- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 345
Richard Symmonds vertailee model3:sta (2024 performance )ja id3:sta autopilotin osalta (id3:ssa siis Travel Assist käytössä).
Otsikko kertoo aika lailla sen mitä videokin, eli Teslan Enhanced Autopilot on edelleen ärsyttävän epävarmasti toimiva pettymys.
Id3:n systeemi taas toimii aika mukavasti. Lisäksi se pimputtelee paljon vähemmän kun ohjausliikkeestä ei kytke avustimia pois vaan antaa valita linjaa eikä tarvitse kytkeä pois ja päälle että nopeus muuttuisi (ja se muuttuu pehmeästi ja laillisesti toisin kuin Tesla, joka hidastaessaan tekee sen liian myöhään ja nopeutta ei nosta vaikka havaitsee kyltin).
Mitä tuohon Opeliin tulee, niin ei se ongelmajätettä ole kun riittävän alhainen hinta laitetaan. Kyllä nekin kaupaksi menevät.
VW:n avustimet toimii sitten varsin nihkeästi talvisilla teillä. Travel Assist pitää vaihtaa ACC:han kun kaista on lumessa, mikä nyt on ihan odotettavaa. Mutta ACC:n liikennemerkkien tunnistus kun hajoaa lumisiin liikennemerkkeihin, niin motariajosta tuli varsin mielenkiintoista. Ilmeisesti auto siirtyi karttapohjaisiin nopeuksiin, kun 100 km/h motarilla auto koko ajan arpoi nopeuksia välillä 50 -120 km/h. Piti ottaa liikennemerkkien tunnistus ja nopeuden ennakointi pois päältä, että ajo rauhoittui