Järkevämpi veto toi Corolla minullekin olisi
Noi Volvon penkit on kyllä hyvät, ja muutenkin se ajoergonomia sopi mulle just eikä melkein. Tietenkin vaikuttaa että nykyinen auto on Volvo, niin kaikki on jo entuudestaan tuttua. Positiivista kuitenkin että reilussa kymmenessä vuodessa mikään ei ole mennyt huonompaan suuntaan, ja oikeastaan kaikki ärsyttävät asiat nykyisessä on uusissa fiksattu (liian kapea penkin istuinosa ja sekavat vakionopeudensäätimen nappulat). Polestarin ja XC40:n hallintalaitteet ja penkithän ovat oikeastaan identtiset, mutta Polestarin google on vähän pidemmälle hiottu kuin Volvon. Oikeastaan lähdin shoppailemaan V60 long rangea, mutta heti kun ajoin XC40:n ja Polestarin niin pitikin alkaa katselemaan että mitenkäs nämä latausjutut riittäisi oikealle sähkärille...
Tesla olis tavallaan järkevämpi vaihtoehto Polestarille, enemmän rangea, enemmän suorituskykyä, ajettavuus on osittain ehkä dynaamisempi (pidon rajalla Volvo pyrkii puskemaan kun Tesla yliohjaa lievästi - tosin uskoisin että arkiajossa Volvo on ehkä mukavampi), parempi näkyvyys ulos... Mutta en mä kyllä silti näe tilannetta jossa mä valitsisin ennemmin Teslan. Puolittain tunnepuolen juttu.
Tykkäsin kyllä XC40:stäkin, sillä ei ainakaan jäisi heti tällaisilla keleillä kinokseen kiinni, mutta sen tipauttaa kyllä heti leikistä se että Volvoa ei vain tällä hetkellä saa kaupasta, Polelle annetaan toimitukset toukokuulle (ja jos värillä ei ole väliä niin autoja saa myös hyllystä) kun taas Volvon (melkeinpä mallin kuin mallin) ehkä joskus loppuvuodesta. XC:ssä on myös marginaalisesti ahtaammat tilat joissain suhteissa, ja se range on vielä heikompi.