Volkkari panostaa tosiaan hyvin uusien autojen / mallien softaan, mutta valitettavasti niitä parhaimpia uudistuksia eivät vanhat autot taida ikinä saada kuten esimerkiksi se akun lämmitys laturille. Joko niissä on "hardis-puutteita" tai sillä ainakin asiaa perustellaan, ettei softapäivitykset onnistu tai sitten resurssit on vain laitettu tekemään uusien autojen softia ja vanhat mallit jätetty omilleen. Itse epäilen jälkimmäistä, koska autohan on koko ajan osannut lämmitellä akkua välillä vähän turhankin innokkaasti, joten hardiksesta ei luulisi johtuvan.
Näin 2,5 vuotta ID-sarjalaisella ajaneena saa Vokkari jäädä hetkeksi kuitenkin pois vaihtoehdoista, koska aika petetty olo tuon kanssa on tullut. Ostohetkellä lupailtiin 4 isoa päivitystä OTA:na vuosittain eli noin 3kk välein. Toteuma on ollut maksimissaan yksi iso päivitys vuodessa ja sekin on pitänyt käydä aina marmorilla asentamassa tai valmistelemassa auto sitä varten. Eli lupauksia ei ole pidetty lähellekään kuten luvattu. Sitten toisena asiana juurikin tuo, että vanhat mallit on jätetty lähes kokonaan oman onnensa nojaan samalla kun uudet mallit saavat jatkuvasti uusia päivityksiä. Jos nyt ostaisi uuden niin olisiko sekin 2 vuoden päästä jo tipahtanut päivityksistä pois?
Ehkä isoin ongelma on kuitenkin tuo todella nihkeä suhtautuminen auton vikoihin 2 vuoden takuun loppumisen jälkeen. Tyyppivikoja, jotka piti olla jo kertaalleen korjattu ei oltaisi suostuttu tekemään kuin asiakkaan piikkiin. Itse takuun kesto, 2 vuotta, on myös aivan liian lyhyt enkä itse käytettyyn ID-sarjalaiseen uskaltaisi koskea pitkällä tikullakaan takuun loppumisen jälkeen. Sinällään harmi, koska ajettavuudeltaan autohan on ihan huippua kuten Volkkarit yleensäkin.