Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis tottakai pakataan. Toin vain ton väliverhon havainnollistamaan sitä eroa siinä kontin koossa. Se väliverhon yläpuolinen tila on oikeasti todella pieni, eikä se ole edes täysimääräisesti käytettävissä.. Koska sitä ei tuossakaan voinut aivan taakse asti pakata, jotta kontti mahtui kiinni.Mutta miksi ihmeessä ei pakata farkkua kattoon asti jos tarkoitus roudata kamaa? Se on vähän kuin sanoisi että Model 3:een menee enemmän tavaraa kuin täyskorkeaan Sprinteriin jos ei käytetä muuta kuin frunkia?
Mutta miksi ihmeessä ei pakata farkkua kattoon asti jos tarkoitus roudata kamaa? Se on vähän kuin sanoisi että Model 3:een menee enemmän tavaraa kuin täyskorkeaan Sprinteriin jos ei käytetä muuta kuin frunkia?
Tämä. Siksi en itse tuosta Y:stä niin innostu kun siihen ei taida tavaratilan verkkoa saada rahallakaan. Eli siitä reilu 800l tilasta joku 300 on todellisuudessa käytettävissä lähinnä vain joidenkin kevyiden takkien ym. kuormaamiseen.Koska kaikissa farkuissa ei ole mitään, mikä estäisi tavaroiden valumista niskaan kolaritilanteessa, eli se on laitonta, vaikeeta ja vaarallista. Mm. Enyaqiin tavaratilan ja matkustamon välinen verkko on lisävaruste ja en muista, että esim. Teslan MY:ssä sellaista olisi edes saatavilla. Kuinka monen hiihtolomamatkaajan olet nähnyt vetävän farkussa liinoilla niitä "ylilastejaan" jotenkin kiinni?
ID4 mahtui takakonttiin ilman, että tarvitsi edes kaataa penkkejä.Yyhyn menee ainakin mm. Mielen edestätäytettävä pyykinpesukone paketissaan (eli laudat ja styroksit ympärillä) kaupasta ostettuna kun vaan taittoi penkit. Samalla tavalla meni meni myös kuivauskone.
Toi X on aika tilaihme kun suksetkin saa lattian alle:Tämä. Siksi en itse tuosta Y:stä niin innostu kun siihen ei taida tavaratilan verkkoa saada rahallakaan. Eli siitä reilu 800l tilasta joku 300 on todellisuudessa käytettävissä lähinnä vain joidenkin kevyiden takkien ym. kuormaamiseen.
Tosin ei meillä nykyisessä autossakaan tilanne juuri parempi ole ja on sillä pärjätty. Aika moista survomista vaan vaatii esim. juuri hiihtolomilla että kaiken saa mahtumaan. Seuraavaan autoon haluaisin vähän enemmän käyttökelpoista tilaa.
Pointti olikin siinä, että se 10cm syvempi kontti tuo lisätilaa litroissa lähes saman verran kuin tuo farkun yläosa, mutta käyttökelpoisempana
Se riippuu ihan mitä kuskailee. Jos jotain huonekalulaatikoita tai vastaavia kuskailee paljon ni farkku ois paljon parempi ollu. Mut tälleen puolen vuoden jälkeen en oo farkkua kaivannut ollenkaan, vaikka 20v vedin käytännös pelkästään farmariautoilla.No tämä pätee vain tiettyyn rajaan asti.
Leveä, korkea ja kohtuullisen syvä kontti on kertaluokkaa käyttökelpoisempi mitä litroissa sama, mutta syvempi.
Sieltä kontin perältä on oikeasti hanurista talven kurakelillä kaivaa jotain tavaraa, kun pitää varoa likaamasta housuja.
Siis tottakai pakataan. Toin vain ton väliverhon havainnollistamaan sitä eroa siinä kontin koossa. Se väliverhon yläpuolinen tila on oikeasti todella pieni, eikä se ole edes täysimääräisesti käytettävissä.. Koska sitä ei tuossakaan voinut aivan taakse asti pakata, jotta kontti mahtui kiinni.
Ok. Miten tää littyy Y:hyn ja muihin vastaavan hintaisiin mistä edellä keskusteltiin?Toi X on aika tilaihme kun suksetkin saa lattian alle:
En tiedä mistä nuo mitat on. Mutta mä mittasin itse mitalla syksyllä kun autot oli vierekkäin. Leveys oli sama (oli siinä sentin ero muistaakseni). Syvyys oli 10cm eroa ja itseasiassa sekin oli lattian tasolta. Sitikassa se kontin kohta penkeissä oli tosi paljon viistompi kuin kolmosessa. Ja korkeus sentilleen sama siijen väliverhoon asti. Ja sit toki sitikka isompi sit siitä ylöspäin.Model 3 speksit:
Leveys 94cm (kapeimmasta kohtaa alhaalla)
Leveys 78cm (ylimmässä kohtaa)
Syvyys 107cm (penkit ylhäällä)
Korkeus 45cm
Litrat (94x107x45) = 453L
Lattialokero:
leveys 68cm (levein kohta)
syvyys 45cm (syvin kohta)
korkeus 30cm
Litrat (68x45x30) = 9L
Yht. 462L
C5:
Leveys 111cm
Syvyys 106cm (penkit ylhäällä)
Korkeeus 85cm
Litrat (111x106x85) = 1000L
Vaikka Model 3:lle antaisi lisälitroja ottamalla takatilasta leveimmän kohdan ja ottaisi C5:sta pois kattoviiston viemät litrat niin en edelleenkään suostu uskomaan että Model 3 imee enemmän tavaraa, se frunkin tuoma reilu 80 litraa ei sekään muuta tätä radikaalisti.
Pelkästään tuo 45cm korkeus Model 3:ssa on naurettavan vähän.
En tiedä mistä nuo mitat on. Mutta mä mittasin itse mitalla syksyllä kun autot oli vierekkäin. Leveys oli sama (oli siinä sentin ero muistaakseni). Syvyys oli 10cm eroa ja itseasiassa sekin oli lattian tasolta. Sitikassa se kontin kohta penkeissä oli tosi paljon viistompi kuin kolmosessa. Ja korkeus sentilleen sama siijen väliverhoon asti. Ja sit toki sitikka isompi sit siitä ylöspäin.Model 3 speksit:
Leveys 94cm (kapeimmasta kohtaa alhaalla)
Leveys 78cm (ylimmässä kohtaa)
Syvyys 107cm (penkit ylhäällä)
Korkeus 45cm
Litrat (94x107x45) = 453L
Lattialokero:
leveys 68cm (levein kohta)
syvyys 45cm (syvin kohta)
korkeus 30cm
Litrat (68x45x30) = 9L
Yht. 462L
C5:
Leveys 111cm
Syvyys 106cm (penkit ylhäällä)
Korkeeus 85cm
Litrat (111x106x85) = 1000L
Vaikka Model 3:lle antaisi lisälitroja ottamalla takatilasta leveimmän kohdan ja ottaisi C5:sta pois kattoviiston viemät litrat niin en edelleenkään suostu uskomaan että Model 3 imee enemmän tavaraa, se frunkin tuoma reilu 80 litraa ei sekään muuta tätä radikaalisti.
Pelkästään tuo 45cm korkeus Model 3:ssa on naurettavan vähän.
Saahan noita käytettynä ihan samaan rahaan.Ok. Miten tää littyy Y:hyn ja muihin vastaavan hintaisiin mistä edellä keskusteltiin?
Tosin offtopicina mainittava, että ei tuohon mahtuisi edes puolet meidän suksista - ja sitten vielä lumilaudat päälle . Ja X:ään ei saa boksia tai pyörätelineitä katolle niin se on ihan no-go meille.
Ainakin omassa on ylimääräinen väliverkko kiintea varuste. ( "rullaverho" ) Verkon voi vetää matkustamon ja tavaratilan väliin myös takapenkin selkänojat käännettynä eli etupenkkien taakse. Normaalitilanteessa väliverkko on takapenkin ja tavaratilan välissä näin haluttaessa. Tavaratilan suoja suoja myös sähköinen, eli menee tavaratilan päälle automattisesti kun takaluukun sulkee ja menee pois takaluukun avautuessa. Olen olettanut että totta kai kaikissa farkuissa on jokin väliverkko "pakollinen" varuste , juurikin tuon turvallisuuden takia.Koska kaikissa farkuissa ei ole mitään, mikä estäisi tavaroiden valumista niskaan kolaritilanteessa, eli se on laitonta, vaikeeta ja vaarallista.
Koska kaikissa farkuissa ei ole mitään, mikä estäisi tavaroiden valumista niskaan kolaritilanteessa, eli se on laitonta, vaikeeta ja vaarallista. Mm. Enyaqiin tavaratilan ja matkustamon välinen verkko on lisävaruste ja en muista, että esim. Teslan MY:ssä sellaista olisi edes saatavilla. Kuinka monen hiihtolomamatkaajan olet nähnyt vetävän farkussa liinoilla niitä "ylilastejaan" jotenkin kiinni?
En tiedä mistä nuo mitat on. Mutta mä mittasin itse mitalla syksyllä kun autot oli vierekkäin. Leveys oli sama (oli siinä sentin ero muistaakseni). Syvyys oli 10cm eroa ja itseasiassa sekin oli lattian tasolta. Sitikassa se kontin kohta penkeissä oli tosi paljon viistompi kuin kolmosessa. Ja korkeus sentilleen sama siijen väliverhoon asti. Ja sit toki sitikka isompi sit siitä ylöspäin.
Olen vertaillut huolella Y:tä ja Ionic 5:sta vierekkäin konttien osalta, en nettikeskustelujen perusteella vaan fyysisesti autojen ollessa pysäköitynä 60 cm toisistaan. Kyllä, Björnin testissä Ioniciin meni enemmän banaanilaatikoita. Käytännön elämässä valkkaisin kontin osalta ilman epäröintiä Y:n. Se on selvästi tilavampi. Kun pitää oikeasti saada tavaraa mukaan, niin tason alla oleva tila on iso lisä. Normaalisti jemmaan siellä sukolaturia ja jotain harvoin käytettävää. Sivukoteloihin menee mm. type2-johto kätevästi, EA-kamat, turvaliiviä jne. Yritän siis sanoa, että Tesla Y:n kontti on tilava ja lisäkoteloineen todella tilava. Sen päälle vielä yli 100 litran frunkki.Yllätys, kun mittaavat litrat ihan toisella tapaa kuin muut. Björnin banaanilaatikkotestissä ei sitten kuitenkaan ole niin tilava.
Kohta 2) osalta tarkoitan kuution muotoista esinettä.Mielestäni Björnin banaanilaatikkotesti on epäkäytännöllinen, vaikkakin testaajalle helppo. Itse pitäisin neljästä tiedosta:
1) Absoluuttinen litratilavuus (jonkin standardi, tosin ymmärtääkseni Tesla ei näitä kumartele)
2) Suurin sisään mahtuva esine, mitat / tilavuus
3) Hieman muotoutuvien 60l putkikassien määrä
4) Lentolaukkujen (eli isojen 75cm ruumaan menevien matkalaukkujen) määrä
Joo mennään sillä, ei mul oo tarvetta vängätä tollasesta asiasta kun olen itse kuskannut kolmosella enemmän kamaa vieläpä niin että takapenkki oli tyhjä ja sitikassa ei ollut. Eli kolmoseen meni selvästi enemmän tavaraa. Ei hetkauta mua miten joku muu uskoi asian olevan. Joten mennään sillä että sitikkaan meni enemmän vaikka käytäntö osoittanut toisin.Mitat haettu netistä ja sanoohan nyt ihan noi kuvatkin että C5 farkkuun menee enemmän kamaa kuin Model 3:een.
Joo mennään sillä, ei mul oo tarvetta vängätä tollasesta asiasta kun olen itse kuskannut kolmosella enemmän kamaa vieläpä niin että takapenkki oli tyhjä ja sitikassa ei ollut. Eli kolmoseen meni selvästi enemmän tavaraa. Ei hetkauta mua miten joku muu uskoi asian olevan. Joten mennään sillä että sitikkaan meni enemmän vaikka käytäntö osoittanut toisin.
Paras kuitenkin olisi, kun konttien osalta annettaisiin seuraavat tiedot:
Olen itse ollut siinä käsityksessä että ainakin eurooppalaiset valmistajat ja suuri osa muistakin vakiintuneista merkeistä ilmoittaa tilavuuden standardilla, eli litran kuutioita pinottuna takamatkustajien selkänojan yläreunaan saakka. Tuo on ihan vertailukelpoinen data.Nyt kaikki ilmoittaa mitä ilmoittaa ja osalla merkeistä tiedosta ei voi oikein sanoa mitään.
Oli nyt vielä pakko hakea mitta.Model 3 speksit:
Leveys 94cm (kapeimmasta kohtaa alhaalla)
Leveys 78cm (ylimmässä kohtaa)
Syvyys 107cm (penkit ylhäällä)
Korkeus 45cm
Eli siis Model 3:een meni enemmän tavaraa penkit ylhäällä kuin C5 farkkuun penkit alhaalla?
Oli nyt vielä pakko hakea mitta.
- Syvyys 110cm isoimmillaan ja 107cm pienimmillään.
- Leveys kapeimmallaan 100cm ja leveimmillään 137cm
- korkeus 55cm
Luukkukin on 50x110.
Eli ei nuokaan mitat kyllä netistä löytyen kovin paikkaansa pidä.
Edit: ja sitikassa syvyys oli 10cm vähemmän, sen nyt muistan ku oon siitä kaverille viestin erikseen laittanu.
Ei, vaan penkit ylhäällä, mutta sitikassa lapset joutu ottaa jalkoihin ja keskipenkille tavaraa ja koira oli apukuskin jaloissa. Kolmosessa jaloissa ei ollu tavaraa kellään ja koira oli keskipenkillä.
Koska se takakontin lattian alla oleva tila ja frunkki oli niin iso. Olin siis tyhjentänyt tuota varten latauskaapeleista jne jotta tila oli maksimi käytössä.
Oli mielestäni hyvä lista. Jotain minua kiinnostavia hajahuomioita:
- Yllättävän halpa ID.4 tuolla listalla kyllä on.
- Ariyalla selkeästi isoin akku mutta toiseksi pienin toimintamatka; tosin kaikkien toimintamatka ovat osapuilleen samat, ja muistikuvani mukaan Ariya pärjäsi jossain (viimevuotisessa) talvitestissä hyvin ettei toimintamatka pienentynyt talvella yhtä paljon kuin monilla muilla.
- Se on sääli ettei ID.4:ssä ja Ariyassa ole camp-modea, no itse asiassa ei ole kuin Teslalla ja Volvolla, tuon mukaan? Luulin että korealaisilla on joku sellainen myös? Muilla autoillako sitten istutaan talvella kylmässä autossa laturilla, eikä uskalla kesäkuumalla jättää koiraa/lapsia/anoppia autoon kun käväisee kuppilassa yhdellä? Vähän kyllä meinasin että seuraavassa sähköautossani pitäisi olla myös camp mode.
- Mitä tuosta listalta ei näe on että Ariyassa kai on myös mahdollisuus 22kW AC-lataukseen (muissa kaiketi 11kW), jos sillä merkitystä on. Minulle se olisi merkittävä plussa, mutta ilmankin varmasti pärjää.
Tuossa video jossa Model 3 mitataan. Vai onko sulla Highland ja siinä eri mitat?
Eli kyllä siellä ihan valmistajien omien ilmoitusten mukaankin enemmän litroja on.
Edit: ja esim tuon videon eka mitta. 94cm. Mulla sama kohta on 100cm, tai no 99,5 tms jos millilleen aletaan kattoo.
TM on mitannut 107 cm pituudeksi.2019 vuosimallin perffi.
Tesla tosiaan ilmoittaa kokonaistilavuuden näin:
Front Trunk: 88 L
Behind 2nd row: 561 L
Maximum total cargo volume with 5 passengers: 649 L
Vastaavasti sitikka penkit ylhäällä 535l
Eli kyllä siellä ihan valmistajien omien ilmoitusten mukaankin enemmän litroja on.
Edit: ja esim tuon videon eka mitta. 94cm. Mulla sama kohta on 100cm, tai no 99,5 tms jos millilleen aletaan kattoo.
Syvin kohta videolla 107cm, mulla 110cm.
Edit2: ja esim tuolla ylhäällä tolla kapenee aivan älyttömästi toi verhoilu, mulla ei.
Itse pakkaisin nyssäköitä jonkin verran enemmän C5:een, jos takapenkkiä ei voisi kaataa.
Lattiasta kattoon minä tarkoitinkin, koko 77 cm korkeus, muttei takapenkin kaatoa. Silloin saisin Citikkaan nyssäköitä arviolta 750 l vs. Teslaan normi + lattian alle + frunk arviolta yhteensä 10 % vähemmän. Ilmat puristuvat paremmin korkeassa tilassa, joten käytännössä Tesla jää yli 10 % pienemmäksi.Nyt oli kyse ns. lattiasta kattoon pakkauksesta, tuo TM testi on vain hattuhyllyyn/näkösuojaan asti mitattu. Kuvasta näkee että kun vedetään kattoon asti niin litroja tulee satoja lisää, myös 10L kuutioilla.
PS. Vaikka tuulilasi ei lämpee ni eikö y:ssä silti pyyhkielien kohta lämpee?
Eli kyllä siellä ihan valmistajien omien ilmoitusten mukaankin enemmän litroja on.
Ei tietenkään. Mä katoin koko tilavuuksia ilmoitusten mukaan vasta äsken tän keskustelun vuoksi. Alunperin mittasin autot vierekkäin vain siksi kun se tosielämän käytännön testi näytti että tossa on paremmat tilat kuin siinä sitikassa ja en uskonut sitä vaikka itse näin.niin ei se yhtäkkiä kasva ihan toisiin luokkiin vain sen takia mitä jossain paperissa lukee. Ei se kuitenkaan veny mihinkään suuntaan.
Ei tietenkään. Mä katoin koko tilavuuksia ilmoitusten mukaan vasta äsken tän keskustelun vuoksi. Alunperin mittasin autot vierekkäin vain siksi kun se tosielämän käytännön testi näytti että tossa on paremmat tilat kuin siinä sitikassa ja en uskonut sitä vaikka itse näin.
Mä oon todennu että ainoan vertailun saa itse katsomalla.En tiedä citikasta mitään, niin siihen en osaa sanoa. Hyvää vertailua saa muihin autoihin esim. Autogefühlin arvosteluissa, kun sillä on aina oma mitta mukana.
Mä oon todennu että ainoan vertailun saa itse katsomalla.
Ei farkku ole soveltunut ruumisautoksi vanhojen fullsize jenkkifarkkujen poistuttua. Ruumisautot ovat käytännössä aina koritehtaan tekemiä erikoisvalmisteisia autoja nykyään, ja jostain syystä ne tehdään pääsääntöisesti sedanista.Ruumisautona myös ihan ylivertainen kapistus.
Miten ne silmät mittanauhan kanssa valehtelee? Tai esim koiran häkin sijoittelun kanssa. Joko mahtuu, tai ei mahdu, tai jää tilaa käyttämättä huonon muotoilun vuoksi jne…Silmä ja omat ajatukset huijaavat silti todellisuudesta, jos lähdet tuosta ajattelutavasta, niin saat juuri tuollaisen lopputuloksen. Jos tavaratilan verhoilu on eri värinen, näet sen tilan eri kokoisena. Kovin objektiivinen tapa tuo ei ole jos sinne kuutioon saa mahtumaan eri määrän tavaraa.
Mutta jätetään tämä tähän, itsekin uskon siniseen autoon mahtuvan enemmän tavaraa kuin valkoiseen.
Miten ne silmät mittanauhan kanssa valehtelee? Tai esim koiran häkin sijoittelun kanssa. Joko mahtuu, tai ei mahdu, tai jää tilaa käyttämättä huonon muotoilun vuoksi jne…
Tai esim joku ex30 frunkki. Sinne ei latauskaapeli mahtunut. Itellä mahtuu kolme kaapelia ja kauppakassit ja koirasuoja ja vielä menis. Ei siinä tarvi uskoa silmiään…
Id7 vaikuttaa Björnin Ekassa testissä aika vähäruokaiselta tuossa nollan asteen päällä, kun pääsee lähes Model S plaid lukemaan (joka ajettiin kuivalla kun tämä testi märällä):
Jotka vaihtelee vuosimallista ja jostain muusta riippuen. Videon mitat on pienemmät kuin mun autossa ja TM testaamatta mitat on vielä joiltain osin isommat kun mulla. Eli noissa on todella rajusti eroja.No tässä on nyt esitetty sinulle ne mitat useampaan kertaan, aika monesti "haluan uskoa" ajaa yli terveen järjen monessakin asiassa.
Jotka vaihtelee vuosimallista ja jostain muusta riippuen. Videon mitat on pienemmät kuin mun autossa ja TM testaamatta mitat on vielä joiltain osin isommat kun mulla. Eli noissa on todella rajusti eroja.
Sit taas esim sitikassa lattiapinta-alasta takapenkkien muodon vuoksi oli käyttökelvotonta iso osa kun penkit oli niin jyrkässä kulmassa.
Tää on todella mielenkiintoista, joku voisi käydä mittaamassa oman Model 3:nsa samalla tavalla kuin tuossa videossa niin nähdään paljonko ne vaihtelee. Jotenkin vaikea kuvitella että Teslalla nuo sisämitat on muuttuneet rajusti vuosimallien välillä tai ainakin itsellä mennyt täysin ohi jos näin on käynyt.
Mä en tätäkään suostu uskomaan että kovin suuria eroja istuimien kulmissa, tyyliin toisessa 90 astetta pystyssä ja toisessa 45 astetta vinossa.
Mä oon todennu että ainoan vertailun saa itse katsomalla.
Tässä nyt käynyt kaikkia mahdollisia sähkiksiä koeajamassa ja on kyllä tilankäytön kannalta teslaa lukuunottamatta aivan lastenkengissä siihen mitä sähköautorakenne mahdollistaisi.
EV9kin oli jäätävän kokoinen laiva, mutta oli siinäkin niin ihme outouksia ettei mitään järkeä ja tilaa hukattu oudosti ilman järkevää syytä.
Siis ei siinä mitään ihmeellisiä oo, mut yks mikä nyt tulee esimerkiksi mieleen on siinä etupenkkien välissä käsinojan alla. Käsinoja nousee tyypilliseen tapaan, mutta se lokero on suhteellisen matala, mutta takapenkillä lattian tasolla on siinä kohdin syvennys. Sinällään kiva idea. Mutta kun se syvennys on niin syvä, että mulla meni käsi melkein olkapäätä myöden sinne. Mahtuis varmaan 12 pack lonkeroa mutta jotta pääsisin viimeiseen tavaraan käsiksi, jouduin menee käytännössä polvilleen takalattialle. Voi vaan kuvitella miten mikä tahansa esine on jarruttaessa siellä edessä. Kukaan joka autoa siinä katseli ei oikein ymmärtänyt ajatusta tuon taustalla.Mua kiinnostaa EV9. Voisitko avata enemmän noita outouksia? En ole käynyt katsomassa vielä.
Id7 vaikuttaa Björnin Ekassa testissä aika vähäruokaiselta tuossa nollan asteen päällä, kun pääsee lähes Model S plaid lukemaan (joka ajettiin kuivalla kun tämä testi märällä):
Ymmärtääkseni myös perus MG4:stä pitäisi tulla ehosteltu malli vielä tämän vuoden loppupuoliskolla, eli suomeen ehkä joskus ensi vuonna?MG 4 to spawn estate to replace ageing MG 5 | Autocar
Estate version of MG's striking electric hatchback is set to go on sale in the UK this yearwww.autocar.co.uk
~2025 on MG:n vuosi.
Ajoin useita vuosia 508:lla, joka on käytännössä hyvin lähelle tuota C5:sta vastaava rakenne. Ei ne penkin ole mitenkään jyrkässä kulmassa, enemmän kyse on Teslan epämukavan pystyistä penkeistä jos mistään. En tiedä mitä nyssyköitä olet autoosi kasannut ja miten, mutta myös kolmosta pakanneena minun äärimmäisen vaikea uskoa väitettäsi. Jonkun tietyn mallisen tavaran kanssa kolmosen muodot voivat tuoda jonkun edun, mutta yleisellä tasolla vertailet nyt aikalailla suorakaiteen muotoista pitkää autoa perästä voimakkaasti laskevaan saippuapalaan. Siitä ei isompaa saa vaikka miten ottais jokaisen kuopan käyttöön. Mutta ihan vapaasti saat pitää mielipiteesi. Halusin vain todeta tämän, kun korostit että pitää itse kokeilla.Jotka vaihtelee vuosimallista ja jostain muusta riippuen. Videon mitat on pienemmät kuin mun autossa ja TM testaamatta mitat on vielä joiltain osin isommat kun mulla. Eli noissa on todella rajusti eroja.
Sit taas esim sitikassa lattiapinta-alasta takapenkkien muodon vuoksi oli käyttökelvotonta iso osa kun penkit oli niin jyrkässä kulmassa.
Eli ei niistä netistä löytyvistä mitoista voi tehdä edes suuntaa-antavia oletuksia kun erot noin rajuja. Siksi just ne pitää ite käydä kattomassa.
Ja minäkin mittasin silloin ne vierekkäin pihalla ja pienempi se oli kuin tuossa kolmosen yksilössä.