- Liittynyt
- 21.11.2016
- Viestejä
- 6 910
Ei tuossa mitään 0-100 testejä tarvii tehdä? Pösön osalta vaikuttaisi kyl aika vastaava kiihtyvyys olevan tarjolla ohitukseen kun polkimen painaa pohjaan. Mutta onhan tuo niin onnettoman tehoinen auto et mitä tuosta nyt pystyisi persdynolla aistimaan. Tämä siis täysin omaa havainnointia eikä välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Se 0-100 testi olis just sitä varten että vois ihan kellottaa onko siinä eroa eikä tarvi luottaa persdynoon. Kaasupolkimen vastetta voidaan muuttaa hyvinkin helposti jolloin persdyno sanoo yhtä helposti että Sportilla pääsee lujempaa koska se reagoi kaasupolkimeen äkäisemmin kuin normaalitila. Jos taas kellottais molemmat moodit 0-100 täyskaasukiihdytyksellä niin siinä ajassa todennäköisesti jo selviäis jättääkö auto osan tehosta toisella ajotilalla käyttämättä vai ei. Jos sieltä tosiaan leikataan sellainen 20 kW tehoa pois verrattuna sport-modeen mitä noissa brittijulkaisuissa sanotaan, niin se varmaan näkyy jos kellossakin pidempänä kiihdytysaikana.
Itse tosiaan ajelen tuolla yleensä normaalitilalla ja hyvin riittää omiin kiireisiin suorituskyky. Aika samalla viivalla tuo on tehojen puolesta verrattuna perheen toiseen autoon eli 115 kW bensa-Astraan automaattilaatikolla, mutta Mokkassa vaan ei tarvitse odotella vaihdelaatikon tekemisiä niin se tuntuu nopeammalta ja näppärämmältä ajaa.
Ihan yleisellä tasolla nyt käytävään keskusteluun liittyen, paljonhan se on kiinni siitä mihin on tottunut tuntuuko auto onnettoman tehottomalta vaiko ei, itse kun on suurimman osan autoiluistaan ajanut 1.4-1.6 litraisilla ahtamattomilla peruskipoilla joissa on ollut tehoa jotain 75 ja 100 hp välimaastossa, niin nämä nykyiset ooppelit tuntuu suorastaan kiireisiltä peleiltä.