Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
BMW i5 xDrive40, tuohan on se halvempi nelivetomalli vai tuostakin vielä halvempaa?
Lienee autosta ja kuskista myös kiinni?Tiesin kyllä että sähköauto, varsinkin vajaavetoinen syö renkaita
Tiesin kyllä että sähköauto, varsinkin vajaavetoinen syö renkaita mutta silti onnistuin yllättymään kun kahden kesän jälkeen kesänakit on sakoilla. Parasta on kun rengashotellifirma ilmoittaa tästä 2h ennen renkaidenvaihtoaikaa. No se aika meni sivusuun kun tällaisissa asioissa pitää vähintään viikko lukea arvosteluja nestistä. Suosituksia/ehdotuksia etuvetoiselle 225/55 R17 Nirolle että mitä kesärenkaita tuohon ostaisi alle että kestoa jatkossa olisi mielellään enemmän kuin 2 kesää? Continental Premiumcontact 7 on kiikarissa joka on 850€ alle laitettuna, mietin että jos toisaalta nämä nyt on kulutustavaraa niin lähdenkö pihistelemään ja ottaa jotkut 500€ renkaat kun vaihtaa pitää kuitenkin kokoajan, luulisi että uutena nuo hieman halvemmatkin välttää.
Mutta silti joutuu ainakin takarenkaat uusimaan kun toisessa on runkovaurio, parin reunalamelin kohdalla lontto ja tuntuu painellessa pehmeämmälle kuin muu rengas
Tiesin kyllä että sähköauto, varsinkin vajaavetoinen syö renkaita mutta silti onnistuin yllättymään kun kahden kesän jälkeen kesänakit on sakoilla. Parasta on kun rengashotellifirma ilmoittaa tästä 2h ennen renkaidenvaihtoaikaa. No se aika meni sivusuun kun tällaisissa asioissa pitää vähintään viikko lukea arvosteluja nestistä. Suosituksia/ehdotuksia etuvetoiselle 225/55 R17 Nirolle että mitä kesärenkaita tuohon ostaisi alle että kestoa jatkossa olisi mielellään enemmän kuin 2 kesää? Continental Premiumcontact 7 on kiikarissa joka on 850€ alle laitettuna, mietin että jos toisaalta nämä nyt on kulutustavaraa niin lähdenkö pihistelemään ja ottaa jotkut 500€ renkaat kun vaihtaa pitää kuitenkin kokoajan, luulisi että uutena nuo hieman halvemmatkin välttää.
Ensiasennusrenkaat vai mitkä?
Reklamoisin kyllä tuosta sopivalle taholle, selkeät runkoviat menee kyllä takuuseen usein.
Ainakin soomipoik osaa rahastaa gummeist jos 850€ maksaa, tosta 615€ (500€+65€ rehvi täisvahetus 17”) alle asennettua etelä-hesasta. Itse muutamat renkaat just tuolta hakenut (ja lauantaisin) eikä ole valittamista ollut. En mä ainakaan 100€ erolla suomesta mitään kiinalaisia ottaisi.Suosituksia/ehdotuksia etuvetoiselle 225/55 R17 Nirolle että mitä kesärenkaita tuohon ostaisi alle että kestoa jatkossa olisi mielellään enemmän kuin 2 kesää? Continental Premiumcontact 7 on kiikarissa joka on 850€ alle laitettuna, mietin että jos toisaalta nämä nyt on kulutustavaraa niin lähdenkö pihistelemään ja ottaa jotkut 500€ renkaat kun vaihtaa pitää kuitenkin kokoajan, luulisi että uutena nuo hieman halvemmatkin välttää.
Ihmettelen suuresti, että ihminen joka tykkää kiihtyvästä autosta ja tykkää muutenkin dynaamisesti ajotyylistä, päätyy ostamaan Teslan sijaan Volvon sähköauton.Kyllä sillä vauhtiin pääsee. Väännön ja tehon tiputus kyllä näkyy vielä selkeämmin kun ajaa yli kahdeksaakymppiä.
Eikö tämä nimenomainen keissi ole pikemminkin poikkeus kuin normi? En ainakaan itse asiaan sen kummemmin perehtymättä ole törmännyt siihen että tehojen merkittävä vaihtelu sääolojen ja varaustilan perusteella olisi jotenkin super yleistä sähköautoissa.Itseäni ei välttämättä noi Volvon ominaisuudet haittaisi, mutta jos tosiaan haluaa, että auton voimalinja toimii säällä, kuin säällä niin siihen ei ole montaa vaihtoehtoa.
Sama täällä, tosin en nyt ole itse ajanut kuin Teslalla, mutta en kyllä muista lukeneeni mitään valituksia tähän liittyen koskien mitään merkkiä (paitsi tuota Volvoa).Eikö tämä nimenomainen keissi ole pikemminkin poikkeus kuin normi? En ainakaan itse asiaan sen kummemmin perehtymättä ole törmännyt siihen että tehojen merkittävä vaihtelu sääolojen ja varaustilan perusteella olisi jotenkin super yleistä sähköautoissa.
Itse hiukan päälle 190, ja rehellisesti kuskin penkkikin alkoi ahdistamaan. Ajelin vajaan 100km koeajon, eikä ollut mitään herkkua. Hylkäsin auton jo yksin tämän perusteella, koska takapenkit eivät ole itselleni kovin oleellisia. Mutta itse itseni taakse en olisi tosiaankaan mahtunut, muuta kuin jalat vinoittain.
Model 3 oli puolestaan hyvin avara ja mukava, tosin penkit itsessään eivät hurraahuutoja aiheuttaneet. Ennemmin kuitenkin niinpäin, jos näistä kahdesta pitäisi valita.
Ihmettelen suuresti, että ihminen joka tykkää kiihtyvästä autosta ja tykkää muutenkin dynaamisesti ajotyylistä, päätyy ostamaan Teslan sijaan Volvon sähköauton.
Paperilla varmasti esitetään noita hienoja kiihtyvyyslukuja, mutta sen tietää jo ajamattakin, että tosielämässä (arkielämässä) tilanne on ihan toinen. Pitää olla tarpeeksi lämmin, mutta ei liian kuuma ja pitää olla akkua tarpeeksi jnejne.
Itseäni ei välttämättä noi Volvon ominaisuudet haittaisi, mutta jos tosiaan haluaa, että auton voimalinja toimii säällä, kuin säällä niin siihen ei ole montaa vaihtoehtoa. Ja tietysti jos ei halua sitä volvon/polestarin hidasta softaa, mutta se on taas eri keskustelu muutenkin.
En vaan pysty ymmärtämään miten yli 190cm pitkä pystyy istumaan model 3:sen penkeillä kahta minuuttia kauempaa. Minä en ole kuin 182cm ja penkin istuinosa on aivan liian lyhyt itselleni.
Löytyykö mitään ei katumaasturi-tyylistä sähköautoja sanotaan alle 70000€ hintaluokassa jossa ei joutuisi istumaan takana "polvet suussa" ja takaistuimessa olisi reisitukeakin?
En vaan pysty ymmärtämään miten yli 190cm pitkä pystyy istumaan model 3:sen penkeillä kahta minuuttia kauempaa. Minä en ole kuin 182cm ja penkin istuinosa on aivan liian lyhyt itselleni.
Löytyykö mitään ei katumaasturi-tyylistä sähköautoja sanotaan alle 70000€ hintaluokassa jossa ei joutuisi istumaan takana "polvet suussa" ja takaistuimessa olisi reisitukeakin?
Audi A6 etroni pitäis tulla vielä tänä vuonna myyntiin.
Taitaa Audi, mersu ja bemari olla tässä asiassa ihan kärkeä. Bmw:llä ei taida edes sähkösäätöiset istuimet olla vakiovarusteena näissä alkaen +70k€ autoissa.Alle 70k€ epäilen hieman. Ainakaan sellaisilla varusteilla millä autoa nykyään viitsii ostaa. Audilla on ollut paha tapa pistää aika perus juttuja lisävarusteeksi mm. adaptiivinen vakkari on monessa lisävaruste.
Taitaa Audi, mersu ja bemari olla tässä asiassa ihan kärkeä. Bmw:llä ei taida edes sähkösäätöiset istuimet olla vakiovarusteena näissä alkaen +70k€ autoissa.
Bmw sentään ainoa Saksalaisista mihin ainakin sai 5v takuun. yleensä tinkaamalla tai muutenkin hankinta hintaan verraten todella edukkaasti. Muut saksalaiset ei käsittääkseni samaa tarjoa edes rahalla.
Kaikkia kunnia näille merkeille, mutta ehkä nykyaikana voisi jo jotain näitä varusteita laittaa vakiovarusteeksi, mitkä ovat olleet iät ja ajat jo ihan pakollisia ja itsestäänselvyyksiä. Bemareissakin on sähkösäätöiset istuimet muistitoiminnolla olleet mahdollista saada jo tyyliin 30-vuotta, mutta vieläkin niitä valmistajan mielestä pidetään lisävarusteena.Saksalaisten tavaramerkkejä on lyhyet takuut ja kevyet vakiovarusteet.
Jep. Varsin perusvarusteista joutuu maksamaan lisähintaa. Joku ristiseläntukikin maksaa lisää minkä nyt luulisi olevan vakiona ihan kaikista halvimmissa romuissakin.Kaikkia kunnia näille merkeille, mutta ehkä nykyaikana voisi jo jotain näitä varusteita laittaa vakiovarusteeksi, mitkä ovat olleet iät ja ajat jo ihan pakollisia ja itsestäänselvyyksiä. Bemareissakin on sähkösäätöiset istuimet muistitoiminnolla olleet mahdollista saada jo tyyliin 30-vuotta, mutta vieläkin niitä valmistajan mielestä pidetään lisävarusteena.
Olisi aika ikävä tilanne jos tilaisi 100k€ uuden bemarin ja vahingossa jäisi joku tuollainen ruksimatta. Olisi mukava yllätys kun tulee uusi premium auto pihaan ja siinä olisikin mekaaniset penkit tai veivattavat ikkunat.
Jep. Varsin perusvarusteista joutuu maksamaan lisähintaa. Joku ristiseläntukikin maksaa lisää minkä nyt luulisi olevan vakiona ihan kaikista halvimmissa romuissakin.
Toki saksalaisissa alkaa olla tottunut siihen, että kyllä se 5-10k saa aina laittaa lisää alkaen hintaan että saa hyvän.
Tosin en tiedä kuinka moni pitää vaikka juuri sähköpenkkejä oleellisena, kun käytettyjä katsellessa oikeastaan merkistä riippumatta niin jos ne ei ole vakiona niin yleensä niitä ei ole ruksattu mukaan.
Ihan kivathan ne on mutta jos ei olisi tullut itselle parempien penkkien mukana niin en välttämättä olisi maksanut lisää että olisin saanut ne.
Okei. Itselläni taas auto ilman sähkösäätöisiä ja ajoprofiilin mukaan säätyviä istuimia on nykypäivänä jotenkin kummastusta herättävä asia. Tämä siis Uusissa (sähkö)autoissa.Tosin en tiedä kuinka moni pitää vaikka juuri sähköpenkkejä oleellisena, kun käytettyjä katsellessa oikeastaan merkistä riippumatta niin jos ne ei ole vakiona niin yleensä niitä ei ole ruksattu mukaan.
Ihan kivathan ne on mutta jos ei olisi tullut itselle parempien penkkien mukana niin en välttämättä olisi maksanut lisää että olisin saanut ne.
Audille ainakin tarjosivat.Bmw sentään ainoa Saksalaisista mihin ainakin sai 5v takuun. yleensä tinkaamalla tai muutenkin hankinta hintaan verraten todella edukkaasti. Muut saksalaiset ei käsittääkseni samaa tarjoa edes rahalla.
Se riippuu täysin siitä, että ajaako autolla useampi kuljettaja (usein). Jos on yksi pääasiallinen käyttäjä, niin säätöihin ei juuri tarvitse koskea.Okei. Itselläni taas auto ilman sähkösäätöisiä ja ajoprofiilin mukaan säätyviä istuimia on nykypäivänä jotenkin kummastusta herättävä asia. Tämä siis Uusissa (sähkö)autoissa.
Miettii, että nämä samat autot saattavat olla kuitenkin muuten kehityksen aallonharjalla ja täynnä erilaista tekniikkaa ja ovat kuin tietokoneita pyörillä varustettuna. Sitten jotain penkkejä pitää siirtää vetämällä isosta kahvasta penkin alta. Ei vaan mene jakeluun.
Q6 e-tron varmaan tulee myös listalle. Eivät vaan ole listaa päivittäneet.On ilmeisesti otettu kahteen eri sähköautoon tarjolle, aika pieni on kyllä tarjonta toki voisi olettaa nyt laajenevan kaikkiin. 1.5v sitten ei ollut mitään tehtävissä vaan 2v oli ainoa tarjolla ollut takuu Audilla, hyvä toki suuntana että otettu tälläinen myös sinne, vielä kun muutkin merkit heräisivät samaan. Toivotaan että tulee koko valikoimaan tarjolle tuo samainen.
Jatkoturva > Takuu ja jatkoturva | Audi > Audi Finland
Audin jatkoturva tarjoaa riskisuojan 2 ensimmäisen takuuvuoden jälkeen. Tarjolla on yhden, kahden tai kolmen vuoden jatkoturva, aina 150 000 ajokilometriin saakka.www.audi.fi
Konfiguraattorista sen voi jo nyt klikata mukaan.Q6 e-tron varmaan tulee myös listalle. Eivät vaan ole listaa päivittäneet.
Porsche Taycanissa pitäisi olla ”foot garaget” jotka antavat enemmän korkeutta takapenkkiläisille. Tosin 70k voi olla hintarajana tiukka ja takapenkillä ei vissiin normimallissa oikein riitä päätila pitkille.En vaan pysty ymmärtämään miten yli 190cm pitkä pystyy istumaan model 3:sen penkeillä kahta minuuttia kauempaa. Minä en ole kuin 182cm ja penkin istuinosa on aivan liian lyhyt itselleni.
Löytyykö mitään ei katumaasturi-tyylistä sähköautoja sanotaan alle 70000€ hintaluokassa jossa ei joutuisi istumaan takana "polvet suussa" ja takaistuimessa olisi reisitukeakin?
Porsche Taycanissa pitäisi olla ”foot garaget” jotka antavat enemmän korkeutta takapenkkiläisille. Tosin 70k voi olla hintarajana tiukka ja takapenkillä ei vissiin normimallissa oikein riitä päätila pitkille.
Bmw:llä ei taida edes sähkösäätöiset istuimet olla vakiovarusteena näissä alkaen +70k€ autoissa.
Eikö polttiksissa ne varusteet lisänneet verotusarvoa. Eli jos veroprosentti on 20% niin tonnin varuste maksaa täällä 1200€? Sama auto isompipäästöisellä koneella = sama varuste on kalliimpi verojen takia.
Sähköautoissa on ehkä hitusen pienempi kynnys ruksailla kun ei mene veroa sen lisäksi. ALV toki mutta siitä ei pääse eroon
Sähköautojen ja lataushybridien veroa korotetaan. Jatketaan täyssähköisten työsuhdeautojen verotukea. Kaivosveron lisäkorotus hallitusohjelman päälle. Nyt malli ei ole Purran mukaan optimaalinen. Tätä on tarkoitus järkeistää ja vähän korottaa.
Toivottavasti nousisi etenkin lataushybrideissä, joissa ajoneuvovero on ollut hyvinkin matala, vaikka autoa ei lataisi koskaan.Saa nähdä miten alkaa muovautumaan.
Miksi bensan hinta nousee alv-korotuksella? Purra vastaa
Hallitus kertoi tiistaina säästötoimistaan ja veronkiristyksistään tiedotustilaisuudessa. Ministerit perustelivat toimia velkasuhteen taittamisella.www.iltalehti.fi
Jos lataushybridin omistaja ei lataa, maksaa hän lisäverot bensan mukana.Toivottavasti nousisi etenkin lataushybrideissä, joissa ajoneuvovero on ollut hyvinkin matala, vaikka autoa ei lataisi koskaan.
Ei maksa ajoneuvoveroa tai autoveroa, joka olisi ollut tietysti korkeampi, jos olisi ostanut vastaavanlaisen polttiksen ilman sähkömoottoria ja akkua.Jos lataushybridin omistaja ei lataa, maksaa hän lisäverot bensan mukana.
Esityksen mukaan vuodessa kerättäisiin 20 Me lisää ajoneuvoveroa ladattavilta pirsseiltä. Niitä on nyt n. 235 000 kpl, joten tasaisesti jaettuna se tekisi 85 e/v. Varmaan painotetaan enemmän hybridejä, joten HS:n tiedot vaikuttavat realistisilta."HS:N TIETOJEN mukaan täyssähköautojen ajoneuvovero tulee nousemaan vuodessa 60 eurolla ja lataushybridien ajoneuvovero 90 eurolla vuodessa"
ALV korotus taitaa osua kukkaroon kovemmin..