- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 8 058
Mietis nyt vähän itsekin mitä se tuo ääritilanteen täysin epärealistinen 4-6 kWh ero oikeasti merkkaa. Ei hevon vattuakaan, kun sen auton kulutus kuitenkin huitelee 20-30 kWh/100km välillä joka tapauksessa. ILPillä se on parempi, mutta absoluuttinen pakko olla. Ei todellakaan. Siitähän tässä oli puhe.Aika iso ero tuossa 2kW vs 10kW. Jos 10kW kulutuksesta saa 2/3 pois, niin kyllähän siinä auton liikuttamiseen jää enemmän energiaa.
Ja perus polttiksen 2kW sisälämppäri ei kyllä pakkasella autoa saunaksi lämmitä ja sitten kovilla pakkasilla ei sulata parissa tunnissa edes ikkunoita kunnolla.
En tiedä millä "2 kW" vehkeellä ja mitä autoa olet autoja yrittänyt lämmitellä, mutta kyllä tuo Calixin 2,1 kW ainakin sitikan C5 saa ihan liian lämpimäksi kelistä riippumatta. Pienessä miissä 6,5 kW vastuksilla menee hetkessä tukalaksi.