Pitäisi hankkia latauslaite kotiin (ollaan menty shukolla tähän asti). Vaikka ladattava hybridi vain onkin, niin toki siihen 11kw lataustehoon voisi varautua eikä kuormanhallintaankaan haittaisi varautua (jos samaan aikaan yöllä kaikki eniten sähköä vievät laitteet ovat päällä).
Valintaa kun tekee niin tuntuu olevan aina joku ominaisuus joka ei osu (tai en löydä sopivaa laitetta). Pitäisi olla vakiona ajastuksen perässä, eli menisi vain ajastuksella (ja tätä voisi etänä säätää) mutta sitten voisi itse laitteesta painaa latauksen päälle milloin vain kun haluaa (jos päivällä pitääkin ladata heti). Laitteessa saisi olla myös joku historia latauksille tms. sähkön käytölle. Sinänsä erikseen joka latauksesta ei tarvitse mitään dataa mutta yleisesti olisi kiva kulutus tietää ja jos kerran tuo on niin samapa se sitten olla tarkempaa tietoa joka kerrasta (teho, latausaika, sähkön kulutus yms.)
Lisäksi tuo latauksen tehon säätö pitäisi olla tehtävissä erikseen tuossa kohtaa kun haluaa ladata heti. Usein kun haluaa ladata heti niin sitten tehokin saisi olla maksimit, mutta sitten yölataukseen yleensä riittää pienempi teho. Lisäksi tuo pienin teho pitäisi olla 8A (tai miksei pienempi, mutta ainakin tuonne asti venyvä).
Punainen kolmivaihepistorasia löytyy, mutta todennäköisesti kuormanhallinta vaatii asentajan niin eipä sen tuolta osin ole kauheasti väliä.
Tuntuu olevan vaikea löytää noita kaikkia. Ajastuksen tarvitsee ehdottomasti (tämä voi olla sovelluksella) ja helpon tavan sekä säätää tehoa, että aloittaa lataus heti tällä teholla itse laitteesta (ilman sovellusta, koska lataukseen laiton saattaa laittaa joku muukin kuin minä).
Usein tuntuu olevan jompaa kumpaa. Joko laite on tyhmä (ja mahdollisesti saa ajastuksen tehtyä, ja/tai tehosäätö on automaattinen) tai sitten laite on fiksu ja sillä on vaikka mitä etäajastus/säätö toimintoja mutta sitten itse laitteessa ei ole mitään tapaa aloittaa latausta heti ja tarvitsee siihen itse sovelluksen.
Noita merkkejä/malleja on vaikka kuinka monia, mutta se ei varsinaisesti helpota löytämistä

.