Perusrenkaat tuossa on, jotka mukana tuli, eli oisko ne perus 19" kitkakaverit näin talvella (orkkisvanteilla) ja kesällä sama homma kesärenkailla. Tuota lumiongelmaa rengaskoteloissa ei ennen ollut, vaikka lunta oli viime vuonnakin, siksi ihmettelen kovin et mitäs nyt on tapahtunut. Sitä paakkuuntuu tosiaan sen verran paljon, että se aktivoi jo ESC itekseen.
Nämä kahvat toimi viime vuonna myös hyvin, mutta tämä vuosi on ollut niille haasteellinen heti alkutekijöistä asti. En tiedä miksi, ehkä ne ei vaan kestä tai joku niissä saa enemmän välystä sinne koneistoon, joka sitten kosteudesta ottaa nokkiinsa?
Ikkunoista sen verta, et vänkärin ikkune liukuu alaspäin muttei aina nouse täysin ylös kun pistää oven kiinni. Sinne jää sellainen 2-3mm rako, jota ei saa mitenkään suljettua, koska ikkunan laskeminen/nostaminen ei sitä poista. Ikkuna luulee olevansa jo maksimiasennossa ylhäällä, joten se menee vain alaspäin. Ongelma resetoituu sillä et paiskoo ovea auki ja kiinni - tämä ei nyt ole kauhean mukavaa toimintaa ja näyttää aika vammaiselta. Plus tuskin tekee parempaa sille itse mekanismille ja sensoreille. Lasikatto natisee ja nitisee jo pikkupakkasilla ihan järkyttävästi. Ei ollut myöskään viime vuoden pakkasilla tällaista ongelmaa.
Tämäpä se pointti on, omakin M3 oli ekana ja ekan vuoden ajan kasassa pysyvä ja toimiva. Nyt vuoden jälkeen se on kuin bulgarialaisen traktoritehtaan luomus, jossa on huomattavan paljon kaikkea koripaneeliongelmaa, pikkuvikoja, halpojen ratkaisujen näkymistä yms. Sen laatu on ikäänkuin laskenut vuodessa tasosta "hyvä perustauto" tasolle "ei vmp mitä menoa". Tuntuu että koko kori on väsynyt, kaikki kiinnikkeet ovat saaneet itselleen liikkumisvaraa millin tai kaksi joka suunnassa ja jatkuvasti tulee esille eräänlaista "väsymystä" autossa. Eli se on vaan muuttunut päivä päivältä huonommaksi, vaikka siitä on huolta pidetty viimeiseen asti. Siksi tätä ihmettelenkin, että miten Model S voi olla niin eri maata, kuin tämä laitos, kun kuitenkin perusjutut luulisi Teslalla olevan handlattuna.