Yleistä keskustelua sähköautoista

Jopa Björni valittaa samasta tärinästä uudena Ioniqin kanssa, vaikka ei ole edes ensiasennusrenkaat autossa. Jotain paskaa tuossa alustassa on. Mulla täristää auto hivenen jopa talvikumeilla.


Onko se alustan vika, jos se on herkkä renkaiden tasapainotukselle? Minusta ei. MY23 etenee täysin eleettömästi pl. kk sitten kun yhdestä kesänakista lähti paino irti. Sen jälkeen aivan aavistus tärinää, ei mitään perinteistä nopeuden mukaan kasvavaa. IMHO urakkapalkalla tasapainottavat hermannit ei tee työtään kunnolla. 99% motaria ajavana on saanut melkein järjesteän rengaspaikassa käydä uusintakierroksella, kun on melkein tasapainossa.
 
Ei ollut. Mutta ei ollut ensikäden tietoa, se täytyy myöntää. Onko kenelläkään täällä henkilökohtaisia kokemuksia takuuasioista kiinalaisten sähköautojen suhteen?
Siis oletko huolissasi takuusta vai varaosista ylipäänsä? Ainakin Polleen sai taakse valot uusittua ilman ihmeempää odottelua, mutta ei ollut takuukeikka.
 
Onko se alustan vika, jos se on herkkä renkaiden tasapainotukselle? Minusta ei. MY23 etenee täysin eleettömästi pl. kk sitten kun yhdestä kesänakista lähti paino irti. Sen jälkeen aivan aavistus tärinää, ei mitään perinteistä nopeuden mukaan kasvavaa. IMHO urakkapalkalla tasapainottavat hermannit ei tee työtään kunnolla. 99% motaria ajavana on saanut melkein järjesteän rengaspaikassa käydä uusintakierroksella, kun on melkein tasapainossa.
Onnea sulle, että sulla auto kunnossa. Tästä tärinästä saa vaan jatkuvasti lukea eri paikoista ja lehdistä ja muillakin kuin ensiasennusrenkailla niin hankala uskoa, että jokaisessa paikassa syynä olisi huonosti tasapainotetut renkaat, kun mullakin ne on tasapainotettu ainakin neljään kertaan. Mulla on siis niin moneen kertaan varmistettu, että renkaat on tasapainossa eikä pystyheittoja ole niin ei tuossa oikein voi rengastakaan syyttää. Tuo alusta on vaan kehnosti suunniteltu, jos se ei pysty vaimentamaan tiestä tai renkaista johtuvia pieniä tärinöitä. Entinen ID4 oli aivan loistava tässä suhteessa ja jopa tuo tallissa oleva Leaf tuntuu kuin edustusautolta Ioniqqiin verrattuna.
 
Siis oletko huolissasi takuusta vai varaosista ylipäänsä? Ainakin Polleen sai taakse valot uusittua ilman ihmeempää odottelua, mutta ei ollut takuukeikka.
Olen huolissani siitä, että auto seisoisi kuukausikaupalla lumihangessa odottamassa komponenttia.
Polle, Polestar?
Olen enemmän huolissani näistä merkeistä, joista kukaan ei ollut kuullut 5 vuotta sitten.
 
Olen huolissani siitä, että auto seisoisi kuukausikaupalla lumihangessa odottamassa komponenttia.
Polle, Polestar?
Olen enemmän huolissani näistä merkeistä, joista kukaan ei ollut kuullut 5 vuotta sitten.
Vihjailet jotain ja jostain luettua, niin vähän vaikea tarttua asiaan kun ei tiedetä mitä tarkoitat.

On totta että Voyah Free merkin maahantuoja teki konkurssin, Suomalaisillikkin tuttu Fisker teki "taasen" konkurssin, Saab auto puoli monta kertaa polttisaikaan, sekin taitaa taasen huojua. Voyah Free valmistaja on toki kymmeniä vuosia vanhempi kuin Tesla ja valmistaja on pystyssä.
 


- Optiq, Lyriq, Vistiq, Escalade IQ. Cadillac laittaa sähkömörköjä kehiin kovalla tahdilla.

Asiaan perehtymättömälle kokoluokittain lähdetään Tesla Model Y kokoisesta kasvamaan.
 
Onnea sulle, että sulla auto kunnossa. Tästä tärinästä saa vaan jatkuvasti lukea eri paikoista ja lehdistä ja muillakin kuin ensiasennusrenkailla niin hankala uskoa, että jokaisessa paikassa syynä olisi huonosti tasapainotetut renkaat, kun mullakin ne on tasapainotettu ainakin neljään kertaan. Mulla on siis niin moneen kertaan varmistettu, että renkaat on tasapainossa eikä pystyheittoja ole niin ei tuossa oikein voi rengastakaan syyttää. Tuo alusta on vaan kehnosti suunniteltu, jos se ei pysty vaimentamaan tiestä tai renkaista johtuvia pieniä tärinöitä. Entinen ID4 oli aivan loistava tässä suhteessa ja jopa tuo tallissa oleva Leaf tuntuu kuin edustusautolta Ioniqqiin verrattuna.
Eikös sulla ollut ne vaimennuskumit niissä renkaissa? Niitä ei saa tasapainotettua kuntoon, kun tilanne muuttuu jos auto seisoskelee tai renkaat ovat varastossa. Uudessa 2025 mallissa ovat parantaneet väitetysti rattiin välittyviä värinöitä, sekö siinä tuntumassa närästää? Pakko siinä sun autossa on olla joku vika tai sitten olet todella tarkka. Mun on meinaan kaikkia mainitsemiasi autoja ajaneena hyvin vaikea tunnistaa sellaisia eroja joita väität olevan. MY22 autolla ajoin pidemmän pätkän ennen ostopäätöstä, omalla MY23:lla on 30 tkm takana. Molemmat nelivetoja. Id-sarjaa on tullut useita autoja koeajottua ja monesti pitkiä pätkiä id4 kyydissä. Leafista on vähiten kokemusta, kun ainoa motivaattori koeajolle oli halpa hinta.
 
Onnea sulle, että sulla auto kunnossa. Tästä tärinästä saa vaan jatkuvasti lukea eri paikoista ja lehdistä ja muillakin kuin ensiasennusrenkailla niin hankala uskoa, että jokaisessa paikassa syynä olisi huonosti tasapainotetut renkaat, kun mullakin ne on tasapainotettu ainakin neljään kertaan. Mulla on siis niin moneen kertaan varmistettu, että renkaat on tasapainossa eikä pystyheittoja ole niin ei tuossa oikein voi rengastakaan syyttää. Tuo alusta on vaan kehnosti suunniteltu, jos se ei pysty vaimentamaan tiestä tai renkaista johtuvia pieniä tärinöitä. Entinen ID4 oli aivan loistava tässä suhteessa ja jopa tuo tallissa oleva Leaf tuntuu kuin edustusautolta Ioniqqiin verrattuna.
Sisarmallista (20"/19" vanteilla) vain kokemusta eikä tärinöitä mutta sen kyllä allekirjoitan että enemmän tulee epätasaisuuden läpi kuin Enyaqissa. ID4 muistaakseni vielä pehmeämmin vaimennettu.
 
Huomautus - keskity rakentavaan asilliseen keskusteluun yksipuolisen paasaamisem sijaan
Jopa Björni valittaa samasta tärinästä uudena Ioniqin kanssa, vaikka ei ole edes ensiasennusrenkaat autossa. Jotain paskaa tuossa alustassa on. Mulla täristää auto hivenen jopa talvikumeilla.


Kuka oikeasti jaksaa katsoa näitä keski-ikäisten lihavien miesten videoita? Tässäkin 40 minuuttia ajellaan jossain skutsissa, saman asian olisi voinut tiivistää 20 sekunnin tiktok tanssiksi. Suomi sähköautoskene se vasta surullista katsottavaa onkin. Voit valita työttömän kuolemaa lähestyvän mieslapsen tai monista samanikäisistä valaista / ihmiskuulista, joiden videoissa voisi mitata ensimmäiseksi milloin vatsa ottaa rattiin kiinni. Olisipa vielä legendaarinen Simu hengissä, niin tekisi ugandaa sisältäviä sähköautovideoita, joskus oltaisiin parkkiruudussa jäätyneenä kiinni, toisinaan ei, milloin ranteenpaksuiset sähkömoottorit huutaisivat MISSÄ ME OLLAAN! Tätä yleisö kaipaa!

....ja aiheeseen, kyllä, Korealaiset ovat aika surullisia kokemuksia ajo-ominaisuuksiltaan, EV GT 585 hp ei säväyttänyt, laadutonta ämpärimuovia on Korean pingpong autossa enemmän kuin Tokmannin ämpäreissä, saattaa nypyttäminen vielä lisätä harmitusta ja lopulta katkaista kamelinselän.
 
Viimeksi muokattu:
....ja aiheeseen, kyllä, Korealaiset ovat aika surullisia kokemuksia ajo-ominaisuuksiltaan, EV GT 585 hp ei säväyttänyt, laaduntonta ämpärimuovia on Korean pingpong autossa on enemmän kuin Tokmannin ämpäreissä, saattaa se nypyttäminen vielä lisätä harmitusta ja lopulta katkaista kamelinselän.
Tästä tietenkin voi olla montaa mieltä, mutta kyllä I5 N on edelleen yksi parhaista ellei paras ratasähkäri, jonka järkirahalla voi hommata kuten myös se EV6 GT.
 
Vihjailet jotain ja jostain luettua, niin vähän vaikea tarttua asiaan kun ei tiedetä mitä tarkoitat.

On totta että Voyah Free merkin maahantuoja teki konkurssin, Suomalaisillikkin tuttu Fisker teki "taasen" konkurssin, Saab auto puoli monta kertaa polttisaikaan, sekin taitaa taasen huojua. Voyah Free valmistaja on toki kymmeniä vuosia vanhempi kuin Tesla ja valmistaja on pystyssä.
En ymmärrä miten konkurssit liittyvät. En niitä pelkää, vaan jälkimarkkinaverkoston kehittymättömyyttä. Palaan asiaan kunhan näen kyseistä tyyppiä joka aiheesta puhui.
 
Onko tuossa 40-50 tonnin hintaluokassa mitään järkevää autoa, kun pitäisi saada sekä koiranhäkki että isohkot rattaat mahtumaan konttiin. Häkki pitää olla varmaan noin 50 cm leveä kun kaksi pientä koiraa kulkee mukana. Nykyisessä leveys on 950 mm ja on vähän ahdas, saisi olla varmaan yli metrin leveä kontti. Tai sitten jos on ajatuksia häkkijärjestelyn suhteen? Nykyinen on keskikokoinen kuljetuskoppa liinoilla kiinni. Toisaalta mikään 500 € variocage ei ihan heti kiinnosta jos ei olekaan sopiva, kun niistä puuttuu leveyssäätö.

Saa olla käytettykin mutta hyvin vähän ajettu, kun ajoa tulee 50 tkm vuoteen.

Kävi jo id.buzz mielessä mutta jotenkin ei innosta kun puuttuu akunlämmitys ja henkilöautomallissa palaa lämmitykseen aika reilusti akkua ilmeisesti myös.
 
Onko tuossa 40-50 tonnin hintaluokassa mitään järkevää autoa, kun pitäisi saada sekä koiranhäkki että isohkot rattaat mahtumaan konttiin. Häkki pitää olla varmaan noin 50 cm leveä kun kaksi pientä koiraa kulkee mukana. Nykyisessä leveys on 950 mm ja on vähän ahdas, saisi olla varmaan yli metrin leveä kontti. Tai sitten jos on ajatuksia häkkijärjestelyn suhteen? Nykyinen on keskikokoinen kuljetuskoppa liinoilla kiinni. Toisaalta mikään 500 € variocage ei ihan heti kiinnosta jos ei olekaan sopiva, kun niistä puuttuu leveyssäätö.

Saa olla käytettykin mutta hyvin vähän ajettu, kun ajoa tulee 50 tkm vuoteen.

Kävi jo id.buzz mielessä mutta jotenkin ei innosta kun puuttuu akunlämmitys ja henkilöautomallissa palaa lämmitykseen aika reilusti akkua ilmeisesti myös.
Stellantiksen pikkupakut, saiskohan niitä käytettynä tuohon hintaan? Toki niistäkin puuttuu esilämmitys laiturille ja ranget maantiellä aika kehnot. EQV ei varmaan saa kuin paljon ajettuna tuhon?
 
Onko tuossa 40-50 tonnin hintaluokassa mitään järkevää autoa, kun pitäisi saada sekä koiranhäkki että isohkot rattaat mahtumaan konttiin. Häkki pitää olla varmaan noin 50 cm leveä kun kaksi pientä koiraa kulkee mukana. Nykyisessä leveys on 950 mm ja on vähän ahdas, saisi olla varmaan yli metrin leveä kontti. Tai sitten jos on ajatuksia häkkijärjestelyn suhteen? Nykyinen on keskikokoinen kuljetuskoppa liinoilla kiinni. Toisaalta mikään 500 € variocage ei ihan heti kiinnosta jos ei olekaan sopiva, kun niistä puuttuu leveyssäätö.

Saa olla käytettykin mutta hyvin vähän ajettu, kun ajoa tulee 50 tkm vuoteen.

Kävi jo id.buzz mielessä mutta jotenkin ei innosta kun puuttuu akunlämmitys ja henkilöautomallissa palaa lämmitykseen aika reilusti akkua ilmeisesti myös.

Montako ihmistä kyydissä ja minkä kokoiset koirat? Ts. voisiko koiran/koirat laittaa Isofix-kiinnikkeiseen häkkiin takapenkille tai vänkärin paikalle?


Jos taas autosta puhutaan, niin mitenkäs Skoda Enyaq?

1731601922998.png
 
Stellantiksen pikkupakut, saiskohan niitä käytettynä tuohon hintaan? Toki niistäkin puuttuu esilämmitys laiturille ja ranget maantiellä aika kehnot. EQV ei varmaan saa kuin paljon ajettuna tuhon?
EQV mennytkin kokonaan ohi. Ehkä tossa vois joustaa kun on kuitenkin oikeen mersu. Täytyy pistää mietintämyssyyn, tuolla vois tehdä ihan jo retkeilyäkin kun on aika massiivinen laite.
 
Montako ihmistä kyydissä ja minkä kokoiset koirat? Ts. voisiko koiran/koirat laittaa Isofix-kiinnikkeiseen häkkiin takapenkille tai vänkärin paikalle?


Jos taas autosta puhutaan, niin mitenkäs Skoda Enyaq?

1731601922998.png
Yleensä vain kaksi. Nyt on välillä ollutkin häkki takapenkillä vöillä ja etupenkillä kiilattuna (isofix häkkejä en ole löytänyt kuin yhden). Pidän kuitenkin tärkeänä että takapenkki olis takapenkki niin ei tarvis irrotella häkkiä kun joskus tulee kyytiläisiä.

Tuo Enyaq vois kyllä just ja just mennä. Näköjään uusissa akun lämmityskin.
 
Onko tuossa 40-50 tonnin hintaluokassa mitään järkevää autoa, kun pitäisi saada sekä koiranhäkki että isohkot rattaat mahtumaan konttiin. Häkki pitää olla varmaan noin 50 cm leveä kun kaksi pientä koiraa kulkee mukana. Nykyisessä leveys on 950 mm ja on vähän ahdas, saisi olla varmaan yli metrin leveä kontti. Tai sitten jos on ajatuksia häkkijärjestelyn suhteen? Nykyinen on keskikokoinen kuljetuskoppa liinoilla kiinni. Toisaalta mikään 500 € variocage ei ihan heti kiinnosta jos ei olekaan sopiva, kun niistä puuttuu leveyssäätö.

Saa olla käytettykin mutta hyvin vähän ajettu, kun ajoa tulee 50 tkm vuoteen.

Kävi jo id.buzz mielessä mutta jotenkin ei innosta kun puuttuu akunlämmitys ja henkilöautomallissa palaa lämmitykseen aika reilusti akkua ilmeisesti myös.
Häkkijärjestelystä, häkin sijaan suosittelen harkitsemaan myös pituussuuntaista tilanjakajaa. Tilankäytöllisesti järkevämpi kuin häkki, ja osaa saa asetettua jakamaan tavaratilan esim 60/40 suhteessa tilantarpeen mukaan.

Esimerkkinä:
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Harri Salon kanavalla koeajo SQ6:lla.



Kevyesti hämmentävä pätkä. Vaikuttaisi, että lähdetään takki auki vaan painamaan ja siinä se. Viikon ajellut ja videolla ihmetellään akun esilämmitystä, sitten demotaan kuinka vaikea tuo on kun ole napin takana ja bonuksena demoilussa ensin navigoidaan puhelimen navilla. Tuskin autolla kuudetta aistia sentään on, jos navigoidaan jollain muulla vehkeellä vaikka näyttö tulisi MMI:lle.

800v tekin kohdalla muuten kiinnostaisi kuinka menee lataukset mahdollisimman laajoilla komboilla.

Vissiin nykypäivä on tällaista youtubemeininkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Kevyesti hämmentävä pätkä. Vaikuttaisi, että lähdetään takki auki vaan painamaan ja siinä se. Viikon ajellut ja videolla ihmetellään akun esilämmitystä, sitten demotaan kuinka vaikea tuo on kun ole napin takana ja bonuksena demoilussa ensin navigoidaan puhelimen navilla. Tuskin autolla kuudetta aistia sentään on, jos navigoidaan jollain muulla vehkeellä vaikka näyttä tulisi MMI:lle.

800v tekin kohdalla muuten kiinnostaisi kuinka menee lataukset mahdollisimman laajoilla komboilla.

Vissiin nykypäivä on tällaista youtubemeinkikiä.
Autosta datat jostain syystä off ja ihmettelee kun ei toimi latauspaikan valinta :btooth: Hyvin helppo tuota oli käyttää, kun itse kokeilin.
 
Autosta datat jostain syystä off ja ihmettelee kun ei toimi latauspaikan valinta :btooth: Hyvin helppo tuota oli käyttää, kun itse kokeilin.
Tuokin mies ajanut kymmeniä sähköautoja ja nyt alkaa kaatumaan näihin perusasioihin. Uusi sandy?
 
Kävin n. viikko sitten ajamassa Polestar 4 ja empä kyllä tuohon lähtisi betatestaajaksi vaikka edullinen leasingtarjous onkin. Softa vaikutti olevan aivan lapsen kengissä ja myyjän piti buutata auto ennen kuin päästiin edes hallista ulos koska HUD ei suostunut menemään päälle (asetus oli vaan harmaana).

Autossa oli kyllä hyvin tehoa ja ajokokemus sinänsä ihan miellyttävä, mutta softa oli niin keskeneräistä että kiinnostus lopahti täysin. Myyjän esittelypuheeseen sisältyi selitykset ontuviin ratkaisuihin ja softa kuulemma päivittyy jos auton päättää tilata.
 
Mä en kyllä saa katsottua noita Harri Salon videoita kun se ei tee sitä scriptin kautta niin se juttu etenee verkkaisesti kun täytyy miettiä kokoajan jotain sanottavaa. Itseni ei myöskään kiinnosta toisen ihmisen mielipiteet ulkonäöstä tyyliin että "Uusi maski nayttää maukkaalta". Varmaa niitä harvoja tekijöitä joillekka täytyis sanoa että koita rajoittaa videon pituus 10 minuuttiin. Muilla tubettajilla kun on tapana venyttää videota 10 minuuttiin.

Yritin Harrille joskus Facebookissa sanoa että tekisi niitä 1 minuutin shortti videoita niin jaksaisi katsoa.

Ja tämä liittyy vahvasti sähköautoihin koska Harri on varmaan tärkein sähköauto tubettaja Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyllä saa katsottua noita Harri Salon videoita kun se ei tee sitä scriptin kautta niin se juttu etenee verkkaisesti kun täytyy miettiä kokoajan jotain sanottavaa. Itseni ei myöskään kiinnosta toisen ihmisen mielipiteet ulkonäöstä tyyliin että "Uusi maski nayttää maukkaalta". Varmaa niitä harvoja tekijöitä joillekka täytyis sanoa että koita rajoittaa videon pituus 10 minuuttiin. Muilla tubettajilla kun on tapana venyttää videota 10 minuuttiin.

Yritin Harrille joskus Facebookissa sanoa että tekisi niitä 1 minuutin shortti videoita niin jaksaisi katsoa.

Ja tämä liittyy vahvasti sähköautoihin koska Harri on varmaan tärkein sähköauto tubettaja Suomessa.
Sehän noissa on noloa kun kaikki yrittää kopioida toisiltaan kaikki samat maneerit, joilla kuvitellaan että algoritmi suosisi.

Katselijan kannalta todella rasittavaa. Vähän kuin joku 80-luvun takatukka jokaisella induvidualistilla samanlaisena samaan aikaan.

Aiemmin oli monta sähköautotubettajaa tilauksessa, mutta nyt taisin vähän aikaa sitten perua viimeisimmänkin YouTube tilauksen tästä aiheesta.
 
Tuokin mies ajanut kymmeniä sähköautoja ja nyt alkaa kaatumaan näihin perusasioihin. Uusi sandy?

Kyllä minusta tuossa videossa tuli hyvin ilmi tuon auton testaamattomuus Suomen talvessa: Ajovalot upotettu kummalisiin kaukaloihin, joihin kertyy räntä, lumi ja edellä ajanvan auton nostama loska. Lisäksi jo aiemmissa VW-divisioonan autoissa ollut akun lämmityksen manuaalinen käynnistys on hävinnyt tai piilotettu niin monen valikon taakse että sitä ei löydy.

Lisäksi maahantuoja mokasi todella pahasti turvallisuusasiassa toimittamalla koeajoauton kesärenkailla lumisateeseen/suomen talveen.
 
Led valojen ongelma on, tässä muotoilun korostamana lisänä vaivaan tuo sulanapysyminen kun hukkalämpö syntyy väärään päähän. Olen kohdannut saman kun olosuhteet on sopivat jo aikoja sitten Bemarilla jäätävässä sateessa ja Telsan kanssa sama vaiva, plus bonuksena Teslan valoumpiot huurtuu/jäätyy kovalla pakkasella sisältäpäin ja paskoo valokuvion sekä tehon.
 
Led umpioissa pitäisi olla erikseen lämmittimet kyllä. Tuskin tarvitsisi olla edes kovin tehokas kunhan olisi edes jotain lämpöä niin saisi sulatettua umpion pintaa ja pidettyä kosteuden poissa sisältä. Tuskin olisi edes kovin kallis varuste. Onhan noissa sivukameroissa ym. lämmittimet niin kai nyt umpioihinkin saisi.
 
Led umpioissa pitäisi olla erikseen lämmittimet kyllä. Tuskin tarvitsisi olla edes kovin tehokas kunhan olisi edes jotain lämpöä niin saisi sulatettua umpion pintaa ja pidettyä kosteuden poissa sisältä. Tuskin olisi edes kovin kallis varuste. Onhan noissa sivukameroissa ym. lämmittimet niin kai nyt umpioihinkin saisi.
Onko kosteus umpioissa monenkin merkin ongelma?
 
Käsittääkseni on? Ei nyt tietysti liity tämä sähköautoihin mitenkään vaan ylipäänsä led umpioihin.

Itselläni on kokemusta Mercedeksestä ja kahdesta Skodasta lediajovaloilla. Kaikissa on mennyt umpiot huuruun ja jäähän sisäpuolelta kun keli sattuu sopivaksi.
 
Led umpioissa pitäisi olla erikseen lämmittimet kyllä. Tuskin tarvitsisi olla edes kovin tehokas kunhan olisi edes jotain lämpöä niin saisi sulatettua umpion pintaa ja pidettyä kosteuden poissa sisältä. Tuskin olisi edes kovin kallis varuste. Onhan noissa sivukameroissa ym. lämmittimet niin kai nyt umpioihinkin saisi.
Tarkoitatko, että Teslan kameroissa olisi lämmitin? Ei valitettavasti ole missään, vahingossa se elektroniikka tuottaa tarpeeksi lämpöä, että sivukameroihin vuotaa sisältä lämpöä.
 
Tarkoitatko, että Teslan kameroissa olisi lämmitin? Ei valitettavasti ole missään, vahingossa se elektroniikka tuottaa tarpeeksi lämpöä, että sivukameroihin vuotaa sisältä lämpöä.
Etukamerassa on vastuslangat tuulilasissa. Hämärämuistikuva että M3 Highlanderissä olisi b-pilareissa lämmittimet.
 
Etukamerassa on vastuslangat tuulilasissa. Hämärämuistikuva että M3 Highlanderissä olisi b-pilareissa lämmittimet.
En kyllä ole nähnyt, että olisi mitään erillisiä mutta eipä niissä kuitenkaan ole lämmittimiä kaikissa poislukien tuo etukamera.
 
Lisäksi jo aiemmissa VW-divisioonan autoissa ollut akun lämmityksen manuaalinen käynnistys on hävinnyt tai piilotettu niin monen valikon taakse että sitä ei löydy.
Tämä on kyllä videon kuvaajan puhdas user error. Varmaan olisi siinä kohtaa pitänyt hänen alkaa pohtia, että onko review ihan järkevää tehdä kun auton data ei ole käytössä.
 
Tämä on kyllä videon kuvaajan puhdas user error. Varmaan olisi siinä kohtaa pitänyt hänen alkaa pohtia, että onko review ihan järkevää tehdä kun auton data ei ole käytössä.

Tuommoinen "data ei käytössä" testi pitäisi tehdä kaikille autoille jo lähtökohtaisesti ja katsoa että oleelliset toiminnot ovat silloin käytettävissä.

Se tulee kaikille autoille eteen enemmin tai myöhemmin. Taisi viimeksi tulla Nissan Leaf autoille kun 3G lopetti toiminnan. Muillekkin niitä sattuu enemmän ja vähemmän säännöllisesti.
 
Tuommoinen "data ei käytössä" testi pitäisi tehdä kaikille autoille jo lähtökohtaisesti ja katsoa että oleelliset toiminnot ovat silloin käytettävissä.
Tämä on kyllä totta. Havainto videolla oli ihan arvokas, mutta esitystapa hassu ”tää ei toimi uli uli uli”. (En tosin katsonut kuin pätkän tuon kohdan ympäriltä, jos myöhemmin avasi asiaa rakentavammin.)

Ei ihan 6/5 laina-auto, kun ei dataa ja kesärenkaat talvella :D
 
Öh? Älä katso jos ei Macan kiinnosta?
Älä postaa viestejä jotka eivät noudata foorumin sääntöjä?

Sanotaan nyt vaikka perusteluksi referaattivaateelle vielä sääntöjen lisäksi se, että youtubessa on satoja tunteja Macan arvosteluja. Miksi juuri tuo kannattaa katsoa niiden satojen muiden vaihtoehtojen sijaan?
 
Viimeksi muokattu:
Älä postaa viestejä jotka eivät noudata foorumin sääntöjä?

Sanotaan nyt vaikka perusteluksi referaattivaateelle vielä sääntöjen lisäksi se, että youtubessa on satoja tunteja Macan arvosteluja. Miksi juuri tuo kannattaa katsoa niiden satojen muiden vaihtoehtojen sijaan?

No poistetaan video sitten ettei foorumipoliiseille tule paha mieli.
 
Älä postaa viestejä jotka eivät noudata foorumin sääntöjä?
Jos ei jaksa itse katsoa niin postaa videolinkin jonnekkin ja odottaa kommentteja videosta. :-)

No ilmeisesti se arvoituksen vastaus: yhdenpolkimen ajon puute.

Tiedä sitten oliko suunniteltu kamppis, negatiivinen otsikko luo katsojalle mielikuvan että kriittinen video ja auton hehkutus uppoaa hyvin katsojaan. vai ihan sitä perus klikki kalastelua.

Aiheeseen liittyen io-tech videotuotanto puolen video autosta ja sen ketju koeajossa-porsche-macan-turbo.566760/ (no tuossa ketjussa ei taida olla tiivistelmää , sen toivossa ei kannata klikkailla)
 
Viimeksi muokattu:
Led umpioissa pitäisi olla erikseen lämmittimet kyllä. Tuskin tarvitsisi olla edes kovin tehokas kunhan olisi edes jotain lämpöä niin saisi sulatettua umpion pintaa ja pidettyä kosteuden poissa sisältä. Tuskin olisi edes kovin kallis varuste. Onhan noissa sivukameroissa ym. lämmittimet niin kai nyt umpioihinkin saisi.
Joillain merkeillä on tuulettimet umpiossa, joka puhaltaa hukkalämpöä umpion etuosaan. Audi ainakin jossain mallissa näin mainosti led-umpioiden ollessa uutta tekniikkaa. Myös omassa Bemarissa kuuluu hurinaa valojen ollessa päällä ja umpion etuosa pysyy kuivana, vaikka keula olisi muuten märkä. Ei se toki tarkoita, ettei sopivalla kelillä ongelmia voisi olla, mutta toistaiseksi on valot pysyneet sulana kyllä. Takavalot sen sijaan muurautuu umpeen, mutta muotoilun takia niistäkin kyllä pilkottaa sivuilta valoa kumminkin.
 
Aiemmin oli monta sähköautotubettajaa tilauksessa, mutta nyt taisin vähän aikaa sitten perua viimeisimmänkin YouTube tilauksen tästä aiheesta.
Mulla tämä sähköautovideoiden katselu loppui ylipäänsä siihen kun vihdoinkin sai sähköauton vajaa pari vuotta sitten. Eipä sen jälkeen ole sähköauto asiat kiinnostaneet enää. Tajusi, että nämä on normaaleja autoja kaikessa tylsyydessään.
 
Mulla tämä sähköautovideoiden katselu loppui ylipäänsä siihen kun vihdoinkin sai sähköauton vajaa pari vuotta sitten. Eipä sen jälkeen ole sähköauto asiat kiinnostaneet enää. Tajusi, että nämä on normaaleja autoja kaikessa tylsyydessään.
Sama homma, ennen kuin auton ostin niin tuli katsottua kaikki maailman videot jne. Mutta eipä nyt enää jaksa kiinnostaa. Sitten kun alkaa olemaan seuraavan kerran auton vaihto ajankohtaista niin tulee taas katseltua ja vertailtua. Mutta nyt ei tule autoa vaihdettua vuosiin niin aika sama minkälaisia autoja on nyt.
 
Mulla tämä sähköautovideoiden katselu loppui ylipäänsä siihen kun vihdoinkin sai sähköauton vajaa pari vuotta sitten. Eipä sen jälkeen ole sähköauto asiat kiinnostaneet enää. Tajusi, että nämä on normaaleja autoja kaikessa tylsyydessään.
Mulla loppui sähköautovideoiden katselu siihen, kun ensimmäinen lataushybridi tuli pihaan. Sen jälkeen videoiden katselu on keskittynyt tiettyihin malleihin, jotka ovat ehdokkaina autoa hankkiessa. Vain kilpailukykyiset uutuudet (esim. ID7) saa klikkaamaan videon auki. Enemmänkin videot ovat liittyneet esim. camping-asioihin tai autoon saataviin lisäpalikoihin.
 
Mulla loppui sähköautovideoiden katselu siihen, kun ensimmäinen lataushybridi tuli pihaan. Sen jälkeen videoiden katselu on keskittynyt tiettyihin malleihin, jotka ovat ehdokkaina autoa hankkiessa. Vain kilpailukykyiset uutuudet (esim. ID7) saa klikkaamaan videon auki. Enemmänkin videot ovat liittyneet esim. camping-asioihin tai autoon saataviin lisäpalikoihin.
No myönnän, että olen hetken matkaa itsekin jotain videota joskus jaksanut katsoa, mutta en kauaa. Sisällön kun voi arvata melkein joka automallin kohdalla jo etukäteen. Jos on volkkari konsernin auto, niin softaa haukutaan (ihan aiheesta) ja kehutaan sitä tylsyyttä ja konservatiivisuutta. Sitten jos on saksalainen premium, niin kehutaan ajo-ominaisuudet maasta taivaaseen ja lisäksi penkit ja viimeistelyn laatu saa kehuja. Haukut tulee softan outouksista ja ylihinnasta.

Jne…

Edit. Niin ja tietysti Tesla on edelleen se referenssi, mihin verrataan sitten näitä muita, jotka yrittää kuroa eroa kiinni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 276
Viestejä
4 866 892
Jäsenet
78 628
Uusin jäsen
karskikatti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom