Muutaman kerran sähköauton omistamisen aikana oon tullut yksin pohjoisesta etelään hieman huonoihin aikoihin niin onhan se aivan uskomattoman tympeätä istuskella vesisateessa jossain kärsämäen juustoportilla, mikä on kiinni latailemassa. Mieluummin ottaisi siinä vaiheessa sen 2min bensaa ja jatkaisi matkaa.
Sitten kodin lähestyessä auto vaatii taas virtaa nesteellä heinolan lähellä missä onneksi nopea ionity mutta tietysti se neste on myös kiinni niin taas istutaan yksin kököttämässä vesisateessa.
Ilmanmuuta negatiivinen kokemus jos latauspaikka ja haluttu taukopaikka ei osu yksiin.
Vesisade, siinä varmaan ärsytti se että ulkona venytellessä kastu, mutta se ei kai voimalinjavika, tai ehkä jopa plussaa. Vai tarkoititko että pauke ja ropiva sellaista että jos olisi halunnut torkut ottaa, no sekaan ei kai voimalinjan vika.
Edit, tai no joo sen takia että polttiksella olisi pitänyt tauon liikeneasemalla tai ihan muualla.
Kun olisikin ero tuo. Pikalatureiden hinnat vaan alkaa olee sellaiset että kohtuu pienikulutuksiseen bensa tai dieselautoon verrattuna säästö on joko pieni tai olematon.
Laskin niin viime reissulla sähköllä ajo maksoi 9,53€/100km ja 7litraa kuluttavalla bensalla olisi ollut 12,6€.
Heittämällä olisin maksanut tuon erotuksen jos olisin selvinnyt 2minuutin odottelulla puolentunnin sijaan.
Mitäs reissun sähkö maksanut, jos pelkkää energialatausta/tankkausta laskit, niin ilmeisesti jossain 40 sentin pintaan kWh.
Diesel 1,8€/l. Vai oliko nuo laskettu pidemmällä kaavalla.
Sähkiksen kanssa kustannuksia arvioidessa se energian , latauksen kustannus voi vaihdella todella rajusti ja osa valmis maksamaan satunnaisista pikalatauksista mitä pyydetään, mutta jos niiden osuus pysyy pienenä, niin kesimääräistä km kustannusta ei pompauta.
Toinen ääripää jolle ei kustannukset meinaa, vaan aikasäästö asemilla käynneissä, niin kokonaisuutta ei heilauta jos satunanisilla pitkillä matkoilla joutuu vähän taukopaikkaa valkkaan, se isoin juttu on se että aamulla kun lähtee töihin niin "tankki" on täynnä. Otantani on pieni, mutta tämä on aika monelle se juttu. Ajaa ohi edullisuuden, voimalinjan jutut, päästö jutut jne. vaikka alkumotivii hankkia sähkö olisikin joku muista.