Luin tänään tuon TM:n jutun ja Teslan omistavana ja lisäksi ID4 enempi ajaneena aivan erinomainen arvostelu, allekirjoitan käytännössä liki kaikki väitteet. Lopputuloskin täsmää täysin omiin kokemuksiin. Ehkä tavaratilasta antaisin Teslalle anteeksi kommentteja enemmän, koska ainakin meidän käytössä sekä takapoksin alalisäosa sekä etupoksi on todella kovassa käytössä ja lisäävät auton käytettävyyttä paljon. Arvosana taisi olla toki hyvä tältä osin. Eritoten kehaisisin ääritilannekäyttäytymisarviota ( = Teslalla huono ) sekä maantieajoarviota ( = samoin Teslalla huono ) Teslasta, kertoo todella hyvin ne haasteet mitä Teslalla on. Joillekkin, jotka tykkäävät tunnottomasta ajotuntumasta, nuo eivät liene niin suuri ongelma.
Yleisesti ottaen epäilenpä siis että muidenkin autojen arviot erittäin osuvia. Esim. nuo Fordin erot muistan tulleen vastaan monessa muussakin arvostelussa; Minun kollektiivinen usean arvostelu arvion maku Fordista oli, että haluavat erottua erilaisella muotoilulla, eli esim. pidempi konepelti ja Fordimaisella tuntumalla. Uhrina eritoten mainittu aiemminkin takapoksin tilat ja sitten alustan tuntuma. Eli tämäkin täsmää muihin arvioihin.
edit: Noihin latauskommentteihin liittyen kannattaa kokeilla ihan ajaa pitkää matkaa tai kokeilal ladata niillä sähköautoilla niin ei tule yllätyksenä arvostelun lopputulokset. Esim. Teslan heikkous aivan huikeasta maksimilatausnopeusta huolimatta on varsin lineaarisesti ja agressiivisesti hidastuva lataus lähestyessä täyttä akkua. Jossain 50% vähän päältä tiputaan jo alle 100kw usein, kun esim. tuo VW jatkaa vielä pitkään yli 100kw. Täten ero VW ja Teslan välillä mukavista markkinointimaximilatausnopeuksista huolimatta on todella vähän, testissä taisi olla tyyliin 1min 10 - 80%. Jos lataa 10 - 45%, niin Tesla on todella nopea, eritoten Superchargereilla missä tuo 250kw on mahdollinen. Tuossa testissähän ladattiin Ionityllä, joten Teslan 10-vajaa 20% välin yli 200kw latausnopeus ei ole toteutunut, mainitaan erikseen arvostelussakin. Eroa tuosta tulisi varmaan se 1min Teslan eduksi lisää.
Jos tutustuu testiin vielä lisää, niin erot latausnopeuksissa olivat aika selkeät muihin Kian, Teslan ja VW:n jälkeen, arvosanat on hyvin aseteltu.
Yleisesti ottaen epäilenpä siis että muidenkin autojen arviot erittäin osuvia. Esim. nuo Fordin erot muistan tulleen vastaan monessa muussakin arvostelussa; Minun kollektiivinen usean arvostelu arvion maku Fordista oli, että haluavat erottua erilaisella muotoilulla, eli esim. pidempi konepelti ja Fordimaisella tuntumalla. Uhrina eritoten mainittu aiemminkin takapoksin tilat ja sitten alustan tuntuma. Eli tämäkin täsmää muihin arvioihin.
edit: Noihin latauskommentteihin liittyen kannattaa kokeilla ihan ajaa pitkää matkaa tai kokeilal ladata niillä sähköautoilla niin ei tule yllätyksenä arvostelun lopputulokset. Esim. Teslan heikkous aivan huikeasta maksimilatausnopeusta huolimatta on varsin lineaarisesti ja agressiivisesti hidastuva lataus lähestyessä täyttä akkua. Jossain 50% vähän päältä tiputaan jo alle 100kw usein, kun esim. tuo VW jatkaa vielä pitkään yli 100kw. Täten ero VW ja Teslan välillä mukavista markkinointimaximilatausnopeuksista huolimatta on todella vähän, testissä taisi olla tyyliin 1min 10 - 80%. Jos lataa 10 - 45%, niin Tesla on todella nopea, eritoten Superchargereilla missä tuo 250kw on mahdollinen. Tuossa testissähän ladattiin Ionityllä, joten Teslan 10-vajaa 20% välin yli 200kw latausnopeus ei ole toteutunut, mainitaan erikseen arvostelussakin. Eroa tuosta tulisi varmaan se 1min Teslan eduksi lisää.
Jos tutustuu testiin vielä lisää, niin erot latausnopeuksissa olivat aika selkeät muihin Kian, Teslan ja VW:n jälkeen, arvosanat on hyvin aseteltu.
Viimeksi muokattu: