Tässä lumisateessa ja aika haastavalla kelillä täytyy sanoa et M3 ei loista. Lämmitysteho ja lasikatto '20 mallissa on kyllä aika onneton ja lunta paakkuuntuu helposti kaikkialle. Karmittomat ikkunat toimii noin pääosin, jos ei ota mukaan sisäpuolelle tulevaa vettä. Kahvat eivät aukea koska ulkona on pakkasta ja lunta. Uutena tuli huomattua, että tää paska kerää myös lunta kivasti pyöränkoteloihin, joten kyllä on hymy herkässä siinä tohinassa ja puolen tunnin välein pysähtyessä, että saa potkittua lumet pois. Myöskin esp ei pelitä kunnolla, kun paakkuntunut lumi jotenki sotkee pyörintäantureita tai miten lie tuo pölynimuri lukekaan dataa renkaista.
Pyrreksen jatkuvia hymiöpostauksia lukiessa meno on kuin faniklubissa, mutten en usko ajavani samaa autoa. Ihan sama onko '20 vai '21, pyöränkaaret samaa moskaa, karmittomat ikkunat myös jne. Ehkä tää vaan muuttuu paskemmaksi kun on yli vuoden nitissyt liitoksistaan tämä halppisauto. Jänmä et Model S vaan toimii ja ei mitään samanlaisia ongelmia, mitä veljeä katsonut.
Kaikkiaan tuntuu koko aika, että alla beta-tuote joka on betampi jokaisen softapäivityksen jälkeen. Pyyhkijöiden toiminta nyt näillä lumisateilla on myös täysin ala-arvoista. Onneksi enää muutama kk jäljellä tällä.
Ihan mielenkiinnosta, mikä rengaskoko, mikä rengastus jne jne? Itse mennään 19" 235/55? Nokian kitkarengastuksella. Itsellä kun ei tosiaan ole syvästä lumesta tällä kokemusta. Pahin taitaa olla 15cm ja silloin pakkasi kyllä etupäähän lunta mutta ei vielä niin että olisi haitannut. Tiedä toki sitten voisiko tuo paakkuuntuminen sotkea tuota rengaspaineanturia mikä on ollut välillä ok välillä ei. Tuo 2020 malli, siinä on nuo erimalliset rengaspaineanturit, voisiko tuossa olla selitys muutokselle? Vanhanmallinen vs BT?
Mitä kahvoihin tulee niin -20c on tainnut olla kovin pakkanen itsellä ja koska olin jo pakkasen puolella käyttänyt niin ei ollut ongelmaa kahvojen kanssa. Jos taas olisi ollut plussalla ja siitä samantien rajulle pakkaselle niin olisi ollut kyllä aika hv. Voisiko sitten olla etten ole tainnut paria kertaa lukuunottamatta lähteä liikenteeseen ennen lämmitystä.
Ikkunat eivät jaksa aueta joka kerta jos ei ole tarpeeksi pitkään ollut lämmityksessä mutta ovi kyllä aukeaa ja sulkeutuu. Kerran on joutunut hiukan kikkailemaan että auto tajusi sulkea oven lukituksen mutta en sentään joutunut pitämään ovea kädellä kiinni kunnes olisi lämmennyt kuten pari kertaa meinasi MK2 Octavia tehdä
.
Pisimmät rajun pakkasen reissut olleet noin 50km yhtä soittoa tuossa -19c paikkeilla olevalla mutta lumettomalla kelillä.. Tällöin ei vielä ongelmaa palelemisesta tms. Lasikatto nyt pitää lasikatolle tyypillistä natinaa jos jäässä (kuten joku täällä valittelikin ja ei itsellä ollut vielä selkeästi kerinnyt kerätä jäätä tarpeeksi) mutta ei sen enempää kuin edellinen Fiesta. Isoin ärsytys natinassa on sen sijainti, ei ole edessä vaan kuuluu takaa.
Viimeisin OTA toi paljon hyvää mutta yksi ärsytys nousi tänään perus penkinlämmittimien napin siirron lisäksi, tuo nopea pyyhkäise jotta näet reissun kulutuksen on kadonnut. Monesti seuraillut ajossa miten pienellä tai isolla kulutuksella mennään ja nyt ei onnistu fiksusti lennosta.
Pyyhkijät ovat itsellä vetäneet rallia sulamisvaiheessa mutta asettuneet sen jälkeen kun on pitänyt off asennossa pari min. Samaa sekoilua jokaisella automaattipyyhkimillä olleella autolla. Osa pyyhkii liian herkästi, osa taas ei tunnu haluavan pyyhkiä ollenkaan ja välillä iskee kunnon himo pistää pyyhkijät syyttä täysille.
En tiedä mikä on, olenko voittanut lotossa vai oletko itse hävinnyt lotossa? Tottunut halvempiin malleihin (tätä ennen kallein auto ollut 45ke Focus ST joka ei mikään sohva ollut joten ei olettanut hiljaisuutta tai eeppistä mukavuutta tms). Voi olla myös koska en lue noita faniklubeja tms niin en tiedä hakea vikoja joten en huomaa niitä tai aktiivisesti metsästä ja jahtaa niitä. Ei tule perinteistä kun kerran näet/huomaat niin et voi olla huomaamatta enää. Huomaa vain ne mitkä normi ajossa tulevat esiin.