Tuo on totta, kovalla pakkasella (-10 astetta ja kylmemmässä) lataaminen saattaa olla aika hidasta, koska virtaa tosiaan menee kabiinin lämmittämiseen koko ajan, jos latauspaikka sijaitsee ulkona (kuten usein sijaitsee). Itse istuskelin autossa AC-latauksessa -12 asteen pakkasella. Latauspiste on ulkona ja tuntui että akkuun ei tullut paljon mitään virtaa vaikka olin kaksi tuntia lataamassa. Pakkasella kaikkein paras julkinen AC-latauspaikka olisi kauppakeskuksen parkkihallissa sijaitseva latauspiste, jossa lämpötila plussanpuolella. Pikalatureista ei ole kokemusta, kun en sellaisia käytä.Vaikka lataaminen onnistuu niin auton akun varaustila elää sen mukaan mikä on lämpötila ulkona jne. Lisäksi osa autoista kuluttaa jonkin verran akkua idlatessa. Myös lämmitys vie osansa. Nämä kannattaa huomioida.
Edit. Lisäyksenä vielä, että käytän julkisia AC-latauspisteitä pk-seudulla todella paljon ja istun aina autossa latauksen aikana. Yleensä homma toimii aivan normaalisti eli virtaa tulee keskimäärin 10 kW teholla. Minulla ei ole kotilatausmahdollisuutta eikä töissäkään autoa voi ladata. Onneksi ei ole kovia pakkasia, niin ei tarvitse jäädä latauspaikalle asumaan. Pikalatureita en käytä, koska menen lataamaan aina hinta edellä.
Viimeksi muokattu: