- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 12 992
Regenin KW-teho pitää vielä normalisoida auton massalla, jotta saadaan hidastuvuus. Ja se hidastuvuus on todennäköisesti jarrutettaessa se kiinnostava tieto...Tesla Model 3 perf max regen 80 kW
Model S Plaid 190 kW
vanhemmat model S n 85 kW
meanwhile
BMW i4 M50 n. 200kW
Porsche taycan n. 300 kW
Omalla matikalla aika paljon jää erotusta
2500kg auto 100kW regenillä jarruttaa vähemmän kuin 1800kg auto 80kW regenillä.
Mitä nyt itse ID4 GTX:ää testailin alppisyheröillä, niin "normaalissa" ajossa on aika harvoin tilanteita joissa regen-limitti tulee vastaan. Alpeilla se tulee kyllä joskus jyrkkää mäkeä neulansilmää kohti lasketellessa vastaan. Suomessa tuota ei varmaan käytännössä tapahdu ellei joku ole tulossa perä edellä vastaan tai olla poistumasta motarilta alamäkeen rampille jonka päässä on jyrkkä käännös tjsp.
Liike-energia on verrannollinen nopeuden neliöön -> 120 -> 100 hidastaminen X:ssä sekunnissa vaatii enemmän regen-tehoa kuin 40 -> 20 samassa ajassa, joten kaupunkialueella voimakasta regeniä harvoin tarvitaan. Vauhdit ovat vaan liian pieniä, että tarvittava regen-teho on pieni.
Viimeksi muokattu: