Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toteavat pokerina sen tarkoittavan 3.9.2022 jos menee aikataulu pitkäksi
Tuo 400 mailia lienee EPA-lukema, joka on aika realistinen verrattuna meikäläiseen WLTP:hen.
Sekalaisessa ajossa Silverado diesel vie Googlen perusteella 11-12 litraa per 100km. Onhan tuo 30kWh aika paljon pienempi.Realistinen niissä kesäisissä olosuhteissa ehkä. Talviolosuhteisiin voi ihan huoletta lisätä 30% kulutukseen. Ei tuo missään nimessä enää kovin edukasta sähköautoilua ole.
Tuo 400 mailia lienee EPA-lukema, joka on aika realistinen verrattuna meikäläiseen WLTP:hen.
Mielestäni on turha kuvitella, että tuota on edes suunniteltuu miksikään sähköpihiksi. Jenkit ei ole koskaan erityisemmin pistänyt painoarvoa polttistenkaan taloudellisuuteen, joten miksi linja yhtäkkiä muuttuisi sähkölava-autojen kohdalla? Täällä Euroopassa noita lukuja varmaan kauhistellaan, mutta sikäläiseen kulttuuriin ja idealogiaan tuo on erinomainen auto varmasti, ja sinnehän se on suunniteltukin.Aika turha kuvitella, että tuollainen hyvin suuri laatikkomainen lava-auto menisi jotenkin pienellä. Tulee viemään ihan kesäoloissakin jo reippaasti sähköä.
Ei ole, EPA on pitkälti hatusta vedetty luku joiden valossa ei voi verrata kuin korkeintaan saman merkin autoja ja niitäkin rajoitetusti. Esimerkkejä on paljon, Teslan EPA on lähes aina valehdeltu ylöspäin ja esim. Porschen rajusti alakanttiin.
WLTP antaa paljon paremmat vertailukohdat eri autojen välillä.
Näyttäisi että Toyota bZ4X olisi ennakkovarattavissa. Pikaisesti selattuna hinnat alkaen 46880€ tai yksityisleasing 727€/kk (mikä tuntuu melko tyyriiltä leasing-hinnalta noin ensituntumalta, kolmessa vuodessa yli 26000€?) BZ4X
Tämä nyt on ihan normaalia kaikilla liisariyhtiöillä. Sen koukun hinta on kaiketi tuo 1100e lisävarusteena ja se menee täysimääräisenä kk-maksuun.Peräkoukun liisaaminen, huom. siis liisaaminen, on näköjään aika arvokasta puuhaa: siitä joutuu kolmen vuoden ajalta maksamaan yhteensä 1100 €.
Listahinnallahan ei ole oikeastaan mitään väliä - oikea asia mikä ratkaisee on se lopullinen hinta mitä tarjontaan kun vie sen hypridi-yariksen vaihdossa tilalle.Saa olla aika hardcorefani Toyotan leirissä, jos ehdoton hinnat alkaen Demariversio on 46k. Huh huh.
Akkutakuuhan on huonompi kuin esim. Teslalla joka tarjoaa 8v / 192tkm akkutakuun (eikä vaadi huolto-ohjelmaa) siinä missä Toyotaa saa käyttää joka vuosi valohoidossa jotta saa 8v / 180tkm takuun.Se laajennettu akkutakuu on kyllä erittäin hyvä myyntivaltti ja varmasti vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon.
Listahinnallahan ei ole oikeastaan mitään väliä - oikea asia mikä ratkaisee on se lopullinen hinta mitä tarjontaan kun vie sen hypridi-yariksen vaihdossa tilalle.
Akkutakuuhan on huonompi kuin esim. Teslalla joka tarjoaa 8v / 192tkm akkutakuun (eikä vaadi huolto-ohjelmaa) siinä missä Toyotaa saa käyttää joka vuosi valohoidossa jotta saa 8v / 180tkm takuun.
Kellään kokemusta e2008/opelin vastaava? Pösö ensisijaisesti ainakin silmää miellyttävämpi.
Se on käsittääkseni miljoona kilometria kun sitä käyttää vuosittain valohoidossa.Akkutakuuhan on huonompi kuin esim. Teslalla joka tarjoaa 8v / 192tkm akkutakuun (eikä vaadi huolto-ohjelmaa) siinä missä Toyotaa saa käyttää joka vuosi valohoidossa jotta saa 8v / 180tkm takuun.
Puhuttiin laajennetusta akkutakuusta, eli varmaankin tästä:.
.
Akkutakuuhan on huonompi kuin esim. Teslalla joka tarjoaa 8v / 192tkm akkutakuun (eikä vaadi huolto-ohjelmaa) siinä missä Toyotaa saa käyttää joka vuosi valohoidossa jotta saa 8v / 180tkm takuun.
Periaatteessa tuo noin 300km riittäisi ihan ok. Talvella saa varmaankin laskea 200km. Lappiin voi vaikka vuokrata paremman. Mitenkäs näissä lataus, saako tuon nopeaa täyteen kun pienehkö akku?E-2008 oli yksi ilta koeajossa. Ihan positiivinen fiilis jäi loppupeleissä. Sisätilojen laatuvaikutelma parempi kuin esim. Volkkareissa ja hyvä äänieristys kabiinissa. Toimintasäde varmaan näissä on yksi kysymys, kun crossover-runko yhdistetään suht pieneen akkuun. Mutta jos se ei muodostu ongelmaksi, niin mikä jottei.
Jätän tän vaan tähän.. triggeröitykää jos siltä tuntuu.
Louis heittää aika hyviä argumentteja sähköautojen nykytilasta, ja vaikka katsoo asiaa jenkkilän näkövinkkelistä niin omasta mielestä pätee aika hyvin myös tänne pieneen kylmään pohjolaan.
Sähköautot on äärettömän mielenkiintoisia ja houkuttelevia, mutta järkevät käyttökelpoiset vaihtoehdot on edelleen valitettavan kalliita. Etenkin jos et halua ottaa autohankintaa varten asuntolainaa vastaavaa summaa velkaa, ja haluat oikeasti omistaa autosi ilman mitään leasing-rajoitteita.
Ostakaa siis lisää sähköautoja ja vaihtakaa niitä sitten uudempiin jotta saadaan meille köyhemmille lisää ja halvempia sähköllä kulkevia vaihtoautoja.
Jos nyt pitäisi valita autoa jolla ajetaan noin 10 000 - 15 000km vuodessa, jolla tehdään vuosittain muutama yli 1000km lomareissu perheen kanssa, jossa olisi hyvä hinta/käyttökulu/käytännöllisyyssuhde, niin kyllä vaan joku bensalla/dieselillä käyvä Dacia Jogger olisi vahvemmilla kuin vaikkapa Nissan Leaf, Seat Mii tai Tesla Model 3.
Jätän tän vaan tähän.. triggeröitykää jos siltä tuntuu.
Louis heittää aika hyviä argumentteja sähköautojen nykytilasta, ja vaikka katsoo asiaa jenkkilän näkövinkkelistä niin omasta mielestä pätee aika hyvin myös tänne pieneen kylmään pohjolaan.
Sähköautot on äärettömän mielenkiintoisia ja houkuttelevia, mutta järkevät käyttökelpoiset vaihtoehdot on edelleen valitettavan kalliita. Etenkin jos et halua ottaa autohankintaa varten asuntolainaa vastaavaa summaa velkaa, ja haluat oikeasti omistaa autosi ilman mitään leasing-rajoitteita.
Ostakaa siis lisää sähköautoja ja vaihtakaa niitä sitten uudempiin jotta saadaan meille köyhemmille lisää ja halvempia sähköllä kulkevia vaihtoautoja.
Jos nyt pitäisi valita autoa jolla ajetaan noin 10 000 - 15 000km vuodessa, jolla tehdään vuosittain muutama yli 1000km lomareissu perheen kanssa, jossa olisi hyvä hinta/käyttökulu/käytännöllisyyssuhde, niin kyllä vaan joku bensalla/dieselillä käyvä Dacia Jogger olisi vahvemmilla kuin vaikkapa Nissan Leaf, Seat Mii tai Tesla Model 3.
Viime vuonna TM talvitestissä pakkanen oli valitettavasti vain -9 astetta. Pösö kulki silloin täydestä latingista 0% 185km, eli käytännön km 150-160km. Kovemmilla pakkasilla lähempänä 100km voi olla totuus.Periaatteessa tuo noin 300km riittäisi ihan ok. Talvella saa varmaankin laskea 200km. Lappiin voi vaikka vuokrata paremman. Mitenkäs näissä lataus, saako tuon nopeaa täyteen kun pienehkö akku?
Jätän tän vaan tähän.. triggeröitykää jos siltä tuntuu.
Louis heittää aika hyviä argumentteja sähköautojen nykytilasta, ja vaikka katsoo asiaa jenkkilän näkövinkkelistä niin omasta mielestä pätee aika hyvin myös tänne pieneen kylmään pohjolaan.
Sähköautot on äärettömän mielenkiintoisia ja houkuttelevia, mutta järkevät käyttökelpoiset vaihtoehdot on edelleen valitettavan kalliita. Etenkin jos et halua ottaa autohankintaa varten asuntolainaa vastaavaa summaa velkaa, ja haluat oikeasti omistaa autosi ilman mitään leasing-rajoitteita.
Ostakaa siis lisää sähköautoja ja vaihtakaa niitä sitten uudempiin jotta saadaan meille köyhemmille lisää ja halvempia sähköllä kulkevia vaihtoautoja.
Jos nyt pitäisi valita autoa jolla ajetaan noin 10 000 - 15 000km vuodessa, jolla tehdään vuosittain muutama yli 1000km lomareissu perheen kanssa, jossa olisi hyvä hinta/käyttökulu/käytännöllisyyssuhde, niin kyllä vaan joku bensalla/dieselillä käyvä Dacia Jogger olisi vahvemmilla kuin vaikkapa Nissan Leaf, Seat Mii tai Tesla Model 3.
Eli 10000€/vuosi meni bensa-autoon?Kaveri osti Mii:n heti kun sen sai työmatkaan, eli päivittäin yli 100km ja muut ajot päälle. Laski silloisilla sähkön hinnoilla, että vaikka myisi sen 3 vuoden kuluttua 0€ pois, olisi ollut kannattavampi kuin bensa.
Kaveri osti Mii:n heti kun sen sai työmatkaan, eli päivittäin yli 100km ja muut ajot päälle. Laski silloisilla sähkön hinnoilla, että vaikka myisi sen 3 vuoden kuluttua 0€ pois, olisi ollut kannattavampi kuin bensa.
Joko kaveri sai Miin todella halvalla, ajaa todella paljon tai ei osaa edes ala-asteen matikkaa.
Eiks nämä ollut 16t€ uutena?Eli 10000€/vuosi meni bensa-autoon?
Menikö nyt Maserati ja Alfa Romeo sekaisin?? Silti suomessa näkee Bentlyjä / Alfa Romeoita / Ferrareita.
Laskekaas huviksenne paljonko vaikka 100 tkm kolmessa vuodessa tekee, jos verrokkina on joku 10 litraa satkulla lipittävä vanha paska.
Jos kerran oli yli 100 km päivittäin ja muut ajot päälle, niin onhan se helposti 40-60 tkm/a. En laskisi bensan hintaa ainakaan alle 1,5:llä. Kahta autoa seurailen ja ensimmäisen keskimääräinen hinta 03/2016 alkaen on 1,471 €/l ja toisen 08/2017 alkaen 1,522 €/l.Reilu 16ke ostohinta eli jaettuna 3v sellainen 5500e vuodessa, bensa 1.4e/litra kulutus 6l/100km eli noin 8.5e/100km, 5500/8,5 on noin 650 eli 65k vuodessa pitäisi tulla ajoja ilman että huomioi sähkölaskua.
Yeah, I call bullshit on this one.
Autokalkulaattorillahan näitä voi halutessaan pyöritellä.Laskekaas huviksenne paljonko vaikka 100 tkm kolmessa vuodessa tekee, jos verrokkina on joku 10 litraa satkulla lipittävä vanha paska. Siihen
Testiyksilö ei myöskään 12 asteen pakkasella maantieviimassa kyennyt pitämään ohjaamoa reisien kohdalta lämpimänä. Vastaavan ilmiön olen kokenut viimeksi samalla testiajotiellä halvassa sähkö-Renaultissa. Samalla tiellä, samalla viikolla, samoissa sääoloissa puolet halvempi Tesla Y toimi moitteettomasti.”
Eipä se tähtikeulassa tee autuaaksi tai vapauta ongelmista.
Ei kyse ollut vaan hinnasta. Veikkaan, ettei Alfan käyttöarvo ole erityisen hyvä kun saa korjata + käytetyn arvo laskee paljon.Menikö nyt Maserati ja Alfa Romeo sekaisin?
Jokainen tietysti lähtee laskemaan siitä nykyisestä kulkineestaan vs. harkinnassa oleva uusi. Siinä yhteydessä on luontevaa kommentoida esitetyn tyylisesti, että kolmessa vuodessa voitolle. Ei luulisi olevan hankala konsepti ymmärtää. En tiedä miksi cadillacin tähän repisit, mutta jos kulutuksen kautta pohdit, niin hyvin moni 2000-2010 bensakone imaisee lähelle sen 10 litraa sadalla sekalaisessa ajossa. Esim. psan perusmyllyt, 2.0 vie likemmäs 15 litraa kaupungissa.Eli otetaanko me nyt vertailu jossa uutena pikku-Mii vs. vanhana Cadillac Escalade? Eikö voisi sanoa samaa sitten bensa-autosta? Ostaisin Miin pienimmällä bensa-moottorilla, niin vaikka sen myisi 0€:llä pois, olisi se kannattavampi kuin Model S.
Esim. psan perusmyllyt, 2.0 vie likemmäs 15 litraa kaupungissa.
No siis 2.0 vaparista tai 2.0t tehomalleista etenkin isossa kopassa tuon voisi uskoa oikein helposti. Kyllä esim MK3 Mondeo 1.8 vaparilla söi bensaa aivan helvetisti eikä se Octavia RS:kään ihan pienellä kulkenut kaupungilla.Ihan oikeasti? Kuulostaapa omituiselta, ei mun Auditkaan ikinä syöneet mitään tuon suuntaistakaan. Sen jälkeen olikin dieseleitä niin ei voi verrata, mutta olivatpahan niin paljon suurempia autoja kuin joku Mii myös. Mun mielestä tuntuu vaan erityisen omituiselta lähteä vertaamaan et ensin mentiin rekalla 20 ihmistä kyydissä ja sitten todettiin että skootteri vei vähemmän ja säästi vuodessa rahat kun ei tarvinnut ajaa rekkaa.
Tässä on ainakin omalla kohdalla sellainen jännä juttu, että tuo pari vuotta sitten hankittu ensimmäinen oma täyssähkö Mii on hinnaltaan todella alhainen ja sisätilojen laatuvaikutelman osalta myös aika heikko, mutta silti tuo on omasta mielestä yksi parhaimpia omistamiani autoja, vaikka pihassa on ollut 5-6 kertaa kalliimpiakin autoja. Aina siis halpa ei tarkoita huonoa tai kallis hyvää. Omassa käytössä tuo on lähes täydellinen "kakkosauto" perheen ajoihin ja nyt sillä jopa ajetaan enemmän kuin perheen ykkösautolla.Tulee mieleen nuoruus kun laskettiin missä viinissä on paras ”hinta / laatusude”, ja laatu mitattiin alkoholin määrällä. Libistä juotiin ja ihmeteltiin miksi kukaan kehuu viiniä hyväksi.
Juu, näkyy nuo lukemat kivasti myös verotuksessa. Tuollaisesta vaihto tuo pari satkua lisää säästöä, kun sähköiseen vaihtaa. Mikäs siinä nyt niin erikoista, että kakkos tai kolmosautoksi on päätynyt joku epämääräinen möhkäle, joka ei enää sinällään vastaa käyttötarvetta? Tai sitten, kun sähköllä säästö on tarpeeksi iso, niin käyttötavatkin muuttuvat. Kyllähän tuo mii voisi hyvin olla tiloiltaan ja akultaan isompi, mutta ei niistä tiloista ja akusta viitsi(nyt) 10-15 k€ lisää maksaa.Ihan oikeasti? Kuulostaapa omituiselta, ei mun Auditkaan ikinä syöneet mitään tuon suuntaistakaan. Sen jälkeen olikin dieseleitä niin ei voi verrata, mutta olivatpahan niin paljon suurempia autoja kuin joku Mii myös. Mun mielestä tuntuu vaan erityisen omituiselta lähteä vertaamaan et ensin mentiin rekalla 20 ihmistä kyydissä ja sitten todettiin että skootteri vei vähemmän ja säästi vuodessa rahat kun ei tarvinnut ajaa rekkaa.
Onko tuo paremmuus Miin kohdalla sellaista hei tää on sen verran symppis ja omaa persoonaa, sen verran paska että on symppi ja omaa persoonaa vai ihan legit parempi? Näen ehdottomasti Miin käyttötarkoituksen ja sen sopivuuden siihen. Tuki vain kerran ajettua moisella ja uhm... Mielikuva ei kyllä ollut kovin hyvä. Ainoa mikä itsellä jäi mieleen oli se miten paljon se toi mieleen 60-70-luvun kansanautot mm penkkiensä, ns perusvarusteiden puutteen takia joka teki siitä tavallaan symppiksenTässä on ainakin omalla kohdalla sellainen jännä juttu, että tuo pari vuotta sitten hankittu ensimmäinen oma täyssähkö Mii on hinnaltaan todella alhainen ja sisätilojen laatuvaikutelman osalta myös aika heikko, mutta silti tuo on omasta mielestä yksi parhaimpia omistamiani autoja, vaikka pihassa on ollut 5-6 kertaa kalliimpiakin autoja. Aina siis halpa ei tarkoita huonoa tai kallis hyvää. Omassa käytössä tuo on lähes täydellinen "kakkosauto" perheen ajoihin ja nyt sillä jopa ajetaan enemmän kuin perheen ykkösautolla.