Minulla on muistikuva aiemmasta kauppakeskus Jumbo-keskustelusta että Rechargella tulisi näyttää jonkun palveluntarjoajan tägiä jotta saa perushintaa alemman hinnan, mutta en tiedä miten alas ne alimmillaan menevät, jos jo perushinta on nyt 50c/kWh. Plugitcloud-asemilla voi myös ladata rekisteröitymättä mihinkään, mutta silloin siihen tulee joku euron tms. aloitusmaksu, mutta muuten hinta on sama (esim. 16c/kWh) kuin rekisteröityneille. Aika pieni sakko siitä ettei ole rekisteröitynyt, verrattuna Rechargeen.
Pääkaupunkiseudulla Helenin AC-latausasemat tuntuvat olevan samantapaisia kalliita latauspaikkoja. Ei ihmekään että yleensä niihin on parkkeerattu (sähkö)auto joka ei lataa.
Luulisin yhtenä syynä suuriin hintaeroihin olevan se että jotkut toimijat yrittävät oikeasti tehdä voittoakin lataussähkön myynnillä, kun taas jotkut myyvät lähempänä omakustannushintaa tai jopa alle (myös ilmaiset lataukset) kun pointti on saada sähköautoilijoita tulemaan esim. kauppakeskukseen, ostoksille ja muuten. Samanlainen vetovoimatekijä (sähkö)autoilijoille kuin esim. lämmin parkkihalli jossa autoa voi sulatella talvella. Onneksi 8 km säteellä kotoani on parikin kauppakeskusta joissa on sekä lämmin 3h ilmainen pysäköinti, että halpa lataus. Esim. Jumbossa ei tule juurikaan käytyä koska parkkihalli on ulkona eli kylmä, ja sen Rechargen lataus ei ole halpaa.
Ehkä latauspaikat jakautuvat yhä enemmän niihin että voittoa tekevät lataustoimijat ovat yhä enemmän DC-pikalatausasemia joissa pointti on just se lataamisen nopeus (ja siitä pitää olla valmis maksamaankin), ja omakustannushintaisia hitaampia AC-latauspaikkoja on yhä enemmän kauppakeskuksissa yms. minne ihmisten halutaan tulevan autoillaan ja viettävän siellä aikaansa.