Kyllähän tuo uusi A6 Avantti aika hyvä paketti varmasti myös on. Ja vielä ihka oikealle sähköautoalustelle tehty.No mikä olisi mahdollisesti parempi sähköfarkku? Hiljaista on niiden tarjonnan suhteen ylipäätään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuo uusi A6 Avantti aika hyvä paketti varmasti myös on. Ja vielä ihka oikealle sähköautoalustelle tehty.No mikä olisi mahdollisesti parempi sähköfarkku? Hiljaista on niiden tarjonnan suhteen ylipäätään.
Yleisen BMW vs. VW laatuvaikutelman ja imagon lisäksi en näe ainuttakaan parempaa asiaa tuossa i5-farkussa.
Tekisivät tuosta jääkaapin, sais kaljat kylmään...tulis ees hyötykäyttöön.Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
Se yleinen laatuvaikutelma, ajettavuus yms. autoilun iloon - huomattavasti enemmän jotain helvetin hudeja ja frunkkeja - vaikuttavat asiat ovat luonnollisesti tuossa BMW:ssä noin 10 valovuotta edellä mitä tahansa VW:tä. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan.
Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
VW:t ovat karvalakkiautoja, samoin kun vaikka Toyota, Opel, Kia, Nissan yms. BMW:t ja MB:t painivat kokonaan eri sarjassa.En nyt väittäisi että bemarit ovat valovuosia edellä, jonkin verran varmasti kun kilpailevat eri hintakategoriassa. Väittäisin että ero moneen muuhun sähköautoon ajettavuudessa on isompi kuin juuri seiskaan tai vaikka VW Arteoniin.
No mä roiskin sinne milloin mitäkin silloin kun on ylimääräistä tarvetta tilalle, mutta ihan yhtä hyvin voisin roiskia ne tavarat johonkin muuallekin. En kylläkään koe tuollaista luukkua millään tasolla featurena, joka pitäisi huomioida jossain autoarvostelussa - puhumattakaan siitä kardaanitunnelista.Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
VW:t ovat karvalakkiautoja, samoin kun vaikka Toyota, Opel, Kia, Nissan yms. BMW:t ja MB:t painivat kokonaan eri sarjassa.
Mitä olen kummankin merkin useilla tuotteilla vuosia ajanut ja uuden i5:n kyydissä ollut, niin ei ole kansanautolla jakoa bemarin kanssa. Alusta, ohjaus, hiljaisuus ja kuljettajan ergonomia on ihan eri luokkaa. En usko ID7:n ottavan tuota eroa kiinni vaikka sitä toivonkin.Yleisen BMW vs. VW laatuvaikutelman ja imagon lisäksi en näe ainuttakaan parempaa asiaa tuossa i5-farkussa. Ehkä se 30k€ korkeampi hinta riittää nostamaan auton paremmaksi.
Väitän, että jos ID.7:n keulalla olisi Audi / BMW logo, niin se kokisi paljon hehkutetumman vastaanoton.
Minäpä olen. Kesällä jääkaappikäytössä ja muuten siellä on sellaista tavaraa, jota syytä olla mukana vaikka harvoin tarvitsee. Esim. autossa yöpymiseen liittyviä juttuja ja turvavarusteita eli heijastinliiviä jne.Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
Mitä olen kummankin merkin useilla tuotteilla vuosia ajanut ja uuden i5:n kyydissä ollut, niin ei ole kansanautolla jakoa bemarin kanssa. Alusta, ohjaus, hiljaisuus ja kuljettajan ergonomia on ihan eri luokkaa. En usko ID7:n ottavan tuota eroa kiinni vaikka sitä toivonkin.
Frunkki on hyvä latauskaapeleiden säilytykseen, ei tarvitse heittää esim kurassa lojuneita kaapeleita takakonttia likaamaan.Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
Frunkki on hyvä latauskaapeleiden säilytykseen, ei tarvitse heittää esim kurassa lojuneita kaapeleita takakonttia likaamaan.
Frunkki on hyvä latauskaapeleiden säilytykseen, ei tarvitse heittää esim kurassa lojuneita kaapeleita takakonttia likaamaan.
Eihän tuosta poikamiesboksista puutu enää kuin vessa.Jep, mulla on siellä kaikki autoon liittyvät tarvikkeet: Latausromppeet, vetokoukku, kompressori, renkaan paikkauskamat, palosammutin, lumiharja, lapio, varoituskolmio...
Takaluukun välitason alla on jääkaappipakastin ja oikean puoleisessa sivukotelossa tyynyjä ja vasemmanpuoleisessa tyhjiä muovipusseja (kaupassakäyntiin).
Kuskin penkin alla olevassa laatikossa on peliohjain ja vissyä. Repsikan penkin alla olevassa laatikossa on roskispusseja takana olevaa roskista varten.
On se kiva kun on riittävästi säilytystilaa niin tavaratilan voi sitten pyhittää matkakamoja varten. Huonona puolena tulee vähän turhaakin tavaraa roudattua mukana.
Tekisivät tuosta jääkaapin, sais kaljat kylmään...tulis ees hyötykäyttöön.
Itse en osta autoa enää ilman frunkkia. Latauskaapelit siellä ja en kyllä niitä viitsisi likaisena heittää auton sisään muiden tavaroiden sekaan. Tai kaivaa niitä jostain tavaroiden alta aina. Lisäksi kannu lasinpesunestettä aina frunkkssa mukana ja sitten muutenkin sekalaista tavaraa.Tuo koko frunkki on kyllä niin turha keksintö. Itse en ole käyttänyt kertaakaan nyt puolentoista vuoden aikana kun sähkäri on ollut.
Joo sähköinen sen pitää olla kuten takaluukku. Manuaalisena vähän meh.Tottakai frunk on hyödyllinen, itsellä ei ole ja voisin sellaisen ottaa. Mutta en varmaan muulle kuin "harvoin tarvittavalle" kamalle, jotta sitä haluaisi käyttää jatkuvasti niin pitää olla sähköinen konepelti.
Frunkki on lisätilaa ja siten aina tervetullut. Hieman ihmetyttää, miten osa valmistajista ei saa sellaista mahdutettua.Itse en osta autoa enää ilman frunkkia. Latauskaapelit siellä ja en kyllä niitä viitsisi likaisena heittää auton sisään muiden tavaroiden sekaan.
@mattix taitaa olla oikeassa ainakin jousitusmukavuuden ja hiljaisuuden osalta, ettei ID.7 ole BMW i5:n tasolla. Itse olen ajanut vain ID.7:lla, eikä se säväyttänyt kummankaan ominaisuuden osalta, vaikka olikin ihan hyvä. Bemarista taas TM 04/2024-05/2024 -Talvitesti kertoi mm:Tästä syystä jätänkin VW:n aiemmat merkit kokonaan mainitsematta. Id4:sta koeajoin toivoen että se olisi ollut aikanaan ensimmäinen oma sähköpirssi, mutta se ei herättänyt mitään tunteita koeajossa ja sai jäädä kauppaan. Ei siinä varsinaisesti mitään vikaakaan ollut (softaa en kauheasti testaillut). Id7 taas tuntui perusmallillaan jo paljon paremmalta tuotteelta ja samaa sanovat kaikki arvostelutkin. Käy ajamassa GTX-7 ja anna sille mahdollisuus, saatat yllättyä toiveesi suhteen. Edelleenkään en väitä että ne olisi puolet kalliimpia bemareita, mersuja, porscheja parempia, mutta väitän että oikeinkin pätevä premium-auto kuitenkin.
Mistä saa halvimmalla 5m voimavirta kaapelin?
Entisenä Mersun omistajana en nyt sanoisi, että ihan kokonaan eri sarjassa - paitsi hinnoiltaan ja etenkin jälkimarkkinapalveluiden hinnoiltaan. Jos "väljät alapallot" maksaisi Veholla vaihdettuna 1500 euroa, mitähän maksaisi vähänkin merkittävämpi remppa? Ainakin viisi touhutonnia pitäisi varmaan olla aina irrotettavissa keski-ikäisen Mersun omistajalla. (Ei nyt kuulu tähän ketjuun, mutta dieseleiden ad-blue ongelmiin on pahimmillaan joiltain huvennut paljon enemmänkin rahaa) En jäänyt odottamaan niitä isompia remppoja plugariini enkä kyllä vaihdattanut niitä alapallojakaan, kun katsastusmies ei vaatinut.VW:t ovat karvalakkiautoja, samoin kun vaikka Toyota, Opel, Kia, Nissan yms. BMW:t ja MB:t painivat kokonaan eri sarjassa.
Entisenä Mersun omistajana en nyt sanoisi, että ihan kokonaan eri sarjassa - paitsi hinnoiltaan ja etenkin jälkimarkkinapalveluiden hinnoiltaan. Jos "väljät alapallot" maksaisi Veholla vaihdettuna 1500 euroa, mitähän maksaisi vähänkin merkittävämpi remppa?
Ei ainakaan tuo oman auton frunkki niin pieni ole, että se joutava olisi.Frunkki on joutava, jos se on pieni kuten vaikka pari vuotta vanhassa hynyn vitosessa.
![]()
Pari viikkoa aikaa teroitella pilkkakirveitä. Entäs jos se ei olekaan niin huono mitä tällä foorumilla on julistettu?
Jos en ihan väärin muista niin koeajolla kehä 1 lahden ja porvoon motari meni 71km:lla58% akkua. Ei ollu meikäläisen vehje. (Keskikesällä)
Ottamatta kantaa Toyotan hyvyyteen tai huonouteen niin nyt ei ihan matikka täsmää.
Eikös tuossa ollut joku n. 70kWh akku? Jos siitä menisi 58% niin se tekisi luokkaa 40kWhm. Ja jos matkaa oli alle 100km niin kulutus olisi n. 55kWh/100km joka ei mitenkään voi pitää paikkaansa.
Voi toki selittää tuota, että varausnäyttö on näyttänyt ihan höpöjä eikä se ole ottanut huomioon mitenkään todellista kulutusta.
Eli ristiriitainen auto.
Sanoisin että kompromissi, kuten kaikki autot. Toiselle sopii toinen ja toiselle ei sitten millään, vaan pitää olla eri.
Esimerkiksi itse arvostan autossa perinteisiä ominaisuuksia, nappeja, viiksiä, luotettavuutta.
Kertokaa mitä tolla v2l tekee? Jätin sen omasta tilauksesta pois?
Laittaa ruokaa, kuuntelee musiikkia ulkoilmaan soveltuvilla aktiivikaiuttimilla, käyttää CPAP-laitetta (uniapnea), käyttää sähkötyökaluja ym. Lisää googlella![]()
Olisit voinut mainita, että sisäisen laturin kehitysmaaversiota oli vain alkupään tuotannossa (jota TM:n kestotestimalli oli, jolla on nyt 60 tkm mittarissa). Uusissa on aina 11 kW AC.En kyllä sanoisi kompromissiksi jos valmistaja ei ole sen vertaa tehnyt tutkimusta että eurooppaan tai ainakin pohjoiseen eurooppaan on turha tuoda tuollaista kehitysmaaversiota (se sisäinen laturi).
Pikalatausrajoitukset ymmärtää kun akun takuukin on aina omaa luokkaansa.
Olisit voinut mainita, että sisäisen laturin kehitysmaaversiota oli vain alkupään tuotannossa (jota TM:n kestotestimalli oli, jolla on nyt 60 tkm mittarissa). Uusissa on aina 11 kW AC.
Itse kävin koeajamassa bZ4X:ää yli puolitoista vuotta sitten 14.1.2023. Kaikki silloin tai sen jälkeen tilatut tulivat jo 11 kW AC:lla.
Outo ratkaisu sinänsä joo, mutta onneksi senkin saa (kolmannen osapuolen) lisävarusteena parilla sadalla: WOKEBY - products - BMW i5 FrunkTuo on kyllä outo ratkaisu kun kummiskin saman korin saa isolla v8 koneella myös joten tilanpuute ei ainakaan voi olla syynä.
Jälleenmyyntiarvoa ajatellen voi olla sellainen ominaisuus joka joitain kiinnostaa.Just näin eli itselle tarpeeton
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.