta pumpataan rahaa joka rööriin, vakoilua ja varastamista unohtamatta, että saadaan (toivon mukaan, ainakin heidän näkövinkkelistä) hintakilpailulla syötyä "länsi"firmat pois pelikentältä. Jokseenkin samaa puolijohdepuolella varmaan menossa.
Voiko heitä syyttää, ei tietenkään. Mehän täällä hölmöjä ollaan, kun markan säästöt silmissä ostetaan kaikki paska sieltä ja vielä kauppaan mennessä whataboutismilasit silmillä toistamme puolueen totuuksia.
Ei kannata luottaa näin sokeasti suuryrityksiin ja teollisuuteen. Todennäköisesti vertaillaan uusia sähköautoja 0-20v bensa-autokantaan missä vanhat romut vuotavat polttonesteitä. Eiköhän tästä vielä joskus saada riippumatonta tietoa.Maailma ei vaan toimi tuntumalla ja kerätty data vakuutusyhtiöillä ei tue näkemystäsi.
Se on monesti 0. Mutta tämähän nyt on vaan kiinni siitä mitä halutaan ilmoittaa, eihän näillä sinänsä väliä ole ja ilmeisesti kun ilmoittaminen on vähän erikoista niin ei vaikuta tehot vakuutusmaksuihin.Menee sen mukaan mitä on teho rekisteriotteessa.
Kumpi syttynyt ensin?Ioniq 5 syttyny palamaan?
Aaro, 18, ajoi autokasaan Nelostiellä – ”Toivon, ettei tuollaista tapahdu enää koskaan”
Onnettomuudessa oli osallisena 12 autoa ja yhteensä 28 henkilöä.www.is.fi
Muutoskatsastuksenhan tuo saattaa vaatia eli mahdollisesti ajat laittomalla autolla.Onko muuten noin että vakuutusmaksu nousee tehojen lisääntyessä sähköautoissa? Sähköautoissa tehojen ilmoittaminenkin jotenkin outoa, ainakin Teslan osalta.
Itselläni Model Y LR jossa jälikäteen hankittu acceleration boost, en nyt tiedä tarkkaan paljonko on tehoa, ehkä joku 500Hp? Mutta käaittääkseni vakuutusmaksu on sama myös tuhnummassa takavetomallissa.
Ei kannata luottaa näin sokeasti suuryrityksiin ja teollisuuteen. Todennäköisesti vertaillaan uusia sähköautoja 0-20v bensa-autokantaan missä vanhat romut vuotavat polttonesteitä. Eiköhän tästä vielä joskus saada riippumatonta tietoa.
Pitkät postaukset, mutta ollaan suuren muutoksen äärellä.
Mikä intressi vakuutusyhtiöillä olisi antaa väärää tietoa, erit. huomioiden kiinni jäämisen seuraukset?Ei kannata luottaa näin sokeasti suuryrityksiin ja teollisuuteen. Todennäköisesti vertaillaan uusia sähköautoja 0-20v bensa-autokantaan missä vanhat romut vuotavat polttonesteitä. Eiköhän tästä vielä joskus saada riippumatonta tietoa.
Ei kannata öyhöttää ja puhua mutuja. Kumma moderointi linja tällä foorumilla ja mitään punaista lankaa ei varoituksien suhteen ole, pitäisikö kenties antaa tehtävä ammattilaisille?Kumpi syttynyt ensin?
Omat rahani laittaisin polttiksen puolesta, varsinkin jos bensa-auto.
Hmm? Minulla näkyy ihan selkeä artikkelimuotoinen sivu joka on kuin Hesaria lukisi.offtopic: Mielenkiintoinen aihe, mutta perkele kun se on julkaissut tuon Twitterissä, jonka käyttöliittymä on suunniteltu muutaman sanan aivottomiin öyhötyksiin ja niidenkin lukemiseen lähinnä kännykältä paskalla istuessa.
Surkea epäresponsivinen käyttöliittymä ei toki ole pelkästään Twitterin synti, mutta ärsyttää aina kun siihen törmää.
Rekisteröimättämänä ja kirjautumattomana käyttäjänä ei näy mitään...Hmm? Minulla näkyy ihan selkeä artikkelimuotoinen sivu joka on kuin Hesaria lukisi.
Hmm? Minulla näkyy ihan selkeä artikkelimuotoinen sivu joka on kuin Hesaria lukisi.
Mä en katso kamerakuvia ikinä, mutta se punainen varoitus kyllä osuu siitä huolimatta omaankin silmään, joten sikäli kai toimii kuten on ajateltukin. Oon kyllä silti näidenkin suhteen sitä mieltä, että roskiin vaan. Kaikenlainen uusavuttomuus ratissa lisääntyy kun luotetaan sokeasti siihen, että auto varoittelee vaikkei ihan jaksaisikaan itse keskittyä siihen ajamiseen. Urpoille ei pitäisi mahdollistaa urpoilua.Olen pitänyt sitä uutta punaista varoitusta keskinäytössä hyvänä, ainakin omaan näkökenttään se tulee. Itse tykkään tuosta kamerakuvasta + varoitus. Toki se on sitten vielä parempi kun saadaan se varoitus sinne kulmiin MY:ssäkin.
Heh, urpo. Kaikki normit ja sitten vielä kamerasta että ei tule ääliö perään. Kuten em.Mä en katso kamerakuvia ikinä,
Dataa ei ole välttämättä vielä ihan niin paljoa kertynyt, että voitaisiin myöskään poissulkea sitäkö etteikö se data olisi kehittymässä sähköautojen kannalta huonompaan suuntaan.Maailma ei vaan toimi tuntumalla ja kerätty data vakuutusyhtiöillä ei tue näkemystäsi.
Jostain syystä hybridit palaa herkimmin kerätyn datan mukaan. Sähköautopalo ilman akkupaloa on peace of cake, akkupalo vaatii n. 10 kertaisen määrän vettä, muttei ole mikään katastrofi kuitenkaan.Dataa ei ole välttämättä vielä ihan niin paljoa kertynyt, että voitaisiin myöskään poissulkea sitäkö etteikö se data olisi kehittymässä sähköautojen kannalta huonompaan suuntaan.
Sä näet päätä kääntämällä satavarmasti onko siinä vieressä auto ja pelistä näet miten pitkällä siellä on sellainen tulossa, jos on tulossa. Minkä helvetin takia sun pitäisi vielä sitä tablettia tuijottaa siellä keskellä.Heh, urpo. Kaikki normit ja sitten vielä kamerasta että ei tule ääliö perään. Kuten em.
jos on karvahattuääliö, niin se ei tarkoita että muut ovat.
Eihän noi palot yleensäkään ole kun ei se sekunneissa roihahda. Vakuutusyhtiöille noi on tietysti katastrofeja kun tuo akkuun levinnyt palo tuhoaa varmasti koko pulkan niin, että siitä ei jää mitään myytävää sinne avk:n hyllyynkään.Jostain syystä hybridit palaa herkimmin kerätyn datan mukaan. Sähköautopalo ilman akkupaloa on peace of cake, akkupalo vaatii n. 10 kertaisen määrän vettä, muttei ole mikään katastrofi kuitenkaan.
Ajan niin kuin sen edellisen 500tkm .Pää kääntyy olan yli myös teslassa - en toisin väittänyt. Kameran katson vaan sen lisäksi sen kaistanvaihdon kohdilla.Sä näet päätä kääntämällä satavarmasti onko siinä vieressä auto ja pelistä näet miten pitkällä siellä on sellainen tulossa, jos on tulossa. Minkä helvetin takia sun pitäisi vielä sitä tablettia tuijottaa siellä keskellä.
Kertoiko Mari mitkä muut autot syttyivät ja mikä niistä syttyi ensimmäisenä? Mikä oli syttymisen syy?Ei kannata öyhöttää ja puhua mutuja. Kumma moderointi linja tällä foorumilla ja mitään punaista lankaa ei varoituksien suhteen ole, pitäisikö kenties antaa tehtävä ammattilaisille?
Mari kertoo kauhunhetkistä Nelostiellä – ”Joululahjamme on, että olemme hengissä”
Marin ja hänen miehensä auto vaurioitui Nelostien ketjukolarissa lunastuskuntoon.www.is.fi
Marin auton edessä ollut sähköauto syttyi pian palamaan. Paloa ei sammutettu heti.
Ite taas katon kamerakuvasta kaiken. Myös peruutus onnistuu pelkästään kamerakuvan perusteella. Toki vain silloin kun takakamera on puhdas. Takakameran pesuri pitäs kyllä olla vakiokamaa tesloissa.Mä en katso kamerakuvia ikinä, mutta se punainen varoitus kyllä osuu siitä huolimatta omaankin silmään, joten sikäli kai toimii kuten on ajateltukin. Oon kyllä silti näidenkin suhteen sitä mieltä, että roskiin vaan. Kaikenlainen uusavuttomuus ratissa lisääntyy kun luotetaan sokeasti siihen, että auto varoittelee vaikkei ihan jaksaisikaan itse keskittyä siihen ajamiseen. Urpoille ei pitäisi mahdollistaa urpoilua.
Pakko kommentoida tuota Volvon ilmoituslediä, kun sitä kehuttu nyt useassa viestissä. Useamman kerran kun Volvo on tullut rampilta vierelle hieman takaviistosta, on tuo kuolleen kulman merkkivalo aiheuttanut ylimääräisen sydämmenlyönnin, kun se ainakin joissain malleissa näyttää liian samanväriseltä vilkun kanssa. Tämä aiheuttaa sen, että tulee vaikutelma että volvokuski tulee väkisellä kylkeen. Muissa autoissa en ole havainnut tällaista efektiä.Mielestäni varsin viihdyttävään (””) peili/kuolleen kulman keskusteluun oma panos:
- Teslan keskinäytön kameraratkaisu on oikealle puolelle ihan OK, vasemmalle huono. Molemmilla puolilla paljon mielummin seuraisin merkkivaloa peilin seudulla, esimerkkinä Volvon mielestäni erinomainen ratkaisu.
Miksiköhän Mersun systeemi ei ole yleistynyt, jossa kamera on kotelossaan ja tulee ulos vain kun sitä tarvitaan? Pysyy puhtaana eikä tarvitse vedellä vesiletkuja kameraa varten, normi sähkömoottori riittää joka avaa kotelon. Toki nyt alkaa yleistymään nuo 360 kamerat niin tarvitsee useamman kameran, mutta perus peruutuskameran tapauksessa älyttömän kätevä. Neljään vuoteen ei ole tarvinnut linssiä puhdistaa.Ite taas katon kamerakuvasta kaiken. Myös peruutus onnistuu pelkästään kamerakuvan perusteella. Toki vain silloin kun takakamera on puhdas. Takakameran pesuri pitäs kyllä olla vakiokamaa tesloissa.
Riippuu kameran tarkoituksesta. Tesla valvoo sillä ympäristöä niin kameran tulee olla aina näkyvissä.Miksiköhän Mersun systeemi ei ole yleistynyt, jossa kamera on kotelossaan ja tulee ulos vain kun sitä tarvitaan? Pysyy puhtaana eikä tarvitse vedellä vesiletkuja kameraa varten, normi sähkömoottori riittää joka avaa kotelon. Toki nyt alkaa yleistymään nuo 360 kamerat niin tarvitsee useamman kameran, mutta perus peruutuskameran tapauksessa älyttömän kätevä. Neljään vuoteen ei ole tarvinnut linssiä puhdistaa.
Volkkareissa ollut myös avautuvan logon takana jo ainakin seiskagolfista lähtien, mutta ei kaikissa malleissa. Esim. Id.3:ssa taitaa olla, mutta ei muissa Id-sarjalaisissa.Miksiköhän Mersun systeemi ei ole yleistynyt, jossa kamera on kotelossaan ja tulee ulos vain kun sitä tarvitaan? Pysyy puhtaana eikä tarvitse vedellä vesiletkuja kameraa varten, normi sähkömoottori riittää joka avaa kotelon. Toki nyt alkaa yleistymään nuo 360 kamerat niin tarvitsee useamman kameran, mutta perus peruutuskameran tapauksessa älyttömän kätevä. Neljään vuoteen ei ole tarvinnut linssiä puhdistaa.
Juuri tuossa ajelin uuden mersun takana ja siinä se merkki oli auki ja kamera näkyvissä. En tiedä miksi ei ollut piilossa.Miksiköhän Mersun systeemi ei ole yleistynyt, jossa kamera on kotelossaan ja tulee ulos vain kun sitä tarvitaan? Pysyy puhtaana eikä tarvitse vedellä vesiletkuja kameraa varten, normi sähkömoottori riittää joka avaa kotelon. Toki nyt alkaa yleistymään nuo 360 kamerat niin tarvitsee useamman kameran, mutta perus peruutuskameran tapauksessa älyttömän kätevä. Neljään vuoteen ei ole tarvinnut linssiä puhdistaa.
Kaupunkinopeuksissa näkyy kun saatetaan pysäköidä äkkiseltään, nopeus varmaan jotain alle 30km/h kun se näyttää tulevan esille.Juuri tuossa ajelin uuden mersun takana ja siinä se merkki oli auki ja kamera näkyvissä. En tiedä miksi ei ollut piilossa.